Αν σ' αφήσει, τί θα κάνεις

Είναι ο τίτλος ενός, απ’ τα πολλά κομμάτια του Τσιτσάνη που δεν είχα ξανακούσει, και έπαθα την πλάκα μου. Ποιοι να είναι άραγε αυτοί που παίζουν διακρίνω δυο μπουζούκια εκ των οποίων το ένα είναι σίγουρα ο Τσίτσος και μια κιθάρα, αλλά τι κιθάρα φυλαχτήτε μάγκες:109:!!!.
Μου έκανε πολύ εντύπωση αυτό το κομμάτι, το ξερα οτι ο Τσιτσάνης έχει γράψει τις κάλτσες του και μένω όλο και πιο πολύ εντυπωσιασμένος όσο συνεχίζω κι ακούω. Πως θα γίνει να τον αναστήσουμε ρε παιδιά μπας και μας δείξει κι εμάς τίποτα; Μ αυτά που έπαιζε ο άνθρωπος, και μ όλα αυτά που χει γράψει, όχι δεν πρόκειται να τον ξεπεράσει ποτέ κανείς, αλλά δεν τον έχει πλησιάσει καν.
Το κομμάτι το βρήκα μέσα απ τα πολλά διαμάντια του sealabs:110:, το μαδάει και σε καμία περίπτωση “τραγουδάει” ο Στράτος ο Παγιουμιτζής και σιγοντάρει πρίμα και όμορφα ο Τσίτσος και παίζει κι ένας μάγος:109: με μια κιθάρα αλλά ποιός;

κιθαρα παιζει ο μανωλης χιωτης ,ειναι η πισω πλευρα του μινορε του τσιτσανη.

Το φαντάστηκα αλλά δεν ήθελα να πω αφού δεν ήμουν σίγουρος. Το δεύτερο μπουζουκάκι λες να το παίζει ο Στράτος;

Ο Στράτος αποκλείεται.
Αν λάβουμε υπόψη το στυλ παιξίματος, δύσκολα μπορούμε να πιθανολογήσουμε την παρουσία κάποιου ρεμπέτη, π.χ. του Κερομύτη που συμμετείχε καμιά φορά σαν δεύτερο μπουζούκι του Τσιτσάνη εκείνη την εποχή. Επίσης η συνεργασία του Τσιτσάνη με τον Αθανασίου (αυτός θα μπορούσε να 'χει παίξει οτιδήποτε) αρχίζει αργότερα.
Το ότι είναι στη His Masters Voice βάζει στο παιχνίδι των πιθανοτήτων το Στέλιο Χρυσίνη, αφού δεν παίζει κιθάρα.
Εγώ πάντως έχω μια “κουφή” σκέψη ότι μπορεί και να παίζει ο Μητσάκης. Η σκέψη εστιάζεται στο γεγονός ότι ο Μητσάκης έχει γράψει τις επόμενες ηχογραφήσεις (μεθεπόμενες για την ακρίβεια, καθώς παραμβάλλεται ένας δίσκος με ελαφρά) στο στούντιο.

Γιατί ρε παιδιά να μην υπάρχουν κατεγραμμένα αυτά κάπου; Πολύ κρίμα πάντως να έχεις μπροστά σου κάτι όμορφο και να μην ξέρεις ποιός το έχει φτιάξει.

Θα μπορούσες μήπως Άρη ενδικτικά να μου ανοίξεις τα μάτια όσο αφορά τον Αθανασίου, υποδεικνύοντάς μου κάποια κομμάτια που να χει το πρώτο λόγο;

Υ.Γ
Περί ανάστασης του Τσιτσάνη απ οτι βλέπω δεν έχετε καμιά ιδέα, τι λέτε για κλωνοποίηση;:slight_smile:

Ασ οψωνται καποιοι κυριοι που φταινε για το γεγονος οτι κλαπηκαν τα αρχεια με τα ονομαστα των συντελεστων στην ηχογραφηση,το μονο που μπορουμε να περιμενουμε ειναι αν ερθουν ποτε στο φως τιποτα κοπιες των αρχειων

Εχω την εντύπωση αν και δεν θυμάμαι καλά το τραγούδι,(ένα όμορφο χασαπάκι δεν είναι ?) ότι είναι του 46 και παίζει δευτερο μπουζούκι ο Καπλάνης

O Καπλάνης ήταν από τους πρώτους που μου πέρασαν απ’ το μυαλό. Αλλωστε είναι γνωστό ότι η πενιά του “έφερνε” ’ σ’ αυτή του Τσιτσάνη, κάτι που εκμεταλλεύτηκαν οι εταιρίες.
Ομως οι περισσότερες συμμετοχές του Καπλάνη φαίνεται να είναι στις Odeon - Parlophone και λιγότερο στις Columbia - His master’s voice, όπου έχει όλες κι όλες πεντέξι παρουσίες. Γι’ αυτό δεν το θεώρησα πιθανό. Πάντως δεν τον αποκλείω.

Είναι πολύ μεγάλη η πιθανότητα πως το μπουζούκι είναι του Κώστα Καπλάνη.
Ο Καπλάνης με το άνοιγμα του εργοστασίου, το 1946, είναι από τα βασικά δεύτερα μπουζούκια (και πολλές φορές και πρώτα) στις ηχογραφήσεις τής Κολούμπια. Ο Τσιτσάνης τον προτιμάει συχνότατα, γιατί είναι ο μοναδικός από τη νεότερη γενιά, που η πενιά του είναι τόσο “τσιτσανέικια”. Ο ίδιος ο Τσιτσάνης πολλές φορές μπερδευότανε και δεν ήξερε αν στον δίσκο έπαιζε αυτός ή ο Καπλάνης… Μιλάμε για πολύ σπουδαίο μπουζούκι !

Όλη εκείνη την περίοδο, και μέχρι το 1949, ο Καπλάνης παίζει για την Κολούμπια. Μετά όμως το “παρατράγουδο” που του έκανε ο Τσιτσάνης με την “Γερακίνα”, μιας και ήταν φαντάρος, (έχουμε μαρτυρίες για τον τσαμπουκά τού λασπωμένου φαντάρου, εν πλήρει στολή και με το όπλο … που έγινε στο μπαράκι του Μάριου… κλπ…κλπ…) ψυχράνθηκαν, ξέκοψαν λίγο.
Ο Καπλάνης κάνει συμβόλαιο αποκλειστικό με την Οντεόν, και παίζει στις περισσότερες ηχογραφήσεις της.
Τα ξαναφτιάξανε με τον Τσιτσάνη, -γύρω στο 51-52, και μάλιστα την περίοδο που ο Βλάχος είχε ένα ιατρικό πρόβλημα με το αριστερό του χέρι, ο Καπλάνης παίζει σε πολλά τραγούδια τού Τσιτσάνη της Οντεόν -που νομίζουμε πως παίζει ο Τσιτσάνης…

Συνεπώς, μιας και το τραγούδι “Αν σ’ αφήσει, τι θα κάνεις” είναι του 1946, και (σας) ακούγεται Τσιτσανέικο το δεύτερο μπουζούκι, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να 'ναι ο Καπλάνης.

Αλλά…
Η σκέψη του Άρη περί Μητσάκη, έχει περισσότερα στοιχεία για τεκμηρίωση και έρευνα (στα μουσικά σας αφτιά…).
Τσεκάρισα κι εγώ -στην ίδια συλλογιστική κινηθήκαμε…- και βλέπουμε πως :

Φαίνεται καθαρά, εκείνη τη μέρα στο στούντιο να βρίσκονται και να ηχογραφούν οι κάτωθι :
Τσιτσάνης, Μητσάκης, Στράτος, Γεωργακοπούλου, Στελλάκης

  • ΑΡΑΠΙΝΕΣ, ΖΗΤΙΑΝΟΣ (Τσιτσάνη) με Γεωργακοπούλου
  • ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΥ ΤΣΙΤΣΑΝΗ, ΑΝ ΘΑ Σ’ ΑΦΗΣΕΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ (Τσιτσάνη)
  • Η ΦΡΟΣΩ, ΤΟ ΒΡΗΚΑ NΑΤΟ, Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ ΜΗ ΡΩΤΑΣ (Μητσάκη)
  • Σ’ ΕΧΩ ΞΕΧΑΣΕΙ, ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΧΩΡΙΣΜΟ (Γεωργακοπούλου)
  1. Ίσως είναι ο Μητσάκης
  2. Όμως… Και ο Μητσάκης εκείνη την εποχή έχει στην παρέα του τον Κώστα Καπλάνη… (Δεν ακούτε και τα τραγούδια του Μητσάκη, μήπως έχουν κι αυτά “τσιτσανέικο” δεύτερο μπουζούκι ; Δλδ= “καπλανέϊκο”:wink:
    Άρα μήπως είναι τελικά ο Καπλάνης;

Παραδίδω όλη αυτή τη σκέψη στο προηγμένο ακουστικό εγκεφαλικό σας κέντρο !!!

Άρη αυτό για τον Καπλάνη δεν το είπα τυχαία, αλλά και χωρις να το γνωρίζω σίγουρα. Το σίγουρο (και η βάση της συλλογιστικής μου) είναι ότι τα τραγούδια του διδύμου Πρόδρομος-Τσιτσάνης στην columbia απ’ το 1946 τα είχαν παίξει (β μπουζούκια) οι Καπλάνης, Βάσιος, Χρυσίνης, Χατζηχρήστος Μίγγος (στα τραγούδια του), Μητσάκης (1947-…). Δεν έχω και πρόσβαση στο μουσικό μου αρχείο για να ακούσω το τραγούδι και να δώσω περισσότερα στοιχεία για τα παραπάνω.

ΦΙΛΕ μου, όλοι αγαπάμε αυτόν τον άνθρωπο, και ίδιος δεν θα ξαναβγεί. Γιατί στην ζωή, οι άνθρωποι, είναι ο καθένας μας ο εαυτός του. ΟΜΩΣ ΟΥΔΕΙΣ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΣ. Τον αντικατέστησαν όλοι οι επόμενοι . Ο ίδιος ο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ και βέβαια δεν θα ξαναγεννηθεί. Αλλά και να γενιότανε, πάλι ίδιος δεν θα ήτανε.
Τα λέω καλά; Αν όχι διόρθωσέ με.

ADREO

Ο Τσιτσάνης έφυγε το '84 τον Γενάρη. Ξέρεις έναν Έλληνα συνθέτη (οποιουδήποτε μουσικού είδους) ο οποίος δημιούργησε από τότες κι έπειτα, και μπορεί έστω κατά διάνοια να συγκριθεί με τον βλάχο;

Πέρα από την πλάκα adreo, εννοείται ότι είναι πολλοί οι παράγοντες οι οποίοι συντελούν στο να εκδηλωθεί και να μεγαλουργήσει μια μουσική μεγαλοφυΐα, όπως τον Τσιτσάνη. Πέρα από το ταλέντο (έμφυτο) είναι και οι κοινωνικές συνθήκες στις οποίες μεγαλώνει κανείς, το βίωμα, οι μουσικές επιρροές που δέχεται, η κατάσταση που επικρατεί στο Λαϊκό Τραγούδι κλπ. Συνεπώς, εάν στα Τρίκαλα γεννιόταν σήμερα ένας άλλος Τσιτσάνης με τις ίδιες “γεννετικές” προϋποθέσεις, όχι βέβαια, δεν θα γινόταν τόσο μεγάλος.

Κύριε Καραγιώργο,
από την αρχή έδειξα τον σεβασμό μου στον μεγάλο συνθέτη, τον οποίο αγαπώ ιδαίτερα. Δεν θα δημιουργήσουμε κάποια αντιπαράθεση εδώ. Είσαι υπερβολικός με το να μου λες να σου πω κάποιον συνθέτη του αναστήματος του Μεγάλου Τσιτσάνη. Ξέρεις κάτι φίλε μου, επειδή πολλά χρόνια διακονώ την Μουσική, έχω βγάλει το συμπέρασμα, πως είναι πολύ δύσκολο να κριθεί μια μουσική, ένα τραγούδι και λοιπά… Και ξέρεις γιατί; Γιατί κάθε άνθρωπος είναι και μια γνώμη, που ποτέ δεν είναι εντελώς ίδια με την γνώμη ενός άλλου.
Φιλικά
adreo

Adreo, εννοείτε πως η ερώτηση κινείται στα πλαίσια του ρητορικού/διάθεσης χαβαλέ. Δεν αμφισβήτησα την εκτίμησή σου για τον Τσιτσάνη ή κάτι τέτοιο. Επί της ουσίας τώρα. Συμφωνώ μαζί σου, όμως εν τέλει ο Λαός κρίνει. Και έκρινε. Οι μεγάλοι μένουν, τα υπόλοιπα αποδεικνύονται εφήμερα και χάνονται.

ΥΓ - Το “κύριε” τί το’θελες; αρκετά νιός είμαι, μη μου φορτώνεις χρόνια!

ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΕΣΤΗ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΑΚΑΡΔΗ ΜΗΤΕΡΑ - Τ.Μπίνης
ΑΣΕ ΜΕ ΜΟΙΡΑ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΩ - Λ.Παπαδοπούλου-Β.Περπινιάδης
ΑΣΕ ΜΕ ΣΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΜΟΥ - Κ. Γκρέυ
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΨΕ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ - Μ.Τζιτζιράκη-Β.Περπινιάδης
ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΜΑ ΤΙ ΝΑ 'ΝΑΙ - Κ. Γκρέυ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΟΜΟΡΦΗ (στίχοι Χρ. Κολοκοτρώνη)Πρ.Τσαουσάκης-Μ.Γρύλη
ΚΑΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ - Π. Πάνου
ΚΟΡΔΕΛΑΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΨΟΝΙΑ - Στρ. Διονυσίου
ΜΑΥΡΗ ΘΛΙΒΕΡΗ ΚΡΑΥΓΗ (στίχοι Π. Αλαφούζου) - Αν. Βασιλείου
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ (στιχοι Χρ. Κολοκοτρώνη) - Πρ. Τσαουσάκης-Μ. Γρύλη
ΟΛΑ ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ - Ελ.Κώτσογλου-Κ.Πολίτης
ΠΑΡΑΤΗΣΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ - Κ. Γκρέυ
ΠΛΗΡΩΝΩ ΞΕΝΑ ΚΡΗΜΑΤΑ - Γ. Μπλανά
ΠΟΛΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΓΡΑΨΑ (στίχοι Χαρ. Βασιλειάδη) - Θ. Ευγενικός
ΣΕ ΖΗΛΕΥΩ - Θ. Ευγενικός-Ανθ. Αλιφραγκή
ΣΠΙΤΑΚΙ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ - (στίχοι Χαρ. Βασιλειάδη) - Θ. Ευγενικός
ΤΑ ΜΕΡΑΚΙΑ ΤΟΥ ΑΝΝΕΣΤΗ - Σόλο τσιφτετέλι (κλαρίνο Π. Χαλιγιάννης)
ΤΑ ΧΤΥΠΗΜΑΤΑ - Κ. Γκρέυ
ΤΗ ΛΑΔΙΑ ΣΟΥ ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ (στίχοι Χαρ. Βασιλειάδη) - Ευάγ.Σοκορέλης-Ανθ. Αλιφραγκή
ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ΣΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟ (στίχοι Π. Πασβάντη) - Π. Πάνου
ΤΟ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ - Κ. Γκρέυ
ΦΩΝΑΞΤΕ ΤΗ ΜΑΝΟΥΛΑ ΜΟΥ (στίχοι Δ. Γκούτης) - Π. Γαβαλάς
ΦΩΝΑΞΤΕ ΤΗ ΜΑΝΟΥΛΑ ΜΟΥ (στίχοι Δ. Γκούτης) - Στ. Καζαντζίδης
ΧΑΡΕ ΠΑΡΕ ΤΗ ΛΕΒΕΝΤΙΑ ΜΟΥ - Λ. Παπαδοπούλου

ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΔΙΣΚΩΝ

ΑΝΑΨ’ ΤΑ ΚΑΙ ΣΒΗΣΤΑ - Τζ. Αποστόλου
ΑΠΟΛΟΓΗΣΟΥ ΕΝΟΧΗ - Λ. Τσαγκάρης
ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΑΤΙΑ ΑΠΟΨΕ ΠΙΝΩ - Στ. Καζαντζίδης
ΓΙΑ ΚΟΙΤΑ ΚΟΣΜΕ ΕΝΑ ΚΟΡΜΙ - Κ. Γκρέυ
ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ Π’ ΑΓΑΠΩ - Μπ. Δασκαλάκη-Γρυπάρης
ΓΙΑΤΙ ΘΕΣ ΝΑ ΦΥΓΕΙΣ Γ. Λύδια
ΔΥΟ ΠΟΡΤΕΣ ΕΧΕΙ Η ΖΩΗ - Στ. Καζαντζίδης (Μακρυδάκης-Αθανασίου)
ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ - Μ. Νίνου-Β. Τσιτσάνης
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ - Τζ. Αποστόλου
Η ΡΕΖΕΡΒΑ - Στ. Καζαντζίδης
ΗΣΟΥΝ Ο ΠΙΟ ΦΙΝΟΣ ΜΑΓΚΑΣ -Γρ. Μπιθικώτσης
ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΑΝΤΗΛΙ - Στ. Καζαντζίδης
ΜΑΝΤΟΥΜΠΑΛΑ - Στ. Καζαντζίδης (Μακρυδάκης-Αθανασίου)
ΜΑΝΩΛΙΑ - Στ. Καζαντζίδης
ΜΕ ΒΡΗΚΕΣ ΣΤΑ ΝΤΟΥΖΕΝΙΑ ΜΟΥ - Κ. Γκρέυ
ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΧΑΤΙΡΙ ΣΟΥ - Τζ. Αποστόλου
ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ - Στρ. Διονυσίου
ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ - Στ. Καζαντζίδης
ΝΥΧΤΕΣ ΜΑΓΙΚΕΣ - Ορχηστρικό
Ο ΤΣΑΚΙΤΖΗΣ - Στρ. Διονυσίου
Ο ΧΑΛΚΑΣ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΣ - Σωτ. Μπέλλου
Ο ΧΑΛΚΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ - Στ Καζαντζίδης - (Αθανασίου-Καρνέζης)
ΟΤΙ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ - Β. Τσιτσάνης-Ν. Καλλέργης
ΟΠΟΙΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΠΑΙΔΕΥΕΙ - Γρ. Μπιθικώτσης-Ν. Κρέζη
ΠΑΡΑΠΟΝΙΕΜΑΙ - Λ.Τσαγκάρης
ΠΥΡ ΓΥΝΗ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ - Στ. Καζαντζίδης
ΠΩ ΠΩ ΤΡΕΛΕΣ - Κ. Γκρέυ
ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΑΙΝ’ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ - Γ. Λύδια
Σ’ ΑΓΑΠΩ ΤΣΙΓΓΑΝΑ - Α. Χρυσάφη
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΧΩΡΗΣΑΜΕ - Στ. Καζαντζίδης
ΣΤΟ ΣΚΑΛΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ - Στ. Καζαντζίδης
ΤΑ ΑΝΤΡΑΚΙΑ - Στ. Καζαντζίδης
ΤΑΛΑΙΠΩΡΟ ΚΟΡΜΑΚΙ ΜΟΥ - Στ. Καζαντζίδης
ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΥΚΛΑ ΚΑΙ ΤΣΑΧΠΙΝΑ - Στ. Καζαντζίδης
ΤΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΑΧ! - Κ. Γκρέυ
ΤΣΙΓΓΑΝΑ ΜΟΥ - Κ. Γκρέυ
ΤΥΡΡΑΝΕ - Κ. Γρέυ
ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΜΑΚΡΥΑ ΣΟΥ ΛΙΩΝΩ- Τζ. Αποστόλου

