Αποκριάτικα παραδοσιακά τραγούδια

Εδώ η είδηση πιό αναλυτικά:

Και εγώ νόμιζα ότι η χούντα και η λογοκρισία είναι πια “ιστορία” στην Ελλάδα…

… Θα πρέπει να καταλάβουν όσοι θέλουν να μολύνουν την πατρίδα μας με τέτοιου είδους χυδαιότητες, ανηθικότητες, βωμολοχίες και ανομίες ότι θα βρουν μπροστά τους, τους υγιώς σκεπτόμενους συνανθρώπους μας. Η Ελλάδα πρέπει να ζήσει και πρέπει να προσφέρει στην οικουμένη αληθινό πολιτισμό, ήθους, ανθρωπιάς, αξιοπρέπειας, αξιών υψηλών…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην aegeos 10 Ιανουάριος, 2005)

προσοχή και στα μπουρδελιάρικα του ψαμματιανού. αν τα ξαναμεταδώσω θα μου φέρετε κανένα πακέτο τσιγάρα στη φυλακή? (από τα φτηνά).

πάντως η αγαπητή δόμνα είναι φανερά ταραγμένη και πελαγωμένη απ’ ότι πληροφορήθηκα και ψάχνει να βρεί συμπαραστάτες. προχθές το βράδυ πέρασε από μαγαζί της αθήνας που δουλεύουν κάποιοι φίλοι μουσικοί γνωστοί στο πανελλήνιο και συζήτησε το θέμα. ήτανε φανερά πελαγωμένη και απογοητευμένη αλλά απόλυτα αξιοπρεπής.

αν πάρει διαστάσεις το θέμα πρέπει να πάρουμε θέση ενάντια στους ύποκριτές που κυβερνάνε ειδικά την εκκλησία.
στη διάθεση της δόμνας οποιαδήποτε στιγμή και με οποιοδήποτε τρόπο

Β.Τ.

Ελπίζω ο αρχιεπίσκοπος να καταλάβει (δεν είναι και χαζός} ότι θα βγει πολλαπλά χαμένος υποστηρίζοντας τέτοιες κινήσεις.
Ο ρόλος που παίξαν και παίζουν αυτά τα τραγούδια είναι ανεκτίμητος!
Λειτουργούν όπως η βαλβίδα σε μιά χύτρα ταχύτητας.
Η σεξουαλική απελευθέρωση και εκτόνωση καθώς κι ο υπέροχος τρόπος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγισης των παιδιών και των νέων σε κοινωνίες παραδοσιακά αυστηρές που είχαν όμως τη σοφία να αναγνωρίζουν και να επιτρέπουν τα τραγούδια αυτά. Διαβάστε το βιβλιάκι (τι βιβλιάκι δηλαδή, βιβλιάρα δίγλωσση με με 127 σελίδες) που συνοδεύει το Σι Ντι με τα αποκριάτικα της Δόμνας.

(θοδωρης Μ)

Ολοι ήμαστε με την Δόμνα,το θέμα είναι άλλο,ολοι αυτοί οι ανοργασμικοί που έχουν παρει τα πανω τους και επισης ο συντηρητισμος της κοινωνιας μας που ολο και αυξανεται[ανορθολογισμος,ρατσισμος,θρησκοληψια,και αλλα φρούτα].

—“Mουνιτήρια αναφορά”(!!!). Αυτό το εκπληκτικό άρθρο του Γεωργουσόπουλου στα ΝΕΑ, τα λέει όλα —


ΤΑ ΝΕΑ , 10-01-2005

Mουνιτήρια αναφορά

ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ

Κύριε Εισαγγελεύ,

Λαμβάνω την τιμήν να σας καταγγείλω, δεδομένου ότι αναλάβατε να διαλευκάνετε εξαιτίας μηνυτήριας αναφοράς διακεκριμένου πρωτοψάλτου της περιφερείας σας την όντως αναίσχυντη ενέργεια της κυρίας Δόμνας Σαμίου να ηχογραφήσει και να τραγουδήσει δημοσία δημοτικά άσεμνα, κυρίως αποκριάτικα, άσματα, μύρια όσα ανάλογα που πιθανόν θα σας διέφυγαν, ώστε η σπάθη της Δικαιοσύνης να επιπέσει επί παντός γαυριάζοντος και εξέχοντος ανομολογήτου σεξουαλικού οργάνου και επί πάσης πράξεως που υπενθυμίζει ότι δυστυχώς οφείλουμε το ζην εις αηδές και αποτρόπαιον σμίξιμο θνητής σαρκός, φευ!

