Νίκος Βραχνάς

Μάλιστα…

Να πούμε, με την ευκαιρία, ότι το παλληκάρι που χορεύει από το 2.34 και μετά είναι ο αρχαίος φίλος και εξαίρετος χορευτής και εικαστικός Βαγγέλης Πολύζος.

Βραχνας…
Απλα και αγνα.
Καθαρο πειραιωτικο μπουζουκι.
Ουτε μια νοτα εξτρα.
Ανοιχτα και με συνηχισμους ταμπουριστικους.
Τονισμοι στο ρεμπετικο, που ειναι καπως…
Πενια πριμοστακατο ντα λα μουερτε.
Παθος ρε πστ μου

2 «Μου αρέσει»

Α, βρέθηκε η εκπομπή του 1988 (ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΜΗ: “Ζεϊμπέκικο”)
Όλα τα λεφτά ο Βέλτσος που ρίχνει τις βόλτες του!

4 «Μου αρέσει»

“χορογραφία” avantgarde?

ενδιαφέρον ντοκιμαντερ με αφήγηση Σπύρου Παπαϊωάννου και Κουνάδη κυριως.
Ακριβέστατος ο Δερβενιωτης στην περιγραφή των ρυθμών ζεϊμπέκικου.
Αυθεντικός ο Βραχνάς, αλλά μην αντιγράψτε τα ακόρντα του…

3 «Μου αρέσει»

Νομίζω ότι ο γέροντας που μιλάει για το “αρτοζήν” και για την ετυμολογία του ζεϊμπέκικου είναι ο περίφημος Θάνος Μούρραης Βελλούδιος. Βρήκα ένα άρθρο, όπου μεταξύ άλλων μιλαει για τη συνάντησή του με το το ζεύγος Palmer-Σικελιανό και πως ετοίμασε μία παράσταστη με ζεϊμπέκικους χορούς για τους Δελφούς (Ζεϊμπέκικο στους Δελφούς).

Και τα λέει όλα σε άπταιστη καθαρεύσα, όπως και στην εκπομπή. Ομολογώ ότι βρήκα τις θεωρίες του και γενικά όλο το βίος και πολιτεία του εξίσου συναρπαστικά με το “avantgarde performance” του παρουσιαστή! :slightly_smiling_face:

2 «Μου αρέσει»

Δεν έχω την άνεση να δω σαραντάλεπτο ντοκιμαντέρ αυτή τη στιγμή, αλλά από μια διαγώνια σκούπα βρήκα ωραίες μουσικές. Ωραίος και ενδιαφέρων Σαλταδόρος, ωραίο και αλήτικο Από κάτω απ’ το ραδίκι.

Ο κύριος στο σκυλάδικο που χορεύει, παρ’ ότι κιτς, παραδέχομαι ότι βγάζει μια δύναμη. (Το είπα, δε νομίζω να το ξαναπώ άλλη φορά στη ζωή μου, μη βαρέσετε πολύ.)

Εκεί με τον Ξιδάκη κάποιος φαίνεται να παίζει αριστερόχειρο τζουρά, όντας δεξιόχειρας, επίτηδες (δηλαδή έχει ενσωματώσει στολίδια που το παίξιμό τους ευνοείται από το ανάποδο αρμάτωμα).

γιατι δεν μπορουμε να το δουμε?

1 «Μου αρέσει»

πρεπει να κανεις σύνδεση στο vimeo. com, μεσω google η με εγγραφή σου. (email και κωδικο σου).

2 «Μου αρέσει»

Ε, όχι δα! Καθαρεύουσα ναι, άπταιστη όχι: Αφού πρώτα πληροφορηθώ ότι ο κύριος γεννήθηκε Λυκαβητού και Ακαδημίας σε σπίτι 27 δωματίων (έτσι, για να ξέρουμε…), διαβάζω:
Ο πατέρας μου Δημήτριος, βοηθός επί 15 χρόνια του αστρονόμου Χέρσελ Λεζέν στο Παρίσι, ήτο καθηγητής στο Πολυτεχνείο Αθηνών, εις τα μαθηματικά.

Αν ήτο καθηγητής, θα ήτο εις Παρισίους, εις το Πολυτεχνείον Αθηνών, όχι στο Παρίσι, στο Πολυτεχνείο Αθηνών.

Σωστά! Υπήρχαν άραγε ποτέ άνθρωποι που χειρίζονταν άπταιστα την καθαρεύουσα στον προφορικό λόγο, ειδικά αν υπολογίζεις ότι υπάρχουν αρκετές παραλλαγές της καθαρεύουσας;

1 «Μου αρέσει»

Κάτι λίγο πιο on topic:

https://www.ellinikahoaxes.gr/2019/11/17/zeimpek/

1 «Μου αρέσει»

Όντως συναρπαστική προσωπικότητα και εμβληματική της γενιάς 1920-1930.
Βαρούσε και το τριχορδάκι του και γνωριζόταν με τον Μάρκο επίσης!

