Ασχολείται κανένας με μαντολίνο;

Έκαστος στο είδος του κι ο ζουρνάς σε …όλα!!!:112:

Μόνο για μουσική δωματίου δεν κάνει, γιατί … ξεκουφαίνει!

Σαν όργανο έχει μάλλον κακή φήμη, συνδεδεμένο με φάλτσους πλανόδιους… Μπορείτε να υπογράψετε στο site της Μουσικής σχολής “Εστουδιαντίνα” για την αναγνώριση του -κλασικού- μαντολίνου με σκοπό να μπορεί κάποιος να κάνει σπουδές στο όργανο όπως στα περισότερα όργανα, με δεδομένο πρόγραμμα σπουδών. Έχουν γραφτεί πάμπολλα πράγματα για μαντολίνο σε διάφορες εποχές.
Η Εστουδιαντίνα είναι η έδρα της ορχήστρας νυκτών εγχόρδων “Αττικα”, οπότε μπορείτε να έρθετε σε επαφή με έμπειρους μαντολινίστες.
Και για να μην θεωρηθεί διαφήμιση με σκοπό το κέρδος, σας πληροφορώ ότι έχουν προκυρηχθεί υποτροφίες για μαντολίνο για το επόμενο έτος.

Κανένα όργανο δεν έχει κακή φήμη. Αλλα αφού είπα οτι δεν με τρελαίνει ίσως θα έπρεπε να εξγηγηθώ(μιλώντας μόνο για τον εαυτό μου και κανέναν άλλον). Στην χώρα μας έχουμε πολλά καθαρά ξενόφερτα όργανα τα οποία όμως έγιναν αποδεκτά στην δική μας μουσική όπως το βιολί, το κλαρίνο, η κιθάρα κλπ. Το μαντολίνο κατα τη γνώμη μου δεν είναι ένα απο αυτά. Αυτό είναι λοιπόν που με παραξενεύει. Οχι το οτι είναι ξένο όργανο αλλα το ότι το λέμε Ελληνικό παραδοσιακό, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό δεν είναι αλήθεια.Δεν γνωρίζω για ποιό λόγο αλλα δεν ρίζωσε στην Ελληνική μουσική. Εκτός απο κάποια κομμάτια μουσικής της Κρήτης , πολύ λίγη παραδοσιακή Ελληνική μουσική παίζεται σε αυτό το όργανο. Δεν έχει λοιπόν κακή φήμη απλά δεν έχει όσο μεγάλη σχέση με την μουσική του τόπου μας όσο τα όργανα που χρησιμοποιούνται στην Ελληνική παραδοσιακή μουσική. Απο την άλλη όμως έχουμε αρκετές μαντολινάτες που παίζουν ιταλική παραδοσιακή μουσική ή μουσική σε αυτό το ύφος. Αν και έχει ίσως ενδιαφέρον και γλυκό ήχο το μαντολίνο,παραμένει για μένα κάτι που αντιπροσωπεύει περισσότερο Ιταλικούς ήχους παρά Ελληνικούς. Ε πόσο μαντολίνο να θέλω να ακούσω;Δεν καταλαβαίνω γιατί θα έπρεπε να έχει συμαντικότερη θέση απο αυτή που έχει τώρα και δεν καταλαβαίνω γιατί όλο αυτό το ενδιαφέρον να διατηρήσουμε Ιταλικά ακούσματα στην χώρα μας. Είμαι σίγουρος οτι οι Ιταλοί κάνουν καλή δουλειά σε αυτό. Δεν είναι όργανο υπο εξαφάνιση.

και τι σημασια εχει αν ειναι ενα οργανο που καταγεται απο αλλη χωρα??γιατι δεν αναφερετε το μπουζουκι που εχει γινει το εθνικο μας οργανο???

Τα στοιχεία που έχω βρεί αναφέρουν την εστουδιαντίνα συγκεκριμένα σαν μαντολινάτα. Οι ορχήστρες στις οποίες αναφέρεστε ήταν αποκλειστικά νυκτών εγχόρδων ή και με άλλα όργανα;Ενδιαφέρον για τη θεματολογία του φόρουμ έχει και η προτεινόμενη ύλη του κλασικού μαντολίνου. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για τα κομμάτια του Βαινδιρλή για μαντολίνο;

@alk στη μουσική των αστικών κέντρων μια χαρά ρίζωσε το μαντολίνο, εξίσου με την κιθάρα.

Μιλάμε για Μιχάλη Σουγιούλ, Κώστα Γιαννιδη(a.k.a.Γιάννη Κωνσταντινίδη) και Θεόφραστο Σακελλαρίδη;
Συγνώμη θεωρώ αυτήν την μουσική όσο Ελληνική όσο και το χασάπικο Ν.40.

