Υπάρχει μετά, μετά από το ρεμπέτικο

8a ei8ela na 8ikoso ena 8ema pou to foroum den exei asxoli8ei arketa me ayto, poles fores to exei agkiksei alla to prosperna sxetika sintoma

Yparxei meta ,meta apo to rebetiko H’ oxi ?

Yparxei synexia, 8a yparksei H’ pia einai arga ? espase o krikos

O Papazoglou kai oi xoimerinei kolimbites einai metarempetiko kai ti sxesei exoun me to ka8aro rempetiko?
Kai afti mipos einai ekseresei sto kanona ton mousikon dromenon ?

To erotima einai to eksis filoi mou

Yparxei meta H’ mas teliose ?

Anameno sto akoustiko mou

Τί θα πεί “μετά”;
Ας πούμε μετά το ΟΥΖΟ υπάρχει τίποτα;
Εχει νόημα να πρέπει να κάνουμε προβολή στο μέλλον;
‘Η μήπως διερωτάσαι δεδομένης μιας “τραβηγμένης απο τα μαλλιά” εξέλιξης σε άλλους (ποδηγετούμενους) μουσικούς χώρους, οπότε περιμένεις κάτι και σ’ αυτό που λέμε “ρεμπέτικο”;

Δώσε στίγμα. Τι εννοείς;

Ο Παπάζογλου μια χαρά είναι. Πατάει στο ρόκ και στο λαϊκό (ας το σχηματοποιούμε λίγο… βιαστικά έτσι) και βγάζει συναίσθημα. Το ίδιο και ο Μπακιρτζής με τις επτανησιακές μαντολινάτες του.

Φαντάζομαι πως θα ήθελες να γραφούν οι σύγχρονοι “Λαχανάδες” (π.χ. “οι ριφιφίδες”).
Ε, αυτό έχει να κάνει με ένα posting που έριξα προ ημερών, οπότε αν γίνει κουβέντα (δημόσια) επ’ αυτού έχει καλώς. Ειδ’ άλλως θα περιοριστεί ο καθένας στον κύκλο του.

Απ’ ότι θάχεις παρατηρήσει ως τώρα, για να ανοίξει μια κουβέντα με ελπίδες συνέχειας ο “εισηγητής” πρέπει να το κουράσει λίγο.

ΚΚ

Ego afto pou anarotieme einai yparxei
synexia sto rempetiko i espase o krikos

Blepo arketa paidia na paizoun kai na agapoun
to rempetiko omos den mporo na fantasto
oti to synexizoune to proxorane parakato
Prospa8oun na to ksana paiksoun omos den to anabionoun
To mpouzoki sou anakali mnimes pou pote
den tis enioses

O ponos ekeins tis epoxis
se emas egine anxos
Den leo pos den iparxei ponos stin
epoximas alla gia na to nioseis
prei na kanis siopi

Akoma kai to leksilogio pou xrisimopiite
sto rempetiko as min geliomaste einai kseno
pros emas
Poios mporei na tragoudisei ena tragoudi
rempetiko me leksis pou o idios den tis exei biosei
poso malon na grapsi ena tragoudi

Blepo tis parees na paizoun na tragoudoun
kai na pinoun ma ksero pos anaparagoume
mnimes den paragoun

Milame diladi oti to rebetiko pe8ane ?

Oxi den mporo na to po afto afou mesa mou
se eme kai se polous alous sygkinei kai
anakalei zoses mnimes ton proogonomas
Poso zontano einai omos kati pou anaparagete
alla den mporei na parax8ei

H mipos leo malakies ?
Mipos mporoun na synexistei kai na graftou
kainourgia “lemonadika” Pos omos?
Mekainourgio leksilogio?
me kainourgia mousiki ?
kai 8a bgei ti?
to "Mbeti me 'xeis kanei rebeti "
I mipos me to palio leksilogio
me tin palia mousiki kai 8a einai kati telios
plasto ka8os den 8a einai au8etiko ?
i mopos iparxei kai alos dromos ?
opos kane oti ais8anese

