Δωρεάν βιβλίο με παρτιτούρες & mp3 - Πρόδρομος Τσαουσάκης -

Ωραία δουλειά, μπράβο! Ξεφύλλισα λίγο το βιβλίο, δεν άνοιξα τα άλλα λινκ.

Φροντισμένο.

Μ’ αρέσει που (επιτέλους!) λείπουν οι ρυθμολογικοί χαρακτηρισμοί των τραγουδιών (ζεϊμπέκικο παλιό κλπ.), ενώ εκεί όπου χρειάζεται δίνεται το ίδιο το ρυθμοκό σχήμα σε ρυθμικό πεντάγραμμο.

1 «Μου αρέσει»

Σωστός gas σε ευχαριστώ
Επειδή τα link είναι μπελαλίδικα και δεν αντέχω άλλο troubleshooting, έφτιαξα την αρίθμηση και ξανανεβάζω το pdf, τόχω ανανεώσει και στο mediafire
Δε με αφήνει να επεξεργαστώ το αρχικό μου πόστ και να αλλάξω το συννημένο οπότε το ξανανεβάζω εδώ
Πρόδρομος Τσαουσάκης.pdf (5,1 MB)

Ευχαριστώ πολύ, αυτό γίνεται γιατί τόχω γράψει σε 9/4 το τραγούδι και το πρώτο μέτρο, που είναι κάποιο τρίηχο ή όγδοο ή δέκατο έκτο πρίν μπει το τραγούδι, είναι 1/4 (το μέτρο) και το πρόγραμμα πάει και στοιχίζει τα μέτρα ανά γραμμη οπότε η πρώτη γραμμή είναι μόνο για 1/4 και την απλώνει αυτόματα. Ειναι καθαρά fault του musescore, η μόνη λύση που έχω βρεί έιναι να κάνω το πρώτο μέτρο 10/4 και να τραβήξω μία διαχωριστική γραμμή μετά το πρώτο τέταρτο αλλά δε το αναγνωρίζει ως αυτόνομο όταν κάνω playback… Έχω πονοκεφαλιάσει μαυτό, αλλά τσάμπα is τσάμπα… Έπρεπε ναχα χρησιμοποιήσει sibelius εξαρχής και για να κάνω video export την πάρτα και νάναι πιο μουράτο το concept, τώρα πάει… Στο επόμενο βιβλίο …

1 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ πολύ pepe!
Μόνο στο “για μια γυναίκα χάθηκα” έφτιαξα το ρυθμικό, μάλλον κάτι με είχε μπερδέψει και έβαλα το ρυθμό να φαίνεται, θα ήταν ιδανικό να το έχω σε πολλά περισσότερα…
Τα λίνκ περιέχουν τα κομμάτια σε midi πιάνο (export από το musescore) για play along και ακουστική αποσαφήνιση του πως ακούγεται η πάρτα

Δυστυχώς τα αρχεία MP3 κατεβαίνουν ένα-ένα μεσα από το mediafire, για να κατέβουν όλα μαζί θέλει λογαριασμό και πληρωμή , υπάρχουν κάμποσοι περιορισμοί όταν όλα είναι free

Έκανες δυναμική είσοδο στο φόρουμ! Ευχαριστούμε για το μοίρασμα της δουλειάς σου, είναι σημαντικό να γίνονται προσεκτικές καταγραφές των πρώτων εκτελέσεων.
Δεν τα κοίταξα αναλυτικά, αλλά σταχυολογώντας είδα κάποια ακκόρντα που θα ήθελαν διόρθωμα. Περισσότερο στο κομμάτι της αξιοποίησης του Musescore θα ήθελα να βοηθήσω, έχει πολλές λειτουργίες και ευκολίες που για τέτοιου είδους παρτιτούρες υπερκαλύπτει τις ανάγκες μας.
Για τα ελλειπή μέτρα που αναφέρεις, υπάρχει πρόβλεψη όταν φτιάχνεις νέο αρχείο, “pickup measure” στην τελευταία καρτέλα. Επίσης μπορείς να το φτιάξεις εκ των υστέρων, με insert measure και στα measure properties να ορίσεις την διάρκειά του.
Για τα ακκόρντα υπάρχει ειδική λειτουργία (Ctrl+K), έτσι θα μπαίνουν και σωστά με το ευρέως χρησιμοποιούμενο σύστημα και όχι με +/-.
Επίσης μπορείς να φτιάξεις custom οπλισμό και μέτρα, πηγαίνοντας σε κάθε ενότητα κάτω δεξιά στο “more”. Θεωρώ σημαντικό το ζεϊμπέκικο να είναι σε 9/8 και να φαίνεται το χώρισμα 2+2+2+3, καθώς και να υπάρχει ο οπλισμός του δρόμου οπότε μέσα στο σώμα της παρτιτούρας να σημειώνονται μόνο οι έλξεις και οι αλλοιώσεις.
Το Musescore είναι ανοικτού κώδικα και βελτιώνεται συνεχώς, επίσης έχει αρκετά καλογραμμένη βοήθεια για ό,τι θες να ανατρέξεις online. Ελπίζω να βοήθησα και να μην κούρασα με τις παρατηρήσεις μου…

1 «Μου αρέσει»

Νάσαι καλά Νίκο ευχαριστώ πολύ !
Το ελλειπές μέτρο που αναφέρεις το εισάγω πάντα στο σετάρισμα της παρτιτούρας όπως είπες και ορίζω τη διάρκειά του εξαρχής
Τα ακκόρντα τα εισάγω πάντα με ctrl+k σε στοίχιση με τη νότα όπως και την στοίχιση των στοίχων με ctrl+L και με τα βελάκια μετακινώ τους φθόγγους να στοιχίζονται τα φωνήεντα κάτω από την ακριβή νότα που προφέρονται, είμαι και εγω των shortcuts γενικώς, έχω δουλέψει πολύ cubase και εκεί ψήθηκα για τα καλά, δεν επιβιώνεις μόνο με mouse…
Για τα 9/4, μπορεί να δείχνει ανορθόδοξο αλλά μου φαίνεται πιο ολοκληρωμένη η μουσική φράση αποτυπωμένη έτσι και ακούγεται ακριβώς το ίδιο, απλά με λιγότερα μέτρα, ελπίζω να μην γίνεται βαρύ ή δυσανάγνωστο.
Ψιλομετάνιωσα που δεν τόφτιαξα στο Sibelius, είναι άλλο level… Δε με κούρασες καθόλου νασαι καλά ! Και επειδή με τρώει να είμαι ειλικρινής το ότι βρήκες ακκόρντα που θέλουν διόρθωμα, αν έχεις την διάθεση και καλοσύνη μου τα επισημαίνεις όποτε μπορείς, και να μη δεν υπάρχει κανένα θέμα, απλά καταλαβαίνεις, είναι σαράκι η αμφιβολία … :slight_smile:

1 «Μου αρέσει»

Πράγματι, η περισσότερη δουλειά από το πληκτρολόγιο γίνεται. Δεν χρησιμοποιώ midi controller οπότε με βόλεψε η μέθοδος εισαγωγής του Musescore με τα γράμματα του αλφαβήτου στο πληκτρολόγιο. Έχεις βρει αντίστοιχο γρήγορο και εύκολο τρόπο στο Sibelius;
Μεγάλη κουβέντα τα ακκόρντα, για παράδειγμα κάτι Eb στο “Βρε ζωή φαρμάκια στάζεις”. Με μια πρώτη ματιά, ούτε τις μελωδίες δεν κοίταξα αναλυτικά, πάντως είναι προσεγμένη η δουλειά σου.

Το έχω χρησιμοποιήσει με midi controller (You Rock guitar) παλιά σε step mode, αξίζει τον κόπο ειδικά για πιο «συγχορδιακό» παίξιμο στην κιθάρα αλλά δεν είναι πλήρης αυτοματοποίηση «παίζω τη μουσική και γράφει παρτιτούρα». Νομίζω από τότε έχουν βελτιώσει αρκετά την είσοδο midi, θα το ξαναδοκιμάσω σε κάποια φάση.

Υπάρχει μια κοινή μορφή αρχείου παρτιτούρας, το MusicXML, μέσω της οποίας μπορείς εύκολα να κάνεις export/import από την μια εφαρμογή στην άλλη. Σε απλές παρτιτούρες δουλεύει πολύ καλά χωρίς απώλειες, οπότε μπορείς να περάσεις όλα τα αρχεία σου από το Musescore στο Sibelius.

1 «Μου αρέσει»

Τόχω τσεκάρει αλλά μου χαλάει τα ακκόρντα (τα εχω hidden γιατί φαίνονται παρα πολλά )που χρησιμοποιώ για το playback και νομίζω και τη στοίχιση των φθόγγων, έχει άπειρη δουλειά για τόσα κομμάτια οπότε με το καλό σε επόμενο project θα ψαχτώ με το sibelius, ειδικά τα βίντεο export είναι μεγάλο ατού και δουλεύουμε και σωστά στο musescore πάλι μαντάρα μουκανε τους στίχους και είναι μπελαλίδικο και θέλει και subscription

Ευχαριστούμε πολύ! Όμορφη δουλειά για ένα ιστορικό πρόσωπο στην ιστορία του ρεμπέτικου και λαικού τραγουδιού!

1 «Μου αρέσει»

Σκέψου και το dorico…Ειναι μπελάς να το μάθεις αλλά εχει τα πάντα.Αυτο που σίγουρα χρειάζεσαι ειναι custom οπλισμός για περιπτώσεις όπως χιτζαζ.
Σκέψου επίσης το ενδεχόμενο να τα βάλεις όλα σε συγκεκριμένες απλές τονικότητες προκειμένου να ελαχιστοποιήσεις τα σημεία αλλοίωσης και να ναι πιο πρακτικά προς τον μουσικό που θέλει να τα παίξει (χάνοντας την ακρίβεια βέβαια της αρχικής τονικότητας)
Για να γίνω λίγο ψείρας, πρόσεξε επίσης εναρμόνιους φθόγγους:
Πχ Η μάγισσα της βαγδάτης
1τη γραμμη, αντι για φα φυσικο, μι διεση.

πεφτουν της βροχης:στην αρχη βαζεις το σολ# αλλα στο επόμενο μετρο λειπει
επισης, πάλι κάποιοι εναρμόνιοι φθόγγοι είναι θεωρητικά…ανάποδα.
κ ο ρυθμός ειναι λαθος στο 1το μέτρο

θέλει λιγο ψειρισμα ακόμα φιλε.κοντά είσαι. χαρα στο κουράγιο σου

5 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ alk, μόλις τσέκαρα το σολ διεση, έχεις δίκιο, όμως έχει δίεση τελικά και δε φαινεται… Στο συγκεκριμένο έκανα (αλλά δε το θυμόμουν) αυτό που έγραψα πιο πάνω στον emc, άλλαξα το πρώτο μέτρο σε 10/4 για να μη φαίνεται το ελλειπές μάπα απλωμένο σε μία γραμμή μόνο τρεις νότες, τις κούμπωσα στο κανονικό μέτρο των 9/4 και τράβηξα διαχωριστική γραμμή σα να είναι άλλο μέτρο αλλά δεν είναι. Γιαυτό και το επόμενο σολ δεν έχει δίεση γιατί συνεχίζει να την έχει από του “ελλειπούς” και ακούγεται κιόλας στο αρχείο mp3 σαν G#, έχεις δίκιο αλλά ακούγεται σωστό - αλλά έχεις δίκιο δε φαίνεται σωστό !

Εναρμόνιοι ότι είναι θεωρητικά ανάποδα αλήθεια δε το πιάνω, εκτός αν εννοείς τις ταυτοφωνίες(?) και το ρυθμό στο πρώτο μέτρο ότι είναι λάθος πάλι δε το βλέπω, είναι το ίδιο με το δεύτερο, ακούγεται κιόλας. Eχεις δίκιο για το χιτζάζ και custom οπλισμούς, βολεύει, είμαι κάτι σαν αρνητής των δρόμων, σκέφτομαι μόνο ματζόρε/μινόρε εξού και το ότι δε χρησιμοποιώ E# αφού δεν είμαι σε F#+.

Περί απλής τονικότητας θα μπορούσα να τα γράψω όλα C+/A-, αλλά ήθελα να φράψω τις αυθεντικές εκτελέσεις, τον τόνο του Πρόδρομου, επίσης το γράφω στα σχόλιά μου στην εισαγωγή ότι για να υποστηρίξω το βιβλίο και να προσφερω κάτι ακόμα, όποιος/α χρειάζεται αλλαγή τονικότητας (οποιονδήποτε τόνο) σε παρτιτούρα και μουσικό αρχείο μπορεί να επικοινωνίσει μαζί μου από τα στοιχεία που έχω στο pdf και θα το αποστέιλω με email, φυσικά χωρίς καμία χρέωση.

Το Dorico ούτε που τόχα δεί! Ωραίος ευχαριστώ! και Steinberg, δε μου φαίνεται μπελάς καθόλου!! ! Έχω δουλέψει πολύ το Cubase προ δεκαετίας είχα λιώσει για χρόνια, φουλ sound design και μίξεις, ηλεκτρονικές μουσικές, θα το τσεκάρω οπωσδήποτε, έχει και synths απότι βλέπω και libraries, λουκούμι (αν το βρω πουθενά)

1 «Μου αρέσει»

Καλημέρα. Η κάθε καταγραφή έχει τον χαρακτήρα της τελικά: Είτε δίνουμε βάρος στη σύνθεση ως σύνθεση είτε περιλαμβάνουμε στοιχεία της ερμηνείας, όπως εσυ κρατάς τους αρχικούς τόνους. Ο τρόπος σου ειναι σίγουρα έγκυρος.Η σκέψη της απλοποίησης των τόνων είχε να κάνει με το ότι τελικά η τονικότητα δεν είναι συνθετικα σημαντική. Απο όπου και να παίξεις τα τραγούδια, τελικά η ίδια σύνθεση είναι. Η δική σου καταγραφή λοιπόν όντως περιλαμβάνει και στοιχεία ερμηνείας (στην συγκεκριμένη περίπτωση την έκταση του Προδρόμου!)
Το ερώτημα είναι σε ποιόν απευθύνεται;
Αν απευθύνεται στον μαθητευόμενο ερμηνευτή που μαθαίνει, η τονικότητα αποφασίζεται απο τη φωνη του/της οπότε δεν έχει νόημα να κρατήσει την αρχική αν δεν του κάθεται και ίσως μια πιο απλή βάση να ήταν πιο βατή στην ανάγνωση.
Αν όμως έχει και ερευνητικές προθέσεις, καλώς έχει και τις τονικότητες, παρα την αυξημένη πολυπλοκότητα.

1 «Μου αρέσει»

ναι, ειναι πολύπλοκο ζήτημα που ίσως δεν έχει τόσο σημασία.
όταν έχουμε ημιτόνια,καλύτερα να γράφουμε διαδοχικές νότες παρά την ίδια με άλλο σημείο αλλοίωσης.
Πχ αντι γιαΝτο Ρε Μι Μι#…γράφουμε Ντο Ρε Μι Φα.
παρότι ακούγεται το ιδιο.Το σφάλμα ειναι θεωρητικό και πάλι, έχει να κάνει και με το ποσο ευανάγνωστη είναι μια παρτιτούρα

Ναι σωστά τα λες, ήθελα να πλησιάσω το ύφος των εκτελέσεων όσο μπορούσα, εξού και κάτι κοφτά 32α στα παιξίματα του Τσιτσάνη και διάφορα παρεστιγμένα, επειδή αυτό ακούω, για πιο ευκολία θα μπορούσα να στρογγυλέψω, ή καλύτερα τετραγωνίσω, το παίξιμο με 16α παντού για πιο αρχάριους αλλά θα ακούγεται ρομποτικό/άψυχο ή στα γυρίσματα του Τσαουσάκη να ακούγονται ισοκρατήματα αντί για χρωματικά και ότι άλλο χρησιμοποιεί στο τρόπο του.

Δεν είναι εύκολο για πρωτάρηδες είναι ένα θέμα αυτό, αν χρειάζεται κάποιος θα μπορούσα να μεταποιήσω σε πιο ευκολόπαιχτο κάποιο τραγούδι. Η αλλαγή τόνου είναι πιο απλή και γρήγορη με το πρόγραμμα γιαυτό μπορώ να το παρέχω σε όσους ενδιαφερόμενους, μου φάνηκε καλό να το υποστηρίξω (αν βρεθεί και κάποιος/α που να το θέλει)

1 «Μου αρέσει»

Οκ , έχω παραβεντουζάρει στη κλασσική αρμονία με τους κανονισμούς της, νομίζω ότι θα μπέρδευε περισσότερο με “άσχετες” της κλίμακας αλλοιώσεις και το απέφυγα, αλλά καταλαβαίνω το ευανάγνωστο στο πεντάγραμμο που λες

Ίσως φλυαρώ αλλα αξίζει να ξεκαθαριστεί.
Αν επιλέξεις να γράψεις με κανόνες δυτικής αρμονίας, το σωστό θα ήταν να γραψεις διαδοχικές νότες. Δηλαδη: στη μαγισσα, μέτρο 4 χρωματική κίνηση πρέπει να ναι: ρε ρε#μι ΜΙ# φα#
Γιατί προσωρινά η βάση σου ειναι το φα#
ο προσαγωγέας του φα# δεν ειναι το φα φυσικό, είναι το μι#.
το ίδιο κ στο μέτρο 6.

Στις βροχης της σταλες: Γιατί στο μέτρο 9 έχουμε και ντο δίεση και ρε ύφεση?
(και παρεπιπτοντως, ο ρυθμός στο μετρο1 πρέπει να ναι σαν το 2, χωρις τις 2 παυσεις)
Αυτά εννοω χτένισμα και ελπίζω να μην προσβάλλω.Προφανώς έχεις δώσει πολύ βάση στη λεπτομέρια και είσαι πολύ κοντά σε παρτιτούρα μεγάλης ακρίβειας.

Στο κάποιος άγνωστος αλητης, μετρο 5 η χρωματικη κίνηση ειναι επισης εκτος,θέλει κοίταγμα.Ξεκινάει,φα#
μέτρο 32 η συγχορδια ντο# ματζόρε θέλει μι# (οχι φα φυσικό)
αν η ντο ματζόρε εχει μι για τριτη…η ντο#ματζόρε εχει μι# για τριτη.
Στο Μεσανυχτα μέτρο 3: Σολ ύφεση αντι για φα δίεση…αλλιως έχουμε δομη σαμπα με φα φυσικο-φα# αντι για διαδοχικες νοτες.

για να μη φλυαρώ, θα σου πρότεινα να φρεσκάρεις λίγο θεωρία.Αυτί προφανώς έχεις τρομερό🙂

1 «Μου αρέσει»

Πραγματικά ότι βλέπεις είναι ότι δεν είδα στις τελευταίες μου διορθώσεις καθαρή απροσεξία,
Βροχής της στάλες - λάθος, απλά λάθος που ακούγεται σωστό και δε το είδα, δεν υπαρχει περίπτωση να μη το διορθωνα, ρυθμός βασικά έτσι μου ακούγεται ότι το παίζει κοφτά/απότομα ο Τσιτσάνης και κόβει (ύφος/στύλ), μετά τόχω κανονικά 16α, στο Αγνωστος αλήτης - λάθος μου και το ξέρω - δε τόδα - δε το διόρθωσα
Στα Μεσάνυχτα η F# είναι προσαγωγέας τoυ σολ μινόρε, είναι όπου δημιουργεί ντιμινουίτα F#ACEb όπως κάθε προσαγωγέας σε όλες τις αμονικές μινόρε, δε βρίσκω λάθος εκεί
Για τη Μάγισσα της βαγδάτης θα το κοιτάξω μπορεί να έχεις δίκιο ,αλλά ποικίλει με την G+, V-VI-V-VI-V, το βλέπω σα B- ξεκάθαρα
Αlk δε προσβάλομαι εύκολα αλλά έτσι όπως πάει το νήμα θα μοιάζει λες και απολογούμαι για λαθάκια και όλο και κάτι θα μούχει ξεφύγει ακόμα, από μεράκι τόφτιαξα, δεν έχω σπόνσορα ούτε σκοπό να εκδόσω βιβλία

2 «Μου αρέσει»