Το τραγούδι στο λινκ είναι Τικ, 5/8. Πολύ κλασικός ρυθμός: εκτός από χορό, στο ρυθμό του Τικ είναι και οι πιο συνηθισμένοι από τους σκοπούς για να πετάει ο ένας στον άλλο δίστιχα.
Το Τικ σο γόνατον είναι επίσης 5/8 και δεν ξέρω ποια είναι η διαφορά του από το απλό τικ, αλλά πάντως κάποια διαφορά υπάρχει.
Η Σέρρα είναι 7/8: αρχικά λίγο πιο γρήγορα από τον καλαματιανό (3+2+2 / 8), και στην πορεία όλο και πιο γρήγορα μέχρι που φτάνει σ’ έναν οργιώδη ρυθμό που είναι δύσκολο να τον παρακολουθήσεις, αλλά είναι πάντα εφτάσημος. Βλ. εδώ.
Το Κότσαρι είναι γρήγορο δίσημο. Μουσικά το αντίστοιχο γρήγορων νησιιώτικων χορών όπως η σούστα, ο 5ζάλης, οι διάφοροι πηδηχτοί. Μόνο μουσικά, όχι χορευτικά. Βλ. εδώ (κανονική εκτέλεση με λύρα-νταούλι) και εδώ (που με τα ηλεκτρονικά κρουστά και το τραγούδι δε γίνεται ωραιότερο αλλά γίνεται ίσως σαφέστερο).
Γενικά, για κάποιον που προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει τους ποντιακούς ρυθμούς, οι μεταλλαγμένες εκτελέσεις με ηλ. κρουστά μπορούν να βοηθήσουν. Ένα προγραμματισμένο μπιτ δεν κάνει όλα εκείνα τα κόλπα του νταουλιού που κάνουν το ρυθμό δυσκολογνώριστο. Αφετέρου βέβαια, αυτά ακριβώς τα κόλπα είναι που κάνουν τη διαφορά από «εφτάρι γενικώς / πεντάρι γενικώς» σε Σέρρα / Τικ.
Τώρα ο Πυρρίχειος είναι μια μεγάλη παρεξήγηση. Πυρρίχειος είναι το όνομα ενός αρχαιοελληνικού πολεμικού χορού, για τον οποίο σώζονται κάποιες περιγραφές από αρχαίους συγγραφείς. Κατά την περίοδο που οι Έλληνες θεωρούσαν χρέος τους να αποδείξουν την αρχιοελληνικότητα κάθε στοιχείου του λαϊκού πολιτισμού ως μοναδικό τεκμήριο αξίας του, διάφοροι χορολόγοι / λαογράφοι ταύτισαν τον Πυρρίχειο με σημερινούς χορούς. Έτσι διαδόθηκε η ονομασία Πυρρίχειος για έναν ποντιακό χορό, που νομίζω ότι είναι η Σέρρα και όχι το Κότσαρι, καθώς και για έναν κρητικό χορό, νομίζω τον 5ζάλη. Σήμερα οι μεν Κρητικοί ονομάζουν τους χορούς τους με τα πραγματικά τους ονόματα, δηλαδή τα λαϊκά, αλλά μια αόριστη φήμη περί Πυρριχείου κάπου πλανάται σε ορισμένους (π.χ. λένε «Πυρρίχειος» για να περιγράψουν ένα παλαιινό παίξιμο που απροσδιόριστα αποπνέει μια χαμένη αυθεντικότητα -βλ. εδώ) , στους Ποντίους όμως η υποκατάσταση του κανονικού ονόματος από το εντελώς αβέβαιο νεκραναστημένο «Πυρρίχειος» έχει γίνει πεποίθηση σε αρκετούς, που τα μάθαν από χοροδιδασκάλους και διαιωνίζουν, καλοπροαίρετα βέβαια, αυτή την εθνικιστική στη βάση της πλάνη.
Για λόγους πληρότητας αναφέρω και τον εμπυρρίκιο, έναν σχετικά άγνωστο κρητικό χορό που η ενδεχόμενη σύνδεσή του με τον πυρρίχειο είναι πιο ρεαλιστική. Υπάρχει σχετικό άρθρο στο φόρουμ.