Ούτω σάς καταγγέλλω πως όλοι οι άθεοι και άσεμνοι καθηγητές Λαογραφίας συγκεντρώνουν ανάλογα αισχρά δημοτικά γλωσσικά, παροιμοιώδη κ.ά. επιβιώματα. Ο ανήθικος Αριστοφάνης και οι αναίσχυντοι μεταφραστές του τολμούν να εκστομίζουν τοιαύτα και χειρότερα, δημοσία δαπάνη, στην Επίδαυρο.

Πρόπερσι ήδη το Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργάνωσε στην Πλάκα συνέδριο και συναυλίες περί Σατίρας όπου η κ. Σαμίου εκμαύλισε τη φοιτώσα νεολαία με τα καταδικαστέα άσματα. Να συλληφθεί ο πρύτανης και οι συν αυτώ.

Τον χειμώνα που πέρασε ο καθηγητής και σκηνοθέτης Ευαγγελάτος ανέβασε στο θέατρό του την κωμωδία «Χάσης» του Γουζέλη όπου βρίθουν οι στίχοι βωμολοχιών.

Τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα και το Εθνικόν Θέατρον (άκουσον! άκουσον) ανέβασαν κρητικές κωμωδίες του 17ου αιώνα όπου πλεονάζουν οι βωμολοχίες, οι αναφορές στα χυδαία σεξουαλικά όργανα και οι απαίσιοι χαρακτήρες δασκάλων που ορέγονται παρά φύσιν απόλαυσιν με τους μαθητές τους.

Κύριε Εισαγγελεύ, στα βιβλιοπωλεία κυκλοφορεί ογκώδες βιβλίο με τον τίτλο «Ανδρομoυνιάτικα» συνοδευόμενο από αναλόγου περιεχομένου CD. Τα «Γαμοτράγουδα» και μια «Ανθολογία βωμολοχιών» της κυρίας Κουκουλέ. Αφήνω τα αναίσχυντα βιβλία του μακαρίτη Πετρόπουλου, το αχαρακτήριστο ποιητικό έπος του Νίκου Φωκά «Παρτούζα» και πρόσφατα, επ’ ευκαιρία των Ολυμπιακών Αγώνων, το κατάπτυστο αφήγημα «Ψολυμπιάδα».

Κύριε Εισαγγελεύ, διατάξτε τη σύλληψη και την παραπομπή εις δίκην όλων των ανωτέρω. Μη διστάσετε, ακούστε τη φωνή του προκαθημένου της Ορθοδόξου ημών Εκκλησίας και μην ορρωδήσετε κι αν κάποιοι δημοσιοποιήσουν ηχογραφημένα ντοκουμέντα Ελλήνων ορθοδόξων μοναχών που κατέχουν, μοναχών που βωμολοχούν ασυστόλως αφηγούμενοι σημεία και τέρατα κατά τη διάρκεια κατανυκτικών ολονυκτιών.

Με τιμή, ο Μαρτυριάρης της ενορίας σας
και για την αντιγραφή,
Κώστας Γεωργουσόπουλος

Ενημερωμενος ο Γεωργουσοπουλος δε λεω …

Υπαρχει και το γνωστο ρεμπετικο (δε θυμαμαι
συνθετη) οπου υμνει την π… του και μαλιστα υπαρχει σε εκτελεση Νταλαρα παρακαλω !!!
Αυτος να συλληφθει οχι η Σαμιου …

υ.γ. Γιατι η ΑΝΤΖΥ σαμιου ειναι καλυτερη :
“…πιο χαμηλα, πιο χαμηλα…”
ε ποσο πιο χαμηλα ρε κουμπαρα ;;
Κι αυτη να συλληφθει και προληπτικα και η
Μπεζεντακου …
Σκεφτειτε σε ενα κελλι Νταλαρα, Αντζυ Σαμιου και
Μπεζεντακου !!! ε ρε γλεντια …

Από τα καλύτερα στιχάκια, που άκουσα πριν μερικά χρόνια απ’ τη Δόμνα Σαμίου:
<font size="+1">“Να να ψω-λή
να να ψω-λή
ν’ ανάψω λύ-χνο για να ιδώ…”
</font>

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Aris 12 Ιανουάριος, 2005)

Αυτός είναι ο δεύτερος στίχος. Προηγείται το:
Νά 'μουν νύ - νά ‘μουν νύ -
νά’ μουν νύχτα στο γιαλό

Κι αυτό αφιερωμένο στον αρχιεπίσκοπο:

Διάκους, παπάς κι λαϊκός
ένα μουνι μοιράζαν,
παίρνει ου παπάς τ΄αχείλι του
κι κάμνει πετραχείλι του,
κι ου διάκους παίρνει του μαλλί
κι κάμνει σκούφια να φουρεί,
κι ου λαϊκός την τρούπα του
να χώνει τη ματσούκα του

