https://dl.dropbox.com/u/68780386/xoros%20mavrhs%208alassas.mp3
3-2-2…;
7άρι 2+2+3
ντουπα ντουπα ντουπαπα
όμως το ‘σκάσιμο’ το κάνει στην αρχη του 3 (ντουπαπα)
Εάν πούμε ότι ξεκινάει με άρση τότε ο gantsa έχει δίκιο, είναι 3+2+2. Εάν πούμε ότι ξεκινάει με θέση τότε είναι 2+3+2. Και τα δύο είναι σωστά. Το 2+2+3 είναι λάθος.
(Θα μας ήταν πολύ χρήσιμο εάν βλέπαμε τα βήματα του χορού.)
Δεν το άκουσα από την αρχή οπότε ξεγελάστηκα…
Δεν το βλέπω πολύ πιθανό… Το κομμάτι είναι παλιό σουξέ του Ρος Ντέιλι. Έχει κάνει ένα κύκλο ζωής αποκλειστικά ως διασκευή. Δεν ξέρω κανέναν που να έχει ακούσει το κανονικό. Πιθανότατα θα είναι ένας ψιλοαγνώριστος σκοπός με κεμεντζέ και νταούλι, ποντιακός ή λαζαίικος (ή και β/θρακιώτικος, κι εκεί Μαύρη Θάλασσα είναι).
Παλιότερα είχαμε κάνει μια ατέρμονη συζήτηση για τα διάφορα εφτάρια, σέρα, μάντρα, λάζικο, μαντιλάτο κλπ. Δεν έχει μεγάλη σημασία πού τοποθετείς την αρχή του μέτρου: όποιος ξεχωρίζει τα 2άρια και τα 3άρια έχει λύσει το πρόβλημά του.
Δεν ξέρω εάν είναι διασκευή και σε τι βαθμό αλλά εγώ μιλάω για τον χορό της μουσικής που ακούω. Εάν ήταν παραδοσιακό έτσι όπως είναι. Με καταλαβαίνεις; Θεώρησα δεδομένο δηλαδή ότι είναι παραδοσιακός σκοπός.
Όσο για την τελευταία σου παράγραφο διαφωνώ. Σαν ακροατής φυσικά δεν σε ενδιαφέρει, ως χορευτής ή μουσικός όμως έχει άλλη βαρύτητα.
Ούτε εγώ ξέρω πόσο διασκευασμένο είναι. Υποθετικά μιλώντας, αν είναι το ίδιο ή σχεδόν το ίδιο με το πρωτότυπο, τότε έχει κάποιο χορό στον οποίο χορεύεται. Αν τον βλέπαμε, θα μας λύνονταν οι απορίες. Αν απέχει αρκετά από το πρωτότυπο, τότε δύσκολα χορεύεται. Αλλά το πρωτότυπο δεν το ξέρουμε, οπότε όλα αυτά δεν έχουν πρακτικό αντίκρισμα.
Αυτό αυτούσιο έτσι όπως το ακούμε δε χορεύεται, ο Ρος δεν παίζει μουσική για χορό, είναι καθαρά ακουστικός καλλιτέχνης.
Ως προς το τελευταίο σκέλος, τι τον ενδιαφέρει τον μουσικό πού αρχίζει το μέτρο; Το άκουσμα είναι πολύ σαφές: δεν έχει παρά να παίξει αυτό που ακούει. Προσωπικά δε διερωτώμαι καθόλου με ποια σειρά παν τα δυάρια-τριάρια. Μπορεί να αναρωτιόμουν μόνο αν ήθελα να το γράψω σε 5γραμμο.
Εκτός αν η απορία του Γκάντσα έχει σχέση με την παύση. Η παύση είναι ένα ακέραιο 2-2-3άρι. Ο κρουστός τη γεμίζει με τρόπο λίγο μπερδεψιάρικο για όποιον ξαφνιαστεί, και είναι λίγο μπερδεψιάρικες και οι πρώτες νότες που ξανακούγονται μετά την παύση. Ωστόσο είναι κανονικές, ούτε αντιχρονισμούς έχουν ούτε παρατονισμούς. Η φράση μετά την παύση τελειώνει στο 3άρι (στο 1 του τριαριού), αφήνει ένα 2άρι κενό, και από το επόμενο 2άρι ξαναρχίζει όπως σ’ όλο το υπόλοιπο κομμάτι. Παίζοντας το πόδι στο ρυθμό σταθερά, αποφεύγει κανείς το μπέρδεμα.
Αυτό πώς το ξέρουμε από την στιγμή που δεν ξέρουμε την αρχική μουσική; Και γιατί να μην χορεύεται δηλαδή;
Ε, όχι δα!! Αν δεν ενδιαφέρει τον μουσικό τότε ποιον ενδιαφέρει; Αν έπαιζες το νταούλι δεν θα σε ένοιαζε ώστε να μπεις σωστά ώστε να τονίσεις και σωστά;
Μα το κομμάτι το ξέρω χρόνια, το παίζω σωστά, και αν με ρωτήσεις δεν ξέρω ποιος χτύπος είναι το 1. Τονίζω εκεί που ακούω να τονίζεται.
η διασκευή του Ντέιλι δεν διαφέρει απ το παραδοσιακό του οποίου τον τίτλο (στα τούρκικα γιατί το άκουσα απο τούρκους λαζούς) δεν μπορώ να τον θυμη8ώ με τίποτα δύο μέρες…πάντως εφταράκι είναι και στα δικά μου τα αυτιά δεν έχει πολλές δυσκολίες.
(ντουμ παπαπα / ντουμ παπαπα / ντουμ παπαπα / ντουμ παπα )