Αγιασμός έναρξης εκπαιδευτικού έτους 2013-2014 στο ΚΕΠΕΜ

Αγαπητοί φίλοι,

την Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, στις 7 το απόγευμα, θα γίνει στο ΚΕΠΕΜ αγιασμός για το ξεκίνημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς.

Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει μία σύντομη γνωριμία με το Κέντρο και τις δράσεις του, όπου οι παρόντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν συνοπτικά την πορεία του Κέντρου μέχρι σήμερα (εκπαιδευτικό έργο, αρχειακό έργο, λαογραφικές καταγραφές, εμπλουτισμός του αρχείου κ.λπ.) όσο και τις νέες προοπτικές, καθώς από φέτος η σχολή του Κέντρου είναι πλέον ωδείο αναγνωρισμένο από το κράτος.

Σας καλούμε λοιπόν όλους, να συμμετάσχουμε στον αγιασμό, να αλληλογνωριστούμε και να μοιραστούμε τις σκέψεις και τις ανησυχίες μας για την μουσική και την παράδοσή μας.

τιποτα τελικα δεν μπορει να σ’ αυτη τη χωρα χωρις παπαδαριο…

alexcr συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες (όχι όμως με το ύφος που το λες γιατί ίσως να θίγει κάποιους, είναι σαφώς δικαίωμά τους να επιλέγουν να κάνουν αγιασμό…). Θεωρώ μια ανοιχτή συναυλία/γιορτή των καθηγητών καλύτερη ιδέα για την έναρξη της χρονιάς σε ένα ωδείο.
Αλλά μην κολλάμε εκεί, καλή επιτυχία και καλά μαθήματα από μένα!

σωστός ο άλεξ, αλλά σωστός κι ο μπάμπης. αν δεν κάνουν αγιασμό στη βυζαντινή μουσική, που θα κάνουν; καλοπροαίρετα το λέω και όχι ειρωνικά.
καλή αρχή κι από μένα!

Καλή αρχή και καλή δύναμη…Με τη βοήθεια του Θεού βεβαίως…

Καλή αρχή, καλή δύναμη στο δύσκολο έργο σας :slight_smile:

Φαντάζομαι δε θα διδάσκουν μόνο βυζαντινή μουσική στο Ωδείο αλλά όπως και πολλά άλλα και μουσική πεντάγραμμου.

Και το σχόλιο:

Δηλαδή, αν διδάσκεις και μουσική πενταγράμμου, “απαλλάσσεσαι” από τον αγιασμό;

Θα προέτρεπα όλους μας να σεβόμαστε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του κάθε ενός (ατόμου, ομάδας, συλλόγου κλπ. κλπ.). Δεν χρειάζονται σχολιασμούς, ειδικά σε ένα φόρουμ που ασχολείται με τη μουσική, όχι με τη θρησκειολογία.

Εγώ δεν έκανα λόγο για αγιασμό, θρησκευτικές αντιλήψεις και θρησκολογίες παρά μόνο για μουσική.

Νομίζω κανείς. Για θρησκευτικές πρακτικές έγινε λόγος.

Η «βυζαντινή» μουσική συνιστά θρησκευτική πρακτική αφ’ εαυτής, οπότε δεν είναι και τόσο παράλογο να γίνεται αγιασμός στη σχολή όπου διδάσκεται αυτή η μουσική.
Από την άλλη, ο αγιασμός κατά την έναρξη λειτουργίας οποιουδήποτε ιδρύματος, σχολείου, ωδείου κλπ. είναι οπωσδήποτε κάπως παρωχημένη συνήθεια. Μια σχολή ψαλτών δεν είναι οποιοδήποτε ίδρυμα, είναι όμως το ΚΕΠΕΜ σχολή ψαλτών;

Περικλή, το ΚΕΠΕΜ προφανώς και δεν είναι σχολή ψαλτών. Για την ακρίβεια το ΚΕΠΕΜ δεν είναι καν σχολή. Το ΚΕΠΕΜ περιλαμβάνει μία σχολή, η οποία σχολή περιολαμβάνει σχολή βυζαντινής μουσικής, η οποία συνιστά σε ένα βαθμό σχολή ψαλτών. Επίσης, ο όρος βυζαντινή μουσική δεν ταυτίζεται, τουλάχιστον πλέον, με την επιτέλεσή της εντός εκκλησιαστικών ακολουθιών, παρόλο που είναι κατά κύριο λόγο τέτοια η επιτέλεσή της.

Αυτά περί ΚΕΠΕΜ. Το θέμα του αγιασμού ωστόσο είναι παντελώς άσχετο από τα παραπάνω. Αν π.χ. η συγκεκριμένη διοίκηση του ΚΕΠΕΜ διοικούσε μία σχολή ευρωπαϊκής μουσικής, προφανώς θα οργάνωνε επίσης αγιασμό στην αρχή της χρονιάς. Ο αγιασμός είναι παρωχημένος όταν θεωρείται, όπως λες, “συνήθεια”. Όταν όμως θεωρείται πραγματικά αυτό που λέει η λέξη, δηλαδή αγιαστική πράξη, προφανώς και δεν είναι παρωχημένη. Εκτός αν θεωρήσουμε παρωχημένη την χριστιανική πίστη, πράγμα το οποίο προφανώς δεν αντικατοπτρίζει τη θέση της διοίκησης του ΚΕΠΕΜ.

Οι μαθητές σας είναι όλοι ορθόδοξοι; Αν ο εγγονός του Βαμβακάρη και η εγγονή της Ρόζας π.χ θέλουν να μάθουν μουσική είναι ευπρόσδεκτοι στο ΚΕΠΕΜ;

Έλα τώρα ρε emc! Προφανώς θα είναι.