ή καλύτερα αυτό:

Δυό ποδάρια σηκωτά
κι άλλα δυό γονατιστά,
δυό κουδούνια μπακιρένια
κι ένας τράγος με τα γένια,
και ο πούτσος μες στη μέση
κάνει το Χριστός Ανέστη

έχουν φάει τόσο κράξιμο οι στυλοβάτες και οι περιφρουρητές του ήθους στη κοινωνοίας μας που έχουν αρχίσει να τα αλλάζουν τα πράγματα.
ισχυρίζονται ότι παρανοήσαμε όλοι και ότι ο ψάλτης δεν έχει τίποτα τελικά με τη σαμίου, αλλά με την ώρα μετάδοσης από την ΕΤ3 τέτοιων άσεμνων ασμάτων. δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έφαγε η δόμνα τη μύνηση.

το χάσανε το παιχνίδι. ούτε οι οργανώσεις τους με τις αξύριστες και τους μεγαλοσταυρίτες δεν είναι μαζί τους.

και μια λαική παροιμία:
το πολύ το τάκα τάκα
κάνει το παιδί μαλακά

(Άσχετος)

"Υπαρχει και το γνωστο ρεμπετικο (δε θυμαμαι
συνθετη) οπου υμνει την π… του και μαλιστα υπαρχει σε εκτελεση Νταλαρα παρακαλω !!! "

Τώρα για τον Νταλάρα δεν ξέρω και αδιαφορώ. Το ρεμπέτικο που λές είναι το τραγούδι του Σέμση υπό τον τίτλο “Μαρίτσα” το οποίο είναι επανεκτέλεσις του τραγουδιού “Σμυρνιά καμωματού”.
Στο τέλος ο Νταλγκάς που το τραγουδάει λέει το αμίμητο και πρωτοφανές “Να σε χαρώ π… μου” υπό το σόλο του Λάμπρου στην λύρα.
Να συλληφθεί!
Πάντως είναι απορίας άξιο πως την εποχή εκείνη η στιχουργική του ρεμπέτικου μιλούσε φανερά για τόσα πράγματα που σήμερα εάν ελέγοντο δεν φαντάζομαι τι θα επακολουθούσε.
Επίσης υπάρχει και ένα Ταμπαχανιώτικο τραγουδισμένο από τον Νούρο, ο οποίος στο τέλος του τραγουδιού προβαίνει στην επίσης αμίμητη
ατάκα “Να πεθάνεις πού.τη”!}

Περιμένω πάντως να συλλάβουν και τον Dalaras άμα έχει έτσι όπως λές το πράγμα…

Πάντως το βιβλίο το ένα απο αυτά που αναφέρει ο Γεωργουσόπουλος δεν λέγεται Ανδρομουνιατικα αλλά Αντρικά Μουνατα και περιέχει στίχους 350 περιπου παραδοσιακών γαμοτράγουδων άπο την συλλογή και το Αρχείο του Γιώργη Μελίκη (δικιά του παραγωγή)και επίσης μαζί ένα Σιντι με πολύ καλές εκτελέσεις 20 περίπου τραγουδιών. 'Οπως γράφει ο ίδιος τα τραγούδια προέρχονται απο κτηνοτρόφους,αγρότες,νοικοκυρές,υπαλλήλους,βιοτέχνες,μουσικούς,φοιτητές,δασκάλου ς,δικηγόρους,ταβερνιάρηδες ακομη και απο καλόγερους και παπάδες.

Δείτε τί τραγούδησε ένας ιερομόναχος Αγίου Όρους :

“Ψωμάκι και τυράκι
τον κύριο υμνείτε
κι αν είναι και κρασάκι
ψ…λή υπερυψούτε
κι αν είναι και μ…υνάκι
εις πάντας τους αιώνας
-Αμήν παπα μ’ , αμήν,
στον κ…λο σου να ΄μείν”

Γραψε λαθος Ασχετε και συμφορουμιτες …
Για ολα φταιει ο Νταλαρας ;; Οχι αγαπητοι !!
Στο δισκο “Ασεβη τροπαρια” οπου συμμετεχει και ο
Νταλαρας και ο Μιχ.Δημητριαδης και αλλοι υπαρχει
αυτο το τραγουδι που το λεει καποιος αλλος
Το αναμεταδιδει συχνα ο Βασιλης Γερασιμου στην
ενοτητα “Γαμωτραγουδα” στο Σπορ FM μαζι με τα
“Αντρικα μουνατα” και αλλα

Ο Κωστας Χατζηδουλής γράφει τα πιό κάτω για τα ‘ΑΣΕΒΗ ΤΡΟΠΑΡΙΑ’.

