ΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΕΙ ΑΡΤΑΣ ΓΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ


#1

Ίσως ορισμένοι θυμούνται ότι στη συζήτηση για το βιβλίο του Σταύρου Κ. είχα αναφερθεί σε μια λίστα ακαδημαϊκών εργασιών σχετικά με το ρεμπέτικο. Είχα κάνει λόγο τότε και για την εκπληκτική δουλειά του ΤΕΙ Άρτας και για τις πτυχιακές εργασίες που εκπονούνται εκεί. Ε, λοιπόν, χαράς ευαγγέλια, η ψηφιοποίηση ολοκληρώθηκε και οι εργασίες που κρίθηκαν διαθέσιμες στο κοινό εμφανίζονται μέσα από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/1

Ακολουθεί μια πρόχειρη λίστα που έφτιαξα με τις διαθέσιμες εργασίες που μπορεί ίσως να ενδιαφέρουν το Φόρουμ. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν τι άλλο μπορεί τους ενδιαφέρει μέσα από το Ιδρυματικό Αποθετήριο (βλ. παραπάνω σύνδεσμο). Απλώς εγώ κατέγραψα αυτά στα οποία θα ενσκήψω (και όχι εγκύψω) εν τω άμα!

Γ. Σταματίου, Ζεϊμπέκικος χορός και έμφυλοι ρόλοι σε δύο ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου (2005)

Χ. Τριανταφυλλίδης, Μελέτη του τρόπου που επιδρά το καπάκι στον ήχο ενός εγχόρδου μουσικού οργάνου: το ούτι (2005)

Χ. Σκαμνέλος, Μέθοδοι μπουζουκιού, από την εμπειρία στα εγχειρίδια (2007)

Σ. Μηνάς Ρεμπέτικο τραγούδι και προβλήματα λογοκρισίας κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (2007)

Π Τσολάκης Το προπολεμικό ηχογραφημένο έργο του Μάρκου Βαμβακάρη και η δισκογραφια (2007)

Π. Γκολίτου, Έλληνες λαϊκοί συνθέτες στο μεσοπόλεμο, πτυχιακή εργασία (2007)

Δ. Σκλαβενίτης, Ανάλυση του έργου του Βασίλη Τσιτσάνη. Στίχος, ορχήστρα, ρυθμός, μελωδία (2008)

Α. Μπαρμπάτσης, [i]Βασίλης Τσιτσάνης: τρικαλινή περίοδος 1932 – 1936. Ανάλυση στο πρώιμο συνθετικό έργο του συνθέτη /i

Ε. Τοπαλίδου, Το ελληνικό σαντούρι και η βαλκανική του προέλευση ( 2008)

Χ. Σιάννας, Μουσικά δίκτυα και ρεμπέτικο. Λαϊκή μουσική στη δεκαετία ʼ30-Μπουζούκι και Μάρκος Βαμβακάρης, (2008)

Χ. Ταππή, Το σαντούρι και η μουσική ζωή της Σμύρνης από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και το 1922, (2008)

Γ. Ευαγγέλου, Η λαϊκή κιθάρα στο ρεμπέτικο τραγούδι της περιόδου 1928-1955 και η εξέλιξή της μέσα από το προσωπικό ύφος των Κώστα Δούσα, Α. Κωστή, Γιώργου Κατσαρού, Κώστα Σκαρβέλη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Στέλιου Χρυσίνη, Σπύρου Περιστέρη και Μανόλη Χιώτη (2008)

Β. Θεμελής, Η κατασκευή του μπουζουκιού, μια πρώτη προσέγγιση (2008-9)

Κ. Μπατσαρά, Σωτηρία Μπέλλου: η αρχόντισσα του ρεμπέτικου. Μια ερμηνευτική ματιά στην εικόνα της (2009)

Γ. Χατζητέκελης, Μελέτη του μανέ, (2009)

Κ. Γοραντής, Μανώλης Χιώτης: η μουσική μεταβολή του από το 1950 και έπειτα, (2009)

Γ. Κολώνης, Ο λαϊκός δρόμος Πειραιώτικος. Τροπική ανάλυση, ( 2009)

Ε. Ξυπόλιτος, Ρεμπέτικο και ψυχοτρόπες ουσίες, (2010)

