Τρόπος παιξίματος

Καλησπέρα σε όλους .είναι η πρώτη φορά που γράφω στο φόρουμ οπότε συγχωρείτε τειχών άσχετα ερωτήματα. Λοιπόν είμαι 33 ετών και παίζω σχεδόν 20 χρωνια κιθάρα ηλεκτρική και συγκεκριμένα metal .τα χέρια μου πάνε πολύ καλά παίζω αρκετά γρήγορα και δύσκολα σόλα. Όλα αυτά από ταμπλατουρα .νότες μηδέν δυστυχώς. Πριν λίγους μήνες είπα να το γυρίσω σε μπουζουκι και είπα να το κάνω σωστά. Πείρα λοιπόν ένα δάσκαλο για να μάθω και νότες. Όταν ήρθε ο δάσκαλος το πρώτο που μου είπε ήταν ότι παίζω πιο γρήγορα από αυτόν ΑΛΛΆ!!! Ο τρόπος που κρατάω την πένα είναι λάθος και ακουμπαω λίγο της χορδές πίσω από τον καβαλαρη . Ο τρόπος που μου έδειξε αυτός να παίζω δεν μπορώ ούτε το 1234 στην ρε να παίξω . Και αν δεν μάθω έτσι δεν θέλει να συνεχίσουμε κιόλας. Θεωριτε ότι είναι τόσο σημαντικό?? Ξανά από το μηδέν.?? Και δεν είμαι και ούτε θα γίνω ποτέ επαγγελματιας. Παίζω μόνο σπίτι για μένα. Η γνώμη σας? ??

Μέταλ, έμαθες να παίζεις με το “σωστό” τρόπο; με νότες, δηλαδή; Όχι βέβαια, κατά δική σου δήλωση. Έτσι ακριβώς θα μάθεις να παίζεις και τα ρεμπέτικα. Το δάσκαλο παράτα τον, δεν κάνει για τη δουλειά που θέλεις εσύ. Και μην ψάξεις για αντικαταστάτη, μόνο άκου και μάθαινε. Τίποτ’ άλλο.

Αστα να πανε φιλε,μην τα μπλεκεις,τα πραγματα ειναι απλα.Παιξε οπως παιζεις,αφου για παρτυ σου ειναι,γιατι να ξεκινησεις απο την αρχη;Κι εγω για παρτυ μου παιζω και παιζω ‘‘σωστα’’…

Και ειναι σιγουρο οτι ο Κωστας παιζει πολυ ομορφα εκτος απο ‘‘σωστα’’ με τον δικο του τροπο…

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 13:45 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 13:35 —

Ασε που και εγω κιθαριστικα στη πενα παιζω(και χωρις να εχω πιασει ποτε κιθαρα),και ηδη επαγγελματικα…με φαγανε να αλλαξω κρατημα στη πενα,αλλα ακουσα τους περισσοτερους εδω και παιζω οπως ειχα μαθει…αλλωστε δεν ειμαι ο μονος…ολα προσαρμοζονται και με μελετη και καμια ασκησουλα και τα δυο σου χερια θα συντονιστουν και θα κουρδιστουν μεταξυ τους…μπορει να μην παιζω 300 νοτες σε ενα μετρο αλλα παιζω 10-15 και αρκει(αλλωστε εσυ ηδη παιζεις τοσες)…το αποτελεσμα ειναι το ιδιο (ισως και πιο ουσιαστικο) και οχι μονο στο ρεμπετικο αλλα και σε μεταγενεστερο λα’ι’κο (οχι σκυλαδικο σημερινο).
Παρε το οργανο σου αδερφε και ‘‘φα’το’’!
Καλα παιξιματα!

*Παιζω ΑΚΡΙΒΩΣ με τον ιδιο τροπο τη πενα.
Τοσο που μου το εχουν πει και πολλοι αλλοι για τον συγκεκριμενο…

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας ,αν μου λέγατε όλοι να αρχίσω από το μηδέν ίσως και να το παραταγα, και όχι τίποτα άλλο έδωσα και ένα σκασμό λεφτά για να πάρω μπουζουκι . Ευχαριστώ και πάλι

Ε, να το δούμε και το μπουζουκάκι!

έχω φάει χρόνια στα ωδεία

αυτό που λένε οι δάσκαλοι, αν έχουν τα απαραίτητα προσόντα και δεν είναι κομπογιανίτες, είναι η “σωστή” τεχνική

και με τον όρο σωστή τεχνική εννοούμε εκείνη που εμπειρικά θεωρείται ότι χρειάζεται τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια με τις λιγότερες δυνατές κινήσεις και έχει τον ελάχιστο κίνδυνο τραυματισμού για να αποδώσει το αισθητικό επιθυμητό αποτέλεσμα

είναι πολύ πιθανόν, αν ακολουθήσεις τη “σωστή” τεχνική ξεμαθαίνοντας την παλιά να φτάσει σε αρτιότερα “παικτικά” επίπεδα από αυτά που είσαι τώρα. αυτό βέβαια είναι πολύ πιο δύσκολο από το να μάθεις τη “σωστή” τεχνική από το 0.

