Μόνον εγώ γεννήθηκα

Μήπως ξέρει κανείς τι λέει ο Στράτος στο “Μόνον εγώ γεννήθηκα”; Λέει μια κουβέντα που μου ακούγεται κάτι σαν “τολός (:wink: του κόσμου” ή κάτι τέτοιο. Καμιά βοήθεια;

Γεια σου και παλι Λευτερη.
Ο στιχος που ζητας ειναι " μονο εγω γεννηθηκα αμαρ
τωλος του κοσμου και περπατω και χανεται ο ηλιος α
πο μπρος μου".
Αυτα απο μνημης γιατι δεν εχω τα κιταπια μου μαζι.
Γιωργος

Ευχαριστώ Γιώργο.

Τελικά έχανα κάπου το “αμαρ” και άκουγα μόνο το “τωλός”. Πού να βγάλω άκρη έτσι;

ʼντε να κοιτάξω να το μάθω καλύτερα τώρα. Τη μουσική δηλαδή, γιατί πού να το τραγουδήσεις αυτό (τουλάχιστον όχι δημοσίως!);

Μήπως ξέρεις αν παίζει ο Μάρκος μπουζούκι στο συγκεκριμένο τραγούδι; Δικό του μου φαίνεται το παίξιμο. Όσο για το “κόλλημα” που έχεις με το Μάρκο, δεν πάω πίσω κι εγώ. Απλά μην ξεχνάμε και τους άλλους. Όλοι έχουν να επιδείξουν τρομερό έργο.

Λευτερη να το τραγουδας οπου και οποτε μπορεις αν
και πραγματι προκειται για δυσκολο τραγουδι.Παλιο
τερα ο μανες ηταν η μεθοδος εξετασης για υποψη
φιους τραγουδιστες.Εις αυριο τα σπουδαια,θα το ψαξω δηλαδη για το ποιος παιζει μπουζουκι στη συγκεκριμενη γραμοφωνηση και θα επανελθω.
Γιωργος

Λευτερη γεια σου και παλι.Λογω τεχνικων προβλημα
των του φορουμ δεν μπορεσα να σου απαντησω.Ευτυχως
λυθηκαν και η απαντηση ειναι
Τιτλος τραγουδιου “Μανες Ραστ Νεβα”
Δισκος HIS MASTER’S VOICE AO 2375 του 1937 στο ο
νομα του Στρατου.
Μπουζουκι παιζει ο Ανεστης ο Δελιας παρακαλω και
κιθαρα (εταιρα εκπληξη)ο Κωστας ο Καριπης.
Περιττευει νομιζω να τονισουμε οτι το κομματι ει
ναι εκπληκτικο ιδιαιτερα τα ταξιμια αναμεσα στις
στροφες και το ομορφο γυρισμα σε ζειμπεκικο στο τελος.
Φιλικα Γιωργος

Γιώργο ευχαριστώ.
Για την κιθάρα δεν μ’ εκπλήσσει που είναι του Καρύπη. Αλλά το ταξίμι θα στοιχημάτιζα ότι είναι του Μάρκου (με πιάνω αδιάβαστο). Βέβαια το τελευταίο μέρος μου ακουγόταν σαν του Δελιά και γιαυτό δεν ήξερα τι να υποθέσω. Το έχω σε CD και ως συνήθως δεν γράφουν και πολλά για κάθε τραγούδι (εξαίρεση αποτελεί το CD για τον Κερομύτη όπου όλα τα κομμάτια είναι πλήρως σχολιασμένα).
Όπως και να’χει όμως, συμφωνώ ότι πρόκειται για φοβερό κομμάτι.

Σχετικά με την πρότασή σου να βρισκόμαστε να τα λέμε μουσικώς κι από κοντά είμαι κάτι παραπάνω από σύμφωνος. Απ’ ό,τι είδα μάλιστα σε άλλες συζητήσεις, τα παιδιά του forum μαζεύονται καμιά φορά και “γρατζουνάνε” όπως λένε. Δεν μπορώ να φανταστώ ωραιότερη διασκέδαση. Ξέρεις κανένα καλό μαγαζάκι που θα μπορούσε να μας “ανεχτεί”;

Μην πολυβασιζόσαστε στα γραφόμενα των εξωφύλλων. Τα περισσότερα στοιχεία που αφορούν τους μουσικούς της ηχογράφησης είναι συνήθως “εικασίες” του εκάστοτε παραγωγού του cd. Το cd του Κηρομύτη π.χ. είναι …μύλος. Ακούνε δεύτερο μπουζούκι εκεί που δεν υπάρχει, εκεί που υπάρχει το “θεωρούν” μπαγλαμά κ.ο.κ.
Εξαίρεση αποτελεί (για μια ακόμη φορά) ο Τσάρλυ, ο οποίος όπου δεν έχει γραπτά στοιχεία, ξεκινά με τις λέξεις “Ισως παίζει ο…”.
Αυτά.
ΑΝ

