Αλλαγή χορδών στο παίξιμο- γρήγορο παίξιμο

Γεια σας, έχω παρατηρήσει ένα πρόβλημα σε ένα κομμάτι που μαθαίνω και θέλω την βοήθεια σας. Όταν παίζω «γρήγορα» έχω παρατηρήσει πως μόλις κάνω την αλλαγή στην ΛΑ χορδή από την ΡΕ που παίζω νιώθω σαν να χάνω την πένα, σαν να ξεσφιγγουν τα δάχτυλα μου ένα πράγμα και να χάνω την σταθερότητα και την ταχύτητα με την οποία έπαιζα. Παραθέτω βίντεο και ελπίζω να καταλάβετε τι εννοώ. Στα σημεία 0:03, 0:10,0:15 «χάνω» την πένα.

Υγ. Κάντε κάτι ρε παιδιά να ανεβάζουμε απτην βιβλιοθήκη βίντεο

Έχω την εντύπωση ότι σφίγγεις πολύ την πένα. Δοκίμασε να την νοιώσεις χαλαρή, να “παίζει” ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείχτη σου.

1 «Μου αρέσει»

Δηλαδή την πιάνο πολύ δυνατά στην αρχή; Γιατί στο δεύτερο κομμάτι την νιώθω να χανεται αλλά άμα σφίξω γίνεται χειρότερα

Ναι, όλο μου φαίνεται σφιγμένο.
Επίσης, προσπάθησε η κίνηση του καρπού να είναι παράλληλη στις χορδές (κάτω-πάνω και όχι περιστροφική πηγαίνοντας μέσα-έξω), έτσι ώστε με την ίδια κίνηση να παίζεις όποια χορδή θέλεις ή ακόμα και τις τρεις μαζί.

2 «Μου αρέσει»

Χάνεις την πένα γιατί αν βάλεις το βίντεο σε αργή κίνηση θα δεις πως την ώρα που αλλάζεις χορδή, από άρση που έρχεσαι, παίζεις πάλι άρση, όλες τις φορές

Παίξε το κομμάτι αργά, μην κοιτάς καθόλου το αριστερό χέρι, και έχε το μυαλό σου να παίζεις συνέχεια την πένα πάνω κάτω πάνω κάτω

4 «Μου αρέσει»

Γειά χαρά και από εμένα,

πρέπει λίγο να το “σπάσεις σε κομμάτια” το μουσικό θέμα που πας να παίξεις, καθώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο όταν αλλάζεις χορδή, αλλά από την αρχή…

Σου γράφω τι εντοπίζω εγώ στα πρόχειρα:

-Δεν είσαι απολύτως σίγουρος για τις νότες που πρέπει να παίξεις. Δλδ, ενώ την πρώτη φορά την παίζεις κάπως σωστά ως νότες την φράση, μόλις επανέρχεσαι στην αρχική θέση για την επανάληψη, κάνεις λάθος.
Άρα πρέπει να επιμείνεις πολύ περισσότερο ώστε να μην έχεις να “σκεφτείς” που πρέπει να πάει το χέρι.

Παίξε καθε μικρή φράση δεκάδες φορές πριν τις ενώσεις.

Δοκίμασε και με μετρονόμο, θα σε απελευθερώσει

-Η φράση που πας να παίξεις, δεν έχει τον τονισμό που της δίνεις. Παίξε την πολύ αργά και άκου πώς τονίζει, δλδ ποιές νότες ακούγονται πιο δυνατά από άλλες, ο Τσιτσάνης.

-Η πένα σου είναι αρκετά χαμηλά προς τον καβαλάρη, κατά τη γνώμη μου. Θα σου πρότεινα να την πας 3 πόντους πιο ψηλά προς την τρύπα, σχεδόν πάνω από τη ροζέτα. Εκεί το χέρι έχει πιο “φυσιολογική” θέση, οι χορδές είναι πιο μαλακές και βγάζουν περισσότερο ήχο με λιγότερη πίεση. Εκεί ενδεχομένως να βρεις μια χαλαρότητα που να σε διευκολύνει και το όργανο θα σκάει καλύτερα.

-Τέλος, σου προτείνω να δεις μια εναλλακτική δακτυλοθεσία, λίγο πιο “τρίχορδη” τεχνικά, αλλά που λύνει τα χέρια με έναν άλλο τρόπο.
Δες τι όμορφα που βάζει τα δάχτυλα ο παιχταράς @Peloponnisios σε αυτό το βίντεο. Ίσως για κάποιους να είναι πολύ πιο διαχειρίσμο αυτό το τρίχορδο στήσιμο πάνω στο όργανο

Όλα τα παραπάνω με φιλική κι όχι επικριτική διάθεση

7 «Μου αρέσει»

Οπως τα λεει ο AfterGR: Σ ενα συγκεκριμενο σημειο μπαινεις στη 2η χορδη με αρση ενω κανονικα πρπει να μπεις με θεση, και το χειροτερο, η αμεσως προηγουμενη πενια σου, στην 1η χορδη, ειναι και κεινη αρση. Δυο αρσεις ή δυο θεσεις σε κατι γρηγορο, ιδιαιτερα σε στιγμη που αλλαζεις χορδη ειναι οτι χειροτερο.
Επισης, το ξεχναμε συνεχεια (και γω ο ιδιος που το γραφω) αλλα ειναι περα για περα αληθες: Μελεταμε αργα για να παιξουμε γρηγορα. Αργα και αργα και αργα κ υστερα ακομα πιο αργα! Η ταχυτητα θα ερθει μονη της οταν ειναι η ωρα. Να θυμασαι, δεν μπορεις να γινεις δεξιοτεχνης με το ζορι και με πιεση. Θελει ΑΡΓΑ-ΧΑΛΑΡΑ με ΥΠΟΜΟΝΗ.

7 «Μου αρέσει»