Νίνου Μαρίκα

Καλησπέρα σας και καλώς σας βρήκα .
Πιστεύω ότι εδώ θα βρω αυτό που ψάχνω .

Το λοιπόν .

Εδώ και αρκετό καιρό είχα ακούσει δυο τραγούδια της Νίνου .
Το ‘‘Σεράχ’’ και το ‘‘Γκιουλμπαχάρ’’ .
Αυτά τα δυο έχουν τα ίδια όργανα στην μουσική τους που τα κάνει να ξεχωρίζουν .
Από τότε ψάχνω να βρω τραγούδια της Νίνου -που μ’αρέσει πολύ η φωνή της- ή άλλων της ίδιας περιόδου(?) που τα τραγούδια τους έχουν πάνω κάτω τα ίδια όργανα .

Αν γνωρίζετε κάτι σχετικό με τα όργανα που υπάρχουν στα συγκεκριμένα κομμάτια ή άλλα τραγούδια σαν αυτά θα σας ευγνωμονώ .

Καλώς σας βρήκα και πάλι .

Έλενα .

Ίσως να τα ξεχώρισες γιατί ανήκουν στην κατηγορία ρυθμού “μπολερό” ή “ανατολίτικου ύφους”.

Έχει πει και την Ζαΐρα η Νίνου, αλλά δεν έχει άλλα αυτού του είδους. Τα υπόλοιπα είναι χασάπικα-ζεϊμπέκικα-ελαφρά-συρτά κ.λπ.

Ένα ξεχωριστό κομμάτι της Νίνου που μ’ αρέσει πολύ είναι του Μανώλη Χιώτη: “Έχασα τα μάτια τα ωραία”(1950), σε ρυθμό βαλς.

Αν θέλεις βοήθεια με τραγούδια σε ρυθμό μπολερό, ευχαρίστως να συνεισφέρω.

:slight_smile:

Ευχαριστώ όσους απάντησαν -ορατά και κρυφά .
Χάσκιλ (ή Χασκίλ) αυτό νόμιζα και εγώ .
Ότι δεν υπάρχουν άλλα τραγούδια αυτού του είδους .
Αλλά στις 2 τρέχοντος ανακάλυψα ότι διαψέυστηκα .

Από παράθεση σε άλλο φορουμ :

Πριν λίγο , στην εκπομπή ‘‘Το πάρτυ της ζωής μας’’ τραγουδήθηκε ένα παλιό ρεμπέτικο με ανατολίτικο ήχο -του στυλ ‘‘Σεραχ/Γκιούλμπαχαρ’’ - του οποίου κάποιοι στίχοι του έχουν μέσα το ‘‘Αραπιά’’ .
Το τραγούδι δεν πρέπει να είναι πολύ διάσημο .
Γνωρίζει ή έχει κάποια υποψία κανείς για το ποιό πρόκειται ?

Αν τα μπολερο έχουν αυτή την χαρακτηριστική μελωδία/όργανα , ευχαρίστως θα δεχτώ την προσφορά σου .

Νομίζω οτι στο “Σεράχ”, όπως έγραψα και σε Π.Μ. στην ¨Ελενα, ακούγεται στην εισαγωγή και στην “γέφυρα” του τραγουδιού κάποιο πνευστό “ανατολίτικου ύφους”. Τα υπόλοιπα όργανα που ξεχωρίζω , εκτός του μπουζουκιού βεβαίως, είναι ακκορντεόν και κρουστά.

Εγώ κατάλαβα ότι έψαχνες κι άλλα του ίδιου ύφους τραγούδια με τη Νίνου. :slight_smile:

Ασφαλώς και υπάρχουν δεκάδες άλλα μπολερό/ανατολίτικου ύφους, αλλά με άλλους ερμηνευτές.

Η Στέλλα Χασκήλ έχει πει πάρα πολλά, ίσως τα περισσότερα.

