Αγορά Τζουρά - Θεσσαλονίκη

Ο Καδογλου ειναι εξαιρετικης παστας παιδι και φοβερος μαστορας! Κανει οντως μπουζουκια με τσακιση, αλλα εστιαζει κυριως στη δεκαετια του 40. Εκεινο το Τσιτσανιστικο στυλακι! Ολοι αυτοι οι οργανοποιοι κανουν για τα γουστα μας φιλε Γιουρουτη. Αν το μπατζετ ειναι το προβλημα, κανε υπομονη. Αξιζει να παρεις μπουζουκι που κανει για ολα. Οπως ειπαμε ομως, οτι σου γουσταρει!

2 «Μου αρέσει»

σας ευχαριστώ πολύ όλους και κάπως ξεδιαλύνεται το τοπίο των επιλογών και των αποφάσεων…

τώρα αναρωτιέμαι την επιλογή των ξύλων…
η μουριά στο σκάφος ίσως να ταιριάζει καλύτερα σε αυτό το παλαικο ύφος που προσπαθώ να βρω αλλά και για τζουραδες-μπαγλαμαδες μάλλον καλύτερη
από την άλλη, στη καρύδια μου φαίνεται πιο γεμάτος ο ήχος με περισσότερη διάρκεια…
τώρα στο χρόνο δε ξέρω ποιο αντέχει περισσότερο σα ξύλο και δε σκεβρώνει.

μπορεί να λέω και ανακρίβειες οπότε να με συγχωράτε…

από τη μικρή μου σχετικά εμπειρία γνωρίζω πως με το καιρό το όργανο μπασάρει όσο πάει.
οπότε ένα αρχικά πρίμο ίσως στο χρόνο να καθίσει καλύτερα
από την άλλη ο φόβος μου είναι πως ένα πρίμο όργανο δε θα έχει ποτέ ένταση σωστή.

άβυσσος…

Τα ξύλα που αναφέρεις αφορούν το σκάφος, το οποίο δεν σκεβρωνει.
Όπως έχω αναφέρει ξανά, οσο πιο πολύ ψαχτείς με τα υλικά τοσο περισσότερο θα χαθεί η μπάλα.
Για να δεις αν σου κάνει ενα όργανο πρώτα κλείνεις τα μάτια, το άκους και μετά τα ανοίγεις να δεις αν σου αρέσει και οπτικά.
Δεν πιστεύω οτι κάποιος ηχητικά μπορεί να καταλάβει την προέλευση των ξύλων αφου οι παράγοντες του ηχου ειναι παρα πολλοί !

1 «Μου αρέσει»

Θέλεις να φτιάξεις όργανο ή να βρεις έτοιμο?Το να δοκιμάσεις έτοιμο είναι σαφώς πιο ασφαλής επιλογή.Η υπομονή σε αυτά θα σε κάνει να μην το μετανιώσεις αργότερα.

2 «Μου αρέσει»

να φτιάξω φίλε @Lambros.L θέλω…

@Panos έχεις δίκιο για τα υλικά…
απλά μιας και θέλω να φτιάξω, προφανώς θέλω να επιλέξω τα κατάλληλα και κάποια που να είναι αξιόλογα όσο μπορώ.

1 «Μου αρέσει»

Άσχετο: γιουρούτης τί σημαίνει;

σε παραπέμπω εδώ φίλε μου

Η παραπομπή στην οποία με παραπέμπεις αγαπητέ φίλε Γιουρούτη εξηγεί (επαρκώς, κατά την ταπεινή γνώμη μου) ότι ένα ακουστικό λάθος του Μάρκου (Βαμβακάρη βεβαίως) κατεύθυνε τον μακαρίτη Πετρόπουλο σε λανθασμένη υιοθέτησή του και ο μακαρίτης επηρρέασε αργότερα και τον Φέρρη. Δεν υπάρχουν φυλή γιουρούτων και ρυθμός γουρούτικος, γιουρούκοι υπάρχουν και γουρούκικος είναι ο τονισμός του εννεάσημου μέτρου που αποδίδεται στη φυλή τους. Δες, αν θέλεις, και εδώ (λήμμα Γιουρούκοι).

