Ερώτηση για ψαρόκολλα

μιας και ειμαι ασχετος με την ψαροκολλα εχω μια απορια…
θελω να αντικαταστησω την Titebond σε κολληση δουγων για κατασκευη σκαφους αλλα δεν εχω καταλαβει αν δεν χρησιμοποιω την καυτη ρασπα η σιδερο απο πανω, δεν θα κολλησει καλα??..πρεπει να την χρησιμοποιω η δεν ειναι υποχρεωτικο???και βασικα ολογος ειναι για να πετρωνει αμεσως??

Πρέπει να χρησιμοποιείς το καυτό σίδερο για να απλώνει και να κολλάει καλύτερα.

το καταλαβαινω,αλλα σε αλλα δυσπροσιτα σημεια για το σιδερο,οπως τα καμαρια πχ εκει δεν νομιζω να μπαινει σιδερο…οντως ??εκει δεν κολλαει καλα δηλαδη?

Νόμιζα ότι ρώταγες μόνο για το σκάφος!!! Για ποιο λόγο να βάλεις ψαρόκολλα στα καμάρια και όχι ξυλόκολλα; Τι θα κερδίσεις εκτός από το χρόνο συγκόλλησης;

εστω και σαν πειραμα…εκει αρκει κολληση χωρις σιδερο??

Νομίζω πως ναι, αλλά θα πρέπει να είσαι προσεχτικός γιατί η ψαρόκολλα στεγνώνει γρήγορα. Επανέρχεται με καυτό αέρα εάν χρειαστεί.

Η λογική της ψαρόκολλας είναι ότι εάν χρειαστεί κάποια επισκευή, τα επιμέρους κομμάτια αποκολούνται με θέρμανση εύκολα χωρίς να καταστραφούν.

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει και το καπάκι να κοληθεί με ψαρόκολλα, αλλά και η ταστιέρα τουλάχιστον στην περιοχή που πατάει στο καπάκι.
Έτσι το καπάκι μπορεί να βγεί ατόφιο χωρίς ζημιά.

Συνήθως όμως όταν μιλάμε για επισκευή καπακιού εννοούμε την αντικατάστασή του.

Η ψαρόκολλα κολλάει καλύτερα χωρίς πύρωμα.Με το πύρωμα θα έλεγα ότι καταστρέφονται και κάποιες από τις ιδιότητές της.Συνήθως την πυρώνουν οι σκαφάδες χάριν γρηγοράδας.Καλό είναι το μπαιν μαρί που χρησιμοποιούμε για το λυώσιμο της κόλλας να το διατηρούμε στους 75-80 βαθμούς , και να μην αφήνουμε το νερό να βράζει, απλά να είναι πολύ καυτό.Ακόμα την στιγμή που παίρνουμε την κόλλα από το δοχείο,καλό είναι να περνάνε 3-4 δευτερόλεπτα, έως το άπλωμά της.

καλησπερα!!ευχαριστω για την ανταποκριση…Απλα επεσε στα χερια μου ενα σκαφος ουτιου απο Συρια,το οποιο ειχε κολληθει με ψαροκολλα και το συγκρινα με καποια δικα μου με titebond…καμμια σχεση απο πλευρας ελαστικοτητας απο την μια το ενα σαν τσιχλα το αλλο σαν πετρα…οποτε λεω να ξεκινησω να δουλευω με ψαροκολλα…αλλα αυτο με το σιδερο μου φαινεται …καπως…εγω δεν εχω προβλημα χρονου οποτε μαλλον ισως θα κανω δουλεια χωρις πυρωμα…

Γεια σας παιδιά, το ότι η ψαρόκολα λιώνει με τη ζέστη, πάει να πει ότι αν αφήσουμε το μπουζούκι μας σε κάποιο ζεστό δωμάτιο και το χτυπάει και ο ήλιος, υπάρχει περίπτωση να ξεκολλήσουν οι ντούγιες? Ρωτώ γιατί βλέπω πολλά μπουζούκια μέσα σε βιτρίνες καταστημάτων χωρίς προστασία.

Βιτρίνες που τις βαράει όλη η μέρα ο ήλιος,πορτ μπαγκάζ,ράφι οπισθίου παρπρίζ,είναι εντελώς απαγορευμένα για τα όργανα.

Το ζεστό δωμάτιο δεν πειράζει (πόσο ζεστό μπορεί να είναι το δωμάτιο).

Η κατευθείαν έκθεσή του στον ήλιο όμως πειράζει, όπως επίσης και η έκθεση ενός οργάνου μέσα στο αυτοκίνητο ειδικά στο καμαρίνι σε βιτρίνες οι οποίες είναι εκτεθειμένες στον ήλιο κλπ. Στην περίπτωση αυτή είναι δυνατόν να αναπτυχθούν τέτοιες θερμοκρασίες που μαλακώνουν την ψαρόκολλα που σε συνδυασμό με την τάση των χορδών μπορεί είτε να μαζέψει το όργανο και να παραμορφωθεί, είτε να φύγει ελάχιστα από την θέση του ο τάκος, είτε , εάν η θερμότητα εφαρμοστεί πάνω στο μπράτσο, να σκευρώσει.

Δηλαδή, μπορεί από τη μια στιγμή στην άλλη να αχρηστευθεί το όργανο.

Το ζεστό δωμάτιο δεν πειράζει (πόσο ζεστό μπορεί να είναι το δωμάτιο).

κι ομως κυριε Κωστα δεν θυμαστε τη διαφημιση που ελεγε…κι ο παππους με το φανελακι?

Γειά σας παιδιά. Θέλω να κάνω μια ερώτηση σχετικά με το στέγνωμα της ψαρόκολλας. Έχει τύχει να κολλήσω δύο κομμάτια ξύλο και σε σκληρή εργασία να ξεκολλήσουν τγ κομμάτια και η κόμμα να είναι σαν να την έφτιαξα τώρα. Το θέμα είναι ότι είχαν περάσει 3 μήνες απο την κόλληση της κόλλας. Η εποχή ήταν καλοκαίρι με πολύ ζέστη (40 βαθμοί) αλλά δούλευα σε σκιερό μέρος. Επίσης θέλω να ρωτήσω μετά από πόση ώρα μπορούμε να συνεχίσουμε την εργασία μας στο οργανο μετα την κόλληση και με την Titebond μετα απο πόση. Ακόμα γενικά η ατλακολ είναι εμπιστεύσιμη γενικά ως προς ισχυρές κολλήσεις. Όταν ξεκίνησα να φτιάχνω όργανα είχα φτιάξει ένα μπαγλαμα και τον είχα αφήσει καλοκαίριατικά μέσα στο αμάξι με κλειστα παράθυρα. Η ζέστη του άλλαξε τγ φώτα. Μέσα σε 20 λεπτά είχαν ξεκολλήσει όλα. Βέβαια αυτο θα το πάθαινε οποιοδήποτε οργανο εκτός και αν κολλιόταν με κυανοακρυλική κόλλα στιγμής που χρησιμοποιούν οι τσαγγάρηδες. Πια κόμμα θεωρείται ότι κάνει την πιο ισχυρή κόλληση και την πιο σύντομη και τέλος όταν κολλάτε κάτι το πρεσάρετε ή όχι. Έχω ρωτήσει οργανοποιο στο Ρεθυμνο και μου έχει πει ότι δεο τγ σφίγγει καθόλου, ίσα ίσα να τγ κρατάει στη θέση τους. Εσείς τι λέτε;

Στους πόσους βαθμούς σιδερώνουμε την ψαρόκολα για να μην καεί? Πρέπει να την κάψουμε για να κρυσταλώσει ή την ζεσταίνουμε απλά για να απλωθεί. Υπάρχουν αντιφατικά βιντεάκια και σχόλια επάνω στο θέμα με παλιούς οργανοποιούς που την καίνε με πυρωμένα σίδερα άλλους που σιδερώρουν με το θερμόμετρο. Θα παρακαλούσα κάποιον γνώστη, ας ρίξει λίγο φώς στο θέμα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων! :slight_smile:

Φίλε μου την ψαρόκολλα την βάζουμε στο σκάφος για τους έξεις λόγους. Γιατί αν πέσει το όργανο ανοίγει η δουγια και δεν σπάει έτσι επισκευάζετε εύκολα. Το σίδερο το χρησιμοποιουμε για τούς παραπάνω λόγους και για να προσαρμοστεί ανάμεσα στης δουγιεσ ο καπλαμάς και σύγχρονου στεγνώνει και η ψαροκόκαλα μασ. Στο ένωμα του χεριού βάζεις την κόλα που έχεις και πανό στο καραουλο(στο φάλτσο)τα καμάρια και αυτά πρέπει να κωλιθουν γερά με καλή κόλα γιατί αλλιώς ενδέχεται να ξεκολλήσουν και να έχεις προβλήματα τριξίματος του οργάνου.

Έκανα εχθές μια δοκιμή χωρίς να κάψω (σιδερώσω) την κόλλα και έμεινα έκπληκτος απο το αποτέλεσμα. Κόλλησα 2 κομμάτια απο ντούγιες με ένα φιλετάκι ανάμεσα τους. Ασκόντας πίεση έπητα για να δώ την αντοχή της κόλλας , έσπασε το ξύλο και όχι η κόλληση!!!
Το κρυστάλωμα οπότε είναι μόνο για γρηγοράδα. Ρίχτηκα λοιπόν σήμερα και κόλλησα τις 3 πρώτες ντούγιες χωρίς να τίς σιδερώνω, απλά μετά την τοποθέτηση ζέστανα με πιστόλι ζεστού αέρα για να εισχωρήσει η κόλλα καλύτερα ανάμεσα στις ντούγιες-φιλέτα.
Άντε κι’ ο Θεός βοηθός…