Είναι παμπάλαια ιστορια. Προσωπικά την εζησα για πρώτη φορά πριν πάρα πολλά χρόνια, όταν πρωτοείδα στους τόμους του μεταεπαναστατικού Ελεύθερου Τύπου μερικά στιχάκια που εθεωρούντο (και είναι βέβαια) εμμετρη σάτιρα. Μια σάτιρα γιομάτη ‘ασέβεια’ τις πιότερες φορές όπως και τα αυτοσχέδια δίστιχα του λαού που ακολούθησαν : ‘Του Οθωνα το φέσι το κάνανε σκαμνί, Να κάτσ’ η Αμαλία να κάνει το παιδί! Του Οθωνα το φέσι το δέσαν σε κλαδί, Να τρέξ η Αμαλία ν’ αφήσει το παιδί!

Ε, δεν ηθελα και πάρα πολύ για να αρχίσω, ξέρετε. Κι αφού ετσι το’ θελε η μοίρα, σας προσκαλω τώρα να παρακολουθήσουμε μαζί το διάβα τούτης της ιστορίας, που μοιραία με οδήγησε στο σκάρωμα μιας δημοσιογραφικής, σατυρικής, κοινωνικής και θρησκευτικής εκδοσης.

‘Ασεβή’ , ‘ασεμνα’ και 'ανήθηκα¨τροπάρια βρίσκουμε πάρα πολλά μέσα στον πλούτο της ανόθευτης ελληνικής δισκογραφίας. Αλλωστε η πρώτη επιβολή λογοκρισίας στα δισκογραφικά τραγούδια (το 1937) από την αηδιαστική δικτακτορία Αγγλων - Γλύξμπουργκ - Μεταξά μετέβαλε αμέσως και την καραμέλα που είδαμε ('Απαγορεύονται διότι το περιεχόμενό τους καθάπτεται της πατρίδος, της θρησκείας και των ελληνικών ηθών και

Εν τω μεταξυ η κυρια ΔΟΜΝΑ εχει προγραμματισμενες
συναυλιες στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ στις 8 και 9 Μαρτη
στην Αιθουσα φιλων της μουσικης.
Πλακα να ειναι το πρωι στο δικαστηριο και το βραδυ
να λεει τα τραγουδια μια και ειναι μεσ’τις
Αποκριες …
βλεπε σχετικα : www.megaron.gr
κλικ Menu/κλικ εκδηλωσεις/Μαρτιος

Κοίτα σύμπτωση, να ανασυρθεί αυτή η προ 16ετίας συζήτηση περίπου ταυτόχρονα με τη δημοσίευση του παρακάτω:

Λοιπόν, οι Ομολογίες είναι γενικής διάδοσης σκοπός για στιχάκια αν όχι άσεμνα και αποκριάτικα, πάντως εύθυμα και σατιρικά.

Μια καθαρά αποκριάτικη εκδοχή, από την Κάρπαθο:

Μια απλώς σκωπτική, από Κρήτη:

1 «Μου αρέσει»

Με την ευκαιρία της ανάσυρσης, ας κάνω κι εγώ μια διορθωτική κίνηση που τώρα βλέπω ότι μάλλον είναι αναγκαία. Ένα αποκριάτικο δίστιχο παρουσιάστηκε πετσοκομμένο, το καημένο, ο δεύτερος στίχος πρώτα (#15) και αμέσως μετά, σε άλλη δημοσίευση (#16), ο πρώτος, και οι δύο με τα απαραίτητα, για να χαρακτηριστεί αποκριάτικο, τσακίσματα. Έτσι χάθηκε η αρχική συνέχεια του νοήματος. Το «αποκατεστημένο» αρχικό δίστιχο:

Να ΄μουν νύχτα στο γιαλό,
Ν’ ανάψω λύχνο για να ιδώ.

(τα απαραίτητα τσακίσματα κατά την εκφορά των στίχων, μπορείτε να τα συμπληρώσετε μόνοι σας…)

Ο παππούς μου τραγουδούσε

Τζι αν δεν σου δώσ’ η μάνα σου
σπίθκια στον Κάτω Μύλο
τζιαι μαγαζιά στον Πεδουλά
δεν θα με κάμεις φίλο

Ήταν ακριβή γειτονιά ο κάτω Μύλος;

Χωριό είναι, νομίζω έβαλε και η ομοιοκαταληξία το χεράκι της στην επιλογή, αλλά για τους αμιαντωρύχους που έμεναν στα σπιτια της εταιρείας, σίγουρα και τα σπίτια του Κάτω Μύλου και ειδικά τα μαγαζιά του Πεδουλά ήταν άπιαστο όνειρο.

1 «Μου αρέσει»