Β. Τότσης, Γιάννης Παπαϊωάννου: μουσικολογική και γλωσσολογική ανάλυση στα τραγούδια του συνθέτη κατά τις περιόδους 1937-1940, και 1946-1958. Ο όρος του ρεμπέτη και του λαϊκού συνθέτη και στιχουργού μέσα από τον προσδιορισμό των παραπάνω εννοιών και τον εντοπισμό τους στο έργο του Παπαϊωάννου, (2010)

Χ. Καραβίτης, Η προσφορά του Γιάννη Τατασόπουλου στα μουσικά δρώμενα Ελλάδας και Αμερικής, (2010)

Κ. Γεδίκης, Τροπικότητα και οργανικός αυτοσχεδιασμός σε δισκογραφημένες συνθέσεις του Παναγιωτη Τούντα την χρονική περίοδο 1927 – 1936 (2010)

Σ. Κούνας, Οι «ουσάκ μανέδες» στις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Σχέσεις τροπικών χαρακτηριστικών, μελωδικής συμπεριφοράς και μουσικής φόρμας, 2010.

Ν. Τσαφταρίδης, Η μαθητεία στους σύγχρονους έλληνες οργανοποιούς (2010)

Γ. Τσέρτος, Το ταξίμι του μπουζουκιού στο ρεμπέτικο. Τροπική-μορφολογική ανάλυση δισκογραφημένων ταξιμιών της περιόδου 1932- 1956,(2011)

Σ. Μαραγκουδάκης, Δισκογραφία 78 στροφών: Η διαμόρφωση της μουσικής του Χαρίλαου Πιπεράκη στο ιστορικό, κοινωνικό και μουσικό πλαίσιο της Αμερικής ( 2011)

Γ. Παραπέρογλου, Οι πτυχές του συνθετικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη στα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη , 1956-1965, (2011)

Μ. Λιόντου-Μωχάμεντ, Ο Αγάπιος Τομπούλης στις ηχογραφήσεις των 78 στροφών, (2011)

Χ. Καρανίκας, Η αναβίωση του ρεμπέτικου τραγουδιού κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης (1974- 1990). Θεωρητική και μουσικολογική προσέγγιση, (2011)

Β. Μαυρίκη, Η αρμόνικα. Η ιστορία και ο ρόλος της στις ορχήστρες της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης και στις λαϊκές ορχήστρες στην Ελλάδα έως και το 1935, (2012)

Κ. Ξύγκης, Το συνθετικό έργο του Απόστολου Χατζηχρήστου 1938 – 1958, (2012)

Β. Κορόλης, Ο «Σαλονικιός» μέσα από το δισκογραφημένο του έργο (1925 - 1941) 2012

Ν. Παπαδόπουλος, Η αριστερά και το ρεμπέτικο, ( 2012)


#2

Σαρακατσιάνος Μάριος, Χρήστος Ζώτος: Από την Θεωρία στην Πράξη.Δρόμοι, ταξίμια

Μπατσικούρα, Γεωργία, Ο επτάσημος ρυθμός στην ελληνική δημοτική μουσική. Επιτελεστικές εκδοχές σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο

Σταθόπουλος, Άγγελος, Μάκης Βασιλειάδης: Θεωρητική προσέγγιση οργανικών σκοπών και ταξιμιών

Τριάντης, Βασίλειος, Η δημοτική μουσική στην Πρέβεζα τα τελευταία τριάντα χρόνια της ακμής του λιμανιού (1930-1960)

Ντούλιας, Χρήστος, Η μουσική «αυτονομία» του Συρράκου

Μουλά, Ελένη Χ., Το μυτιληνιό σαντούρι μέσα από την δισκογραφία

Σκόρδος, Μιχαήλ, Η ρυθμολογική συγκρότηση του νεοδημοτικού: Η περίπτωση των ηχογραφήσεων του Τάκη Καρναβά

Φραγκούλη, Ευφροσύνη, Το παραδοσιακό τραγούδι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα

Δασκαλούδης, Αθανάσιος,Ζουρνάδες και νταούλια στο Νομό Σερρών: Το παράδειγμα της ζυγιάς του Ζήση Χίντζιου και η αναμόρφωση και διαμόρφωση του ρεπερτορίου, μέσα από τους πολιτιστικούς συλλόγους α)ʼʼΛαογραφικός Όμιλος Φίλων και Βλάχων Λαιλιάςʼʼ , β) ʼʼΛύκειο των Ελληνίδωνʼʼ και γ) ʼʼΠολιτιστικός Σύλλογος Σκοτούσσαςʼʼ , κατά τη χρονική περίοδο 1998 – 2008