1 «Μου αρέσει»

Πώς τον κατηγοράμε έτσι εύκολα τον έρμο τον Μάρκο :upside_down_face:
Μια χαρά “γιουρούκικο” το γράφει ο Μάρκος στην Αυτοβιογραφία (βλ. σελ. 265, 266, 284)

Επίσης ο Πετρόπουλος στο Γλωσσάρι των ρεμπέτικων μια χαρά “γιουρούκικο” επίσης το γράφει. Εκεί που αρχίζει να μας τα “συννεφιάζει” είναι στο Άγιο Χασισάκι, όπου στη σελ. 262 γράφει: “Οι άγριοι γιουρούκοι χορεύανε έναν βαρύ ζεϊμπέκικο, που οι μάγκες μας τον λένε γιουρούκικο (ή γιουρούτικο)”
Οπότε, αθώος ο Μάρκος.
Ωστόσο, ένας μάγκας που το λέει “γιουρούτικο” συλλαμβάνεται εδώ (στο 2’ και μετά)

Η αλήθεια είναι ότι, έχοντας ανταλλάξει τον Πετρόπουλο που κάποτε κάποιος μου χάρισε (δεν θα τον αγόραζα ο ίδιος βέβαια…) με ένα ωραιότατο άλμπουμ με φωτογραφίες παλαιών μεγάλων ιστιοφόρων, έχω δυσκολία να τσεκάρω το βιβλίο του Π. Απ’ ό,τι πάντως ακούω, ο Φέρρης αλλά και ο Πετρόπουλος, στη σειρά του Φ. για το ρεμπέτικο χρησιμοποιούν, λέει, και οι δύο το “τ”. Πάντως, είμαι 100 % σίγουρος ότι έχω ακούσει, σε ηχογράφημα, τον Μάρκο να εκφέρει τη λέξη γουρούτικο, δεν έχω όμως αυτή τη στιγμή το χρόνο να ακούσω απ’ το αρχείο μου όλα τα κομμάτια με Μάρκο, προκειμένου να το τσεκάρω. Αρκούντως ελαφρά τη καρδία λοιπόν, συντάσσομαι με τα γραφόμενα του Άνθιμου, δεν θα σκάσουμε κιόλας.

εννοείται Νίκο πως το γνωρίζω…
άλλωστε παρέθεσα μήνυμα σου.

προφανώς και το όνομα το έβαλα γνωρίζοντας πως υπάρχει αυτό το λάθος.
έχει και το λάθος του την αίγλη του.

πάντως νομίζω πως κι άλλα πράγματα έχουν μεταφερθεί λανθασμένα…
νομίζω σε ονομασίες ντουζενιών και τα αντίστοιχα κουρδίσματα τους.

… και υπάρχει και η σοφότατη, αν το καλοσκεφτείς, ρήση “Λάθη είμαστε, αθρώπους θα κάνουμε!”.

1 «Μου αρέσει»

Ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη για το “εκτός θέματος”, αν και δεν είμαι ο μόνος στο παρόν νήμα.
Από το βίντεο :

  • Οι καινούργιοι δεν τα ξέρουν αυτά (το είπε πολλές φορές), εμείς οι παλιοί τα παίζαμε
  • Οι καινούργιοι έρχονται για να μάθουν ;
  • Έρχονται άλλα εγώ δεν έχω το χρόνο να τους τα μάθω

Βγάλτε τώρα εσείς συμπέρασμα για το ποιόν του…(εμείς, εμείς και ΜΟΝΟ εμείς)

Δεν πειράζει φίλε @teliso785 , θεός σχωρέστον και καλή καρδιά. Οι ακόμη πιο καινούργιοι ψάξαν και τα βρήκανε.

Αν το γράφει έτσι, τότε ούτε ο ίδιος (ο Πετρόπουλος) παράκουσε.

1 «Μου αρέσει»

Καλά τώρα το ποιόν του δεν το μαθαίνεις από αυτή τη συνέντευξη.Τα ίδια πάνω κάτω είχε πει και ο Κηρομύτης.Ότι οι νεώτεροι δεν τα γνωρίζουνε γιατί δεν τους τα έχει δείξει κάποιος.Φαντάζομαι εκείνα τα χρόνια με την εξέλιξη του μπουζουκιού οι νεώτεροι ίσως είχανε στραφεί και προς το τετράχορδο.Δικό μου συμπέρασμα αυτό.Δεν είπε κάτι κακό.Ο ίδιος τί να δείξει μπουζούκι?Δεν ήτανε δάσκαλος για να δείξει.Λογικό να λέει εμείς και εμείς όταν είχε ζήσει την όλη κατάσταση από μέσα.

To ότι όλοι τους, μα όλοι τους, κρατούσαν ζηλότυπα τα μυστικά της τέχνης τους, είναι βεβαίως αναμενόμενο και 100%διαπιστωμένο, γιαυτό και δεν θα περιμέναμε απ’ αυτούς να καταγράψουν από μόνοι τους τον μέγιστον αυτό πλούτο, πριν οι ίδιοι εκλείψουν βιολογικά. Μην ξεχνάμε ότι αυτό ήταν, γενικότερα, το πνεύμα της εποχής για οτιδήποτε, από λαϊκή μουσική μέχρι επαγγελματικά μυστικά λαϊκών επαγγελματιών τεχνιτών. Δυστυχώς όμως, οι πρώτοι ερευνητές του ρεμπέτικου ήταν παντελώς ακατάλληλοι για το σπουδαίο αυτό έργο. Για να καταδειχτεί αυτή η πραγματικότητα σε όλο της το «μεγαλείο», θα αρκούσε μία περισυλλογή και κωδικοποίηση των ερωτημάτων που κατά καιρούς τέθηκαν από τους «πρώιμους» ερευνητές στους φορείς του είδους, αρχίζοντας π.χ. από τον Τέντ Πετρίντις και τον άλλον ερωτούντα του βίντεο.

Το ότι όλοι τους, μα όλοι τους, είχαν για τον εαυτούλη τους κάποιαν ιδεούλα παραπάνω απ’ ό,τι στην πραγματικότητα ίσχυε, είναι κι αυτό 100% διαπιστωμένο. Αρκεί να ανατρέξει κανείς, για παράδειγμα, στο βιβλίο που έφτιαξε ο Χατζηδουλής για τον Τσιτσάνη, αξιοποιώντας μία μεγάλη συνέντευξη που του είχε πάρει: Ο Μπετόβεν της ελληνικής μουσικής; Και λίγα λέω…

2 «Μου αρέσει»

Είναι μεγάλη κουβέντα που πάει άνοιξε.Θα ήθελα πολύ να τη συνεχίσω γιατί τα βλέπω αλλιώς τα πράγματα αλλά ξεκίνησε για αγορά τζούρα στη Θεσσαλονίκη και φτάσαμε να λέμε για την έπαρση των παλιών.Δηλαδή φύγαμε πολύ εκτός θέματος.

Λάμπρο μου, εδώ δεν είμαστε ούτε σχολείο μέσης εκπαίδευσης, με προκαθορισμένη και αυστηρά οριοθετημένη διδακτική ύλη, ούτε πανεπιστήμιο με βασική στόχευση στην έρευνα και μόνο. Το κέφι μας κάνουμε και αν μία ερώτηση για αγορά ενός οργάνου σε κάποια πόλη, περάσει σε συζήτηση για άλλα θέματα, φυσικά πάντα μέσα στα ενδιαφέροντα που μας χαρακτηρίζουν ως φίλους του ρεμπέτικου, δεν θα τη σταματήσουμε. Αφού λοιπόν θέλεις, δεν έχεις παρά να συνεχίσεις την “καινούργια” συζήτηση.

η συζήτηση είναι ωραία όντως…

ίσως όμως οι συντονιστές θα μπορούσαν να μεταφέρουν τα μηνύματα αυτά σε ένα άλλο θέμα με ανάλογο τίτλο

Προσωπικά δε με πειράζει να συνεχιστεί η συζήτηση εδώ, απλά είναι κρίμα να χαθούν όποια ωραία μηνύματα γραφτούν σε ένα θέμα με αγορά οργάνου και να μη βρίσκονται αργότερα.

Παιδιά, από πολλά χρόνια έχουμε δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης ενός θέματος που πρόκειται να ξεκινήσουμε, με «ετικέτες» που θα βοηθήσουν το ψάξιμο αργότερα. Ποτέ δεν εφαρμόστηκε ουσιαστικά αυτή η δυνατότητα αλλά όποιος θέλει κάτι να ψάξει, θα το ψάξει με χρήση «λέξεων – κλειδιά» που θα αναζητήσει, και στις επικεφαλίδες αλλά και στα κείμενα. Οπότε, η απαίτηση κάθε συζήτηση σε κάθε επί μέρους θέμα να έχει άμεση συνάφεια με την επικεφαλίδα του θέματος, όπως ήδη αναφέρθηκε δεν είναι τόσο αυστηρή.

1 «Μου αρέσει»