βάζω τον όρο “σωστή” σε εισαγωγικά γιατί εν τέλει, το μόνο που έχει σημασία είναι να εκφράζεις το αισθητικό αποτέλεσμα που θέλεις και που αρέσει σ’ αυτούς που σ’ ακούνε. και με τα πόδια να το πετυχαίνεις αυτό, κανέναν δεν ενδιαφέρει. κράτα όμως στο πίσω μέρος του μυαλού σου ότι ίσως η έξτρα προσπάθεια που χρειάζεται για να μάθεις έναν πιθανότατα πιο αποδοτικό τρόπο κινήσεων ώστε να πετυχαίνεις αυτό που θέλεις να ακούγεται ίσως σου δώσει τη δυνατότητα να παίξεις πιο περίπλοκα πράγματα με λιγότερη προσπάθεια (μακροπρόθεσμα)

Φίλε μου μεταλά Μάνθο, ένα πράγμα θα σου πω και πάρ’το όπως θες. ΔΕΝ υπάρχει μια σταντάρ τεχνική στην πένα, απλά ο δάσκαλος σου, σου έδειχνε λογικά τη γνωστή ‘‘επαγγελματική’’, ‘‘καραντινίσια’’ και λοιπές τέτοιες μπούρδες πένα. Σου ροτείνω το ίδιο με το Νίκο Πολίτη και μαζί, σου δίνω και ένα δεδομένο. ΟΛΟΙ οι παλιοί μπουζουξήδες παίζαν διαφορετικά ο ένας από τον άλλον και δε μιλάω για το αριστερό μόνο χέρι, αλλά και για την πένα. Γιατί βγάζαν τον εαυτό τους στο όργανο. Προφανώς η τεχνικές της ηλεκτρικής στο μπουζούκι δεν είναι ότι καλύτερο, αλλά θα βρεις το δρόμο. Χαλαρά και με μαλακές σχετικά πένες, η άποψη μου

''Χαλαρά και με μαλακές σχετικά πένες, η άποψη μου’’

Συμφωνω απολυτα Ανεστακο (και Μανθο) και κρατησα απο ολο το σχολιο,το τελευταιο θεμα με τη πενα γιατι ακριβως το ιδιο κανω και εγω για να μπορεσω να παιξω ανετα και ευκολα με τον δικο μου τροπο…

Φίλε μου Νίκο πως ανεβαίνει φώτο? Η όποιος άλλος θέλει να με βοηθήσει

μάνθο καλως ήρθες!
πιο πολύ απ’όλους θα συμφωνήσω με τον rat poison, συμπληρώνοντας ότι το μπουζούκι δεν έχει τόσο σχέση με την κιθάρα. και σαν χειρισμός δεξιού και αριστερού χεριού, αλλά και σαν γενικότερη αντίληψη -ακόμα και το τετράχορδο που πιθανότατα θα επέλεξες. πάρε απόφαση ότι μαθαίνεις ένα καινούριο όργανο και ένα καινούριο είδος, καθε αρχή και δύσκολη. αφού προχώρησες τόσο στην κιθάρα θα καταφέρεις και το μπουζούκι, να θυμάσαι ότι εδώ δεν μετράει τόσο η ταχύτητα.
ο δάσκαλος πιθανόν είχε δίκιο (εκτός από την επιμονή του για ένα και μοναδικό σωστό πιάσιμο), αν και προφανώς δεν μπορώ να κρίνω χωρίς να ξέρω. κατά τα άλλα, ο κώστας ο παπαπαναγιώτου ξέρει πολλά και από τεχνική αλλά και από ψυχή!
νίκος

αυτο ειναι φιλε μου νικο και ευχαριστο για την βοηθεια.

το σκαφος και η φιγουρα ειναι απο purplehart ξυλο,η γνομη σας?

Καλησπέρα κι από μένα,

  1. Για την τεχνική της πένας: σημασία έχει τί θέλεις να παίξεις, τί θες να μελετήσεις, πού θες να φτάσεις. Νομίζω ότι τελικά θα καταλήξεις εκεί που σε πάνε τα πρότυπά σου, τα χέρια σου, το μυαλό σου και η ψυχή σου.“Έξυπνη” μελέτη θέλει μόνον

2)Κατανοώ τον δάσκαλο, αν δεν μπορείς-δεν θες να κάνεις αυτό που διδάσκει, πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον άλλο. Είναι προς τιμήν του που το λέει στα ίσα, από το να σου παίρνει λεφτά χωρίς αντίκρυσμα.

ΥΓ> επειδή άνοιξες ξεχωριστό θέμα για το μπουζούκι, έσβησα τα μηνύματα από εδώ: η συζήτηση εδώ θα συνεχιστεί για τα περί τεχνικής, δασκάλου κτλ