Το 2ο μπαγλαμαδάκι μου, σχεδόν έτοιμο!

καλημέρα έπειτα από καιρούς και ζαμάνια
Σοφία είδα τις φώτο από το οργανάκι και το βίντεο και είναι οντως
αξιοζήλευτο ότι κάνεις , ο ήχος εμένα μου αρέσει προσωπικά αν και
μου ακούγεται λίγο μπάσο για μπαγλαμαδάκι
άλλα θα ήθελα να ρωτήσω
για τον θόρυβο που κάνει η πένα πάνω στις χορδές ,τον οποίο πιθανών να
τραβάει η κάψα άλλα ίσως να οφείλεται εν μέρη και στις χαρακιές του καβαλάρη
όπως διάβασα στο θέμα του “ταβερνιαρη”
το ίδιο παρουσιάζει και ο αυτοσχέδιος τζουράς μου και παλεύω να βρω άκρη
αν μπορεί κανείς να βοηθήσει εκτενέστερα

Geia sou αλεβου, Γράφω αυτό το μήνυμα πραγματικά υπό καθεστώς τρόμου διότι βρίσκομαι στην Μεσσηνία η οποία καίγεται από άκρη ως άκρη και συγκεκριμένα στην Καλαμάτα (με 60.000 κατοίκους) η οποία το πρωί κινδύνεψε.
Και επειδή κάτι πρέπει να κάνω για να ξεχαστώ, ας ασχοληθώ με το internet και το μπαγλαμαδάκι.
Για το θόρυβο της πένας ίσος να φταίει το ότι και η πένα ήταν αυτοσχέδια, δηλ την έφτιαξα εγώ πρόχειρα και δεν την είχα τροχίσει καλά στα πλάγια. Γιατί διαφορετικά ακούγεται το παίξιμο με λεία πένα και διαφορετικά, με πένα που έχει ένα βαθμό τραχύτητας.
Επίσης συμβαίνει το εξής 2 τάστα ακόμα είχαν ένα μικρό τριξιματάκι. (Τώρα νομίζω το έχω λύσει αυτό).
Αυτό που λες για τις χαρακές του καβαλάρη η αλήθεια είναι ότι δεν το κατάλαβα. Με πια έννοια θα μπορούσε να επηρεάσει; Με το να υπάρχει τζόγος;
Θα ήθελες να μου το εξηγήσεις αυτό;

καλημέρα Σοφία με την ευχή να είναι τα πράγματα καλύτερα σήμερα και να μην ξαναδούμε τέτοια φαινόμενα όπως αυτές οι πυρκαγιές των ημερών

όσο για τον καβαλάρη έχουνε γίνει πολλές συζητήσεις σε προηγούμενα μνμτα
τονίζοντας όλοι την ευαισθησία της μεταβλητής απόδοσης του ανάλογα με το μήκος
το πάχος το ύψος τα υλικά κλπ σε σχέση πάντα με το όργανο
δοκίμασα λοιπόν διάφορους καβαλάρηδες και είδα όντως την διαφορά στην απόδοση
σε ένταση σε τόνο σε βάθος κλπ (ενταξ δεν είμαι και ειδικός)

αυτό που παρατήρησα ομως είναι ο μεγάλος ρόλος στις χαρακιές του καβαλάρη
αν έχουν τζόγο οπως λες οι χορδές, αν είναι βαθιές οι χαρακιές ή αν εχουν έστω
και ελάχιστο γρέζι στο κοκκαλο αόρατο για το μάτι που το καταλαβαίνω μονο με
το νύχι και μάλλον οφείλεται στο ότι δεν μπορώ να τις λιμάρω ευθεία … ως τώρα

ακούγοντας σε λοιπόν (σε ζήλεψα και για την άνεση που παίζεις) μου εδωσε αυτή την εντύπωση το όργανο δηλ ενα βάθος που δεν αφήνει τον ήχο να΄λάμψει ,πως να το πω

και με την ευκαιρία ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος άλλος ακούει το ίδιο και είναι ειδικότερος στο θέμα και μπορεί … να ρίξει λίγο φως

να σαι καλα Σοφία και να φτιάχνεις …

Γεια σας
Θελω να φτιαξω ετσι για να αποκτησω εμπειρια ενα μπαγλαμαδακι
Το ξυλο που βρηκα μου δινει μεγιστο υψος σκαφους 7 cm
Ποσο πρεπει να ειναι το μεγιστο πλατος του σκαφους (σκεφτομαι για 10cm)
και το μηκος μεχρι την ενωση του μανικου (λεω για 16 cm);
Τι μηκος χορδης πρεπει να υπολογισω;
Σας ευχαριστω εκ των προτερων

ΥΣ Θα ηταν μια καλη ιδεα οσοι ενδιαφερομαστε να μαθουμε γυρω απο την οργανοποιια να εχουμε ενα ραντεβου στο τσατ εστω μια φορα την εβδομαδα ωστε να ανταλλασουμε αποψεις και εμπειριες!

