Βοήθεια ρε μάγκες μου: Παρουσίαση ρεμπέτικου - Πολιτισμικές πληροφορίες

Γεια σας φίλοι του ρεμπέτικο.

Όπως κάποιοι από σας ίσως ήδη γνωρίζετε, είμαι από τη Βραζιλία και παίζω μπουζούκι και τζουρά εδώ.

Λοιπόν, την επόμενη Παρασκευή (24 του μηνός) θα κάνω μια παράσταση με ελληνικά τραγούδια (ρεμπέτικα και παλιά λαϊκά) στο πανεπιστήμιο. Εξηγώ: από τις 20 μεχρι τις 24 Οκτωβρίου (δηλαδη όλη την επόμενη εβδομάδα) θα γίνει ένα ετήσιο συνέδριο του τμήματος γλωσσολογίας και λογοτεχνίας του πανεπιστημίου όπου είμαι φοιτητής αρχαίας φιλολογίας. Οι καθηγητές που διοργανώνουν τις εκδηλώσεις με προσκάλεσαν να «κλείσω» την εβδομάδα με μια παρασταση ελληνικής μουσικής. Εγώ βεβαίως το δέχτηκα προθύμως.

Καθώς φαντάζεστε όμως, στη Βραζιλία η Ελλάδα είναι ένα πολύ μακρινό και εξωτικό μέρος, για το οποίο ελάχιστοι γνωρίζουν ελάχιστα, και οι περισσότεροι το συνδέουν άμεσα με την κλασική αρχαιότητα… όσο για την ελληνική μουσική, και μάλιστα τα ρεμπέτικα τραγούδια, ουδείς ουδέν οίδε… Γι’αυτό και θέλω αυτή η παράσταση να γίνει με το σωστό τρόπο, δηλαδή, να μη περιοριστώ στο να παίξω κάποια εξωτικά και παράξενα τραγούδια για τους θεατές, αλλά και να τους προσφέρω κάποιες πολιτισμικές πληροφορίες, για την ιστορία του ρεμπέτικου, να τους πω για τη μικρασιατική καταστροφή, για τη σχέση της ελληνικής μουσικής του 20ού αιώνα με τα ιστορικά γεγονότα και να τους δώσω μια κάπως ζωντανή εικόνα του νεοελληνικού πνεύματος… θέλω να αναφέρω την ιδιοσυγκρασία του ρεμπετικου όσον αφορά τη σχέση του με τη μουσική της μεσης ανατολης και της δυσης, κλπ.

Όσο για την παρασταση, δεν είμαι επαγγελματίας μουσικός και δεν έχω αληθινό ρεμπετικο συγκρότημα… παίζω μπουζούκι και τζουρά και τραγουδάω, ενώ με συνοδεύει με την κιθάρα ένας θειος μου, αδερφος της μητερας μου. Το ρεπερτόριό μας αποτελείται από τα εξης τραγουδια:

Ρεμπέτικα:
ΦΡΑΓΚΟΣΥΡΙΑΝΗ (Φραγκοσυριανη)*
ΝΟΣΤΙΜΟ ΜΙΚΡΟ ΤΡΕΛΛΟ ΜΟΥ (Βαμβακαρη)*
ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΥΡΑ ΦΡΥΔΙΑ (Βαβακαρη)*
ΒΑΔΙΖΩ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΙΛΩ (Παπαϊωαννου)*