<<Σκέφτηκα ότι μερικοί από εσάς θα θέλατε
να δείτε το διάγραμμά μου. Για να μην
κάνουμε μεγάλο θέμα το γεγονός ότι η Major
Scale έχει αυτές τις άλλες κλίμακες μέσα
της ΑΛΛΑ μάλλον για να δείξει αυτές τις
κλίμακες με τη δική τους αξία! Όταν παίζω
ένα τραγούδι Dorian scale, μόνο αυτό ακούμε,
μόνο αυτό σκέφτομαι όχι ότι παίζω C
κλίμακα από το βήμα 2 πάνω μια οκτάβα -
δεν το ακούμε αυτό. Αλλά το γράφημα
δείχνει όλες τις λειτουργίες και αν
κοιτάξετε στο κάτω μέρος της σελίδας, θα
έχετε τις συγχορδίες για κάθε Οριζόντια
σειρά ανεξάρτητα από τη λειτουργία,
ανεξάρτητα από το πού ξεκινήσετε!
Μπορείτε να βρείτε 91 κλίμακες/μοντ και
637 συγχορδίες για οποιαδήποτε λειτουργία,
οποιοδήποτε κλειδί. Σε ένα κομμάτι χαρτί.
(Συγγνώμη που είναι πιο εύκολο να το
εξηγήσω από κοντά! )>>
Δεν βρίσκω κάποια σχέση ούτε με την μουσική της αρχαίας ελλάδας, ούτε με της ανατολικής μεσογείου (της οποίας παρακλάδι είναι το ρεμπέτικο). Δεν χρειάζεται να ανεβάζουμε εδώ ότι βρίσκουμε στο ίντερνετ.
δεν ειναι οτι νάνε, ουτε “ανέκδοτα”.
το Φόρουμ ειναι η κατάλληλη “πολυκλινική”, για θεραπεία (διαθέτει ολες τις ειδικότητες).
βιβλια, συγγράμματα, απόψεις κτλ, εδω δοκιμάζονται η διορθώνονται.
Μπορώ να παρακολουθήσω μέχρι το σημείο ότι αυτοί δεν είναι αρχαίοι ελληνικοί τρόποι αλλά δυτικοί που δανείζονται ονοματολογία από τους αρχαίους ελληνικούς. Πέρα από αυτό, υπάρχουν και λάθη στο παράθεμα; (Του τύπου δηλαδή να ονομάζει Δώριο κάποιον άλλο τρόπο αντί για τον κανονικό δυτικό Δώριο;) Ή τα παραθέτει σωστά αλλά η ίδια η δυτική παράδοση έχει μπερδέψει τα ονόματα, όπως εμείς το Σεγκιάχ με το Χουζάμ;
Αλήθεια, το σύστημα αυτό (γρηγοριανό - τζαζ) δεν έχει όνομα για τη φυσική μείζονα κλίμακα; Σκέτο major, όχι κάτι από αρχαιοελληνικούς τρόπους;
Κάπου θυμάμαι να έχω διαβάσει παλαιότερα, ότι ακριβώς οι Δυτικοί πήραν ονοματολογία των αρχαίων τρόπων και ονόμασαν έτσι τις δυτικές κλίμακες, όταν αυτές αλλάζουν βάση, δηλαδή επτά ονομασίες. Η απόδοση συγκεκριμένης ονομασίας σε συγκεκριμένη τονική βάση ήταν παντελώς αυθαίρετη, μη βασιζόμενη σε κανένα προϊόν λογικής σκέψης.
΄Οχι, είναι σωστοί, αλλά με τη δυτική ονοματολογία, όχι την αρχαία που τη βλέπουμε στην έβδομη από τις 8 φωτογραφίες από το “History of western music” . Ένα βιβλίο που κοίταξα λέει ότι τα ονόματα τα καθιέρωσε ο Glareanus το 1547 στο βιβλίο του “Δωδεκάχορδον”
Μα το βιβλίο το βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας, κι ο Σπύρος επίσης. Τι νόημα θα 'χε να το ρωτήσει; Έναν γρίφο έβαλε. Δεν είπε «τι όργανο κρατάει;», αλλά:
Και δεν έβαλε μόνο την εικόνα, αλλά κι ένα λινκ.
Εγώ λοιπόν άνοιξα το λινκ, διάβασα το βιογραφικό, διάβασα και το σχόλιο του Άνθιμου που μου 'κανε μια πάσα, και θεωρώ ότι έλυσα τον γρίφο. Παίρνω το έπαθλό μου υπό μάλης και γεια σας.
Ομολογώ ότι δεν είχα κάνει τον κόπο να μπώ στο λίνκ, κι ας ήταν στα Ελληνικά το βιογραφικό. Τώρα το έκανα, αλλά επειδή αγνοούσα την ύπαρξη του Δωδεκάχορδον άρα, δεν το έχω διαβάσει, δεν έχω βεβαίως γνώμη για το βιβλίο αυτό. Όσο για το έπαθλον ε, τό ΄χασα…