Νομίζω ότι μια σωστή και ολική αντιμετώπιση του θέματος πρέπει να πάει πέρα από τις ηχογραφήσεις και να δει τι γίνεται και σε άλλα είδη τροπικής μουσικής προσαρμοσμένα και εναρμονισμένα για συγκερασμένα όργανα, τα «δημώδη» τραγούδια ή τους ελληνικούς χορούς που κυκλοφορούν σε παρτιτούρες για πιάνο και φωνή, ή για βιολί/μαντολίνο και κιθάρα, ή και για σόλο κιθάρα από πριν τη δισκογραφία, και παράλληλα με τα πρώτα βήματα του μπουζουκιού στη δισκογραφία. Ας δούμε τι μπάσα μπαίνουν στην κιθάρα στα αυτοσυνοδευόμενα σόλα, τι συγχορδίες όταν συνοδεύει, ή στο αριστερό χέρι του πιάνου, με τι οπλισμό γράφεται το κομμάτι, πόσο «σωστά» αποδίδονται οι διέσεις/υφέσεις στη μελωδία κλπ.
Οι ηχογραφήσεις μας λεν για το πως η προϋπάρχουσα πρακτική συνοδείας τροπικής μελωδίας με κιθάρα πέρασε και στο ρεμπέτικο.
1 «Μου αρέσει»