Επίσης μπολερό έχουν πει: η Ιωάννα Γεωργακοπούλου, Ρένα Ντάλια, Λίτσα Χάρμα…

Ερμηνείες της Στέλλα Χασκήλ:

-Ακρογιαλιές, δειλινά, (1948) Βασίλη Τσιτσάνη
-Αράπικο λουλούδι, (1948) Βασίλη Τσιτσάνη
-Βαλεντσιάνες, (1947) Γιώργου Λαύκα
-Γιαλελέμ, (1951) Γιώργου Λαύκα
-Γκιουλμπαχάρ, (1950) Βασίλη Τσιτσάνη
-Εσύ Σουλτάνα μου, (1948) περασμένο στο όνομά της (στίχοι Χαρ. Βασιλειάδη)
-Ήταν κισμέτ, (1947) Σπύρου Καλφόπουλου
-Καραβάνι, (1951) Σπύρου Περιστέρη(?) Ζακ Ιακωβίδη(?)
-Μάγες ομορφιές, (1948) περασμένο στο όνομά της
-Μακπουλέ, (1948) Γιώργου Μητσάκη (Καταπληκτικό κομμάτι)
-Μαριτάνα, (1951) Γιώργου Λαύκα
-Σεβιλλιάνες, (1947) Γιώργου Λαύκα
-Το λουλούδι, (1947) Γιώργου Μητσάκη (Ε-ξ-α-ι-ρ-ε-τ-ι-κ-ό κομμάτι!!! Πολύ γλυκό!!!)
-Φωτιές τα τσιγγάνικα μάτια, (1949) Ιάκωβος Γιεχασκέλ
-Χαϊτιτζέ, (1948) Παναγιώτη Πετσά

Αυτά είναι μόνο όσα έχει πει σε πρώτη φωνή η Χασκήλ!

Πάμε στην Ιωάννα Γεωργακοπούλου:

-Αραπίνες(Νύχτες μαγικές), (1946) Βασίλη Τσιτσάνη
-Αργοσβήνεις μόνη, (1947) Βασίλη Τσιτσάνη (κορυφαίο)
-Ας μην τέλειωνε η βραδιά, (1948) περασμένο στο όνομά της
-Βραζιλιάνα, (1948) περασμένο στο όνομά της
-Νύχτες της Σταμπούλ, (1948) Γιώργου Μητσάκη (περασμένο στο όνομά της)
-Σουδανέζες, (1947) περασμένο στο όνομά της

Διάφοροι ερμηνευτές:

-Αθηναίισσα, (1946) Τραγούδι Στελλάκης Περπινιάδης, Βασίλη Τσιτσάνη
-Αραπίνες (Νύχτες μαγικές), (1948) Τραγούδι Φώτης Πολυμέρης, Βασίλη Τσιτσάνη
-Γκιουλτζαμάλ, (1949) Ντούο Χάρμα
-Γυφτοπούλα, (1948) Ντούο Χάρμα
-Ζιγκουάλα, (1955) Μάγια Μελάγια, Πρόκειται για άλλο τραγούδι και όχι για την γνωστή επιτυχία που ερμήνευσε ο Στέλιος Καζαντζίδης. Εκτός από τη Μάγια Μελάγια το έχει ερμηνεύσει και η Ρένα Ντάλια.
-Λακμέ, (1947) Θέκλα Λαζαρίδου, Μανώλης Χιώτης(δημιουργός)
-Μη μου χαλάς τα γούστα μου, (1954) Στέλιος Καζαντζίδης με Γιώτα Λύδια. Μανώλης Χιώτης(δημιουργός)
-Μπαρμπαριά (Ένα τραγούδι τ’ Αλγέρι), (1948) Ντούο Χάρμα, Απ. Καλδάρας (δημιουργός)
-Ο Μαχαραγιάς, (1952) Τραγουδάει η Ρένα Στάμου, Σταύρος Τζουανάκος (δημιουργός)
-Ο Σουλτάνος, (1955) Τραγουδάει η Πόπη Λώρη, είναι του Ντούο Χάρμα
-Οι σκλάβες του Μαχαραγιά, (1948) Τραγουδάει το Ντούο χάρμα, Απόστολος Καλδάρας(δημιουργός)
-Σεμιχά, (1949) Τραγούδι Ρένα Στάμου, Γιώργου Μητσάκη
-Σκλάβα του πασά, (1947) Τραγούδι Φώτης Πολυμέρης, Βασίλη Τσιτσάνη
-Στη μαγεμένη αραπιά, (1959) Τραγούδι Δημήτρης Ρουμελιώτης, Γιώργου Μητσάκη
-Συλβάνα, (1952) Θέκλα Λαζαρίδου, Μανώλης Χιώτης (δημιουργός)
-Τζεμιλέ, (1947) Τραγουδάει το Ντούο Χάρμα, Μανώλης Χιώτης (δημιουργός)
-Το καλογεράκι, (1951) Τραγουδάει η Ρένα Στάμου, Γιώργος Μητσάκης

