- Μια διευκρίνηση για τον τόπο κατοικίας του Α.Π.:
Διόρθωση: Α.Χ. και όχι Α.Π.
Ο ίδιος
Ο ίδιος
Sakh…nasai kala…! Aythn thn Paraskeyh …
( Iounioy 13…).tha anaferw stoixeia apo th zwh toy…apo sena…kai tragoudia tou sto radiofwniko programma pou kanw… REMPETIKA MONOPATIA.( 10mm-12 mesanyxta …wra Neas Yorkhs)
www.hellasworldradio.com
Την αγάπη μου
Σ.Π.
Παίδες, προσπαθώ πάνω από 3 ώρες να στήλω το 3ο μέρος της βιογραφίας του Α.Χ.!
Στάθηκε αδύνατο. Κολλούσε συνεχώς.
Φαίνεται, τελικά, πως το αρχείο μου είναι fucked-up (γ…ω την ατυχία μου!).
Δοκίμασα, ξαναδοκίμασα, τίποτα.
Στο τέλος απελπίστηκα και είπα στον εαυτό μου: “Ασιχτίρ κι εσύ κι ο γρύλλος σου”!!
(Κρίμα, γιατί παιδευόμουνα χθες από το απόγευμα ως σήμερα στις 3 τα ξημερώματα).
Τα λέμε την επόμενη Τρίτη.
Σ.Π.
Μπραβω Σακη και απο Καναδα μερια.
Πολυ ενδιαφερων να μαθενουμε αγνωστες πτυχες
των πρωτεργατων του ρεμπετικου τραγουδιου.
Και παλι συγχαριτηρια και καλη δυναμη.
Βασιλης
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ: ΜΕΡΟΣ Γ’ (Τελευταίο)
«.Ο Αποστόλης ήταν πολύ τίμιος. Μπεσαλής, ωραίος συνεργάτης και κορυφή συνθέτης. Ό,τι έγραφε το έβγαζε από το κεφάλι του. Ταλαιπωρημένος και παραπονιάρης. ʼμ τι ήθελες, μετά τόσα βάσανα, να χοροπηδάει; Για τους στίχους των τραγουδιών του δεν ξέρω.
…Μαζί του δούλεψα πολλές φορές. Θα στα πω ανακατεμένα. Που να θυμάσαι τις ημερομηνίες;
Ο Αποστόλης με τον Παπαϊωάννου είχανε μαγαζί στη Δραπετσώνα. Δούλεψα μαζί τους. Ήταν εκεί κι ο Μπιρ Αλλάχ (Γιάννης Σταμούλης).
Στον «Έλατο», στη Λεωφ. Γεωργίου Α στον Πειραιά με τον Χατζηχρήστο, τον Μαρινάκη, τον Μπιρ Αλλάχ κι εγώ.
Δούλεψα με τον Αποστόλη στον «Πράσινο Μύλο» στην Παλιά Κοκκινιά που το χε ο Κίμων. Μαζί ήσαν ο Βαμβακάρης, ο Πουνέντης ο μπουζουξής, ο Φώτης Μιχαλόπουλος, ο Στράτος κι ο Μήτσος ο ψηλός ο ακορντεονίστας.
Στο Πασαλιμάνι, στο υπόγειο, στο «Σμαλτοδόνι». Ο Αποστόλης, εγώ, ο Μπέμπης (Δημήτρης Στεργίου), ο Μπιρ Αλλάχ, ο Φ. Μιχαλόπουλος, ο Ρεμύ (τζαζ) και ο Μαν. Καραγεωργίου (ακορντεόν).
Μέχρι το 1960, που σταμάτησα, δούλεψα πολλές φορές ακόμα με τον Αποστόλη.
Στου Βλάχου αυτός, εγώ, ο Μπιρ Αλλάχ, ο Στράτος, η Νανά.
Στο «Φοίνικας» στον Πειραιά, που ταν πίσω από το Θέατρο «Ολύμπια», αυτός, εγώ, ο Μπιρ Αλλάχ κι ο Μήτσος ο Κινέζος που τον λέγαμε, ο Χρυσίνης κι ο Μαρινάκης. Ο Κινέζος είχε μια γλύκα ο μπαγάσας, ήταν ζόρικος κιθαρίστας.
Με δυό κουβέντες: Ο Αποστόλης ήταν σ όλα του κύριος και καθώς πρέπει. Το ξέρω γιατί τον έζησα από κοντά…».
«…Με τον Αποστόλη γνωριστήκαμε προπολεμικά. Ωραίος άνθρωπος, καλός συνεργάτης, συνθέτης από τους λίγους. Έγραψε τραγούδια ολόμαλλα, να πούμε, όχι βαμβακερά, που θα μείνουν για πάντα.
Γνήσιος και αυθόρμητος σαν Σμυρνιός που ήταν όπως όλοι οι Σμυρνιοί έγραψε απλά τραγούδια αλλά γεμάτα νόημα! Μπορούσες να τα παίξεις και να τα τραγουδήσεις εύκολα. Έγραψε για τη φτώχεια, την προσφυγιά, την αδικία.
Γύρω στο 1936 δουλεύαμε σε κάτι κουτούκια στη Δραπετσώνα. Ένα βράδυ καθώς βγαίναμε από το κουτούκι του Κωσταρίκου κάποιος που πήγαινε για άλλον τον σημάδεψε στο κούτελο με ξιφολόγχη. Την πλήρωσε ο Αποστόλης και γι αυτό είχε το σημάδι στο κούτελο, από λάθος!
Μετά ο καθένας μας πήρε το δρόμο του.
