Βασικές συγχορδίες δρόμων

δρόμοι

(system) #1

Επειδή συνηθίζω σε αυτό το φόρουμ να κάνω μόνο ερωτήσεις, αποφάσισα να στείλω κάτι κι εγώ να συμβάλω. Ο πίνακας που ακολουθεί περιέχει τις βασικές συγχορδίες που συναντάμε στην πλειοψηφία των ρεμπέτικων τραγουδιών, κατηγοριοποιημένες ανά δρόμο/μακάμι. Ισως βοηθήσει κάποιους, ίσως και κανέναν, εμένα πάντως μου φαίνεται χρήσιμο αν και ακόμα δεν έχω καταφέρει να τα μάθω…

Παίρνουμε σαν βάση τον τόνο Ρε - Τα νούμερα μέσα στις παρενθέσεις (3η) σημαίνουν βαθμίδες. Πχ η 5η βαθμίδα του δρόμου Νιαβεντ, ξεκινώντας απο Ρε, είναι το Λα. Αν ο δρόμος μας είναι Σι Νιαβεντ, η 5η του βαθμίδα είναι το Φα#, με άλλα λόγια η πέμπτη νότα στη σειρά. Ετσι, γνωρίζοντας τις βαθμίδες μπορούμε να βρούμε τις συγχορδίες των δρόμων από κάθε τόνο και όχι μόνο για το Ρε. Οι συγχορδίες μέσα σε παρενθέσεις είναι δευτερεύουσες.

ΔΡΟΜΟΣ (Τόνος Ρε)

ΜΑΤΖΟΡΕ ΡΕ+ (1η) ΣΟΛ+ (4η) ΛΑ+ (5η), ( ΡΕ- (2η) )

ΜΙΝΟΡΕ ΡΕ- (1η) ΣΟΛ- (4η) ΛΑ- (5η), ( ΛΑ+ (5η), ΣΙ b+ (6η), ΝΤΟ+ (7η) )

ΑΡΜΟΝΙΚΟ ΜΙΝΟΡΕ ΡΕ- (1η) ΣΟΛ- (4η) ΛΑ+ (5η), ( ΣΙ b+ (6η) )

ΝΙΑΒΕΝΤ ΡΕ- (1η) ΛΑ+ (5η) ΣΙ b+ (6η) ΣΙ b 7+

ΟΥΣΑΚ ΡΕ- (1η) ΜΙ b+ (2η) ΦΑ+ (3η) ΣΟΛ- (4η) ΝΤΟ- (7η) ( ΣΙ b+ (6η) )

ΣΑΜΠΑΧ ΡΕ- (1η) ΦΑ+ (3η) ΝΤΟ+ (7η) ( ΣΙ b+ (6η), ΣΙ b- (6η) )

ΧΙΤΖΑΖ ΡΕ+ (1η) ΜΙ b+ (2η) ΣΟΛ- (4η) ΝΤΟ- (7η)

ΧΙΤΖΑΣΚΙΑΡ ΡΕ+ (1η) ΜΙ b+ (2η) ΣΟΛ- (4η) ΜΙ b 7+

Τα «ματζοροειδή» Ραστ και Χουζαμ μου φαίνεται πέφτουν στην κατηγορία του Ματζορε (ή οχι;) Ας συμπληρώσει κάποιος, δρόμους που λείπουν (Πειραιώτικος;) ή τίποτα λάθη που έχει ο πίνακας, να υπάρχουν αυτά βρε παιδιά κάπου μαζεμένα.


#2

to Rast diaferi apo to majore kathara os pros tis phrases pou kathorizoun ena kommati os rast otan milame vevea gia peximo se xordi sigerasmeni se imitonia(se alli periptosi oudemia shesi ehi!)Apo tin alli Huzzam den ine dinato na ifistate se “hmitonoides” sistima kathos auto pou to diakrini ine to malako hroma pou kani pano sto neva(di) kinisi pou den epitrepi o sigekrimenos sigerasmos.Parol’ auta auto pou leme huzzam sto bouzouki ine stin pragmatikotita majore me diesi sti defteri vathmida.An theloume na leme oti pezoume huzzam den prepi toulahisto na kratame to iso sto ni alla sto vou, sto fthogo diladi apo opou xekinai to maquam huzzam kai apodidi pliros to ifos tou.Sti rebetiki mousiki iparhoun elahista (1-3)kommatia se katharo hyzzam opos episis kai se katharo segah.