Φοβερός Έλληνας κατασκευαστής!!!

http://www.fotoartmagazine.gr/articles/reportaz/greece/kithara/index.html

Δέστε αυτή τη σελίδα!..Και αν μπορείτε πηγαίνετε σε αυτό το εργαστήρι!..

Στο άρθρο δεν υπάρχει καμιά πληροφορία για που βρίσκεται το εργαστήριο του συγκεκριμένου οργανοποιού. Σύμφωνα με τον κατάλογό μου το εργαστήριό του είναι Καρυάτιδος 24, Περιστέρι τηλέφωνο 2105759801 . Πιστεύω ότι είναι ο ίδιος.

Ο οποίος λέγεται;

Εξ ισου καλος κατασκευαστης και ο Κωστας Κονταξακης στα Χανια, με τον οποιο τα ειπαμε προχθες. Βασικα φτιαχνει κιθαρες και κατα δευτερο λογο λαουτα και μπουλγαρί.
Μεγαλη η κουβεντα για τα κυπαρισσια, με τα οποια οι Σπανιολοι φτιαχνουν το κατω καπακι και τα πλαινα της κιθαρας και αυτη την οδο ακολουθουν οι κατασκευαστες στην Ελλαδα. Οι ρεμπετικες κιθαρες απο οτι λεει ο Κωστας,
επι το πλειστον ειχαν φτηνα ξυλα εως κοντρα πλακε γιατι το ζητουμενο ηταν να εχει ξερο ηχο η κιθαρα. Και αλλα πολλα και ανεκτιμητα ειπαμε και πιστευω να δοθει ευκαιρια να του παρω μια συνεντευξη πιο επισημη …

Βασίλης Λαζαρίδης. Το όνομά του υπάρχει στο άρθρο γιαυτό δεν το ξανάγραψα.

Τέλος πάντων, καλό είναι να “φυλαγόμαστε” λιγάκι στους χαρακτηρισμούς. Αν είναι φοβερός αυτό ο Λαζαρίδης, τότε ο Απαρτιάν τι ήταν; Ξωτικό;

Επειδή υπήρξα φίλος και με τον ΑΡΙ ΑΠΑΡΤΙΑΝ και με τον ΒΑΣΙΛΗ ΛΑΖΑΡΙΔΗ έχω να πώ αυτό.Ο ΑΡΙΣ μεγάλος κατασκευαστής, που έκανε τον κύκλο του, και τον είπαμε μεγάλο απο τα έργα του, ο ΒΑΣΙΛΗΣ όμως δεν έχει κάνει τον κύκλο του,(ευτυχως) ακόμα.Δεδομένου ότι κάνει εξαιρετική δουλειά και πολύ “καθαρή”, έχει όλα τα φόντα να αφήσει ιστορία πάνω στην οργανοποιία.Ακόμη ο ΒΑΣΙΛΗΣ λόγω της καταγωγής του φτειάχνει και εξαιρετικές λυρες, (κεμεντζεδες).

αφού γνώρισες τον Άρι Απαρτιάν, θα μπορούσες να μας δώσεις μερικές πληροφορίες ? Προσωπικά θα ήθελα να ξέρω κάποια πράγματα για αυτόν…

Κι εγώ θα ήθελα να μάθω περισσότερα για τον Απαρτιάν,
επίσης και για τον Μανώλη Βενιο,
γνωρίζει κανείς τίποτα να μας πει?

Δεν έχω δει όργανα του Λαζαρίδη αλλά από τις φώτο φαίνεται ότι την κατέχει την τέχνη.Συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό καθαρή δουλειά.
Totis
Για τον Βένιο και λοιπούς έλληνες κατασκευαστές της Πόλης θα βρείς στοιχεία στο βιβλίο τωνΤσιαμούλη και Ερευνίδη Ρωμηοί συνθέτες της Πόλης

Ευχαριστώ Γιάννη, το έχω δει αυτό το βιβλίο, αλλά δεν μου φαίνονται και πολύ αξιόπιστα αυτά τα στοιχεία, νομίζω ότι είναι περισσότερο φήμες.

Εγώ θα έκανα μιαν άλλη ερώτηση:
Αυτός ο Λαζαρίδης έχει καμία συγγενική σχέση με τον παλιό οργανοποιό Λαζαρίδη (Πεσματζόγλου);

Όχι, ο Βασίλης δεν έχει καμμιά σχέση με τον παλιό ομώνυμο κατασκευαστή.

Τον γνωρίζω καλά, γιατί εκτός από ταμίας του τελευταίου Δ.Σ. του Συλλόγου φίλων Καλλιτεχνικής Οργανοποιίας , είναι και προσωπικός φίλος μου. Η δουλειά του τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στην κατασκευή της κιθάρας. Είναι ένας οργανοποιός που όντως κάνει πολύ τίμια και καθαρή δουλειά, με γνώση και συνέπεια και πιστεύω πως με το χρόνο θα έχει πάρα πολύ καλή εξέλιξη.

Και μιά και αναφερθήκαμε στην κατασκευή της κιθάρας, νομίζω πως θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε το όνομα του σημαντικότερου και ωριμότερου εδώ και χρόνια Έλληνα κατασκευαστή, στο χώρο όμως αποκλειστικά της Κλασσικής κιθάρας . Και μιλάω βέβαια γιά τον Παύλο Γύπα , του οποίου το όνομα και τα όργανα έχουν και ευρύτερη, εκτός Ελλάδας , αποδοχή . Και οι γνωρίζοντες καταλαβαίνουν τι σημαίνει αυτό !