i mipos palei leo malakies

Χαρακτηριστικό παράδειγμα Τα Δήθεν και Η Εκδίκηση της Γυφτιάς, ή το Ρεμπέτικο του Ξαρχάκου. Αυτά είναι μεταρεμπέτικες προσπάθειες οι οποίες όμως δεν συνεχίστηκαν για πολύ γιατί εν τω μεταξύ άλλαξε ο κόσμος…Ο Ξυδάκης πήρε άλλους δρόμους και τελευταία μάλιστα ψιλοτζαζίζει ενώ ο Ξαρχάκος επεξεργάζεται Τσιτσάνη, Μάρκο κτλ. Θέλω να πω πως αυτά τα εκπληκτικά έργα ήταν προσπάθειες που δεν μπορούσαν να συνεχιστούν για να υπάρξει έντονη παραγωγή μετα μετα ρεμπέτικου. Ευτυχώς το ρεμπέτικο υπήρξε για μια σειρά δεκαετιών, τώρα είναι σειρά άλλων καιρών και άλλων μόδων (ίσως και με ρεμπετοεπιρροές). Το σημαντικό είναι ότι το ρεμπέτικο θα ανακαλύπτεται και θα αποκαλύπτεται σε γεναιές γεναιών. Το μόνο δυστύχημα θα είναι ότι οι νέοι που θα το ανακαλύπτουν δεν θα το βιώνουν χωροχρονικά. Σήμερα οι νέοι βιώνουν την εποχή τους. Θα πάιρνουν όμως ένα βάπτισμα από τη μαγεία του χωρίς αμφιβολία. Τέλος, ποιός ξέρει, μετά από χρόνους δίσεκτους, μπορεί και να ξαναρθεί μια γενειά που να ξαναγράψει ρεμπέτικα. `Εχει ο καιρός γυρίσματα.

εκεί που λες να πιστέψεις ότι καινούργιο ρεμπέτικο δεν ξανά ακούς
εκεί που λες οκ αρκετά άλλωστε ρεμπέτικα έχουν γραφτεί
εκεί που λες ρε πούστη τι σκατά εποχή ήταν αφτί και έβγαζαν τέτοια τραγούδια
εκεί που λες ότι εντάξει ΤΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΠΕΘΑΝΕ τι να κάνουμε

ακούς στο ράδιο καινούργιες πενιές
στην αρχή δεν καταλαβαίνεις ότι αυτό το κομμάτι δεν το έχεις ξανακούσει μετά κάπου συνειδητοποιείς ότι κάτι δεν παει καλά ανοίγεις λίγο το ράδιο και τρέχεις κατευθείαν για μια άγραφτη κασέτα

όπα τη είναι τούτο ποιος από πού και γιατί ?

αυτές ήταν οι αντιδράσεις μου όταν άκουσα στο ραδιόφωνο την ''καινούργια’’ δουλεία του Παπαδαμου πρoiν χειμερινός κολυμβητής

μια δουλεία καθόλου κατασκεβασμενη πόλη πηγαία και αυθεντική πολύ μελετημένοι και αυθόρμητη με μουσικά σχήματα και δρόμους που πραγματικά της ψαχνής με το ντουφέκι σε καινούργιες δουλείες

μερικοί εξακολουθούν ευτυχώς να μας εκπλήσσουν

από ότι ξέρω η παραγωγή του CD του Παπαδαμου είναι προσωπική και την χαρίζει από eδώ και από εκεί Ας μου πει όμως αν ξέρει κανης Κανά τρόπο που μπορώ να έχω μερικά κομμάτια του ευτυχώς πρόλαβα και έγραψα 3 από το ράδιο)

Γεια μας.

Που είσαι ρε Κυανέ τόσο καιρό ,χάθηκες , χάρηκα που ξανάγραψες.
Ο Παπαδάμου δεν γράφει απλώς τα τραγούδια ,μουσική και λόγια,αλλά κατασκευάζει και
τα μουσικά οργανα μόνος του.
Το τηλέφωνο του το είχε το προηγούμενο “δίφωνο”
στην στήλη της κριτικής θα ψάξω να το βρώ και θα το γράψω στο forum.

Δεν ήμουν χαμένος φίλε μου Σώτο απλός σιωπούσα
πάντα παρακολουθώ το φόρουμ

Δηλαδή θα πάρω το τηλέφωνο και θα του πω
χαίρεται κύριε Παπαδάμου είμαι ο Συλλιγαρδάκης
Νεκτάριος και θέλω ένα CD ??

san to:
mpampa thelo porse
orse

Κατά λέξη γράφει"Επειδή ο δίσκος δεν μπορεί να βρεθεί στα δισκοπωλεία,όποιος τον θέλει ας γνωρίζει οτι ο Ισίδωρος Παπαδάμου θα χαρεί να του τον χαρίσει αν επικοινωνήσει μαζί του στο τηλέφωνο
0394-32153"

Αυτά απο το δίφωνο

Αν ο Παπαδάμου το επιθυμεί, γιατί να μη του προτείνουμε να κυκλοφορήσει ο δίσκος του ΚΑΙ στο web σαν MP3;

Χωρίς να είναι ειδικός, βλέπεω να ανοίγουμε δυό-τρία sites στους Freeservers (από 15 ΜΒ έκαστο) και τα περνάμε εκεί και με κάποια μηχανή καταχώρισης στα search engines… βγαίνει στον αέρα.

Ας το αναλάβει κάποιος (όχι όλοι μαζί) να το πεί και το προχωράμε…

ΚΚ

Δεν ξέρω αν επιθυμεί τέτοιου είδους διανομή της
δουλειάς του , εγώ πάντως θα του στείλω ένα γράμμα
γιατι τηλέφωνο ντρέπομαι να τον πάρω και θα του το πώ

Ok παιδιά εγώ επικοινώνισα με τον ΠΑΠΑΔΑΜΟΥ θα μου
στείλει το CD μπορώ να το μετατρέψω σε mp3 και να το βγάλω στο Napster χωρίς να μπλέξουμε με με δικούς μας WebServers

Βασίλη, δώσε σινιάλο όταν θα τα έχεις έτοιμα τα τραγούδια να τα κατεβάσουμε κι εμείς.

ΡΕ παλικαρια τη εγινε με το cd του Παπαδαμου
το πειρε κανις??

Ο Δίσκος του Ισίδωρου Παπαδάμου έφτασε στα χέρια μου πριν από ένα μήνα και τον άκουσα δεκάδες φορές προσεκτικά.
Πρόκειται για δεκατέσσερα τραγούδια και δύο οργανικά κομμάτια όλα αξιολογότατα κατά την άποψη μου.Ο ήχος προσεγμένος λαμπερός και λιτός , αρκετά αυθεντικός
χωρίς περιττά στολίδια και βίαια ρεύματα.
Γνήσια λαϊκά τραγούδια βαθιά επηρεασμένα από την παράδοση και με σεβασμό στο
ρυθμό , δείχνουν τι θα μπορούσε να είναι σήμερα το ελληνικό τραγούδι χωρίς την
γυφτιά και την αισχροκέρδεια των εταιριών.
Από τον Ζεϊμπέκικο και τον χασάπικο ως το συρτό τον καρσιλαμά και την μπαλάντα
ο Παπαδάμου γράφει ολόφρεσκα λαϊκά τραγούδια ακολουθώντας κλασσικές φόρμες
κατορθώνει να έχει σύγχρονο ήχο.
Η ενορχήστρωση παντρεύει υπέροχα το πιάνο ,εξαιρετικά παιγμένο από την Αναστασία Παπαδάμου, με το μπουζούκι το λαγούτο και τον ταμπουρά .
Οι μπουζουξήδες Ισίδωρος και Ανδρέας Παπαδάμου πεντακάθαροι και μετρημένοι
επαρκείς στον ρόλο τους και καθόλου φλύαροι.
Οι φωνές ξεχωριστές και ιδιόμορφες ο Ισίδωρος με την βραχνή μπάσα και αισθαντική φωνή του δίνει το στίγμα του δημιουργού που ζωγραφίζει πάνω σε καμβά που ο ίδιος έχει υφάνει. Τα τραγούδια που ο ίδιος έφτιαξε δείχνουν να τον ξεπερνούν
και να ζητάνε κι άλλο.
Η Αναστασία από την άλλη πλευρά έχει μια μελωδικότατη βελούδινη φωνή με αξιόλογη έκταση που όμως την πειθαρχεί έντεχνα στα πλαίσια της μπαλάντας
Ο στίχος είναι λαϊκός , ευαίσθητος και σύγχρονος και αποτελεί ένα από τα πιο
δυνατά σημεία της συγκεκριμένης δουλειάς.
Τα τραγούδια αξίζουν ν ακουστούν και στο ραδιόφωνο και στο γλέντι και παντού.
Η γενναιόδωρη χειρονομία του Παπαδάμου να χαρίζει τον δίσκο και να μην
καταδέχεται ούτε τα καν τα έξοδα του να λάβει πρέπει να λογίζεται από εμάς
σαν πράξη αντίστασης στο δισκογραφικό κατεστημένο και στην υποκουλτούρα
της κατανάλωσης.
Μας κερνάει ένα δίσκο για να καταλάβουμε τι θα άξιζε τον κόπο να πουλιέται
Και όχι να ξεπουλιέται.

Σωτο καταλαβες τι τραμπακουλο επαθα
οταν το ακουσα στο ραδιοφονο
εκει που σχεδον ειχα καταφερει να
συμβιβαστω με τα δρομενα
στην νεα ελληνικη μουσικη
γκαπ μια στην κεφαλα

εκει φιλοι μου να δειτε δουλεια
και οχι μαλακιες και μετα μου λετε
για διθεν δουλιες οτι δεν ειναι
διθεν κτλ κτλ κτλ και αλλες μαλακιες

Επισκεφτείτε το www.rebetiko.gr για να
ακούσετε και να “κατεβάσετε” τα τραγούδια του δίσκου “Του διαβόλου τα λυχνάρια”
του Ισίδωρου Παπαδάμου.
Καλή ακρόαση!!!