Όμορφη Πειραιώτισσα με τον Μπίνη

Μιας και τα λέτε εδώ να ρωτήσω κι εγώ, πότε ηχογραφήθηκε η όμορφη Πειραιώτισσα με τον Μπίνη; Ο Μπαγιαντέρας “φαίνεται” καθόλου στα χαρτιά με κάποιο ποσοστό ή το έχει εξ’ολοκλήρου ο Καπλάνης;

Ηχογραφήθηκε το 1952 με τον Μπίνη και τη Σεβάς Χανούμ και είναι από τις πρώτες ηχογραφήσεις της Σ. Χανούμ.
Ο Μπαγιαντέρας έλεγε στο Σχορέλη ότι συνέλαβε τον Καπλάνη και τον Περιστέρη να το ηχογραφούν στο όνομά τους και ότι, μετά από διαμαρτυρία του, του έδωσαν το 1/3 των δικαιωμάτων.
Πάντως, τελικά η επίσημη καταχώρηση είναι στα ονόματα των Καπλάνη και Μπαγιαντέρα.

OMOPΦH ΠEIPAIΩTIΣΣA (KAΠΛANHΣ KΩΣTAΣ & MΠAΓIANTEPAΣ) MΠINHΣ TAKHΣ - ΠAΠAΔOΠOYΛOY ΣEBAΣTH (ΣEBAΣ XANOYM) / ODEON - GA 7688 - 1952

(Να, που χρειάζεται Μάστορα η παράθεση-αναφορά…)
Είχαμε μιλήσει πάλι για το θέμα αυτό, εδώ :

06-02-03, 01:31 #17 iωάννα

                                                                                       Για τo "Όμορφη Πειραιώτισσα" τόσα χρόνια γνώριζα πως ήταν του Kαπλάνη. Oύτε ο Kαπλάνης -που τον γνώριζα και τα λέγαμε επί χρόνια- ούτε και ο Mπίνης -που εδώ και 12 χρόνια έχουμε μια σπουδαία γνωριμία, φιλία και συνεργασία- μου είχαν αναφέρει ποτέ πως το τραγούδι είναι και του Mπαγιαντέρα. Έτσι δεν μου γεννήθηκε το ενδιαφέρον για την επιβεβαίωση των στοιχείων του τραγουδιού. 

Έχοντας όμως εμπιστοσύνη στη σοβαρότητα και “στο ψαγμένο” του φίλτατου Aρη μου κινήθηκε σήμερα η περιέργεια για διασταύρωση των πληροφοριών του.
Nαι, στην AEΠI δημιουργοί αναφέρονται : Kαπλάνης-Mπαγιαντέρας (χωρίς τον Περιστέρη). Tην πληροφορία μου επιβεβαίωσε ο -άλλος καλός μου φίλος- Σωτήρης Λυκουρόπουλος.
Θα διορθώσω πια και εγώ τα κιτάπια μου.


Εντωμεταξύ, μέχρι να βρω το παλιό ποστ με πρόφτασε η αγαπητή Ελένη !


(και το αρχικό ποστ τής παλιάς κουβέντας) :

                                                                                      ..... Η "Όμορφη Πειραιώτισσα" με τους Τάκη Μπίνη και Σεβάς Χανούμ (Σεβαστή Παπαδοπούλου) ηχογραφήθηκε στην Ελλάδα, το 1952. 

Είναι οι πρώτες ηχογραφήσεις που έκανε η Σ. Χανούμ -κάνοντας 2η φωνή στον Μπίνη- Μόλις που είχε έρθει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Μετά από λίγο -μέσω του Μπίνη- της έδωσε ο Χιώτης και είπε “Το φτωχοκάλυβο”. Το τραγούδι “Όμορφη Πειραιώτισσα” που είναι καταπληκτικό βέβαια, και υπέροχο ζεϊμπέκικο, το έχει γράψει ο Κώστας Καπλάνης (Odeon GA 7688).
Από πίσω έχει το “Σώθηκε το παλληκάρι” (ίδιοι συντελεστές). Ένα συγκλονιστικό τραγούδι για τη φυματίωση…
Γαλάζιος είναι ο ουρανός
γοργά χτυπά η καμπάνα
δε βήχω άλλο, δεν πονώ
αίμα δε φτύνω μάνα… (κλπ)

Λοιπόν είστε και οι δυο σας τζιμάνια! :089:

Ευχαριστώ πολύ.

Κι εγω με τη σειρα μου ρωτω (χωρις να φτυνω αιμα…) :
γιατι Ιωαννα μας -και οσοι κανετε το ιδιο- συνηθιζετε να αναφερετε στοιχεια
απο τις ετικετες των δισκων μπερδεμενα και για να γινω σαφης, λεει απανω ο δισκος : Παπαδοπουλου Σεβαστη - (Σεβας Χανουμ) ;;
Ή μηπως της Μαρινελας οι δισκοι λενε Κυριακη Παπαδοπουλου και της Λίντα, Μαρια Δημητροπουλου κ.ο.κ. … Πιο σωστο και φρονιμο βρισκω να αναφερεται ρητα η αναγραφη της ετικετας -αν υπαρχει το κομματι- και απο κει και περα σε παρενθεση-παραθεση κλπ γραφουμε οτι θελουμε !!!
Και ο Μανιατης στους καταλογους του δεν γραφει ακριβως οτι ειναι γραμμενο στην ετικεττα και προσθετει στοιχεια δικα του, που αλλοτε δυσχεραινουν την ερευνα αλλοτε τη βοηθανε πολυ λιγο, αλλα τελικα το ντοκουμεντο παυει ναναι ντοκουμεντο, αν γινομαι σαφης !!

Μια και ο λογος στη Σεβας Χανουμ και χωρις να θεωρουμε περιεργος πολλω δε μαλλον κουτσομπολης, θα μπορουσα να εχω την πληροφορηση σχετικα με τα μετεπειτα χρονια της, αλλες κυκλοφοριες, γαμος με Καζαντζιδη κλπ ;;

Αγαπητέ κουζουλέ… Σε παραπληροφορούν οι παρακάτω (που ήταν παραπάνω) πληροφορίες; :slight_smile:

Αμάννννννν…!!!

Στα Χανιά δεν έχετε κανα καλό βιβλιοπωλείο να δεις τη βιογραφία της Σεβαστής; (συγγνώμη της Σεβάς… απλά ο Μπίνης την έλεγε ΜΟΝΟ Σεβαστή και μου έχει κολλήσει)

Να σου κάνω κι εγώ μια ερώτηση :
Έχεις στοιχεία για το τραγούδι “Κουτσομπόλη χτύπα ξύλο” ;;; :090:

Γιώργο, αυτό εδώ εννοεί η Ιωάννα…

Σεβάς Χανούμ : Η ιστορία μιας τραγουδίστριας / επιμέλεια Μανουήλ Τασούλας. - Αθήνα : Οδός Πανός - Σιγαρέτα, 1992. - 139σ. · 21x14εκ.

ISBN 960-7165-28-4 (Μαλακό εξώφυλλο) [Κυκλοφορεί]
? 7,63 ·

"…τότε υπήρχανε γαλαρίες απ΄εξω απ΄τα μαγαζιά κι έσπρωξα τη γαλαρία και λέω: Αφήστε με να περάσω μέσα! Μπήκα στον “Ελατο” και λέω:
Καλέ κύριε! στο ταμείο. Κατευθείαν στο ταμείο πήγα. Καλε κύριε θέλω να τραγουδήσω! Να πω ένα τραγούδι? Με βλέπουνε μικρό με σοσονάκια, με καλτσούλες σου λέει: Tι θέλει αυτό?..

“…Το ξύλο που έφαγα οταν το μάθανε οι δικοί μου…
Ο αδελφός μου με κούρεψε! Με έριξε πάνω στο μαγκάλι με τα κάρβουνα…”

“…Πού με πάς? του λέω. (του Στέλιου) Απο σήμερα γίνεσαι γυναίκα μου! Γίνεσαι κυρία Καζαντζίδου!..”

“…και τότε, εγω ήμουν εκείνη που πλούτησα τη φωνή του Καζαντζίδη. Ακουγε και ξεσήκωνε αυτούς τους λαρυγγισμούς!..
…είμαι η δασκάλα του! Ας το αρνηθεί κι ας μου κάνει μήνυση στον άλλο κόσμο…”

“…10 Σεπτεμβρίου του ΄89…η Σεβάς βγήκε απο το νοσοκομείο, έκανε χριστούγεννα σπίτι της, στόλισε το δέντρο της και γιόρταζε ένα νέο ξεκίνημα. Θα ξανατραγουδήσω! έλεγε σε όλους…”

Πέθανε το μεσημέρι της Παρασκευής (18 Μαίου ΄90). Στην κηδεία της πήγαμε μόνο η γειτονιά, 30, 35 άτομα. Καμμιά τραγουδίστρια! Κανένας! Τίποτα!

ΣΕΒΑΣ ΧΑΝΟΥΜ
Η ιστορία μιας τραγουδίστριας
Επιμέλεια Μανουήλ Τασούλας - Εκδόσεις ΟΔΟΣ ΠΑΝΟΣ

Γιώργο Βαβ. και στο βιβλίο του Μπίνη (αφού το έχεις μπρε… αχ…) έχει πολλές -και μοναδικές- πληροφορίες για την Σεβάς. Κοίταξε στις πίσω σελίδες, στο ονομαστικό ευρετήριο. (ξέχασα να στο υπενθυμίσω…)

Στο σιλαμπ έχει μια εκτέλεση με Καβουρακη Θ.-Παλλαγκουδη Α. και ημερομηνία 1946. Αυτή με τον Μπίνη (1952) δεν είναι η πρώτη;

Κακοφώνιξ, ο δαίμων του διαδικτύου ή ο άσχετος του πληκτρολογίου θα φταίνε για την χρονολογία 1946…
:slight_smile:
Και βέβαια η εκτέλεση του Μπίνη είναι η πρώτη ! (από το 1952)
Τα στοιχεία του sealabs είναι σαφώς λανθασμένα, γιατί η εκτέλεση με τον Θοδ. Καβουράκη είναι του 1960 (και μάλιστα με παραποιημένα λόγια, σε σχέση με την πρώτη εκτέλεση). Και μόνο από τον τρόπο παιξίματος και την ορχήστρα, το καταλαβαίνει κανείς πως πλησιάζει το '60…

Για την ιστορία : Και όταν άκουγε ο Μπίνης κάτι τέτοιες εκτελέσεις με άλλα λόγια -Πασαλιμανιώτισσα, Χατζηκυριακιώτισσα κλπ- εκνευριζότανε αφάνταστα κι έκανε μετά ολόκληρη ανάλυση των περιοχών του Πειραιά! Και ο Καπλάνης το απολάμβανε δεόντως και όλο τον τσίγκλαγε !!!

Στο διάστημα '45-'50 στην Αμερική ηχογραφούν μόνο οι “παλιοί” μετανάστες, όπως ο Γ. Κατσαρός, η Αμαλία Βάκα, ο Μάρκος Μέλκων και η Ρόζα (!).
Η εκτέλεση με τον Καβουράκη και την Πελαγούδη πρέπει να είναι τέλη του '53 - αρχές του '54 (χοντρική εκτίμηση πάνω στα στοιχεία που παραθέτει ο Δ. Μανιάτης).

Έχεις δίκιο Άρη, το 1954 είναι περίπου η ηχογράφηση. Η εταιρία ΚΑΛΟΣ ΔΙΣΚΟΣ αρχίζει με το νούμερο 300, στο τέλος του 1953, και η εταιρία λειτουργεί μόνο δυο χρόνια περίπου, με λίγες παραγωγές.
Από μνήμης το έγραψα χτες νύχτα, επηρεασμένη κυρίως από όλο το παρασκήνιο του τραγουδιού το τοποθέτησα τόσο αργότερα.

Πάντως, η πρώτη ηχογράφηση του τραγουδιού είναι με τον Τάκη Μπίνη και την Σεβάς Χανούμ, το 1952, όπως έχουμε ξανασημειώσει.