Προς κ. Φρονιμόπουλο,
Για τον κατασκευαστή Ιωάννου τι γνώμη έχετε?

Βενιός Μανώλης (Manol Usta)
Γεννήθηκε στην Φολέγανδρο όπου είναι γραμμένος στα δημοτολόγια (άλλοι λένε ότι γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη και απλώς τον έγραψαν στη Φολέγανδρο). Το εργαστήριό του ήταν στην Μεγάλη Οδό Γαλατά στην Κωνσταντινούπολη.

Ο Manol ήταν θείος του οργανοποιού Βίκτωρα Δεκαβάλα ο οποίος μαθήτευσε δίπλα του στην Κωνσταντινούπολη, πριν έλθει το 1992 στην Ελλάδα. (Το εργαστήριο Δεκαβάλα το συνεχίζει σήμερα ο εγγονός του Βίκτωρ - γυιός του του Κώστα Δεκαβάλα που είναι σήμερα 82 ετών) Homepage - Dekavalas

Ημερομηνία γέννησης του Manol: 1838
Ημερομηνία θανάτου:1915 (κατ΄άλλους 1912). Ο Ανωγειανάκης λέει ότι πέθανε στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο

Ξεκίνησε να κατασκευάζει ούτια γύρω στα 1870. Αναγνωρίζεται σε όλο τον κόσμο ως ένας από τους καλύτερους (ίσως ο καλύτερος) κατασκευαστές ουτιών. Αναμόρφωσε το σχήμα του και του έδωσε την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα (μικρότερο από το αραβικό).

Για φωτογραφίες οργάνων του δέστε στο site του καλού οργανοποιού της Θεσσαλονίκης Τάσου Θεοδωράκη. http://www.theodorakis.name/frameset.html (στο κάτω μέρος της σελίδας «Συλλεκτικά κομμάτια»).

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες PaKag,
Μήπως ξέρεις και πως λέγανε τον αδερφό του?γιατί μάλλον δουλεύανε μαζί….

Για τον Ιωάννου δεν μπορώ να έχω άποψη, διότι δεν έτυχε ποτέ να δω από κοντά δουλειά του.
Πάντως έχω ακούσει τα καλύτερα !

Σύμφωνα με κάποιες ενδείξεις (που έχουν κάποια βαρύτητα) ο αδελφός του πιθανόν να λεγόταν Γεώργιος.

Όμως γενικά οι πληροφορίες που υπάρχουν για τα αδέλφια του Manol είναι συγκεχυμένες. Κάποιοι μάλιστα λένε ότι ο Manol δεν είχε πραγματικά αδέλφια, αλλά ως αδέλφια του θεωρούσε τους μαστόρους που είχε στο εργαστήριό του. Είναι λίγο τραβηγμένη εκδοχή αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να απορριφθεί και τελείως, εφόσον δεν υπάρχουν απολύτως εξακριβωμένα στοιχεία.

Τον ΑΡΙ ΑΠΑΡΤΙΑΝ τον έβλεπα τακτικά στο εργαστήρι του στην οδό ΡΕΤΣΙΝΑ στον ΠΕΙΡΑΙΑ έχασα την επαφή μαζί του όταν έκλεισε το μαγαζί του και τα εργαλεία του τα πήρε ο ΧΡΗΣΤΟΣ ο ΣΠΟΥΡΔΑΛΑΚΗΣ.Ήταν μάστορας της παλιάς σχολής με ειδίκευση σε κιθάρες και μαντολίνα.Είχα δει πολύ καλές λαικές κιθαρες.ακουστικές κιθάρες, κλασσικές,μαντόλες. μαντολίνα,και πολύ λίγα εξάχορδα μπουζούκια.λιτά λιτότατα,γιατί όπως έλεγε και εκείνος " σιχαίνομαι της φιγούρες και της κλάρες".Έχει γυιό τον ηθοποιό ΑΡΤΩ ΑΠΑΡΤΙΑΝ,ο οποίος ένα φεγγάρι είχε κάτσει στο μαγαζί του πατέρα του ,αλλά τελικά τον κέρδισε το θέατρο.Αυτά.

Φίλοι γειά σας κι από μένα.
Συγχαρητήρια κατ’ αρχήν για τον όμορφο αυτό χώρο.
Αφορμή για την πρώτη μου επαφή μαζί σας στάθηκε η αναφορά στον οργανοποιό Β.Λαζαρίδη. Τον Βασίλη τον γνώρισα πριν αρκετά χρόνια όταν ασχολούνταν με την κατασκευή παραδοσιακών μουσικών οργάνων οπότε και μου έφτιαξε ένα μπαγλαμά. Έκτοτε γίναμε πολύ καλοί φίλοι.
Σήμερα ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με την κλασική και τη φλαμένγκο κιθάρα.Παρ’ όλα αυτά μου έχει φτιάξει μια ρεμπετοκιθάρα κι ένα μπαγλαμά.
Παραθέτω κάποιες φωτογραφίες από τα παραπάνω όργανα.
Γ. Μπίας
IMGP0134.jpg

IMGP0140.jpg

IMGP0150.jpg

IMGP0151.jpg

IMGP0156.jpg