Για το συνέδριο (;) στην Ύδρα

Είμαι από αυτούς που τις προηγούμενες χρονιές απέφυγαν να παρακολουθήσουν τις εργασίες. Πέρα απ’ την πεποίθησή μου ότι λίγα πράγματα μπορούν να δώσουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις, υπάρχουν κι άλλοι λόγοι, όπως π.χ. η έλλειψη μετάφρασης (για μας τους αγράμματους που δεν έτυχε να γνωρίζουμε την αγγλικήν). Φέτος διαπίστωσα κι άλλον ένα σημαντικό λόγο που επιβάλλει την αποχή. Οι χορηγοί. Προσέξτε:

“Το Συνέδριο οργανώνει το Ινστιτούτο Ρεμπετολογίας στο Λονδίνο
Με την ευγενική χορηγία του Πανεπιστημίου του Cambridge (Τμήμα Σύγχρονου Ελληνισμού)του Δημάρχου Ύδρας, της Ελληνικής Κυβέρνησης Yπουργείο Πολιτισμού, της ΑΕΠΙ και της Ολυμπιακής Αεροπορίας”.

Οι χορηγοί σχεδόν πάντα είναι ενοχλητικοί. Εδώ όμως μπαίνει ζήτημα. Το Πανεπιστήμιο του Cambridge ας κάνει ότι νομίζει. Ο Δήμαρχος Υδρας κάνει “τουριστικά ανοίγματα” προς την αλλοδαπή (μαγκιά του). Την “Ολυμπιακή” και το Υπουργείο Πολιτισμού ας το σχολιάσει κανας άλλος (εγώ είμαι “βαμμένος” και θα θεωρηθώ προκατειλημμένος). Την ΑΕΠΙ όμως;
Ενα απ’ τα βασικότερα εμπόδια στην ανάπτυξη όποιου προβληματισμού για το λαϊκό τραγούδι (μιλάμε για το χώρο του διαδικτύου όπου συμμετέχουμε) είναι αυτή η Εταιρία. Αυτή που απειλεί με μηνύσεις οποιαδήποτε “ανάρτηση” υλικού, είτε πρόκειται για στίχους τραγουδιών είτε για παρτιτούρες είτε για μουσική. Και μάλιστα όταν πρόκειται για καθαρά εκπαιδευτικούς λόγους. Και μιλάμε για ζητήματα (τουλάχιστον όσο αφορά στίχους και παρτιτούρες) που δε ζημιώνουν στο παραμικρό ούτε τους δημιουργούς ούτε την ΑΕΠΙ.
Ερχεται λοιπόν η Εταιρία να σιγοντάρει το ρεμπέτικο.
<FONT SIZE="+1">Εγώ ξέρω, ότι αν ο λύκος ενδιαφέρεται για την υγεία των προβάτων, είναι γιατί φοβάται μήπως και αρρωστήσει όταν θα τα φάει.</FONT>
ΑΝ

Για να μην παρεξηγηθώ, η ένστασή μου έχει να κάνει με τους διοργανωτές και όχι με τους όποιους ομιλητές ή απλούς συμμετέχοντες που θέλουν να καταθέσουν την άποψή τους και το μεράκι τους.
ΑΝ

Τρίχες, σιγά μην σιγοντάρει η ΑΕΠΙ το ρεμπέτικο επειδή έδωσε ή θα δώσει πέντε ψωροευρά για την διοργάνωση του συνεδρίου. Απλώς, μάλλον λόγω Λυκορούπουλου, που είναι και δραστήριος και ορεξάτος ακόμη, θέλουνε νάναι μέσα σε ο,τι συμβαίνει και να φαίνονται κι αυτοί οτι κάτι κάνουνε. Επί της ουσίας, ήταν που ήταν ασόβαρο αυτό το πράγμα, τώρα με τις χορηγίες απόγινε. Κι έχει απόλυτο δίκιο ο ΑΝ όταν λέει ότι οι χορηγοί είναι πάντοτε ενοχλητικοί. Άλλωστε, αν έχεις χορηγούς, γιατί έχεις και conference fees?

Ακόμα καλύτερα (ή χειρότερα). Απλώς ένας φίλος του Ed έχει κάποια συγγένεια με τον Λυκουρόπουλο, και πήγε… χέρι με χέρι (όπως συνήθως στην Ελλάδα). Ξέρω πως η ΑΕΠΙ δίνει πενταροδεκάρες. Ξέρω επίσης πως οι χορηγοί δεν καλύπτουν τα έξοδα, γι αυτό ακι χρειάζονται τα fees, και στο τέλος, μένει και χρεωμένος ο οργανωτής.

Αυτά γιά την αποκατάσταση της αλήθειας, γιατί κατά τα άλλα είμαι κι εγώ επιφυλακτικός με τους χορηγούς. Αν και υπάρχει η άποψη “απ’ όπου μπορούμε να τους τα πάρομε, ας τους τα πάρομε”.

Εγκο ντεν καταλαβένει που πάνε τα έξοδος ,όλοι ντίνουν λεφτά ακόμη και τα ομιλητές ,αίτουσα μελίνα μερκούρης τσαμπα ,μετάφραση ανύπαρκτο , υλικός ανύπαρκτο , πρακτικά συνεντριου ανύπαρκτο.
ορκίστρα τσάμπα ρεμπελορεμπετιεν ,ντούσκος φαί πιασοκολέν .
Κόστος συνεντριού ντιακοπες στο ελάντα ορισμένων.
ινσαλαχ

Ωραίος ο Γιαπωνέζος…

Εγκώ ντεν αλλάζει Σου-μι-Τζού ούτε με Υντρα, ούτε με τίποτις.

…Σου-μι-Τζού?

Στο Σου-μι-Τζου κάποια βραδιά
έχασα όλα τα κλειδιά και γύρευα λιμάνι.
Δυο Γιαπωνέζοι θυρωροί αμφιβολία δεν χωρεί
με πήραν για χαρμάνη.

Και πες,πες,πες και ψου,ψου,ψου
κάποια βραδιά στο Σου-μι-Τζού
σε πέντε κι έξι γλώσες
Α!, είδαν πως ήμουν πονηρός
και πριν να γίνουνε καπνός
μου κάνανε τις κλώσες.

ΡΕΦΡΕΝ

Δεν είχα όρεξη που λες να μάθουν όλες οι φυλές
πως ήμουν λυπημένος,
βρήκα στο μπαρ ένα ρωμιό κι είπα να ξομολογηθώ
μα ήτανε πιωμένος.

Τραγούδι του ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ και αδικημένου από τα ελληνικά δεδομένα τραγουδοποιού Νίκου Ξυδάκη.

Ρε σεις, κατάλαβε κανείς πως πήγαμε από τον εισαγόμενο Φραγκοφονιά στον Ξυδάκη?