Αριστερό χέρι - θέσεις


(system) #1

Καλησπέρα. Επειδή δεν είχα ποτέ δάσκαλο, με έχει φάει η περιέργεια πώς παίζει ο κόσμος κάποιες φράσεις. Η παρακάτω φράση είναι το γεμισματάκι μετά τον πρώτο στίχο του κουπλέ του τραγουδιού ‘Το μονοπάτι’, όπως το έπαιξε η Αθηναϊκή κομπανία. Οι νότες είναι
σολ-λαb-σολ-φα-μιb-ρε-ντο-σι-ντο-ρε-μιb-φα-σολ-λαb-σολ
Παρακάτω γράφω μια εκδοχή σε ταμπλατούρα. Πάνω από την ταμπλατούρα σημειώνω τα δάκτυλα του αριστερού (1=δείκτης κλπ), όπου με - δείχνω την αλλαγή θέσης.

2 3 2 1 3 2 1-1 2-2 3 1 2 3 2
–5-6-5-3---------------3-5-6-5—
----------6-5-3-2-3-5-6-----------

Το πρόβλημα είναι ότι η φράση δε ‘χωράει’ στη θέση και αφού κινείται πάνω και κάτω, πρέπει να αλλάξω θέση δύο φορές. Ελπίζω να καταλαβαίνετε τι εννοώ, αν μπορούσατε να σας δείξω στο μπουζούκι ή έστω με παρτιτούρα θα’ταν πιο απλό. Τελοσπάντων, αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι αν έχει κάποιος από σας κάποιο συγκεκριμένο τρόπο που του φαίνεται πιο αποδοτικός για τέτοιες φράσεις, δηλαδή π.χ. αλλάζετε θέση προσ τα κάτω με το δείκτη ή με το δεύτερο δάκτυλο, κλπ. Επίσης ήθελα να ρωτήσω αν παίζετε τέτοιες φράσεις με τα δάκτυλα 134 αντι για 123.
Ελπίζω να μην έγινα κουραστικός,
Ευχαριστώ
Νίκος


(system) #2

Νίκο, παράτα τις θεωρίες και τα στερεότυπα και άσε την ψυχή σου να δουλέψει. Δοκίμασε όλες τις πιθανές θέσεις, και προς τα κάτω, και προς τα πάνω, και με το τρίτο και με το τέταρτο δάχτυλο και έχε τα αυτιά σου και το μυαλό σου ανοιχτά. Θα καταλήξεις τελικά σε εκείνη την τεχνική που βγάζει τον πιό αποδεκτό σε εσένα ήχο με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια του αριστερού (και δεξιού) χεριού.

Και μην κολλλάς στην αντιγραφή νότα προς νότα ηχογραφημένων κομματιών (ή ακόμα χειρότερα παρτιτούρας). Δεν παίζουμε συμφωνική μουσική, ο καθένας έχει τη δικιά του προσωπικότητα. Αν η δεξιοτεχνία σου δεν φτάνει να αποδόσει πιστά κάποια φράση, σκέψου εναλλακτικές λύσεις με λιγότερα χτυπήματα ανά δευτερόλεπτο. Χίλιες φορές καλύτερη η καθαρή πενιά από την πιστή μεν στο πρωτότυπο αλλά κουμπωμένη.


(system) #3

Νίκο, τη φράση την έβαλα για παράδειγμα, επειδή την έχετε ακούσει μάλλον όλοι, για να έχω κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα. Φυσικά και μπορώ να παίξω άλλες φράσεις που να ταιριάζουν στο κομμάτι. Εδώ αναφέρομαι στη μελέτη και πιστεύω ότι σκοπός της μελέτης είναι να ξεπεράσουμε αυτά που ξέρουμε και μας φαίνονται εύκολα, και να δοκιμάσουμε τον εαυτό μας σε νέες δυαντότητες, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε όλα αυτά που λες στο παίξιμο.
Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, ήθελα να ρωτήσω όταν αλλάζετε θέση, προτιμάτε:
α) να αλλάζετε με το δείκτη ή με άλλο δάκτυλο και
β) με δάκτυλο που έπαιζε πριν νότα ή όχι
Ευχαριστώ


(system) #4

Νίκο,

Για να λάβεις απάντηση σ’ αυτά τα ερωτήματα σου θα σου πρότεινα να κάνεις μερικά (λίγα) μαθήματα με κάποιο δάσκαλο.
Μιά και ήδη ασχολείσαι θα έχεις συγκεντρώσει αρκετές απορίες, και κατά την ταπεινή μου άποψη η εμπειρία κάποιου καλού επαγγελματία δασκάλου, θα σε ωφελήσει τα μέγιστα.


(system) #5

Νικο ο κανόνας είναι ότι δάκτυλο που έχει παίξει και δεν ενοχλεί δεν το σηκώνουμε ποτέ.Με την παραδοχή ότι χρησιμοποιούμε και τα 4 δάχτυλα παντα.