Βλεπόμαστε πολύ συχνά, ήμασταν στενοί φίλοι, αλλά συνεργαστήκαμε λίγες φορές. Παρέα πήγαμε και σε πανηγύρια. Στην Πεντέλη και της Παναγίας στο Μαρούσι. Στο Μαρούσι, θυμάμαι, ήταν μαζί μας μια πάρα πολύ καλή τραγουδίστρια, απ τις καλύτερές μας, η Ρένα Στάμου, και μετά έφυγε στην Αμερική.
Ό,τι καλό να πει κανείς για τον Αποστόλη του αξίζει γιατί σαν άνθρωπος και σαν ρεμπέτης καλλιτέχνης ήταν από τους λίγους».
«…Θυμάμαι φόραγα ένα ζευγάρι ελβιέλες πάνινες και το χειμώνα τις έβαψα με μαύρη μπογιά για να δείχνουν παπούτσια. Κρύο τα πόδια μου! Όπως έχει και υγρασία η Θεσσαλονίκη, μη ρωτάς καλύτερα. Εκεί γνώρισα το Χατζηχρήστο τον Απόστολο .
…Ο Χατζηχρήστος ήταν άγιος άνθρωπος. Μου έδειξε διάφορα στο μπουζούκι κι ήταν η αιτία που κατέβηκα στην Αθήνα, δηλαδή στον Πειραιά. Πάνω στη Θεσσαλονίκη, είχα πάει να βρω τον Τσιτσάνη, μήπως μπορέσει και με βοηθήσει. Ο Τσιτσάνης τότε ήταν διάσημος κι έπαιζε εκεί, αν θυμάμαι καλά υπηρετούσε στο Τάγμα Τηλεγραφητών, αλλά έπαιζε κιόλας εκεί, και μάλιστα πάνω ήταν κι ο Βαμβακάρης. Θυμάμαι πήγαινα στο μαγαζί που τραγούδαγε και άκουγα το τραγούδι του «Τα μπλε παράθυρά σου»: Περνούσα και σ αντίκρισα ψηλά απ τα παραθύρια…
Έτσι σιγά-σιγά στη Θεσσαλονίκη, πήγα κι αγόρασα ένα μπουζούκι. Πάω σ ένα παλιατζίδικο, κοιτάω και λέω: ρε μάστορα, πόσο έχει αυτό; Μου λέει τόσο. Βάζω το χέρι μου στην τσέπη.
Μπα, του λέω, Δε φτάνουνε
Πόσα έχεις;
Δέκα δραχμές, του λέω.
Ρε, με κοροϊδεύεις; μου λέει ο παλιατζής.
Ξαναπήγα την άλλη μέρα. Του κανα παζάρια, είχα και κάτι ψιλά παραπάνω, ξαναπήγα, την άλλη μέρα πια το πήρα το μπουζούκι. Με λυπήθηκε, μου το δωσε.
Εκεί πρωτογρατσούνισα, εκεί άρχισα να παίζω. Ό,τι άκουγα. Ό,τι άκουγα από το Χατζηχρήστο.
Ώσπου αποφάσισα να κατέβω στον Πειραιά. Μου χε πει ο Χατζηχρήστος άμα κατέβεις στην Αθήνα, στον Πειραιά, έλα να βρεις…
Ο Χατζηχρήστος έμενε με τη γυναίκα του τη Γαρυφαλιά και τις δυο κόρες του στη Δραπετσώνα. Είχανε μια παράγκα εκεί. Μόλις πήγα και τους βρήκα, φωνάζει ο Χατζηχρήστος τη γυναίκα του
Γαρυφαλιά, σύρε φτιάξε το δωματιάκι να μείνει ο Γιώργης μαζί μας. Η Γαρυφαλιά ήτανε συμπαθητική γυναικούλα και με φρόντιζε σαν παιδί της.
Εκεί λοιπόν φτιάξαμε ένα τρίο, ο Χατζηχρήστος, ο Ποτοσίδης κι εγώ, πηγαίναμε στα καφενεία, παίζαμε και βγάζαμε πιατάκι. Εγώ τότε πιτσιρικάς, δε νομίζω ότι έπαιζα και τίποτα φοβερό. Μια νότα εδώ και μια στον Πειραιά, που λένε. Σιγά, σιγά μάθαινα. Βοήθαγε κι ο Χατζηχρήστος και κάτι γινότανε.
…Με το Χατζηχρήστο, λοιπόν, για να γυρίσω πίσω, δουλέψαμε μαζί στου Πίκινου στο Θησείο, στο Δάσος στο Χαϊδάρι και Δε θυμάμαι που αλλού. Στου Πίκινου έπαιρνα μεροκάματο είκοσι δραχμές, τι να κάνω
.Όμως μια μέρα με διώξανε γιατί βρήκανε ένα καλύτερο μπουζούκι από μένα. Ξέρεις ποιον; Το Μανώλη Χιώτη. Ε, όπως και να το κάνουμε, ο μπαγάσας έπαιζε καλύτερα. Αυτά που σου λέω, είναι τώρα παραμονές πολέμου».
«…Μιλάμε για 1937 38 που είχε απαγορέψει (ο Μεταξάς) και τα μαγαζιά αλλά και τα μπουζουκοτράγουδα, που τότε αρχίσανε να έχουνε μεγάλη άνθηση. …Τότε αρχίσανε να ανθούν όλα αυτά τα ωραία τραγούδια του έρωτα.
Τότε άνθισε ο Μάρκος με τα ερωτικά του, ο Μπαγιαντέρας, ο Χατζηχρήστος, ο Τσιτσάνης.
…Κι είμαστε στου Δεμιζόπουλου (Καλοκαίρι του 51) εγώ, ο Χατζηχρήστος, ο Μπάτης, ένας μικρός που έπαιζε μπουζούκι, ο Γιαννάκης ο Αγγέλου, ο Γεράσιμος ο Κλουβάτος κι ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος. Γυναίκα δεν είχαμε.
…Όλα κι όλα όμως, ο Τσιτσάνης μου άρεσε πολύ, ήτανε μεγάλος. Μεγάλη κολόνα, Καρυάτιδα. Όπως κι ο Μάρκος, πρώτος. Και ο Μητσάκης κι ο Παπαϊωάννου κι ο Καλδάρας, Χατζηχρήστος, Μπαγιαντέρας, Μπάτης, όλοι αυτοί, είναι οι κολόνες του Παρθενώνα, αυτοί χτίσανε τον Παρθενώνα. Μεταγενέστερα προσετέθησαν Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Πλέσσας και τα ρέστα.
…Όλων αυτών των παλιών η εμφάνιση ήτανε τέλεια, τελειότατη. Μη τυχόν κι είχε σκόνη το παπούτσι, έπρεπε να πέσει να πεθάνει, να καεί το σύμπαν. Μη τυχόν και δεν ήτανε σιδερωμένο το παντελόνι, μη τυχόν και δεν υπήρχε γιλέκο
.Βέβαια!
Ο Μητσάκης ήτανε ο πιο μοντέρνος, αυτός χρησιμοποιούσε γραβάτα, που και που το κόλλαγε και το παπιόν.
Κι ο Χατζηχρήστος φόραγε γραβάτα, πάντα σκούρα και το κλασικό το καβουράκι, το μπορσαλίνο. Είχε και μια γκόμενα πολύ ωραία, τον ακολουθούσε πάντα στα μαγαζιά, καθότανε σε μια γωνιά και τον έπαιρνε μετά και φεύγανε. Όλοι τους ήτανε κλασικοί ερωτύλοι. Ωραίοι άνθρωποι, σοβαροί κι αξιοσέβαστοι, τους αγαπούσε ο κόσμος.
…Ο Στράτος πάλι, μου έχει διηγηθεί πως παλιά, όταν ακόμα γράφανε με κεριά, στο στούντιο 1 της COLUMBIA, όλοι αυτοί οι παλιοί διατηρούσανε εκεί ένα ναργιλέ. Κανονικά, καλάμια, χασίσια. Και για να μην τα πηγαινοφέρνουνε τα κρύβανε σε ένα μέρος που ήταν απ έξω ένας σκύλος. Το σκύλο δεν μπορούσε να τον πλησιάσει κανένας, αλλά αυτούς τους είχε μάθει. Πηγαίνανε, τον πίνανε και πηγαίνανε μέσα μαστουρωμένοι και γράφανε. Όλη η παλιοπαρέα, Στράτος, Μάρκος, Μπάτης, Μπαγιαντέρας, Χατζηχρήστος.
Μια φορά που γράφανε, κάνουνε δυο-τρία τσιγαριλίκια μέσα στο στούντιο. Είναι κει κι ο γέρο-Μάτσας, ο Μίνως, κι απ τα ντουμάνια έχει μαστουριάσει κι αυτός. Βρε, τους βάζει τις φωνές, μη φουμάρετε πια, δουλεύετε. Πετάγεται ο Μάρκος και του λέει με βαριά φωνή, δεν κάνεις το κορόϊδο κύριε Μάτσα που σε κάναμε τζάμπα μάγκα!
Έχει μείνει ιστορικό αυτό! Τζάμπα μάγκας ο Μάτσας!
«…Εμείς οι παλιοί δεν βγήκαμε για να γίνουμε αυτοί που γίναμε. Εμείς βγήκαμε κατά λάθος οργανοπαίχτες. Εμείς βγήκαμε για το κέφι μας και η αγάπη που είχαμε για το μπουζούκι μας έριξε στο πάλκο.
Το όνομα «ρεμπέτης», πρέπει για να είσαι ρεμπέτης, να χεις ζήσει ρεμπέτης. Να χεις περάσει από όλα τα καταγώγια τα παράνομα και ύστερα να πάρεις το όνομα «ρεμπέτης».
Να πως το νοιώθω εγώ και λέω. Ήρωες του 21 είναι ο Καραϊσκάκης, Κολοκοτρώνης, Αντρούτσος, Μιαούλης, Κανάρης δεν μπορούν όσα χρόνια και αν περάσουν, να πούνε άλλους ήρωες σαν κι αυτούς. Έτσι λοιπόν και με μας: ήρωες του ρεμπέτικου είναι ο Μπάτης, ο Μάρκος, ο Στράτος, ο Κερομύτης, ο Γενίτσαρης, ο Μπαγιαντέρας, ο Ανέστος Δελιάς, ο Γιοβάν Τσαούσης, Παπαϊωάννου, Τσιτσάνης, Χατζηχρήστος εμείς που από το χίλια εννιακόσα τριάντα μέχρι το χίλια εννιακόσα σαράντα φάγαμε ξύλο για το μπουζούκι που κρατάγαμε στο χέρι και το βγάλαμε από τους ντεκέδες και από τις φυλακές, που μας κυνήγησε ο Μεταξάς και ο Μανιαδάκης και μας έστελνε εξορία.
Εμείς είμαστε οι ρεμπέτες οι γνήσιοι».
«…Αυτές τις εικόνες πλήξης, ανικανοποίητης επιθυμίας και φυλακής των γυναικών του χαρεμιού θα τις χρησιμοποιήσουν συνθέτες του 20ου αιώνα, όπως ο Απόστολος Χατζηχρήστος, ο Γιάννης Παπαϊωάννου, ο Βασίλης Τσιτσάνης.
Ο Απόστολος Χατζηχρήστος …ενσωματώνει αρκετές τούρκικες λέξεις στα τραγούδια του. Στην πραγματικότητα το τραύμα της χαμένης πατρίδας του προξενεί μιαν αθεράπευτη νοσταλγία της Ανατολής, τον οδηγεί σε χώρους εξωτικούς, τον κάνει να «ξαπλώσει σε ντιβάνια, σε πασάδικα ντουμάνια…να γνωρίσει τις σουλτάνες, τις πιο φίνες Αφρικάνες», να φανταστεί τα καραβάνια με τις καμήλες, να ερωτευτεί τη «μικρή του γκαμηλιέρη» και να της πει τη μαγική λέξη της αγάπης «γιαλελέλι».
Σε ένα άλλο τραγούδι (δεκαετία του 40), ο Χατζηχρήστος θέλει να μισθώσει ένα καΐκι κι έναν κωπηλάτη («καϊξή») για να κλέψει την γκιουζέλ-χανούμ, την ωραία κοπέλα που λιώνει και χάνει τα νιάτα της μέσα στο χαρέμι-κελί. Σκηνικό μια τοποθεσία της Κωνσταντινούπολης, γνωστή ως «Λίμνη του Σαραγιού» ή «Λίμνη του Χαρεμιού»:
Γκελ, γκελ, καϊξή
Γιαβάς γιαβάς.
Μες στης Πόλης τ’ ακρογιάλι
μες στη σιγαλιά
μες στου Χαρεμιού τη Λίμνη,
γκελ, γκελ, καϊξή.
Να κλέψω τη
Γκιουζέλ-χανούμ
Σκλάβα μέσα στο κελί της
Κλαίει και θρηνεί
Και ζητά τη λευτεριά της
γκελ, γκελ, καϊξή.
Η ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ:
(Ανέκδοτη & πρωτογενής καταγραφή και κατάταξη της Εργογραφίας του Απ. Χατζηχρήστου ως Συνθέτης, Στιχουργός και Ερμηνευτής)
(Σημείωση: Όποιος γνωρίζει περισσότερα στοιχεία ή έχει στη δισκοθήκη του κάποια από τα παραπάνω άγνωστα σε μένα- τραγούδια, παρακαλώ πολύ ας επικοινωνήσει μαζί μου. Τα αναζητώ απελπισμένα ~ 40 χρόνια!!!)
Α) Το Ντουέτο Μάρκος Βαμβακάρης Αποστόλης Χατζηχρήστος:
(1) Σε τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη (σύνθεση και στιχουργική):
(2) Σε τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(3) Σε τραγούδια του Σπύρου Περιστέρη (σύνθεση & στιχουργική):
(4) Σε τραγούδια του Σπύρου Περιστέρη (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
Β) Το Ντουέτο Αποστόλης Χατζηχρήστος Μάρκος Βαμβακάρης:
(1) Σε τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη (σύνθεση και στιχουργική):
(2) Σε τραγούδια του Μάρκου Βαμβακάρη (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(3) Σε τραγούδια του Σπύρου Περιστέρη (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(4) Σε τραγούδια του Κώστα Σκαρβέλη ή Παστουρμά (σύνθεση & στιχουργική):
(1) Σε τραγούδια του Κώστα Σκαρβέλη ή Παστουρμά (σύνθεση & στιχουργική):
(2) Σε τραγούδια του Κώστα Σκαρβέλη ή Παστουρμά (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(3) Σε τραγούδια του Σπύρου Περιστέρη (σύνθεση) και Μίνωα Μάτσα (στιχουργική):
(4) Σε τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη ή Βλάχου (σύνθεση & στιχουργική):
(5) Σε τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(6) Σε τραγούδια του Γιάννη Παπαϊωάννου ή Ψιλού ή Πατσά (σύνθεση & στιχουργική):
(7) Σε τραγούδια του Γιάννη Παπαϊωάννου (σύνθεση) και στιχουργική άλλων Στιχουργών:
(8) Σε τραγούδια άλλων δημιουργών:
Η ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ ΣΕ LP & CD:
A. Δίσκοι LP:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ: 1937-1950: ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ Νο.2
MARGO 8151 (Κυκλοφόρισε τον Νοέμβριο 1975)
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ Νο.1
MARGO 8225 (Κυκλοφόρισε το 1981)
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ: ΑΦΙΕΡΩΜΑ Νο.2
MARGO 8273 (Κυκλοφόρισε το 1984)
Β. Δίσκοι CD:
Σ.Π.
Tα “άγνωστα” που παραθέτεις μου είναι και εμένα παντελώς άγνωστα εκτός από τα Σ’ ΑΓΑΠΗΣΑ ΚΙ ΕΓΩ Ο ΦΤΩΧΟΣ (είναι πίσω όψη από το ΞΕΝΥΧΤΗΣ ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΝΑ), ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΠΟΤΗΡΙ και ΨΕΥΤΗ ΝΤΟΥΝΙΑ τα οποία μπορω να τα βάλω κάπου σε ΜΡ3 και να τα κάνεις upload. Πες μου μόνο αν μπορεις να ακουσεις ΜΡ3. Επίσης Η ΣΜΥΡΝΙΟΤΟΠΟΥΛΑ ΟΜΟΡΦΗ είναι η ΞΑΝΘΕΙΑ ΣΜΥΡΝΙΩΤΟΠΟΥΛΑ που αναφέρεις πιο πάνω. Τέλος, ΤΟ ΑΚΡΟΓΙΑΛΙ το ξέρω σε διαφορες εκτελέσεις σύγχρονες. Υπάρχει και παλιά εκτέλεση?
Επίσης αγνοώ τα γνωστά σε εσένα:
Αν μπορείς να μου στειλες έστω κάποια από αυτά (ή και όποιος άλλος από το forum), θα σου ήμουν υπόχρεος.
Φραγκίσκε, δυστυχώς δεν μπορώ να “διαβάσω” mp3.
Σε cd-R format θα είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα.
Αυτά που δεν έχεις μπορώ να τα κάνω CD. Δώσε μου μόνο λίγο χρόνο.
Στη βιογραφία, έχεις να προσθέσεις κάτι ενδιαφέρον; Αλήθεια, πως σου φάνηκε;
Σ.Π.
na sas rwthsw kai gw kati?
Opoios eixe thn eugenikh kalosunh…tha mporouse na mou steilei to FILE PARAPONIARH (einai auto pou leei…“To pallikari sthn gwnia mia zempekia goustarei” ?)
To paizw alla den to exw akousei pote apo ton idio ton Xatzhxrhsto…(!) para mono apo enan filo mou kitharista pou to tragoudaei polu omorfa…kai enw exw polla apo ta upoloipa tou xatzhxrhstou auto pou einai kai to agaphmeno mou…leipei
Opoios tha mporouse na to steilei se email tha tou hmoun upoxrewmenos…
to email einai
Nikolaos.Rondelis@uni-duesseldorf.de
sas euxaristw
Η “Μάγισσα”, ο “Πασάς” (Πέρασα ένα βράδυ, μέσα απ’ το Παγκράτι και τρακάρω έναν πασά…) και “Της Αλβανίας τα βουνά” περιλαμβάνονται στο “Ρεμπέτικο στου Θωμά”, με τον Μαραγκόπουλο, τη Χρυσούλα, τον Ξηντάρη και όλη τη χορωδία.
Η “Μάγισσα” τραγουδήθηκε από τον Μαραγκόπουλο και στο πρώτο και μοναδικό “σόλο” άλμπυμ του.
Σακη πολλα συγχαρητηρια για τη δουλεια σου!Αξιζε τον κοπο!Eγω σε αυτο το forum μονο ερωτησεις μπορω να κανω οπως η παρακατω…Μπορω να εχω λεπτομερειες για το αλμπουμ του Μαραγκοπουλου?(Τιτλος,εταιρια…)Υπαρχει περιπτωση να το βρω?
Υπάρχει και ένα βιβλίο που το έχει γράψει η εγγονή του Χατζηχρήστου με παρτιτούρες απο τραγούδια του.Νομίζω εκδόσεις Ντο-Ρε-μι.
To vivlio me tis partitoures legetai:
APOSTOLHS XATZHXRHSTOS
LAIKA KAI REMPETIKA TRAGOUDIA
Diaskeyh: GARYFALLIA MPARDH XATZHXRHSTOY
apo ton mousiko oiko FILIPPOS NAKAS( NAYARINOY 13 106 80 ATHINA)
ISBN: 960-290-177-2
Μαρία… Ο δίσκος του Νίκου Μαραγκόπουλου λεγότανε “Ρεμπέτικο μισάωρο”, και είχε βγει το 1984 στην εταιρία Polyphone.
Δυστυχώς… έχει καταργηθεί, θα είναι πολύ δύσκολο να το βρεις κάπου.
Μπράβο, βρε Ιωάννα, δε θυμόμουνα κανένα στοιχείο.
Εκείνο που ξέρω πως ο Μαραγκόπουλος πλήρωσε μόνος του τα έξοδα του δίσκου.
Πρέπει να πάρω τη χήρα του Μαραγκόπουλου, να της πω να τον πάρει πίσω, και να τον εκδώσουμε ξανά, μπας και δει άσπρη μέρα η γυναίκα, περνάει πολύ δύσκολα.
Ρε παιδια αναρωτιεμαι αν βρισκοντας καποια στοιχεια - για να βοηθησουμε την προσπαθεια του φιλου Σακη - πρεπει να αναφερουμε τις πηγες μας ή μηπως πεσουμε στη λουμπα περι πνευματικης ιδιοκτησιας γιατι για μας του καινουριους που δεν ζησαμε απο κοντα - τοπικα και χρονικα - αυτους τους ανθρωπους ο μονος τροπος ειναι τα βιβλια και τα περιοδικα αντε και τα φυλλαδια απο τους δισκους και τα CD
Οι πιο περπατημενοι στο φορουμ μπορουν να μου λυσουν την απορια ??
Παντος απ’οπου και να τα βρηκε ο Σακης του αξιζουν συγχαρητηρια για τον κοπο και το μερακι του
Μπραβο και παλι μπραβο !!!
btw, Sakh, sou eipa? Den 8ymamai na sou eipa…
Muchos gracias senior gia th douleia sou pou exeis moirastei mazi mas.
Μετά από τη συγκέντρωση νέων στοιχείων, που αφορούν το συνθετικό και στιχουργικό έργο του Απόστολου Χατζηχρήστου, επανέρχομαι στο θέμα.
Σ.Π.
Η ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Α.Τραγούδια του Απ. Χατζηχρήστου (στίχοι - μουσική):
1. ΑΕΡΑ ΟΙ ΦΑΝΤΑΡΟΙ ΜΑΣ (PARLOPHONE Β.74057, 1940).
2. ΑΛΕΓΚΡΟ (οργανικό), (ODEON GA 7425, 1948).
3. ΑΝΑΤΟΛΗ (Απ. Χατζnχρήστοs - Γιώργος Μανησαλής), (PARLOPHONE Β.74106, 1947).
4. ΑΝΟΙΞΕ ΜΑΝΑ (Απ. Χατζηχρήστοs - Απ. Καλδάραs), (PARLOPHONE Β.74141, 1948).
5. ΒΑΓΓΕΛΙΩ ΔΕΝ ΕΙΣ’ ΕΝΤΑΞΕΙ (Απ. Χατζnχρήστοs - Γ. Κωνσταντινίδηs), (ODEON GA 7278, 1940).
6. ΓΙΑΤΙ ΣΚΛΗΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟΝΗ (Η ΚΟΚΚΙΝΙΩΤΙΣΣΑ) (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Κωνσταντινίδηs), (PARLOPHONE B.21971, 1938).
7. ΓΚΙΟΥΛ ΜΠΑΞΕ (Αθανάσιος Ευγενικόs), (PARLOPHONE Β.74245, 1951).
8. ΓΛΕΝΤΙ, ΑΓΑΠΗ (Ποσειδώνας Δίβαρης - Μαίρη Σίμου) (ODEON GA 7920, 1954).
9. ΔΕΝ θΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ (Τ. Mπίvns - Κυριακοπούλου - Χρηστάκηs), (ODEON GA 7575, 1950).
10. ΔΩΣΤΟ ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ (Απ. Χατζηχρήστοs - Αθ. Ευγενικόs - Ευαγγ. Μαρκοπούλου), (ODEON GA 7770, 1954).
11. ΕΛΑ ΔΩΣΕ (Αθ. Ευγενικόs - Σούλα Καλφοπούλου), (ODEON GA 7665, 1952).
12. ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΤΣΑΡΚΑ (Απ. Χατζnχρήστοs - Γ. Σταμούλns), (PARLOPHONE Β.74089, 1947).
13. ΕΧΩ ΒΑΘΙΑ ΤΟΝ ΠΟΝΟ (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Κωνσταντινίδηs), (PARLOPHONE B.21971, 1938).
14. Η ΜΙΚΡΗ ΤΟΥ ΚΑΜΗΛΙΕΡΗ (Μ. Νίνου - Αθ. Ευγενικόs), (COLUMBIA DG 6784, 1949).
15. Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ (Απ. Χατζηχρήστοs - Σούλα Καλφοπούλου - Μ. Βαμβακάρης), (ODEON GA 7521, 1949).
16. Η ΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ (Αθανάσιος Ευγενικόs), (COLUMBIA DG 6784, 1949).
17. ΚΑΡΟΤΣΕΡΗ ΤΡΑΒΑ (Απ. Χατζηχρήστοs - Σ. Καλφοπούλου - Γ. Τατασόπουλοs), (PARLOPHONE Β.74262, 1952).
18. ΚΟΡΗ ΜΑΓΙΣΣΑ (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Σταμούλns), (PARLOPHONE Β.74083, 1947).
19. ΜΑΓΙΣΣΑ (ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΧΗ) (Απόστολος Χατζηχρήστος - Ευάγγελος Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74134, 1948).
20. MAPΩ (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγ. Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74063, 1946).
21. ΜΑΥΡΟΦΟΡΑ (Απ. Χατζnχρήστοs - Γ. Σταμούληs), (ODEON GA 7360, 1946).
22. ΜΕ ΠΛΑΝΕΨΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΟΥ (Απ. Χατζηχρήστοs - Χ. Βλάσιοs), (ODEON GA7167, 1938).
23. MH ΜΟΥ ΓΚΡΙΝΙΑΖΕΙΣ ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ (Απ. Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74048, 1940).
24. ΝΕΑ ΒΑΓΓΕΛΙΤΣΑ (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Σταμούληs), (PARLOPHONE Β.74083, 1947).
25. NYXTOΠOYΛI (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Κωνσταντινίδηs), (ODEON GA 7270, 1940).
26. Ο ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ (PARLOPHONE Β.74057, 1940).
27. Ο ΜΠΕΡΜΠΑΝΤΗΣ (ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΛΕΣ ΜΠΕΡΜΠΑΝΤΗ) (ΚΟΙΤΑ ΜΕ ΟΠΩΣ ΣΕ ΚΟΙΤΩ) (Αθανάσιος Ευγενικόs), (PARLOPHONE Β.74245, 1951).
28. Ο ΞΕΝΥΧΤΗΣ (Απ. Χατζnχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74089, 1947).
29. Ο ΠΑΣΑΣ (Απ. Χατζηχρήστοs - Στέλλα Χασκίλ), (PARLOPHONE Β.74196, 1950).
30. ΟΤΑΝ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕΙΣ (Απ. Χατζηχρήστοs - Στελλάκης Περπινιάδηs), (ODEON GA 7535, 1950).
31. ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΠΕΡΙΞ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ (Απόστολος Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74278, 1953).
32. ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟ (Απ. Χατζηχρήστοs - Απ. Καλδάραs - Μάρκοs Βαμβακάρης), (PARLOPHONE Β.74141, 1948).
33. ΠΟΙΑ ΝΑ’ ΣΑΙ (Απ. Χατζηχρήστοs - Στελλάκης Περπινιάδηs), (ODEON GA 7535, 1950).
34. ΣΕΡΒΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ (οργανικό), (PARLOPHONE B.74048, 1940).
35. ΣΚΑΛΑ ΤΗ ΣΚΑΛΑ Θ’ ΑΝΕΒΩ (Αθανάσιος Ευγενικόs - Ευαγγελία Μαρκοπούλου), (PARLOPHONE Β.74227, 1951).
36. ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ Η ΚΑΡΔΙΑ (Απόστολος Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74278, 1953).
37. ΨΕΥΤΗ ΝΤΟΥΝΙΑ (Αθανάσιος Ευγενικόs - Ευαγγελία Μαρκοπούλου), (PARLOPHONE Β.74227, 1951).
38. ΨΕΥΤΙΚΑ ΔΑΚΡΥΖΕΙΣ (Απ. Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.21999, 1939).
39. ΩΪΝΤΕ ΜΠΡΕ (Απόστολος Χατζηχρήστοs - Ευαγγελία Μαρκοπούλου), (ODEON GA 7770, 1954).
Β. <u>Τραγούδια του Α. Χατζηχρήστου (σύνθεση) με στίχους άλλων</u>:
1. ΑΜΑΞΑΣ (Η ΑΜΑΞΑ ΜΕΣ’ ΤΗ ΒΡΟΧΗ) [στίχοι Χαρ. Βασιλειάδη] (Απ. Χατζηχρήστοs - Άγνωστος ερμηνευτής), (PARLOPHONE Β.74073, 1946).
2. ΑΝ ΣΕ ΧΑΣΩ ΤΙ θΑ ΓΙΝΩ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Τ. Mπίvns - Στ. Χασκίλ - Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7593, 1950).
3. ΑΣ ΜΗ ΞΗΜΕΡΩΝΕ ΠΟΤΕ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγ. Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74148, 1948).
4. ΑΦΟΥ Η ΜΟΙΡΑ Μ’ ΕΚΑΝΕ ΦΤΩΧΗ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Στέλλα Χασκίλ), (ODEON GA 7575, 1950).
5. ΒΑΡΥΣ ΚΑΗΜΟΣ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Τ. Mπίvns - Στ. Χασκίλ - Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7593, 1950).
6. ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΛΙΩΝΩ [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζηχρήστοs - Γ. Κωνσταντινίδηs) (ODEON GA 7211, 1939).
7. ΓΚΡΙΝΙΑΡΙΚΟ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7270, 1940).
8. ΓΛΥΚΟΒΡΑΔΙΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΝΙΑΣ (Ο ΧΑΡΟΝΤΑΣ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απόστολος Χατζηχρήστοs - Κική Αγγελοπούλου), (ODEON GA 7497, 1949).
9. ΔΙΩΞΕ ΤΟΝ ΜΠΑΞΕΒΑΝΗ ΣΟΥ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Αθανάσιος Ευγενικόs - Σούλα Καλφοπούλου - Γιάννης Σταμούληs), (ODEON GA 7649, 1951).
10. Η ΒΑΡΒΑΡΑ [στίχοι Κώστα Γόντικα] (Απόστολος Χατζηχρήστοs - Γιάννης Σταμούληs), (PARLOPHONE Β.74293, 1953).
11. Η ΜΑΝΟΥΛΑ (ΕΧΑΣΑ ΤΗ ΜΑΝΝΟΥΛΑ ΜΟΥ) (ΚΑΫΜΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΠΟΧΤΗΣΑ) [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Απ. Χατζηχρήστοs - Γιάννης Σταμούλns), (ODEON GA 7360, 1946).
12. Η ΤΡΑΓΙΑΣΚΑ (ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΜΑΣΚΑ) [στίχοι Χ. Βασιλειάδη] (Αθ. Ευγενικόs - Σούλα Καλφοπούλου), (ODEON GA 7665, 1952).
13. ΘΑ 'ΡΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΝΑ ΠΟΝΑΣ [στίχοι Γ. Φωτiδα] (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγελος Χατζηχρήστοs - Μάρκος Βαμβακάρης), (ODEON GA 7438, 1948).
14. ΚΑΡΔΙΑ ΟΡΦΑΝΗ [στίχοι Κώστα Μάνεση] (Απ. Χατζηχρήστοs - Τάκης Mπivns), (PARLOPHONE Β.74262, 1952).
15. ΚΑΡΔΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΑ [στίχοι Γ. Λελάκη] (Τάκης Mπivns - Στέλλα Χασκίλ), (ODEON GA 7559, 1950).
16. ΚΑΤΙΝΟΥΛΑ ΜΟΥ (ΚΑΤΙΝΟΥΛΑ ΜΑΓΙΣΣΑ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζnχρήστοs), (ODEON 7306, 1940).
17. ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΣΟΥ [στίχοι Ι. Κοντοκάνη], (Μαίρη Τζάνετ), (ODEON GA 7806, 1954).
18. ΜΑΛΛΑΚΙΑ ΑΠ’ ΤΙΣ ΠΛΕΞΟΥΔΕΣ ΣΟΥ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Απ. Χατζηχρήστοs - Ι. Παπαϊωάvvου), (ODEON GA 7239, 1939).
19. ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΕ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ [στίχοι Κώστα Μάνεση] (Απ. Χατζnχρήστοs - Γιώργος Μανησαλής), (PARLOPHONE Β.74106, 1947).
20. ΜΑΝΑ ΜΟΥ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΜΟΥ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Απ. Χατζηχρήστοs - Γιώργος Μανησαλήs - Μάρκος Βαμβακάρης), (ODEON GA 7425, 1948).
21. ΜΗ ΜΟΥ ΜΙΛΑΣ ΜΕ ΜΑΣΚΑ (ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΨΕΥΤΡΑ ΔΙΓΝΩΜΗ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζnχρήστοs), (ODEON GA 7278, 1940).
22. ΝΤΟΥΝΙΑ ΑΝΑΚΡΙΤΗ [στίχοι Π. Κασαπάκη] (Κική Αγγελοπούλου - Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7497, 1949).
23. ΝΥΧΤΑ ΑΞΗΜΕΡΩΤΗ [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγ. Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74134, 1948).
24. ΞΑΝΘΙΑ ΣΜΥΡΝΙΩΤΟΠΟΥΛΑ (ΣΜΥΡΝΙΟΤΟΠΟΥΛΑ ΟΜΟΡΦΗ) [στίχοι Στ. Παντελίδη] (Απ. Χατζnχρήστοs - Ι. Παπαϊωάvvου), (ODEON GA 7157, 1938).
25. Ο ΑΛΗΤΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγελος Χατζηχρήστοs), (PARLOPHONE Β.74148, 1948).
26. Ο ΚΑϊΞΗΣ [στίχοι Γ. Φωτiδα] (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγ. Χατζηχρήστοs - Μ. Βαμβακάρης), (ODEON GA 7438, 1948).
27. Ο ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ [στίχοι Γ. Λελάκη] (Στ. Χασκίλ - Σπ. Ευσταθίου), ODEON GA 7559, 1950).
28. ΠΑΛΙΟΠΑΙΔΟ (ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙΣ ΠΙΑ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απόστολος Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7245, 1939).
29. ΠΑΝΕ ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ ΚΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ [στίχοι Κ. Μάνεση] (Απ. Χατζηχρήστοs - Σούλα Καλφοπούλου - Μ. Βαμβακάρης), (ODEON GA 7521, 1949).
30. ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ (ΟΤΙ ΚΙ’ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΣΤΗ ΚΑΡΔΙΑ) [στίχοι Γιάννη Λελάκη] (Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7239, 1939).
31. ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ ΜΟΥ [στίχοι Χαράλαμπου Βασιλειάδη] (Απόστολος Χατζηχρήστοs), (COLUMBIA DG 6954, 1952).
32. ΠΟΠΙΤΣΑ ΜΟΥ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΗ [στίχοι Φραγκίσκου Ζουριδάκη - Γιώργου Δερέμπεη] (Απ. Χατζηχρήστος) (1941).
33. ΡΕΜΠΕΤΕΣ (ΘΑ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΠΟΨΕ) [στίχοι Γιώργος Φωτiδα] (Απόστολος Χατζηχρήστος - Ευάγγελος Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7452, 1948).
34. ΡΗΜΑΓΜΕΝΗ ΖΩΗ [στίχοι Γ. Φωτiδα] (Απόστολος Χατζηχρήστος), (ODEON GA 7452, 1948).
35. ΣΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΤΑ ΒΟΥΝΑ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Απ. Χατζηχρήστοs - Μάρκοs Βαμβακάρης - Γιάννης Σταμούλns), (PARLOPHONE Β.74056, 1940).
36. ΤΑ ΧΑΝΟΥΜΑΚΙΑ [στίχοι Χ. Βασιλειάδη] (Απόστολος Χατζηχρήστοs - Γιάννης Σταμούληs), (PARLOPHONE Β.74293, 1953).
37. ΤΟ ΑΝΤΙΚΛΕΙΔΙ [στίχοι Ι. Κοντοκάνη], (Μαίρη Τζάνετ), (ODEON GA 7806, 1954).
38. ΤΟ ΒΑΣΑΝΑΚΙ [στίχοι Χ. Βασιλειάδη] (Ρένα Στάμου - Πρόδρομος Τσαουσάκηs - Νίκος Καλλέργηs), (COLUMBIA DG 6954, 1952).
39. ΤΟ ΜΑΓΚΑΛΑΚΙ [στίχοι Γ. Φωτίδα] (Αθανάσιος Ευγενικόs - Σούλα Καλφοπούλου - Γιάννης Σταμούληs), (ODEON GA 7649, 1951).
40. ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ [στίχοι Σκαρβέλη] (Απ. Χατζηχρήστος).
41. ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΑΛΗΤΗ (ΑΛΗΤΗ Μ’ ΕΙΠΕΣ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζηχρήστοs), (ODEON GA 7211, 1939).
42. ΦΤΩΧΕΙΑ (ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΦΤΩΧΕΙΑ) [στίχοι Γ. Λελάκη] (Απ. Χατζηχρήστοs - Γιάννης Σταμούληs), (PARLOPHONE Β.74063, 1946).
43. ΧΑΣΑΠΗΣ ΖΗΛΕΥΤΟΣ [στίχοι Σκαρβέλη] (Απ. Χατζηχρήστος).
Γ. <u>Τραγούδια του Απ. Χατζηχρήστου (με ελλειπή στοιχεία)</u>:
1. ΕΓΩ ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΑ ΚΑΡΔΙΑ (στίχοι Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου)
2. ΕΠΟΝΕΣΑ ΠΟΛΥ (στίχοι Σ. Μελά)
3. Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΥΛΑ (ODEON GA 7520, 1949).
4. ΚΑΛΕ ΔΕΝ ΜΕ ΛΥΠΑΣΑΙ
5. Μ’ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ
6. ΟΤΑΝ ΞΑΝΑΓΥΡΙΣΕΙΣ
7. Σ’ ΑΓΑΠΗΣΑ ΚΙ ΕΓΩ Ο ΦΤΩΧΟΣ
8. ΣΚΛΗΡΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
9. Τ’ ΑΚΡΟΓΙΑΛΙ (ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΤΣΙΓΑΡΑΚΙ) (Απ. Χατζηχρήστος - Ευάγγ. Χατζηχρήστος).
10. ΤΟΝ ΠΟΝΟ ΠΟΥ 'ΧΩ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ
11. ΤΟΥ ΝΤΕΡΒΙΣΗ ΤΟ ΠΙΟΤΟ (στίχοι Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου)
12. ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΠΟΤΗΡΙ (Μαίρη Τζάνετ - Απ. Χατζηχρήστος)
Δ. <u>Αμφιλεγόμενα τραγούδια του Απ. Χατζηχρήστου</u>:
1. ΑΜΑΞΑ, ΠΡΟΣΟΧΗ (Τάκης Μπίνης - Απ. Χατζηχρήστος) (PARLOPHONE B.74196, 1950).
Σημείωση:
Οι παραπάνω λίστες παραμένουν ασφαλώς ανοικτές προς συμπλήρωση (ή και πιθανώς για διόρθωση), για την περίπτωση που αποκτηθούν και νέα στοιχεία.
Σ.Π.
Σακη το “Ακρογυαλι” το λεει ο ιδιος ο Χατζηχρηστος σε “παλια” εκτελεση και τελικα πρεπει να ειναι πολυ σπανια.
Την εχω αυτη την κοπια σε εγγραφη απο την εκπομπη του Σπυρου Παπαιωαννου, ο οποιος μαθαμε οτι ετοιμαζει βιβλιο.
Τις εγγραφες αυτες οφειλω στο παλιο μου φιλο και συμφοιτητη,
Βασιλη Μαλανδρη πρωην δημαρχο Παλαιοχωριου Χαλκιδικης.