Αυτό όμως, ρε Περικλή, στέκει; Θέλω να πω, ο χαρακτηρισμός «βέρος τάδε» δεν εμπεριέχει μέσα του ένα σύνολο χαρακτηριστικών; Mπορούμε να αποδώσουμε αυτόν το χαρακτηρισμό σε κάποιον με βάση μόνο ένα τμήμα του συνόλου; Δεν πρέπει να λάβουμε υπόψη την κουλτούρα, την παιδεία, το πού μετοίκησε κανείς (έστω και παρά τη θέλησή του) και άλλα πολλά; Καταλαβαίνω τι ήθελες να πεις και συμφωνώ με τη βασική ιδέα της απορίας σου αλλά διαφωνώ με τη χρήση του όρου γιατί με αυτή τη γενικευτική λογική και ο Χατζηχρήστος είναι βέρος Ανατολίτης (είχε γεννηθεί σε προάστιο της Σμύρνη άλλωστε). Θα το έλεγε ποτέ κανείς αυτό για τον Χατζηχρήστο; Ή ένας Έλληνας που γεννήθηκε στην Ήπειρο και στα 10 του χρόνια έφυγε για την Αμερική όπου και έζησε όλη του τη ζωή, είναι βέρος Ηπειρώτης; Θέλω να πω ότι δεν είναι (μόνο) το γεωγραφικό κριτήριο αυτό που ορίζει αν κάποιος είναι βέρος τάδε. Εγώ ξέρω ότι ο Τούντας ήταν ένας Έλληνας που γεννήθηκε στην πολυπολιτισμική Σμύρνη από μεγαλοαστική οικογένεια και ήταν κατά κύριο λόγο δυτικοαναθρεμμένος. Το ανατολίτικο στοιχείο το γνώριζε εκ θέσεως αλλά βέρο Ανατολίτη δεν θα τον έλεγα. Τελοσπάντων, δεν θέλω να κουράζω ούτε μ’ αρέσει αυτή η λογική του να περνάμε από το μικροσκόπιο κάθε κουβέντα γιατί αποθαρρύνει τον κόσμο να γράφει. Δεν θα έλεγα τίποτα αλλά σκέφτηκα ότι συνεχώς μας διαβάζει νέο κοινό που πρωτοεισέρχεται στο ρεμπέτικο και καλό είναι να μην έχει τη λάθος ιδέα για βασικά πράγματα. Θεώρησέ το μια παρένθεση. Κατά τα άλλα, συμφωνώ με τις τοποθετήσεις σου εδώ και οι απορίες σου είναι εύλογες και σωστά στοχευμένες.
2 «Μου αρέσει»