Ίσως ορισμένοι θυμούνται ότι στη συζήτηση για το βιβλίο του Σταύρου Κ. είχα αναφερθεί σε μια λίστα ακαδημαϊκών εργασιών σχετικά με το ρεμπέτικο. Είχα κάνει λόγο τότε και για την εκπληκτική δουλειά του ΤΕΙ Άρτας και για τις πτυχιακές εργασίες που εκπονούνται εκεί. Ε, λοιπόν, χαράς ευαγγέλια, η ψηφιοποίηση ολοκληρώθηκε και οι εργασίες που κρίθηκαν διαθέσιμες στο κοινό εμφανίζονται μέσα από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/1
Ακολουθεί μια πρόχειρη λίστα που έφτιαξα με τις διαθέσιμες εργασίες που μπορεί ίσως να ενδιαφέρουν το Φόρουμ. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν τι άλλο μπορεί τους ενδιαφέρει μέσα από το Ιδρυματικό Αποθετήριο (βλ. παραπάνω σύνδεσμο). Απλώς εγώ κατέγραψα αυτά στα οποία θα ενσκήψω (και όχι εγκύψω) εν τω άμα!
Γ. Σταματίου, Ζεϊμπέκικος χορός και έμφυλοι ρόλοι σε δύο ταινίες του νέου ελληνικού κινηματογράφου (2005)
Χ. Τριανταφυλλίδης, Μελέτη του τρόπου που επιδρά το καπάκι στον ήχο ενός εγχόρδου μουσικού οργάνου: το ούτι (2005)
Χ. Σκαμνέλος, Μέθοδοι μπουζουκιού, από την εμπειρία στα εγχειρίδια (2007)
Σ. Μηνάς Ρεμπέτικο τραγούδι και προβλήματα λογοκρισίας κατά την περίοδο του μεσοπολέμου (2007)
Π Τσολάκης Το προπολεμικό ηχογραφημένο έργο του Μάρκου Βαμβακάρη και η δισκογραφια (2007)
Π. Γκολίτου, Έλληνες λαϊκοί συνθέτες στο μεσοπόλεμο, πτυχιακή εργασία (2007)
Δ. Σκλαβενίτης, Ανάλυση του έργου του Βασίλη Τσιτσάνη. Στίχος, ορχήστρα, ρυθμός, μελωδία (2008)
Α. Μπαρμπάτσης, [i]Βασίλης Τσιτσάνης: τρικαλινή περίοδος 1932 – 1936. Ανάλυση στο πρώιμο συνθετικό έργο του συνθέτη /i
Ε. Τοπαλίδου, Το ελληνικό σαντούρι και η βαλκανική του προέλευση ( 2008)
Χ. Σιάννας, Μουσικά δίκτυα και ρεμπέτικο. Λαϊκή μουσική στη δεκαετία ʼ30-Μπουζούκι και Μάρκος Βαμβακάρης, (2008)
Χ. Ταππή, Το σαντούρι και η μουσική ζωή της Σμύρνης από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και το 1922, (2008)
Γ. Ευαγγέλου, Η λαϊκή κιθάρα στο ρεμπέτικο τραγούδι της περιόδου 1928-1955 και η εξέλιξή της μέσα από το προσωπικό ύφος των Κώστα Δούσα, Α. Κωστή, Γιώργου Κατσαρού, Κώστα Σκαρβέλη, Βαγγέλη Παπάζογλου, Στέλιου Χρυσίνη, Σπύρου Περιστέρη και Μανόλη Χιώτη (2008)
Β. Θεμελής, Η κατασκευή του μπουζουκιού, μια πρώτη προσέγγιση (2008-9)
Κ. Μπατσαρά, Σωτηρία Μπέλλου: η αρχόντισσα του ρεμπέτικου. Μια ερμηνευτική ματιά στην εικόνα της (2009)
Γ. Χατζητέκελης, Μελέτη του μανέ, (2009)
Κ. Γοραντής, Μανώλης Χιώτης: η μουσική μεταβολή του από το 1950 και έπειτα, (2009)
Γ. Κολώνης, Ο λαϊκός δρόμος Πειραιώτικος. Τροπική ανάλυση, ( 2009)
Ε. Ξυπόλιτος, Ρεμπέτικο και ψυχοτρόπες ουσίες, (2010)
Β. Τότσης, Γιάννης Παπαϊωάννου: μουσικολογική και γλωσσολογική ανάλυση στα τραγούδια του συνθέτη κατά τις περιόδους 1937-1940, και 1946-1958. Ο όρος του ρεμπέτη και του λαϊκού συνθέτη και στιχουργού μέσα από τον προσδιορισμό των παραπάνω εννοιών και τον εντοπισμό τους στο έργο του Παπαϊωάννου, (2010)
Χ. Καραβίτης, Η προσφορά του Γιάννη Τατασόπουλου στα μουσικά δρώμενα Ελλάδας και Αμερικής, (2010)
Κ. Γεδίκης, Τροπικότητα και οργανικός αυτοσχεδιασμός σε δισκογραφημένες συνθέσεις του Παναγιωτη Τούντα την χρονική περίοδο 1927 – 1936 (2010)
Σ. Κούνας, Οι «ουσάκ μανέδες» στις ηχογραφήσεις των 78 στροφών. Σχέσεις τροπικών χαρακτηριστικών, μελωδικής συμπεριφοράς και μουσικής φόρμας, 2010.
Ν. Τσαφταρίδης, Η μαθητεία στους σύγχρονους έλληνες οργανοποιούς (2010)
Γ. Τσέρτος, Το ταξίμι του μπουζουκιού στο ρεμπέτικο. Τροπική-μορφολογική ανάλυση δισκογραφημένων ταξιμιών της περιόδου 1932- 1956,(2011)
Σ. Μαραγκουδάκης, Δισκογραφία 78 στροφών: Η διαμόρφωση της μουσικής του Χαρίλαου Πιπεράκη στο ιστορικό, κοινωνικό και μουσικό πλαίσιο της Αμερικής ( 2011)
Γ. Παραπέρογλου, Οι πτυχές του συνθετικού έργου του Βασίλη Τσιτσάνη στα τραγούδια του Στέλιου Καζαντζίδη , 1956-1965, (2011)
Μ. Λιόντου-Μωχάμεντ, Ο Αγάπιος Τομπούλης στις ηχογραφήσεις των 78 στροφών, (2011)
Χ. Καρανίκας, Η αναβίωση του ρεμπέτικου τραγουδιού κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης (1974- 1990). Θεωρητική και μουσικολογική προσέγγιση, (2011)
Β. Μαυρίκη, Η αρμόνικα. Η ιστορία και ο ρόλος της στις ορχήστρες της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης και στις λαϊκές ορχήστρες στην Ελλάδα έως και το 1935, (2012)
Κ. Ξύγκης, Το συνθετικό έργο του Απόστολου Χατζηχρήστου 1938 – 1958, (2012)
Β. Κορόλης, Ο «Σαλονικιός» μέσα από το δισκογραφημένο του έργο (1925 - 1941) 2012
Ν. Παπαδόπουλος, Η αριστερά και το ρεμπέτικο, ( 2012)