:043 η προσπαθεια ειναι που μετραει…στο επομενο θα ειναι ολα τελεια…!!!μπραβο και απο μενα!!!
σκεφτομαι να ξεκινησω και εγω με την οργανοποι’ι’α,:θα δουμε…

Θα έλεγα ότι από 34 - 40 cm είναι μια χαρά.:089:

Yπαρχει εμφανης διαφορα στον ηχο το μηκος χορδης 34cm με το μηκος 40 cm?
Οσο πιο μικρο μηκος τοσο μικροτερη ταση στο καπακι;

Τελικα κατεληξα στους 9 ποντους πλατος

Σοφία, άλλαξες μεράκια η μου φαίνεται…
Που πάν τα μπαγλαμομπούζικα?? :mad:

Ναι το ομολογώ είναι κάπως άσχετο το πρώτο μήνυμα μετά από 2 χρόνια παύσης :230:.

Το μεράκι για την οργανοποιεία δεν ξεχνιέται. Απλά ξαποσταίνει για λίγο και ξανά προς τον δρόμο τραβά. Σκέφτομαι λοιπόν να ξεκινήσω τον πρώτο μου τζουρά. Μετά το μπαγλαμαδάκι που τώρα ο ήχος του έχει γίνει πολύ όμορφος και πιο κρυστάλλινος.

Έψαξα να βρω αυτό που ήθελα πριν ρωτήσω αλλα δεν το βρήκα.
Πώς σκάβουμε ένα μπαγλαμά;
Απο φλαμούρι για παράδειγμα;
Με τι τον σκάβουμε; Τι πάχος πρέπει να έχει το σκάφος και πως το υπολογίζεις έτσι ώστε να μην χάσεις πόντο;
Σκέφτομαι να κάνω ενα δώρο στον εαυτό μου…

Αυτό το βιβλιαράκι ίσως σε βοηθήσει :063:

Μπράβο Σοφία, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού οι γυναίκες που ασχολούνται με τοην οργανοπιοία και δημιουργούν τέτοια όργανα. Μόνο συνέχισε και καλή προσπάθεια εύχομαι και παραμέρισε τα άτομα με στερεότυπες αντιλήψεις…

μπραβο πολυ καλη δουλια εχεις κανει και εις ανωτερα

Ρε παιδιά μπράβο στη κοπέλα δε λέω αλλά επειδή το τελευταίο σχετικό θέμα με αυτό που ρωτάω έγινε στις 17.08.2005 στο φόρουμ, αν θέλει κάποιος ας δώσει καμιά συμβουλή, γιατί δεν ξέρω πως γίνεται. Θα το έκανα με ντούγες αλλά θέλει πολλά έξοδα, και το βιβλίο που μου πρότεινε ο PeKag μέχρι να το πάρω…ίσως και ν μου λύσετε τις απορίες.
Αναμένω σαν κεράκι αναμμένο

Νικόλα, καλημέρα. Μπορείς να δείς στις φωτογραφίες μου το τζουρά τον οποίο έσκαψα με μια σγρόμπια, ελέγχοντας “με το χέρι” το πάχος όσο αφαιρούσα υλικό, δηλαδή προσπαθώντας να “αισθανθώ” το πάχος και την ομοιομορφία του πάχους στο σκάφος. Με τον ίδιο τρόπο, έσκαψα και ενα μαονένιο μπαγλαμά και μια καρυδιά για τζουρά. Τέλος, ενώ δεν το έκανα, ίσως είναι καλό να πάρεις μια καμπύλη ξύστρα και να λειάνεις το εσωτερικό, κάνοντας λείο. Νομίζω πως ένα πάχος 5 χιλιοστών να είναι ικανό, ίσως και πολύ, δεν ξέρω. Σίγουρα να αφήσεις υλικό για τον τάκο που θα πιάσει η χορδιέρα. Προσοχή στη σγρόμπια. Πάντα σε μέγκενη το ξύλο που σκάβεις, το σκαρπέλο/σγρόμπια “σημαδεύει” τοίχο και ΟΧΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΟΥ και να είναι πάντα καλόακονισμένο. Εγώ το πήρα από τον Φράγκο 45Ε, (αυτό είναι http://www.mehr-als-werkzeug.de/product/701252/Pfeil-Sculptors-Gouges-long-cranked/detail.jsf) και θέλει ακόνισμα πριν το χρησιμοποιήσεις. Βέβαια, εγώ, στην κάψα μου, έκανα όλο το σκάψιμο χώρις να ξέρω ότι θέλει ακόνισμα.:082::112: Το εξωτερικό το έκανα σε ένα ταινιοτριβείο σε ένα μαραγκό αλλά μπορείς να το κάνεις και με μια καλή ράσπα. Καλή τύχη, έχει πολύ γλύκα…

Εγώ χρησιμοποιώ και φρεζάκι για τρυπάνι.jpg . Έχω σκάψει μέχρι και ελιά με αυτό το εργαλειάκι. Για την λίανση αυτοσχεδίασα. Πείρα ένα ξύλο του έκανα καμπύλη στο πάνω μέρος (αφού ήταν στο μέγεθος που με βόλεβε) Του κόλλησα γυαλόχαρτο και έτυμο. Όσο για το να μη χάσεις πόντο εγώ δεν γνωρίζω κάτι. Όπως λέει και ο [COLOR=black]Stefanakos με το χέρι ελέγχεις το πάχος. [/COLOR]

Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

Καλησπερα σας και ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Εχω κανει ενα εργαλειο για να βρισκω το παχος του σκαφους!
Ειναι δυο καμπυλες σε σχημα S οι οποιες ενωνονται στο κεντρο.
Ετσι οτι παχος δειχνει η μια πλευρα το δειχνει και στην πισω πλευρα!