Τζιούμαρης, Γεώργιος,Η διδασκαλία των μουσικών οργάνων στο Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής του ΤΕΙ Ηπείρου

Ψωμόπουλος, Αλέξανδρος, Η διδασκαλία των παραδοσιακών μουσικών οργάνων στο Μουσικό Σχολείο Αλίμου

Καστανάς, Ιωάννης,Παρουσίαση και καταγραφή της ζυγιάς στην ευρύτερη περιοχή του Μεσολογγίου μέσα από τα πανηγύρια των “Αρματωμένων”

Βασιλείου, Αθανασία, Το παραδοσιακό βιολί στην εκπαιδευτική διαδικασία των μουσικών σχολείων της Ελλάδας: Μέθοδοι διδασκαλίας και σύγκριση με τη διδασκαλία του βιολιού της λόγιας δυτικής μουσικής

Τσιπουρίδης, Γεώργιος, Η διδασκαλία του κανονιού στα μουσικά σχολεία της Ελλάδας

Τσαντάνης, Νικόλαος, Η τσαμπούνα και ο τσαμπουνιέρης στην Πάρο και στη Σύρο

Αγγούσης, Νικόλαος, Μουσική παράδοση της Θράκης. Από το ραδιόφωνο στην δισκογραφία, από το τοπικό στο υπερτοπικό: Οι περιπτώσεις των Χρόνη Αηδονίδη και Καρυοφύλλη Δοϊτσίδη

Φουντουλάκη, Άννα, Ομοιότητες και διαφορές στη βιολιστική παράδοση της Δυτικής και Ανατολικής Κρήτης


#3

Υπάρχουν εργασίες και για το δημοτικό τραγούδι. Αν κάνετε μια αναζήτηση με λέξεις κλειδιά θα το διαπιστώσετε.

Πολύ χρήσιμο λινκ, ευχαριστούμε!

-------- έγραφα ταυτόχρονα με τον παρασάνταλο


#4

Τσιπουρίδης, Χαράλαμπος,Τα χάλκινα πνευστά στην Δυτική Μακεδονία

Κυριακόπουλος, Γιάννης, Το κλαρίνο στη Χίο

Μπούγας, Ευάγγελος,Το τοπικό και το υπερτοπικό. Η περίπτωση του Σταύρου Κουσκουρίδα
Ζιάκος, Ιωάννης, Προσδιορισμός του ύφους της σαρακατσάνικης μουσικής μέσω της ελληνικής δισκογραφίας ( 1968‐2008 )
Καραβίδης, Χρήστος,Τραγούδια και χοροί της Βοβούσας


#5

Μπράβο Παρασάνταλε, μας άνοιξες την όρεξη!

Κρίνοντας από τους τίτλους, πολλά από αυτά (τι πολλά - όλα) μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιους από εμάς, αλλά για δύο συγκεκριμένα θέματα, σχετικά με τα οποία συχνά εμφανίζονται εδώ ερωτήσεις περί του πρακτέου, ξεχωρίζω τους παρακάτω τίτλους που πιθανότατα θα δώσουν βοήθεια:

και

Για πάρτη μου, σπεύδω να διαβάσω το παρακάτω. Αφορά ένα θέμα για το οποίο, απ’ όσο έχω ψάξει, δεν έχει γραφτεί, όλως παραδόξως, τίποτε:

Τέλος, μια κουβέντα για τον μοναδικό απ’ όλους τους τίτλους που έχω διαβάσει, και μάλιστα μελετήσει -μιας κι είναι ακριβώς στο κέντρο και των δικών μου ενδιαφερόντων:

Μάλλον λίγους θα ενδιαφέρει, αλλά είναι υποδειγματική εργασία. Τολμώ να πω ότι απ’ όλα τα λίγα που έχουν γραφτεί για την ελληνική τσαμπούνα, είναι το πιο σοβαρό και αξιόλογο. Ο συγγραφέας είναι μάχιμος τσαμπουνιέρης ο ίδιος, κι έτσι πατάει και με τα δύο του πόδια γερά και στα δύο πεδία που τον ενδιαφέρουν: το μουσικό (=για ποιο πράγμα θα μιλήσουμε) και το μουσικολογικό (=πώς θα το πραγματευτούμε).