Το μήνυμα διαγράφηκε μετά από αίτηση του συγγραφέα
Θα μπορούσε να γίνει και στις “Δημόσιες ομάδες” - “Συλλογή δρόμων”.
Όπου είναι καλύτερα, ΡΕ, δεν υπάρχει πρόβλημα. Το ουσιώδες είναι να βοηθηθούμε/αυτο-αλληλοεπιμορφωθούμε και όχι το που είναι καλυτερα να μπει το θέμα. Ευχαριστώ για τη συμμετοχή.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 23:24 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 23:23 —
Θα μπορούσε κανένας π.χ. να δει το βίντεο και να μας πει / αναλύσει τα θέματα, τα μόρια κλπ. στοιχεία του κομματιού ;
Γιάννη, εννοείται ότι εσύ και ΚΑΘΕ μέλος του φόρουμ ενδιαφερόμενο στην ανάλυση δρόμων, μακαμιών, τραγουδιών κλπ κλπ είναι ευπρόσδεκτο στην Ομάδα όπως είπε και ο ΡΕ ΜΙΝΟΡΕ.
http://www.rembetiko.gr/forums/group.php?groupid=15
Τώρα, μετά την διαφίμηση, πάμε στο προκείμενο. Όταν είδα το μύνημά σου αλλά και το βιντεάκι (παρεπιπτόντως, πολύ καλός ο ουτίστας, φαίνεται διάσημος για όσου γνωρίζουν, εγώ πρώτη φορά τον άκουσα), είπα από μέσα μου “καλά κρασιά”, γιατί αυτό που ζητάς είναι λίγο δύσκολο να εξηγηθεί απλώς με λόγια, και έπειτα ποιός θα κάτσει να σχεδιάσει συγκεκριμένες φράσεις στο πεντάγραμμο; Θα του πάρει πολύ χρόνο.
Όμως, εντελώς τυχαία, σε προσωπική αναζήτηση που κάνω στα δρομομακαμια μπορώ να σου δώσω αυτό το Site
και συγκεκριμένα στην ερώτησή σου:
http://www.maqamworld.com/maqamat/nahawand.html
το οποίο όπως θα δεις στην πολύ επεξηγηματική ανάλυση που έχει το παραπάνω Site δημιουργείται με 4χορδο νιαβέντ (π.χ σε ΡΕ)
http://www.maqamworld.com/ajnas.html#nahawand
και 4χορδο χιτζάζ (μετά από 5 ημιτόνια, π.χ. σε ΛΑ)
http://www.maqamworld.com/ajnas.html#hijaz
Συγνώμη που δεν ξέρω να στα πώ πιο καλά και χρησιμοποιώ μπακάλικους όρους όπως το "μετά από 5 ημιτόνια"¨. Τώρα αν τα παραπάνω τα ξέρεις… μάλλον είναι η ώρα εσύ να μας κάνεις εσύ την ανάλυση!!
Επίσης έχε κατά νου ότι στα (δημοφιλή) βιβλία του Παγιάτη, στην λαϊκή μας μουσική το ονομάζουμε ως Αρμονικό Μινόρε και όχι Νιαβέντι όπως έχεις γράψει μέσα σε παρένθεση στο πρώτο μύνημά σου πρίν το βιντεάκι.
Χαιρετισμούς
Καλά κρασιά!! Άμα βγάλετε άκρη με τις ονομασίες.:112:
Να σας μπερδέψω κι άλλο.
Το αρμονικό μινόρε είναι κλίμακα της δυτικής μουσικής και το νιαβέντ (ας πούμε κλίμακα) της ανατολικής.
Επομένως, Φώτη κατ’ εσέ, παίζει στο ούτι ανατολική μουσική σε κλίμακα όμως δυτικής;:102:
Ώρα για ύπνο τώρα…:047:
Δεν είπα ότι εγώ το ονομάζω Αρμ Μινόρε, αλλά αν ανοίξει αυτήν την σελίδα και δει αυτό το ποστ κάποιος ΕΝΤΕΛΩΣ αρχάριος που για τον Α ή Β λόγο έχει τον Παγιάτη στα χέρια του (και τον έχουν πολλοί απο εδώ μέσα που προσπαθούν μόνοι τους να βάλουν μια τάξη στο μαυλό τους -οπώς εγώ) και δουν πάνω πάνω
‘βασικό’ ‘μινόρε’ δρόμο Nahawand {Νιαβέντι}
και ΔΕΝ έχουν εξασκήσει επαρκώς το αυτί τους όπως ενδεχομένως κάποιος επαγγελματίας παίκτης για να καταλάβουν αμέσως τον δρόμο χωρίς να δοκιμάσουν να το παίξουν θα έχουν άλλη κλίμακα στο μυαλό τους. Δεν συμφωνείς;;;
Συνεπώς, αν γίνει κάποια περαιτέρω ανάλυση, και θέλει αυτός ο αρχάριος για εγκυκλοπαιδικές γνώσεις να την παρακολουθήσει, τουλάχιστον ας μπορέσει να τα συνδέσει λίγο στο μυαλό του και με τα δικά μας.
πολλα μακαμια στην μπουζουκικη ορλογια κλιμακων εχουν ιδιο ονομα με τα μακαμια τα οποια χρησιμοποιουνται απο αταστα οργανα,πολυ μεγαλο λαθος για εμενα,και το λεω γιατι για παραδειγμα στο μπουζουκι το ουσακ δεν εχει καμια σχεση με το ουσακ που ξερουμε ή το μεγιατι…οπως και να εχει το νιαβεντ,νιχαβεντ,ναχαουαντ,ειναι το μινορε.Συνηθισμενο πολυ μακαμι για τους αραβικους ρυθμους.και μην ξεχναμε οτι οι δυτικοι πηραν απο το ουτι τα λαουτοειδη τους για να καταληξουν στην κιθαρα…και κατι ακομα,το κουρδισμα στο τετραχορδο ειναι ρε λα φα ντο,στο αραβικο ουτι ενα πολυ συνηθισμενο κουρδισμα ειναι το ντο σολ ρε λα φα ντο…τα συμπερασματα δικα σας…
Καποιες αναφορες λενε οτι ο Χιωτης επαιζε κιθαρα αλλα και …ουτι…κατα ποσο λοιπον εχει επηρεαστει αυτο το συστημα απο το συγκεκριμενο οργανο σαν εξελιξη αλλων;
Το νιχαβεντ επισης συνανταται περισσοτερο σε τραγουδια χορευτικα,ή σε ταξιμια[διαλογισμο και επαφη με το εσω παιχτη και οργανου]…εχει αραγε καμια σχεση???