Επειδή κάνω την ίδια δουλειά αυτή τη στιγμή, έχω να σου δώσω τις εξής πληροφορίες:
Κατ’ αρχήν, οι Δήμοι δίνουν στον βασικό “επιχειρηματία” (συνήθως είναι ο βασικός τραγουδιστής-φίρμα) ένα ποσό, που κυμαίνεται από 5.500 Ευρώ (η περίπτωσή μου) ίσαμε 18.000 Ευρώ (η Εστουδιαντίνα), και φυσικά μιλάμε γιά ρεμπετο-λαϊκά συγκροτήματα, και όχι γιά μεγάλες φίρμες (Νταλάρας, Κότσιρας κ.λ.) Ο Τσέρτος πρέπει να κινείται γύρω στα 7.500 Ευρώ, ενώ η Μαριώ πάει περισσότερα! Κι αυτό, είναι ανεξάρτητο από τον αριθμό των μουσικών και τραγουδιστών, και χωρίς να υπολογίζεται το ενοίκιο μηχανημάτων (ήχος-φως) που είναι επί πλέον.
Τώρα, γιά τις αμοιβές, μπορώ να σου δώσω το δικό μου παράδειγμα, που είμαι ο πιό… καλοπληρωτής.
Μπάσο, Κιθάρα, Ντραμς, Κρουστά, Κλαρίνο, Βιολί, 2ο μπουζούκι, μπαγλαμάς, Πλήκτρα-Ακορντεόν, σύνολο 9 άτομα, από 200 Ευρώ στην Αττική, 250 Ευρώ εκτός έδρας = 1.800 έως 2.600 σύνολο.
1ο μπουζούκι και 2 τραγουδιστές, από 300 Ευρώ (χωρίς προσαύξηση στα εκτός έδρας) = 900 Ευρώ.
Δύο τραγουδίστριες “φιρμες” στο επίπεδο του λαϊκορεμπέτικου, συζητιούνται. από 700 Ευρώ ίσαμε 1.000. Είναι ζήτημα το πόσες συναυλίες τους κλείνεις το καλοκαίρι. Ας πούμε λοιπόν, στη δική μου περίπτωση, 2.000 Ευρώ.
Ηχολήπτης και Φωτιστής (πρέπει νάχεις δικούς σου, που να γνωρίζουν το πρόγραμμα) από 200 Ευρώ, σύνολο 400.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: 1.800 + 900 + 2.000 + 400 = 5.100. Αν υπολογίσεις λοιπόν και την απόσβεση, γιά τα έξοδα που κάνει ο “επιχειρηματίας” (ενοίκιο στούντιο γιά πρόβες, τύπωμα αφισσών, κάποιο στοιχειώδες σκηνικό κ.λ.) τότε σε μένα περισσεύει καμιά 100ή Ευρώ κέρδος (μαλάκας που είμαι, έ;) ενώ του Τσέρτου πρέπει να του περισσεύουν περισσότερα από 3.000 Ευρώ!
Θα μου πεις πως βγαίνω; Να. Πότε συνδυάζω τον τραγουδιστή με τον μπαγλαμά (νάτα τα πρώτα 200) πότε ο βιολιστής ή ο κλαρινιτζής δε μπορούν και δεν τους αντικαθιστώ, πότε μου κάνουν σκόντο οι φίρμες. Πάντως μ’ αυτό το ποσό δεν την ξανακάνω τη δουλειά.
Όσο γιά την ερώτησή σου, οι αμοιβές δεν πάνε με την κούραση. Οι τραγουδιστές πάντα παίρνουν περισσότερα από τους μουσικούς, και τα “ονόματα” ακόμα παραπάνω.