1 «Μου αρέσει»

Ε, ο Παπαδιαμάντης! Αλλά και πάρα πολλοί λόγιοι παρελθουσών εποχών…

1 «Μου αρέσει»

Δε νομίζω, εγώ δεν έχω σύνδεση και το είδα. (Για την ακρίβεια δεν το είδα, μόνο σημεία, αλλά μου το δείχνει πάντως!)

Ότι η νυν πλατεία Κολωνακίου ήταν το αμπέλι του παππού του, το είπε;

Όχι. Μας πληροφορεί όμως ότι τας 5 γλώσσας όπου γνωρίζει, τις έμαθε εις το Σεγκάλ (Ελβετία), όπου εφοίτησαν οι γιοί των πριγκιπάτων και των βασιλέων των γερμανικών βασιλείων (sic).

Το 2016 η πρόσβαση στο video ήταν απλή. Τώρα και μένα μου ζητάει διάφορα. Άντε γεια.

1 «Μου αρέσει»

Με άλλη σχετικά πρόσφατη αφορμή τον είχαμε ξανασυζητήσει τον Βελλούδιο, ή τον είχα ψάξει μόνος μου, ή και τα δύο. Η διάχυτη εικόνα που συγκρατώ είναι ότι, όσο κι αν έκανε και είπε πράγματα που σήμερα φαντάζουν βαρεμένα, δεν ήταν κανένας τυχαίος. Παλαβές ετυμολογίες και άλλα κουφά δεν προορίζονταν να γίνουν δεκτά τοις μετρητοίς, ήταν φαίνεται κάπως «ποιητικά».

Και οι Δελφικές εορτές του ζεύγους Σικελιανού, όπου εμπλεκόταν, αν γίνονταν σήμερα θα ήταν μια χουντοκίτς υπερπαραγωγή. Δεν ήταν όμως, γιατί δεν έγιναν σήμερα. Τα πράγματα ανήκουν στο πλαίσιό τους, μέσα σ’ αυτό πρέπει να κρίνονται, και εγώ το σωστό πλαίσιο για να κρίνω τον Βελλούδιο (ή τους Σικελιανούς) δεν το γνωρίζω.

Μα το εντοπίσαμε ήδη αυτό: Σε σπίτι 27 δωματίων γεννήθηκε / μεγάλωσε, Ακαδημίας και Λυκαβητού ήταν, ο πατέρας του ήταν καθηγητής στο Πολυτεχνείο, η μητέρα του κόρη πρυτάνεως πανεπιστημίου και Αγγλίδας ευγενούς καταγωγής εκ δουκών του Άρθουρ, έμαθε πέντε ξένες γλώσσες στο Σεγκάλ της Ελβετίας όπου τον έστελναν τα καλοκαίρια (όλα αυτά κατά δήλωσιν του ιδίου), έ… Κι άλλα θέλουμε;

(κατά τ’ άλλα βέβαια, ο Ζεύς Μπέκος εξ Ολύμπου εγέννησε τον Ζεϊμπέκικο χορό, τον αρχαιοελληνικό ντε, που οι κακοί Τούρκοι μας τον έκλεψαν κι αυτόν αλλά αυτά… είναι άλλα…)

Καλέ, ναι!!! Πώς μου ξέφυγε!

Διότι ως αθηναιογεννημένος ενδιαφερόμουν να εμβαθύνω εις τα καμώματα του λαουτζίκου και όχι εις τα καμώματα του Κολωνακίου, τα οποία είχα αυτομάτως οίκοθεν, καθ’ ότι η πλατεία Κολωνακίου ήταν αμπέλι του παππού μου Ρουσοπούλου τω καιρώ εκείνω.

(οι επισημάνσεις, δικές του)

Αν θυμάμαι καλά στο βιβλίο του Γιώργη Παπάζογλου τα χαιρια μας εδώ, γράφει ότι οι ζειμπέκηδες κατέσφαξαν πολλούς Έλληνες τότε με τα γεγονότα πριν και επί της καταστροφής της Σμύρνης, αυτά έγραφε η Αγγέλα που τα έζησε, αν κάνω λάθος διορθώστε με, ΑΡΑ ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματα του, ο καθένας σήμερις χορεύει ζειμπέκικο, εγώ χορεύω μόνο αν έχω φουσκώσει απ΄τα πολλά φασόλια, με βοηθάει να ξεπρηστώ! Υγιαίνεται. Τώρα αν οι ρεμπέτες το μετατρέψαν σε κάτι όμορφο για τον λαό, είναι μία από τις ιδιότητες μας αυτή. και πάλι υγιαίνεται.