???
Κάτι μου διαφεύγει από τη συζήτηση.
Ο Αλέξανδρος-βιολί ρωτάει: «μήπως ξέρετε ένα τραγούδι; θυμάμαι δυο στίχους».
Ο Αλέξανδρος-μηχανικός βρίσκει ένα τραγούδι, που δεν περιλαμβάνει αυτούς τους στίχους, ενώ παραθέτει και γραπτά τους στίχους, που δεν είναι ίδιοι με της ηχογράφησης αλλά περιλαμβάνουν εκείνους που έψαχνε ο Αλέξανδρος βιολί. Αυτοί οι γραμμένοι και όχι ηχογραφημένοι στίχοι, τι είναι;
Πάντως, μια τέτοια μελωδία δεν είναι απίθανο να την έχουν γράψει, ανεξάρτητα και συμπτωματικά, πολλοί. Αυτό το τραγούδι το ξέρετε;
Μοιάζει με τα υπόλοιπα, αλλά φυσικά, από μιαν άλλη άποψη, μοιάζει με όλα τα τραγούδια του Κηλαηδόνη, τουλάχιστον από τον συγκεκριμένο δίσκο (1973) και εντεύθεν, εκτός από μερικά που έχουν και …τέταρτη συγχορδία!
Να θυμίσω επίσης ότι αυτό που ακουστικά συνήθως χαρακτηρίζουμε “Επτανησιακή καντάδα” δεν είναι πάντα υποχρεωτικά επτανησιακό, υπήρχαν και οι αθηναϊκές καντάδες.
Όσο για τους Σιφνιούς, το σκοπό θα τον έμαθαν όπως και τους λαϊκορεμπέτικους και άλλους: από δίσκους ή από εσωτερικούς μετανάστες στην Αθήνα.
Το #11 δεν το είχα δει, μάλλον γράφαμε ταυτόχρονα με τον Αλέξανδρο. Ντάξει, Αλέξανδρε, αποκαλύπτομαι μπροστά στις απίθανες γνώσεις σου! Όσο για τον Γεωργόπουλο, είναι ο νέος Κατσαρός!
Σ΄αυτό το ΤΡΡΡΟΜΕΡΟ βίντεο, στην αρχή έχει το τέλος ενός τραγουδιού που μιλάει για την Κεφαλονιά, και στο ρεφρέν απηχεί το “Λαλούν τ’ αηδόνια” (μετά παίζουν το κανονικό Λαλούν τ’ αηδόνια). Ίσως είναι διαδεδομένη πρακτική, όταν γράφουν τραγούδια για τον τόπο τους, να προσθέτουν κι ένα μέρος που προϋπήρχε, ως δήλωση συνέχειας της παράδοσης. Αυτό δεν κάνει κι ο Γεωργόπουλος;;