Ξεκινάς πολύ σωστά. Πολύ όμορφο τραγούδι του Θανάση Σκορδαλού, από τα κλασσικά της κρητικής μουσικής. Σχετικά εύκολο και ταυτόχρονα εντυπωσιακό.
Όσον αφορά τις κοντυλιές, καλύτερα να τις αποφύγεις τώρα στην αρχή (εκτός ίσως από κάποιες εξαιρέσεις). Προτίμησε τα συρτά σε ΡΕ Ματζόρε (όπως το προαναφερόμενο), σε ΡΕ Μινόρε και ΛΑ μινόρε.

Πράγματι, σε πολλές περιοχές της Κρήτης έχει υπερισχύσει ακόμα και της λύρας. Η τονικότητα και η χροιά του σε συνδυασμό με την δεξιοτεχνία των νέων οργανοπαικτών, το έχουν καθιερώσει σαν υποκατάστατο της λύρας, ακόμη και σε δύσκολες και πολύ γρήγορες μελωδίες. Αρκετοί το θεωρούν το ιδανικό όργανο για παρέες.

παιδιά γεια σας.(μια άσχετη ερώτηση) τι κούρδισμα έχει το μαντολίνο (ειναι ιδιο νετο κουρδισμα του 8χορδου μπουζουκιου???)

ειναι σολ ρε λα μι απο πανω προς τα κατω!!παιζεις μαντολινο??

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 01:01 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 00:20 —

να σας πω την αληθεια ξεκινησα μαθαινοντας την ξαστερια και αργοτερα τα αγρυμια!!στο κομματι του Σκορδαλου δυσκολευομαι στο κομματι φα μι ρε μι ρε βγαινω εξω απο τον χρονο:( συρτους δεν εχουμε μαθει ακομα αλλα αμα μαθαινα τον μαντρατζη θα ημουν ευχαριστημενος απο την προοδο μου:)

Γιαυτό κατάντησες έτσι μιμης;

Σου υπενθυμίζω ότι παίξαμε και Τσιτσάνη σε μια συναυλία, οπότε έχουμε ανοίξει δρόμο για τα ρεμπέτικα. Εμπρός λοιπόν να προτείνουμε στον μαέστρο μια στροφή του ρεπερτορίου μας. (Αναφέρω απλά ότι υπήρξε και πρόταση στροφής σε METALLICA, που δεν καρποφόρησε λόγω αυξημένου μέσου όρου ηλικίας και τριγλυκεριδίων. Οψόμεθα!)

:109:

Να ακουσω τον Μπουλη να τραγουδα το ‘‘nothing else matters’’ και τι στον κοσμο…:112:

emc,

σχετικά με τα κομάτια του Βαινδηρλή, στην μουσική σχολή Εστουδιαντίνα υπάρχουν μαθητές του για να σου πουν περισσότερα. Δεν γνωρίζω εγώ κάτι πάνω στο θέμα. Τώρα σχετικά με τον όρο “Εστουδιαντίνα”, δεν ξέρω κάτι περισσότερο.
Σχετικά με το μαντολίνο τώρα, να θυμίσω ότι προπολεμικά υπήρχαν πάρα πολλές ορχήστρες του είδους σε όλα σχεδόν τα αστικά κέντρα.

καλησπέρα εμενα έπεσε ένα μαντολίνο του απαρτίαν του 1922 στα χερια μου και μετά από καιρό αποφάσισα να το αξιοποιήσω αν και δεν παίζει κανένας εδώ που μένω να μου δείξει αποφάσισα να μάθω μονος .αν θες δοκίμασε να πάρεις τα 2 βιβλία του tzormbatzakh εγώ από εκεί ξεκίνησα τα έχει πολύ αναλυτικά τις notes τον τρόπο παιξίματος και πολλά τραγούδια κύριος το no2 βιβλίο. πεζό κοντά στους 4 μήνες και πιστεύω ότι καλά παο έχω μέλλον ακόμα φυσικά αλλα προχωράω .μετά άμα γράψεις
στο youtube μαντολίνο μπορείς να βρείς πολλά κομμάτια κύριος κρητικά και άμα μάθεις τις notes μπορείς να μάθεις τα πάντα αρκεί να ασχοληθείς εγώ παίζω κοντά στις 3 ώρες σύνολο την μέρα και σιγά σιγά έχει ξεκινήσει και το αυτή να δουλεύει και να βγάζω κομμάτια με το άκουσμα τους απλά παίζε συνεχεια και θα δεις μόλις βγάλεις καλους στα δάχτυλα πάει να πει ότι γίνετε δουλειά καλή συνεχεια

να δοκίμασε και αυτό που το χα πρόχειρο

ερωτόκριτος
ρε και la χορδή


Από συντονιστή:
Απαγορεύονται τα greeklish.

Συγνώμη για την παρέμβαση, αλλά στο αρχικό μήνυμα του miken (greeklish) υπήρχαν στο τέλος δύο γραμμές με λατινικούς χαρακτήρες, που ήταν οι νότες του Ερωτόκριτου σε ΜΙ μινόρε.
Προφανώς την μετατροπή του κειμένου σε ελληνικούς χαρακτήρες την έκανε ο Δημήτρης Ν., οπότε μάλλον οι εν λόγο γραμμές σβήστηκαν.
Απλά το επισημαίνω μήπως και ενδιέφεραν κάποιον οι νότες

Έχεις δίκιο ΡΕ Μινόρε, ζητώ συγνώμη για την απροσεξία μου. Εάν θέλει ας παραθέσει τις νότες πάλι ο miken.

