Ελένη ευχαριστώ αν και δεν είναι ότι ακριβώς ψάχνω (τα έχω και τα 4 σκρίπτα)…
Το πρόβλημά τους είναι ότι ως Γερμανοτραφείς, οι συντάκτες του σκρίπτου, έχουν κάποιες διαφορές στη σήμανση των ακόρντων και δε θέλω να μπερδέψω το φίλο…
Γιατί τα θές σε ταμπλατούρα:Δεν νομίζω ότι είναι και τόσο πρακτικό.Αν θές σχηματική παράσταση μπορώ να κάτσω να σου κάνω.Και ταμπλατούρα βέβαια εάν επιμένεις.
Τα θέλω σε ταμπλατούρα για να μπορεί να τα διαβάσει έστω σχηματικά ο επίδοξος κιθαρωδός γιατί έτσι βλέπει τη δακτυλοθεσία χωρίς να χρειάζεται να διαβάζει μουσική.
Του έχω κάνει εγώ σκιτσάκια με τα βασικά ακόρντα αλλά έλεγα μήπως υπάρχει κάτι έτοιμο στους δαιδάλους του νετ. Έχω και κανά δύο προγραμματάκια που σου δείχνουν τα ακόρντα και στα παίζουν κιόλας αλλά δε τον βολεύει το ηλεκτρονικό…
Σε καμία περίπτωση μην κάτσεις να τα σχεδιάσεις, προς θεού, κάνε τίποτα πιό εποικοδομητικό, γράψε π.χ. για την κλίκα :).
Με το μαγαζί τι έγινε; Ανοίξατε; Άντε για να ανεβαίνουμε σιγά-σιγά γιατί έχω καιρό να έρθω και μου έλειψε η Σαλονίκη…
Τώρα μάλιστα που ξεκίνησε ΚΑΙ η υποθαλάσσια ΚΑΙ το μετρό, θα γίνει … κόλαση :092:!
Παρεμπιπτόντως… έχει ξαναδεί κανείς κιθαρίστα με κλασσική παιδεία να μην ξέρει να πιάνει ένα Μι μινόρε; Ο τύπος για τον οποίο τα ψάχνω… Τρελάθηκα!
Αστα Ζορζ. Πριν καμιά δεκαριά χρόνια γνώρισα ένα Μανιάτη εξ Αμερικής -παρεμπιπτόντως σπουδαίο ζωγράφο- που έπαιζε στην κλασική κιθάρα …παπάδες. Κι όμως δεν ήξερε να πιάνει ακόρντα! Ούτε ένα! Εφτυσα αίμα να του δείξω πώς να κοπανάει ένα Ρε+, Λα+ για να βαράμε κανα χουζάμ παρέα.
Το ότι συνάντησες κι εσύ τέτοια περίπτωση με …καθησυχάζει. Να μην τυχαίνουνε όλα τα “κουφά” μόνο σε μένα!
Να μη σου πω τι γίνεται στο ρυθμικό μέρος. Αυτά τα 9/8 είναι κάτι σα γραμμική βου. Ευτυχώς που είναι Έλληνας και έχει ακούσει και κανά ζεϊμπέκικο στο ραδιόφωνο οπότε υπάρχει ένα σημείο αναφοράς.
Τώρα μου θύμησες πριν πολλά χρόνια που προσπαθούσα να δείξω σε έναν Άγγλο τα 9/8 στην κιθάρα. Ο τύπος αρκετά καλός στην κιθάρα, έπαιζε ψιλοπαπάδες, όλο το ρπερτόριο Ντύλαν, Φλόϋντ, μπλουζιές μέχρι και κάτι φλαμέγκο. Μόλις του έπαιξα κάτι σε 9/8 έπαθε … πολιτισμικό σοκ !!! Προσπαθούσε επί ημέρες να το πιάσει και τίποτα. Φαντάζομαι τώρα (10 χρόνια μετά) κάτι θα’χει καταφέρει…
Η δυτική μουσική κουλτούρα είναι πραγματικά …μοναδική! (να μη βάλω άλλο επίθετο). Αντίθετα άλλοι λαοί αφομοιώνουν πολύ πιο έυκολα. Ενας αδερφικός φίλος απ’ το Μαλάουι που σπούδασε κονσερβατόριο στη Σόφια (μπάσο, κιθάρα), εκπληκτικός κιθαρίστας σε ό,τι είδος μουσικής τον άκουσα, πήρε μια κασέτα με ρεμπέτικα για να δει πώς παίζει η κιθάρα. Την άλλη μέρα (κυριολεκτικά, όχι που λέει ο λόγος) έπαιζε ΟΛΑ τα στυλ του ζεϊμπέκικου, ακόμη και καμηλιέρικα. Μπορούσε δε να ξεχωρίζει τους καρσιλαμάδες. Τον χρησιμοποιήσαμε κατά καιρούς σαν κιθαρίστα του Συλλόγου των Ελλήνων φοιτητών σε διάφορες εκδηλώσεις, κουφαίνοντας αρκετές φορές τις (πολυάριθμες) άλλες φυλές…
Α ρε Ντεζίκα, να ΄σαι καλά όπου κι αν είσαι.
Η ταμπλατούρα για κιθάρα είναι κάτι σαν παρτιτούρα χωρίς νότες;
Η μήπως ακόρντα + ρυθμός;
Ρωτάω γιατί από τις εκδόσεις Fagotto έχει κυκολφορήσει κάμποσο σχετικό υλικό.
Ρίξε μια ματιά στον παρακάτω κατάλλογο (είναι πολλές σελίδες) και αν σου κάνει κάτι, ξαναρίξε posting μπας και το έχει κανένας.
Για παρτιτούρες όποιος ενδιαφέρεται, ας στείλει μήνυμα.
Υπάρχουν πολλά βιβλία στο εμπόριο και με ταμπλατούρες και με παρτιτούρες, είναι μικρά και όχι ιδιαίτερα ακριβά.
Yποχρεος, Ελενη. Παρεμπιπτωντως, εχω δουλεψει κανα φεγγαρι στα μερη σου. Τα δυο κιθαριστικα site που μου δινεις τα εχω υποψιν μου, φοβαμαι ομως οτι αφενος εχουν λαθος ακορντα σε καποια κοματια, απ την αλλη εχουν σχεδον μονο κλασικα τραγουδια.Δυσκολο να βρεις αγνωστα ρεμπετικα.Πονεμενο θεμα οι αρχικες εναρμονισεις των τραγουδιων. τελος παντων, ευχαριστω.
Μήπως έχει κάποιος(α) φίλη τις συγχορδίες σε σχηματική παράσταση, όπως πχ στο πόνημα του ΚΚtm στην Κλίκα (ε δ ώ) να μου τα στείλει με ένα εμαίλ στο ir@atlas-tapes.gr