Αυτά τα ολίγα…:230: (…και πόοοοσα ακόμα έχει…):242:

Πωπω .
Υπάρχουν τόσα πολλά ???!!
Ήρθε ο Άγιος Βασίλης μαμάα :stuck_out_tongue:

Πάντως Χασκίλ συμφωνώ για το “Αργοσβήνεις μόνη”. Κορυφαίο, ετσι απλά. :109:
Κρίμα που δεν βγαίνουν τέτοια τραγούδια στις μέρες μας, αλλά αυτό είναι μια άλλη και πολύ μεγάλη κουβέντα…

Πέσατε σε τρελή μπολερομαζώχτρα, παιδιά!

Είναι όλα ένα κι ένα, αλλά ναι το “Αργοσβήνεις μόνη” είναι κορυφαίο για μένα, μετά έχω την “Μακπουλέ” και “Το λουλούδι” με τη Χασκήλ. Προσωπική λατρεία σ’ αυτά!

Αν μου’ ρθει και κανένα ακόμα, θα το συμπληρώσω.

Χασκίλ τον όρο “μπολερό” τον χρησιμοποιείς απο το γνωστό κλασσικό κομμάτι;

Νομίζω τον “Καιξή” του Χατζηχρήστου μπορούμε να τον προσθέσουμε στα τραγούδια “ανατολίτικου ύφους”.

Ωωω, ναι!!! (παράλειψις!)

Με την ευκαιρία συμπλήρωσα τους ρυθμούς στα τραγούδια που έχω στη βάση δεδομένων μου.
Πρεπιπτόντως η Βραζιλιάνα και η Τζεμιλέ μου ακούγονται για σούστες.
B1 Κ K B5 K
8 16 16 8 8 αντί για τσιφτετέλι 16 8 16 8 8
Να προσθέσω και μερικά τραγούδια του είδους
Αλεξανδριανή φελάχα
Γαρύφαλο στ’ αυτί
Γιαλελέμ
Γιαλέλι
Μπουρνοβαλιά
Πρέζα (ούζο) όταν πιείς
Το κορίτσι απόψε θέλει
Φούστα κλαρωτή
Χαρικλάκι

Οχι μόνο παραλείψατε τον “Καϊξή” αλλά βιαστήκατε να βγάλετε άλλο ως κορυφαίο. Αν με νοάτε τι εννοώ.

Θεωρείς κορυφαίο τον “Καϊξή” από ολόκληρη αυτήν τη λίστα?
Γούστα είναι αυτά!
Είναι ανάγκη να συμφωνούμε σε όλα?