Και στα σχολεία κάνουμε αγιασμό (πράγμα που μου προκαλεί αγανάκτηση), και καθημερινή προσευχή (ακόμα χειρότερα), αλλά αυτό, όσο κι αν εγώ το βρίσκω απαράδεκτο*, δεν αναιρεί την ανεξιθρησκεία του ελληνικού κράτους, όχι μόνο ως συνταγματική διάταξη αλλά και ως εφαρμοσμένη πραγματικότητα.


*Ένας λόγος που είναι παρωχημένο είναι αυτός που αναφέρει ο ίδιος ο Δημήτρης (ΚΕΠΕΜ): ότι έχει εκπέσει σε απλή μηχανική συνήθεια. Αν απλώς εγώ δεν είχα διάθεση να προσευχηθώ/αγιαστώ αλλά έβλεπα να έχουν οι άλλοι, δε θα είχα κενένα λόγο να αντιδρώ. Όταν όμως δεν έχει κανείς, ούτε ο παπάς, και δεν καταλαβαίνεις ποιον προσπαθούμε να κοροϊδέψουμε, είναι θέμα χρόνου (και ήδη έχει αργήσει πολύ) να σηκωθεί κάποιος να πει ότι ο αυτοκράτορας είναι γυμνός.

Κάποια φορά, μία μοναδική στη μέχρι τώρα καριέρα μου, η ομαδική προσευχή αναβλήθηκε για μέσα στις τάξεις λόγω βροχής. Όταν μπήκα στη δικιά μου τάξη, είπα: όσοι θέλετε σηκωθείτε για προσευχή. Τα παιδιά δεν είχαν ξανακούσει ποτέ αυτό το όσοι θέλετε και σοκαρίστηκαν!

Ορίστε;;;!!! Τι σχέση έχει η επιλογή του προεδρείου του ΚΕΠΕΜ να γίνει αγιασμός με το αν μαθητές άλλου δόγματος ή άλλης θρησκείας είναι ευπρόσδεκτοι; Δεν είναι μία εκδήλωση του ωδείου στην οποία πρέπει υποχρεωτικά να παρίστανται οι μαθητές και οι καθηγητές. Δεν σημαίνει οποιονδήποτε κανόνα για τους μαθητές η τέλεση αγιασμού. Στην πραγματικότητα, αυτούς που δεν την εγκρίνουν σαν πρακτική, απλά δεν τους αφορά. Ίσως μπερδεύτηκες από το σχήμα του αγιασμού στο σχολείο, όπου όλοι οι μαθητές είναι παρόντες και παρακολουθούν υποχρεωτικά. Στο ΚΕΠΕΜ έγινε μία άσχετη ημέρα και ώρα, οπότε όποιος ήθελε να παρακολουθήσει τον αγιασμό, σηκώθηκε και ήρθε. Οπότε, Περικλή, εδώ το σκηνικό δεν μοιάζει καθόλου με το θέατρο που περιγράφεις. Εδώ όποιος παρέστη, ήξερε γιατί το έκανε.

Για το αν είναι όλοι οι μαθητές ορθόδοξοι, όχι δεν είναι. Υπάρχει ένας ιταλός μαθητής καθώς και πολλοί που δηλώνουν από αδιάφοροι μέχρι άθεοι.

εμένα μου άρεσε το σχόλιο του alexcr…

Δεν νομίζεις πως αρκετά ασχοληθήκαμε με το θέμα; Βρες τα, αν θέλεις, κάνοντας μιαν επίσκεψη Έρσης και Πουλχερίας. Εγώ, τέρμα.

Όχι δε νομίζω ότι το συζητήσαμε αρκετά το θέμα: ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΩΔΕΙΟΥ “ΣΙΜΩΝ ΚΑΡΑΣ”
Εσείς τα ξέρετε κάνοντας επίσκεψη στο συγκεκριμένο ωδείο; Αν είναι έτσι, πείτε τα και σε μας, αν μπορείτε και θέλετε.
Το μέλος ΚΕΠΕΜ άνοιξε το θέμα δημόσια και δεν είπε, “μην απορήσετε, μη με ρωτήσετε, ελάτε στο Ωδείο να τα μάθετε και τέλος”.


Κατά την γνώμη μου, Το ΚΕΠΕΜ απάντησε αναλυτικά σε δημοσιεύσεις όπως αυτή.

Τώρα αν θέλεις να γραφτείς και ακόμα δεν είσαι σίγουρος που θα πάνε τα λεφτά σου, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να πάρεις τη σχολή τηλέφωνο , να σε φέρουν σε επαφή με τον καθηγητή κ.Λυκούρα (δεν θα στο αρνηθούν πιστεύω, σε αντίστοιχη επαφή ήταν πολύ ευγενικοί και με βοήθησαν να έρθω σε επαφή με 2 καθηγητές τους) και να τον ρωτήσεις πως θα σε διδάξει ακριβώς και αν σε καλύπτει η ύλη του.
Αν σε καίει λοιπόν τόσο πολύ, κανε μια επίσκεψη και πες μας και μας αν έχεις τέτοια επιθυμία.Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρούμε ότι το ΚΕΠΕΜ έχει υποχρέωση να μας φέρει το βιβλίο ύλης του, ή να υπερασπιστεί οποιδήποτε όνομα αποφασίζει να δώσει σε κάθε μάθημα του.

Παιδιά, δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε εδώ για τα αναπάντητα ερωτήματα μιας άλλης συζήτησης. Γι’ αυτό υπάρχει η άλλη συζήτηση!