- Χαρμπιέ μανές
Ο τίτλος αυτός εντοπίζεται σε μία μοναδική ηχογράφηση: Χαρμπιέ μανές, Νταλγκάς 1929 ή 1930, στίχος: Να πω πως είμαι ευτυχής ψέμα θα πω μεγάλο, / σαν το δικό μου βάσανο κανείς δεν έχει άλλο. Δίσκος ODEON Ελλάδος GA-1533. Τον έχουν και οι τέσσερις πηγές (ο Μανιάτης και η βάση του Σίλαμπς δίνουν χρονολογία 1929, το φυλλάδιο του Σίλαμπς δε δίνει καμία και οι Ρεμπέτικοι Διάλογοι δίνουν 1930). Ακούμε στο Σίλαμπς ή στο ΥΤ.
Χιτζάζ μανές κλασικού ανατολίτικου τυπου, με συνοδεία λύρας (Λάμπρος) που εναλλάσσεται με τη φωνή χωρίς ποτέ να συνυπάρχουν. Μοιάζει να πρόκειται για τυποποιημένη σύνθεση: και οι δύο ερμηνευτές μοιάζουν πολύ αποφασισμένοι για το τι ακριβώς θα πουν, χωρίς ούτε μία νότα έκπληξη, ενώ εντοπίζονται και κοινά μελωδικά σημεία ανάμεσα σττην πρώτη και την τρίτη ενότητα (να πω πως είμαι ευτυχής - σαν το δικό μου βάσανο) και κυρίως στα μελισματικά αμάν μετά το «ευτυχής» (α’ ενότητα) και στο τέλος της β’ ενότητας, που ξεκινάνε από τη μέση της κλίμακας, τινάζονται μέχρι την κορυφή, κατρακυλάνε στα γρήγορα μέχρι τη βάση και ξανανεβαίνουν εκεί απ’ όπου είχαν ξεκινήσει, με τρόπο σχεδόν πανομοιότυπο ο οποίος συνιστά μάλλον και το σήμα κατατεθέν αυτού του μανέ. Τέλος, το εξαιρετικά σύντομο ταξίμι ανάμεσα στη δεύτερη και την τρίτη ενότητα δείχνει κι αυτό να ήταν κανονισμένο από πριν, έτσι ώστε και πολύ χρόνο να μη δαπανά, και να καθιστά σαφή τη σήμανση ότι τέλειωσε μια ενότητα και πάμε στην επόμενη (αλλιώς θα συναντώνταν δύο παρατεταμένα αμάν και δε θα ήταν σαφή τα όρια των ενοτήτων), και να απηχεί με τις λίγες αλλά καίριες νότες του τη σύνοψη όσων προηγήθηκαν.
Παρά ταύτα, η βέβαιη απόδειξη ότι πρόκειται για συγκεκριμένη σύνθεση, που θα ήταν να ξανασυναντήσουμε την ίδια μελωδία και σ’ άλλες ηχογραφήσεις, δεν υπάρχει προς το παρόν. Ούτε και θα είναι εύκολο να εντοπιστεί, αν υπάρχει κάπου, αφού δε θα έχει τον ίδιο τίτλο. Για την περίπτωση που όντως υπάρχει κάτι τέτοιο κάπου, κρυμμένο πίσω από έναν αόριστο τίτλο όπως «χιτζάζ μανές» ή οποιονδήποτε άλλο, σημειώνω εδώ ότι, πέρα από τα γρήγορα μελίσματα των αμάν που προανέφερα, η κύρια έκταση του μανέ είναι μια πέμπτη όλη κι όλη: πρώτη ενότητα - 4χ χιτζάζ με έναρξη και έμφαση στην 4η, δεύτερη ενότητα - ουσιαστικά όλη πάνω στην 5η κάθεται, τρίτη ενότητα - περίπου επανάληψη της πρώτης.