LP ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

CONCERTO FOR BOUZOUKEE - Α. Χρυσάφη-Σουγιουλτζής-Κ.Πετράκη-Κ.Γιούλη
CONCERTO FOR BOUZOUKI - Α. Χρυσάφη
FLAME OF INSTANBUL - Princess Cihan
INSTANBUL AT SUNSET - solo
SONGS AND DANCES OF GREECE
THE BEST IN GREEK IN SONGS AND DANCES - Μπ. Δασκαλάκη-Κ. Γρυπάρης-Μ. Θωμάκου
THE FEENJON GOES GREEK


Στοιχεία από το βιβλίο του Γιώργου Αλτή “Οκτώ Λαϊκά Πορτραίτα” το οποίο εκδόθηκε σε συνεργασία με το περιοδικό ΛΑΪΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.:063:

Με πρόλαβε ο Κώστας. να προσθέσω στις συνθέσεις του τα παρακάτω:

“Κουράστηκα” Γκρέυ - Ρουμελιώτης
“Ο βασανισμένος” Καζαντζίδης - Γκρέυ
“Θα ζήσω όπως θέλω εγώ” Γκρέυ
“Σ’ αγάπησα για να χαρώ” Τσαουσάκης - Γρίλλη
“Εγώ πληρώνω τα σπασμένα” Γκρέυ
“Τι σας νοιάζει πώς ρεφάρω” Γκρέυ
“Μεσογείτισσα” Ευγενικός
“Στενοχώρια” Μαγγίδου

Ο Αθανασίου ήταν τεράστιος παίχτης. Προσωπική μου άποψη είναι ότι αδικήθηκε λόγω της καταγωγής του (δες παρατσούκλι). Συμμετέχει σε διάφορες ηχογραφήσεις ως δεξιοτέχνης. Σε κάτι “γεννήθηκα για να πονώ” με τον Τσιτσάνη, σε κάτι “Οταν κλαίει το μπουζούκι” με τον Παπαϊωάννου…
Η πιο ωραία κουβέντα γι’ αυτόν έχει ειπωθεί από το Ζαμπέτα στην αυτοβιογραφία του (“Και η βρόχα έπιπτε στρέι θρου”):
Προπολεμικά, λέει ο Ζαμπέτας, ερχόταν ένα γύφτος και τρόχιζε τα ψαλίδια του πατέρα του στο κουρείο. Μια μέρα ήταν εκεί και ο Ζαμπέτας. Ηρθε, λέει, γύφτος τρόχισε τα ψαλίδια και μετά, αφού κλείσανε την πόρτα, πήρε το μπουζούκι του πατέρα του και …το 'φαγε!

Σύμφωνα με τον Ορδουλίδη πιθανόν στο μπουζούκι είναι ο Μητσάκης. Ο Χιώτης στην κιθάρα.