Πολύ ωραίο το εργαλείο σου Δημήτρη! Είχα στο μυαλό μου να κάνω κάτι τέτοιο, τώρα το βλέπω και στην πράξη! Τα Μαθηματικά σε εφαρμογή! Απλά έτσι μια επιπλέον πληροφορία, να τονιστεί, ότι οι 2 καμπύλες που έχεις φτιάξει, για να υπάρχει απόλυτη ακρίβεια, πρέπει να είναι ακριβώς ΙΔΙΕΣ και να ενώνονται ακριβώς στο κέντρο!! Οπότε καλό για μένα θα ήτανε το εργαλείο να ήτανε ΧΙΑΣΤΗ λάμες, και στην άκρη 4 λαμάκια κολλημένα υπό γωνία. Βέβαια από ότι καταλαβαίνω, μάλλον εσύ μπορεί να το έφτιαξες με αντίστροφη λογική. Δηλαδή…πρώτα φτιάχνω ολόκληρο το εργαλείο όπως με βολεύει…και μετά κόβω-ακονίζω έτσι τις άκρες του, ώστε ότι παίρνω από την μία μεριά να παίρνω και από την άλλη!
Χαίρομαι πάντως που το είδα σε εφαρμογή!

Επίσης ένας άλλο τρόπος μετρήματος βάθος-μέγεθος σκαψίματος του σκάφους, πιο μπελαλίδικος βέβαια, αλλά δημιουργικός, είναι να φτιαχτεί ένα καλούπι με φιλέτα (όπως αυτό που φτιάχνεται για τις ντούγιες) αλλά να εφαρμόζει ακριβώς στο εσωτερικό του σκάφους.

Σοφία, τα συγχαρητήρια μου και από εμένα, για τις δημιουργίες σου!

Nikos Forlan, έαν ψάξεις εδώ στο FORUM, στη συγκεκριμένη κατηγορία, ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ, όλες τις σελίδες και τις απαντήσεις, από το τέλος, μέχρι και την αρχή, όχι μόνο να σου λυθούν οι απορίες, όχι μόνο θα μάθεις και πολλά πράγματα παραπάνω από αυτά που αναρωτιέσαι, αλλά θα σου γεννηθούνε πολύ περισσότερες απορίες και θα καταλάβεις πόσο ιδιαίτερο είναι να φτιάχνει κάποιος ένα καλό όργανο! Διάβασε και θα με θυμηθείς! Αν διαβάσεις και σου μείνουνε απορίες…τότε ξαναρώτα! Θα βρεις σχεδόν τα πάντα! Μέχρι και τι χρώμα φανελάκι φορούσες, εχτές το μεσημέρι!

Το βιβλίο που σου λένε, είναι πολύ καλό! Σε βάζει σε αρκετές πρώτες σκέψεις και αναφέρει σε κάποια σημεία και κάποιες ιδιαιτερότητες! Το αμέσως επόμενο σε κυκλοφορία είναι του κύριου Φρονιμόπουλου, που αν και δεν το έχω διαβάσει ακόμη, πιστεύω θα είναι και πολύ πιο αναλυτικό! Αυτά τα 2 πάντως κυκλοφορούν, όσον αφορά την Ελληνική Οργανοποιία.

Kαλημερα

Οι δυο καμπυλες ειναι απολυτα ιδιες απο την αρχη. Εχει δοθει η συγκεκριμενη καμπυλη
ωστε να μπορει να μετραει και το πιο βαθυ σημειο του σκαφους!

Το βιβλιο για το σκαφτο μπαγλαμαδακι το εχω παρει και ειναι παρα πολυ καλο!

Οσον αφορα το τρυπημα του ξυλου.
Αφου εχεις βρει το κεντρο στο κομματι ξυλου και εχεις σχεδιασει το σχημα του καπακιου
κανεις πρωτα περιμετρικα του σκαφους τρυπες με απλο τρυπανι αλλα με κλιση προς τα μεσα!
Προσεχεις να μην τρυπησεις πολυ βαθια!

Κατοπιν μπορεις με το εργαλειο που σου δειχνω να κανεις μεγαλες τρυπες!

Και μετα με σκαρπελο αφαιρεις ευκολα το ξυλο!

Απο εκει και περα μπορεις σε δραπανο να
τοποθετησεις καποια εξαρτηματα για να λειανεις εσωτερικα και να αφαιρεσεις οσο ξυλο θελεις!