ερωτοκριτος

ρε και la χορδή

rrrmmmmrmf#sf#ls f#slcdcls f#lsf#rmm dclcslf#s f#mrmf#sl
f#slcdcls f#lsf#rmm mmlcccc lcdrdcl slllscls f#lsfrmm

εγυραν τα κλωναρια μου (μουντακης)

re- la

rdrclc lslsfmr cB lsfmrd#r lS r
drdrdcdcl cdlcsl cdlcsl cl lcslfsmfmr
cslfsmfmrd#r lS r

παιδια δεν ξερω αμα ειναι σωστα αλλα εμενα μου ακουγονται καλα

αμα εχει καποιοσ κανενα κοματι και μπωρει να βοηθησει ας το στελει
εγω μονος μου μαθαινω

Αναμφισβήτητα μέγιστος και αξεπέραστος ο Μουντάκης, αλλά το τραγούδι αυτό (Ωχ μικρό μελαχρινό) είναι του 1940 σε στίχους Γιάννη Μπαξεβάνη και μουσική Παναγιώτη Τούντα.

Κομματάρα πάντως ε?? Από τα αγαπημένα μου…

http://www.youtube.com/watch?v=Vv1zcG-IAak εκτέλεση Μουντάκη…

http://www.youtube.com/watch?v=eqMyb1XMy14 Μαρία Κώτη & Γ. Παπατζανής…

http://www.youtube.com/watch?v=pe5ohvnicB8 Μανώλης Λιδάκης…

http://www.youtube.com/watch?v=GfquzHz7fxQ …αργά και εκπαιδευτικά από τον Ζαχάρη Σπυριδάκη…

http://www.youtube.com/watch?v=Aw9e5P6u79k και φυσικά από τον Ross…

Νεκρανάσταση του topic ! :090:

dimitris152, το βασικό ίσως θέμα με το μαντολίνο (όπως είπε κι ο Takos) είναι να βρεις δάσκαλο μαντολινίστα. Που είτε είναι το βασικό του όργανο είτε το έχει μάθει σωστά. Οταν το είχα αρχίσει ήμουν σε μαντολινάτα με δάσκαλο που ήταν κιθαρίστας. Είχε μάθει από μόνος του μεν, δεν μας έμαθε σωστά δε (για παράδειγμα, ο αντίχειρας δεν πάει στο πίσω μέρος του μπράτσου όπως στην κιθάρα αλλά “αγκαλιάζει” το μπράτσο όπως στο μπουζούκι. Ποτέ μου δεν μπόρεσα να παίξω μπουζούκι, γι’ αυτόν κυρίως το λόγο). Το ότι το μαντολίνο δεν βρήκε ποτέ την αποδοχή από την ελληνική παράδοση και μουσική κάνει τα πράγματα χειρότερα. Οπότε όποιος θέλει να μάθει απλά γράφεται σε μια καλή μαντολινάτα.

Μιας και είμαστε στο συγκεκριμένο φόρουμ μάλλον μιλάμε για ρεμπέτικα σε μαντολίνο. Ε, δεν είναι και ότι καλύτερο. Τα ρεμπέτικα έχουν γραφτεί για τρίχορδα Ρε-Λα-Ρε. Το μαντολίνο είναι Μι-Λα-Ρε-Σολ. Επίσης το μαντολίνο έχει το περιοριστικό ότι παίζεις κυρίως με τα πρώτα 6 τάστα κάθε χορδής (λόγω της μικρής ταστιέρας), ενώ στο μπουζούκι ταξιδεύεις πάνω-κάτω στην ταστιέρα. Επομένως ο μπουζουκτζής μπορεί να αλλάξει ένα τραγούδι λίγα ημιτόνια προς τα πάνω ή προς τα κάτω σχετικά εύκολα, ενώ με το μαντολίνο και ένα ημιτόνιο να αλλάξεις τα δάχτυλά σου πάνε ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικά. Οποτε έχω παίξει με τρίχορδους είτε παρακαλάω για τις νότες (το κλασικό “από πού το παίζεις” :)) είτε τους ακολουθώ με το ζόρι. Δηλαδή τραγούδια που ξέρω καλά ζορίζομαι να τα βγάλω έστω και λίγο σωστά, λόγω του ότι στην ουσία παίζω ένα νέο τραγούδι. Τα δε βλέμματα απορίας των τριχορδων φίλων είναι ανεπανάληπτα όταν παίζουν κάτι από Λα και όχι από Ρε :slight_smile:

Στην επόμενη συνάντηση του Φόρουμ να κανονίσουμε να είμαστε και οι 2 με τα μαντολίνα. Να το κάνουμε Εστουδιαντίνα εδώ μέσα :019: