Η καταγωγή σου από που είναι?
Ο πατέρας μου είναι από Κωνσταντινούπολη και η μάνα μου από τη Ναύπακτο απʼ όπου έχω και την μουσική καταγωγή μου. Δούλεψα πολύ με την Τασία Βέρρα αλλά πήγα και στο Ξηρόμερο που είναι και ο πυρήνας και το κέντρο του κλαρίνου. Επίσης δούλεψα και με τους Χαλκιάδες στα Ηπειρώτικα. Η ειδίκευση μου και η εμπειρία μου στην δημοτική μουσική είναι αυτή αλλά, πρέπει να σου πω ότι, διαχωρίζω τους όρους δημοτικός μουσικός και παραδοσιακός μουσικόςΔηλαδή?
Δημοτικός μουσικός είναι αυτός που απευθύνεται σε μια μικρή κοινωνία ανθρώπων, που γνωρίζουν καλά τη γλώσσα της μουσικής που αυτός παίζει. Την γνωρίζουν και τον κρίνουν γι αυτό και σχετίζονται, έχουν σχέση ερωτική με τη γλώσσα αυτή και τον ίδιο το μουσικό. Στο λέω απερίφραστα κανένας μουσικός που λέει ότι παίζει μουσικές παραδόσεις απʼ όλη την Ελλάδα δεν τις παίζει καλά. Δεν υπάρχει αυτό, υπάρχει μόνο τόπος καταγωγής και εξειδίκευση στη δημοτική μουσική. Κάθε τόπος έχει τον δικό του δημοτικό μουσικό. Ζούμε σε μια εποχή πληροφορίας που υπάρχει ισοπέδωση, τα παίζουν όλοι όλα, αλλά τελικά ο καθένας παίζει μόνο τα κομμάτια της περιοχής απʼ όπου κατάγεται. Αυτή είναι και η διαφορά του παραδοσιακού μουσικού από το δημοτικό. Ο παραδοσιακός μουσικός βγαίνει και λέει εγώ παίζω την παράδοση όλης της Ελλάδος. Αυτό έχει μέσα του μια ιδεολογία ένα εθνικισμό, τέτοια πράγματα που δεν ξέρω που οδηγούν. Το παραδοσιακό κάτι θέλει να αποδείξει, το δημοτικό βγαίνει από την καρδιά μιας μικρής κοινωνίας, εκλέγεται με άμεση δημοκρατία χωρίς διαμεσολάβηση, ούτε δισκογραφίας, ούτε ραδιοφώνου ούτε τηλεόρασης ούτε άλλων μέσων. Θα μου πεις τώρα που υπάρχει αυτό; Υπάρχει, ο Νίκος Φιλιππίδης όταν παίζει στη Κόνιτσα, στο χωριό του, είναι δημοτικός μουσικός. Μα θα μου πεις αυτός έχει παίξει και αλλού. Άστο που έχει παίξει αλλού, για αυτούς είναι ο γιός του μπάρμπα Φίλιππα, τους ξέρει και τον ξέρουν … Αυτό είναι δημοτικός μουσικός. Τα άλλα όλα είναι από το κεφάλι μας είναι κατασκευές. Όταν έρχεται λοιπόν ο Πετρολούκας και παίζει το Ραστ στο Μεσολόγγι είναι κατασκευή αυτό, δεν ξέρει να παίξει το Ραστ όπως παίζει τα Πωγωνίσια και δεν το παίζει όπως ο Γιάννης Βασιλόπουλος. Ο Γιάννης Βασιλόπουλος έπαιζε το Ραστ τέλεια φοβερά, ο Πετρολούκας παίζει πάρα πολύ ωραία τα Πωγωνίσια και τα μοιρολόγια. Καθένας στο τόπο του, άντε να παίξει κι από ένα γειτονικό.
Θα μου πεις εσύ τα λες και κάνεις άλλα πράγματα. Εγώ κάνω πράγματα των οποίων υπογράφω τη σύνθεση ή την διασκευή, έχω δικό μου κόσμο, δική μου οπτική και όστις θέλει οπίσω μου ελθείν, δεν λέω ότι κάνω παράδοση έχω ένα δικό μου δρόμο. Άλλο το ένα άλλο το άλλο.
http://www.ogdoo.gr/prosopa/synenteykseis/manos-axalinotopoylos-ena-dynamiko-proso- Πηγή: Ogdoo.gr - http://www.ogdoo.gr/prosopa/synenteykseis/manos-axalinotopoylos-ena-dynamiko-proso