<FONT FACE=“Courier New”>Συμφωνω παιδια οτι τα περισσοτερα απο cd που κυκλοφορουν ειναι χωρις καλο σχολιασμο εκτος απο τις πληροφοριες που δινει ο Κουναδης και ο Ταμπουρης.Και οι δυο τους νομιζω οτι ειναι εγκυροτατοι τοσο στα σχολια τα μουσικολογικα οσο και στις πληροφοριες που δινουν για τους αρχικους δισκους.Οσο αφορα μαγαζι που να μαζευομαστε και να τους “ενοχλουμε” δεν ξερω.Στο μοναδικο μαγαζι που εχω δει τα οργανα να περνανε απο την ορχηστρα στους πελατες ειναι ενα μεζεδοπωλειο στην Πεντελη του “Ανδρογιαννη” ομως εχω καιρο να παω και δεν ξερω τι γινεται τωρα τελευταια.Αλλα πες ο ενας πες ο αλλος ολο και καποιο μαγαζι θα ανακαλυψουμε.</FONT>

Γιωργος.

Ο Άρης έχει δίκιο.
Τώρα που το λέει, θυμήθηκα ότι στο CD για τον Κερομύτη λέει ότι στο (φοβερό!!!) κομμάτι “Τα μπαγλαμαδάκια” παίζει μπαγλαμά ο Τσιτσάνης και μπουζούκι (νομίζω) ο Κερομύτης. Σε άλλο CD (νομίζω στο “Κουλτούρα και Μαστούρα Νο. 2”) λέει ότι ο μπαγλαμάς είναι του Στράτου. Άντε να βγάλεις άκρη έτσι. Πάντως αν αληθεύει ότι είναι ο Στράτος, τότε εκτός από φωνάρα ήταν και γερή πένα.

Ούτε εγώ ξέρω μαγαζί που να είναι διαθέσιμο για τέτοιες μαζώξεις. Το μόνο που έχω υπόψη μου είναι το “Μινόρε” στη λεωφόρο Καρέα. Εκεί παλιά σ’ αφήνανε να κάνεις το κέφι σου. Τώρα έβαλαν κάποιον κιθαρίστα. Υπάρχει όμως μια αίθουσα στο βάθος, που την έχουν για συνεστιάσεις. Μια φορά πήγαμε εκεί, είμαστε μόνοι μας και κάναμε ό,τι γουστάραμε. Μάλιστα κάποιοι από τα γκαρσόνια είναι και ρεμπετό-φιλοι, ενώ το αφεντικό είναι παλιός κιθαρίστας. Ένας μου είπε ότι ήταν φίλος του Τσιτσάνη και οδηγός του (!:wink: ενώ άλλος ήταν φιλαράκι με το Μητσάκη και το Μπιιθικώτση. Εν ολίγοις, το ρεμπέτικο εκτιμάται εκεί μέσα.

Στα “Μπαγλαμαδάκια” παίζει μπαγλαμά ο Τσιτσάνης (100%). Οσο για τον Π. Κουνάδη… Πράγματι δίνει πολλά στοιχεία, αυτά που βλέπει στις ετικέτες. Γιατί από “μουσικολογικής” πλευράς χρειάζεται …προπόνηση. Τουλάχιστον στους ρυθμούς. Γιατί όταν μπερδεύει τα χασάπικα με τα ζεϊμπέκικα, σίγουρα το κάνει από βιασύνη ή πρόκειται για τυπογραφικό λάθος. Οταν όμως χαρακτηρίζει κάποια ζεϊμπέκικα ως καρσιλαμάδες… εκεί θέλει προπόνηση. Να μην πω ότι τα σχόλιά του είναι συνήθως βαρετά. Γιατί κύριε Παναγιώτη επιμένεις επιμελώς να μου αναλύεις σε κάθε τραγούδι ότι τα στιχάκια είναι π.χ. 2+2 και μετά ρεφραίν κ.ο.κ.; Αμ οι δεύτερες φωνές; Πότε είναι κανονικές δεύτερες και πότε ταυτοφωνίες; Και η καινούργια μόδα να γράφετε τους δρόμους και δίπλα να σημειώνετε τους αντίστοιχους βυζαντινούς και ακόμα και αρχαίους; Μου θυμίζει το Γ. Λεμπέση που κάθε τρεις φράσεις λέει: “Εγώ τέλειωσα Πολυτεχνείο και…”. Προτείνω να βάζουν σε κάθε εσώφυλλο φωτογραφία του πτυχίου τους, ώστε να ξέρει όλος ο κόσμος ότι τα παλικάρια είναι σπουδαγμένα. Γιατί άλλο να σου αναλύει ένα τραγούδι ο φουκαράς ο Σχορέλης και άλλο ένας σεισμολόγος, ένας αρχιτέκτων, ένας ποιητής, ένας σκηνοθέτης (συγνώμη Κώστα), τέλος πάντων ένας ειδικός βρε αδερφέ!
ΤΣΑΡΛΥ κύριοι. Ενας αλλοδαπός που “βάζει γυαλιά” σε όλους σας, γιατί έχει μια συγκεκριμένη ειδικότητα: Είναι σοβαρός στη δουλειά του.
ΑΝ