Και από πότε η Τζεμιλέ και η Βραζιλιάνα γίνανε σούστες και δεν το έμαθα? Ε?:080:

[quote=PeVen;]Να προσθέσω και μερικά τραγούδια του είδους
Αλεξανδριανή φελάχα (=τσιφτετέλι)
Γαρύφαλο στ’ αυτί (=τσιφτετέλι)
Γιαλελέμ (το έβαλα παραπάνω στη λίστα μου)
Γιαλέλι
Μπουρνοβαλιά (=αρχικός ρυθμός της Μπουρνοβαλιάς είναι μπαγιό)
Πρέζα (ούζο) όταν πιείς (=τσιφτετέλι)
Το κορίτσι απόψε θέλει (=τσιφτετέλι)
Φούστα κλαρωτή (=τσιφτετέλι)
Χαρικλάκι (=τσιφτετέλι)[/quote]

Αρχίσαμε να προσθέτουμε τσιφτετέλια στη λίστα? Εδώ δεν τελειώσαμε με τα “μπολερό/ανατολίτικο ύφος”!

Συμπληρώνω τα:

  • Γιλντίζ (Πανσέληνος στο Βόσπορο), (1947) Με Σούλα Καλφοπούλου, του Σπύρου Καλφόπουλου.
    -Ο γονδολιέρης, (1951) Με Σούλα Καλφοπούλου, του Στέλιου Χρυσίνη.
    -Ναζμιέ γλυκιά, (1953) Με Ρένα Ντάλια, του Στέλιο Χρυσίνη.

Οχι βέβαια.
Επίσης να συμπληρώσω ότι μέχρι τώρα νόμιζα ότι η “Μακπουλέ” είναι του Χιώτη (προφανώς επειδή τον άκουγα να παίζει κιθάρα) και σ’ αυτό το φάκελο είχα καταχωρημένο το τραγούδι. Στο μήνυμά σου είδα το Μητσάκη και ανατρέχοντας στους καταλόγους, βρήκα το τραγούδι στα ονόματα και των δύο.
Αν ισχύουν οι πληροφορίες των καταλόγων, δείτε τι μπέρδεμα σκέφτομαι:
Οταν ο Μητσάκης συνεργάζεται σε ένα τραγούδι με κάποιον άλλο δημιουργό παρόμοιας κλάσης (Χιώτη, Τσιτσάνη κλπ.) έχει παίξει το ρόλο του στιχουργού. Είναι γνωστή η “ευκολία” του Μητσάκη στο στίχο, καθώς και το γεγονός ότι τα δικά του τραγούδια που γράφτηκαν από άλλους στιχουργούς μετριούνται (αν θυμάμαι καλά) στα δάκτυλα ενός χεριού.
Ομως η Μακπουλέ θυμίζει στιχουργικά το Χιώτη, ενώ ως σύνθεση θα ταίριαζε και στους δύο. Αραγε “ποιος έκανε τι” σε αυτή τη δημιουργία;

ΥΓ. Αν και γενικά αυτού του είδους τα τραγούδια σπάνια ταιριάζουν στα γούστα μου, οφείλω να πω ότι η ερμηνεία της Χασκίλ στη “Μακπουλέ” είναι φοβερή.

Ζητάω ταπεινά συγγνώμη για το λάθος μου. Όσο για τα τσιφτετέλια που πρόσθεσα, να πέσει φωτιά να με κάψει αλλά ο αδαής δε ξέρω τη διαφορά μεταξύ μπολερό και τσιφτετελιού. Στα γαϊδουρινά αυτιά μου ακούγονται ίδια. Αν θέλει ας μου εξηγήσει κάποιος αν δεν χαραμίζω το πολύτιμο χρόνο του.

Γιατί οι κιθάρες;;;;:109::109::109:

Τι να σχολιάσει κανείς για τέτοιες κιθάρες;

Μυστακίδη, Μακπουλέ κι εσύ???:044::044::044:

Επιτρέψτε μου να προσθέσω κι εγώ μια ψήφο για τη Μακπουλέ… :109::109::109::109:
Αλήθεια, γνωρίζει κανείς κάτι για το όνομα αυτό;;; (παλιά, πριν το διαβάσω κάπου, άκουγα -ή τουλάχιστον, νόμιζα ότι άκουγα- Μανγκιουλέ…):241: