αφιέρωμα στο πειραιώτικο ρεμπέτικο

αυτήν την τρίτη 30 μάη, αφιέρωμα στο πειραιώτικο ρεμπέτικο με τον σταύρο κουρούση.
ντουζένια σε όργανα εποχής, στην όμορφη ταράτσα του mikraasia στο γκάζι (θα ακολουθήσει αναλυτική ενημέρωση).

Σταύρο Κουρούση ακούω, πειραιώτικο ρεμπέτικο ακούω…
Μας κάνετε και ζηλεύουμε βραδιάτικα και μας τους δύστυχους επαρχιώτες τους Θεσσαλονικιούς.
Να περάσετε καλά και άμα πέσει κάνα ντουζένι από τα βάθια της κολάσεως, κάντε το ένα γιουτιουμπάκι να σας χαρώ…
Peace

ορίστε και το event:
https://www.facebook.com/events/948602521909131/

Θα ’ θελα να 'μουνα πουλί
ή να 'χω super puma
για να πετάξω μάγκες μου
να πάω στην Αθήνα

Να είχ’ αυτιά γιγάντια
ή έστω live streaming
ν’ ακούσω Σταύρο-Νικολή
και ότι θέλει ας γίνει.

Με το καλό μάγκες … ζηλεύω

γεια σου ρε βασίλη! να το βάλεις μπιτάκι, είναι μοντέρνο αυτό.

Εννοείται, σύνθι με συστοιχείες μπουζουκιών να πυροβολούν αλλά … με ειδική ρύθμιση να παίζουν σε κούρδισμα αραμπιέν, γιατί είμαστε και παραδοσιακοί, πως να το κάνουμε.

Πάντως πέρα από το χιούμορ όποιος θέλει να ακούσει πραγματικό Πειραιώτικο δεν πρέπει να χάνει τέτοια λάιβ.
Εγώ όταν άκουσα το Σταύρο από κοντά, αισθάνθηκα σαν το Σαντάμ όταν τον βομβαρδίζαν οι Αμερικάνοι, σοκ και δέος.

Νικόλα το λέω και δημόσια πρέπει να ανεβείτε οπωσδήποτε στη Βόρεια Ελλάδα από Σεπτέμβριο. Υπάρχουν παιδιά που πεινούν, διψούν, κρυώνουν. Κρίμα είναι, ψυχούλα έχουν κι αυτά…

Και στη Νότια δε θα μας χαλούσε. (Ο φίλος σου ο Σταύρος τον ξέρει τον δρόμο.)

Βασίλη ευχαριστώ αλλά εντάξει κόψε κάτι.Πάντως πέρα από την πλάκα εγώ θα χαρώ να δω και άλλους σήμερα ντουζενιάρηδες και μια το ρεπερτόριο ειναι ακρως παλαιό , Τσιτσάνης απαγορεύεται δια ροπάλου, μια και σκοπεύουμε να κάνουμε και μια μικρή ξενάγηση ας το πούμε επί του θέματος ντουζένια, αδέσποτα κλπ με δύο ιστορικά όργανα ένα Σταθόπουλο και ένα Καραμπά.

Και κατά προτίμηση 23 με 28 Σεπτεμβρίου που θα κυκλοφορούν κάτι ξενιτεμένοι …

Να πάτε όσοι ενδιαφέρεστε πάντως , τα παιδια πραγματικά το κατέχουν το άθλημα . Καλή επιτυχία και από μένα , ελπίζω ο κόσμος να ανταποκριθει στο κάλεσμα …

να είστε καλά ρε παιδιά! βοηθάει όταν γίνεστε συγκεκριμένοι με τις ημερομηνίες!
με τους αθηναίους ραντεβού απόψε.

Η ωραία βραδιά (μπράβο Νίκο και Σταύρο) είχε και αρκετά ενημερωτικά σχόλια μεταξύ τραγουδιών. Αν και είμαι άσχετος μουσικά, εντούτοις ως απλός χομπίστας βρίσκω ενδιαφέρουσες τις συζητήσεις για διάφορα “τεχνικά θέματα” όπως τα κουρδίσματα, οι ονομασίες και η ιστορία τους. Ήθελα να σταθώ σε ένα σημείο. Ο Νίκος κάποια στιγμή έπαιξε μόνος του με μπουζούκι τον “ξέμαγκα” και μετά το “θαρθω νύχτα τοίχο τοίχο”. Το δεύτερο δεν το ήξερα και μετά το βρήκα σε νεώτερες εκτελέσεις με το Γενίτσαρη. Μου άρεσε πολύ με το Νίκο. Ο Νίκος ανέφερε ότι με κάποια αλλαγή στα κουρδίσματα τα δυο αυτά συνδέονται. Θα μπορούσε να (μου) το κάνει λίγο φραγκοδίφραγκα (έχοντας κατά νου ότι είμαι άσχετος και ότι φτάνω μέχρι το ρε-λα-ρε). Δεν ξέρω αν έχει σχολιαστεί αλλού.

(Ελπίζω να είναι εντάξει η κιθάρα που κάποια στιγμή έπεσε)

σ’ευχαριστούμε γιάννη, καθώς και όλους τους φίλους που ήρθανε!
θα προσπαθήσω να το εξηγήσω λίγο, αν και δυσκολεύει πολύ δίχως όργανο. το κάθε ντουζένι έχει ένα σκοπό, μια μελωδία, ένα χαβά όπως λέγανε, που ήταν το χαρακτηριστικό που παίζανε συνήθως. εκεί πάνω λοιπόν βάζανε λόγια, ή παίρνανε κάποια γυρίσματα και φράσεις και τα βάζανε σε τραγούδια.
έτσι, η εισαγωγή του ξέμαγκα μοιάζει αρκετά με τον χαβά του συριανού ντουζενιού, ενώ το θα’ρθω νύχτα τοίχο-τοίχο που παίζει ο γενίτσαρης με τον τζουρά του είναι όλο πάνω στον χαβά του αραμπιέν.
βλέποντας το λίγο παραπέρα, αυτοί οι δυο χαβάδες έχουν την ίδια δομή μόνο που είναι σε άλλο κούρδισμα. δηλαδή η μελωδία ανεβοκατεβαίνει με τον ίδιο τρόπο, μόνο που έχει διαφορετικά πατήματα λόγω διαφορετικού ντουζενιού και δρόμου.
ελπίζω να έγινα κατανοητός, αλλιώς στην επόμενη μάζωξη με όργανο!