Το αν ο στιχουργός ήταν ομοφυλόφιλος ή όχι δε νομίζω να μας διαφωτίσει ιδιαίτερα. Αλίμονο αν πίσω από κάθε “σ’ αγαπώ” κάθε τραγουδιού ψάχναμε να βρούμε την αληθινή ιστορία που το ενέπνευσε.
Λοιπόν, επειδή έκατσα και διάβασα όλη τη συζήτηση στο ΥΤ: κάποιος θυμάται ότι παλιά, σε μια εκπομπή, είχε ακούσει αυτή την άποψη, ότι το τραγούδι είναι ομοφυλοφιλικό. Ίσως η άποψη τεκμηριωνόταν με επιχειρήματα που ο τύπος στο ΥΤ δε θυμόταν να παραθέσει. Υπάρχει η αντικειμενική παρατήρηση ότι, πράγματι, πουθενά στους στίχους δε δηλώνεται άμεσα αν το πρόσωπο στο οποίο απευθύνεται το τραγούδι είναι άντρας ή γυναίκα. Φυσικά, αυτό απέχει πολύ από το να αποτελεί ένδειξη. Άλλωστε το “η καρδιά μου μ’ άλλην δε σ’ αλλάζει” μάλλον είναι ένδειξη περί του αντιθέτου.
Δε θα είχε κανένα απολύτως νόημα να συζητήσουμε αν ο καθένας νομίζει ότι αναφέρεται σε άντρα ή σε γυναίκα. Το ίδιο το τραγούδι δε δίνει καμία λαβή να υποθέσουμε κάτι άλλο από το προφανές. Όμως η αρχική ερώτηση δεν ήταν τι νομίζουμε αλλά:
Έτσι, μάλιστα. Αν κάποιος έχει ακούσει την εκπομπή, ή την άποψη που εκφράστηκε στην εκπομπή, ή κάποια πληροφορία πέρα από τις ενδοκειμενικές που να ανοίγει όντως τέτοιο θέμα, ας το πει…
(Βέβαια στη συνέχεια της συζήτησης στο ΥΤ συγκεντρώνονται μεγάλα ποσά βλακείας, ομοφοβίας και επιθετικότητας. Ως είθισται. Εμείς εδώ που είμαστε προχώ και ωραίοι, καλά θα ήταν να βρίσκαμε ότι είναι γκεοτράγουδο και να πούμε και μπράβο. Αλλά δεν το βλέπω…)
Παιδιά, θα το ξαναπώ κι ας ξαναδυσανασχετήσει και κανείς: κάντε λίγο οικονομία στις εκφράσεις σας.
[i]Θα σου δώσω πλούτη κι αν γυρέψεις
[…] πλούτη κι αν δεν έχω δεν πειράζει
Πάρε με στα χέρια σου,
τ’ άσπρα περιστέρια σου[/i]
Αυτό δε λέγεται ιδιοφυΐα, λέγεται κακή στιχουργική. Δεν είναι θέμα ορέξεως, οι ορέξεις ξεκινάνε πέρα από κάποια αντικειμενικά στάνταρ.