Τι γίνεται με αυτόν το καβαλάρη?

σαβατοκυριακο φιλε θα ειμαι καβαλα για καφε αμα δε τα καταφερεις φερτω μια στο λιμανι να στο φτιαξω φερε και ενα κουρδιστηρι . στειλε πμ

εννοειται πως στο τελος μς το κουρτιστιρι θα κουρτίσει το όργανο , αλλά εαν δεν είναι στην σωστη θέση ο καβαλάρης του καπακιού , δεν πρόκειται να έρθει ποτέ με το κούρτισμα. θα είναι εντάξει στις ανοιχτές , αλλά στο δωδέκατο τάστο και κάτω θα χάνει η οκτάβα.

Μπορεις να το βελτιωσεις το μπουζουκι φτιαχνοντας ενα καβαλαρη απο εβενο και κοκαλο και αλλαζοντας τον καβαλαρη της ταστιερας επισης με κοκαλο. Επισης αν μπορεις να βγαλεις το λουστρο απο το καπακι και να βαλεις λουστρο μπαλας 500αρι. Οσο για την κλιμακα το αυτι ακουει καλυτερα απο τα φτηνα κουρδιστηρια οποτε την θεση του καβαλαρη την βρισκεις με το αυτι , εκτος αν εχεις κουδιστηρι που κανει πανω απο 100 ευρω.:063:

Εάν χρησιμοποιήσει λούστρο μπάλας 500άρι θα βρεί τη θέση του καβαλάρη?

Αν κατάλαβα καλά δηλαδή , εννοείς να χρησιμοποιήση διαβρωτικά για την αφαίρεση των βερνικιών, και κατόπιν πέρασμα με μπάλλας Ν.500 ; Για να κερδίσει τι;

Για όποιον ενδιαφέρεται!

Καλησπέρα!Τελικά πήρα ένα καβαλάρη απο το νάκα αλλά δεν έγινε τίποτε!Είναι χαμηλός!Ποιο χαμηλός απο την απόσταση μάνικο-καπάκι!Θα αφήσω το μπουζούκι όπως έχει!Ήδη έκανα καλούπι,βρίκα καρυδιά,έκοψα δούγιες και αρχίζω τον αγώνα!Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!Θα σας χρειαστώ όλους στη πορεία…

Διαβρωτικα στο καπακι ποτε .Τα λουστρα βγαινουν με ξυστρα μεταλικη. Τα λουστρα μπιστολιου(νιτρου)δημιουργουν μια σκληρη μεμβρανη που δεν αφηνει το καπακι να παλλεται,ενω το λουστρο μπαλας(500) ειναι πολυ μαλακο και αφηνουν το καπακι να παλλεται πολυ περισσοτερο οποτε κερδιζεις σε ενταση και χροια.

΄Ξέρεις φίλε μου ΣΠΥΡΟ, και το βερνίκι μπάλλας είναι βερνίκι νιτροκυταρρίνης, δηλαδή νίτρου. Έχει όλες εκείνες τις ιδιότητες που έχουν και τα υπόλοιπα βερνίκια νιτρου. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΔΙΝΕΙ ΤΑ ΤΥΧΟΝ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ή ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ. Γιατί μπάλλας δεν έχουμε μόνο το ν.500 νίτρου, έχουμε και μια σειρά φυσικών ρητινών που “μπαλλάρονται”, όπως γομαλάκα,μαστίχα,σάντρακα,κ.λ.π. που εφάρμοζαν οι παλιοί μαστόροι.Εδώ πρέπει να πούμε το εξής. Πολλοί τεχνίτες που έχουν κάποιο καλό αποτέλασμα, με κάποιον τρόπο εργασίας , θεωρούν και τον τρόπο αυτό ΜΟΝΑΔΙΚΟ και ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ. Φυσικά είναι λάθος αυτό, και χρειάζεται πάντα να μην εφησυχάζουμε , αλλά να ερευνούμε.Και φυσικά αν το όργανό σου είναι περασμένο με βερνίκια ΠΟΛΥΟΥΡΕΘΑΝΗΣ ή ΑΚΡΥΛΙΚΑ όπως είναι τα περισσότερα που κυλοφορούν , ούτε λόγος για ξύστρα, Το πιό πιθανό είναι στην προσπάθειά σου να αφαιρέσης αυτόν τον τύπο βερνικιών με ξύστρα είναι να κάνης ζημιά στο καπάκι, ηιατί αλλού θα το έχεις “πάρει” πιο πολύ και αλλόυ πιο λ’ίγο. Δηλαδή θα έχεις επέμβει στον σχεδιασμό και την φιλοσοφία του κατασκευαστή που έψτιαξε το όργανο, με απροσδόκητα αποτελέσματα. Θα το ξαναπώ. ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΠΕΜΒΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ ΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΜΑΣ. ΑΝ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ.ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΤΟΥ.

Ο φιλος πιο πανω εχει απολυτο δικιο.
Μια ερωτηση εκανε ο ανθρωπος και τον μπερδεψαμε για τα καλα.Πηγαινε το εκει που το πηρες αγορι μου να στο ρυθμισει ο μαστορας και ναχεις το κεφαλι σου ησηχο.:slight_smile:

Απο τοτε που οι κατσκευαστες χρησιμοποιουν λουστρα μπιστολιου ο ηχος του μπουζουκιου εχει αλαξει σε σχεση με παλιοτερα που οι μαστορες χρησιμοποιουσαν λουστρα μπαλας όπως γομαλάκα,μαστίχα,σάντρακα . Βεβαια η καθε εποχη εχει τα δικα της . Εγω προτιμω τα λουστρα στο καπακι να ειναι μπαλαριστα απο μαλακο μιγμα, ο ηχος εχει τεραστια διαφορα. Καταλαβαινω οτι ειναι πολυ δισκολο θεμα η υποθεση λουστρα και οτι μπορουμε να μιλαμε για μερες. Παντως τα λουστρα για το μπουζουκι θελουν πολυ ψαξιμο ακομα .Πιστευω οτι οι μαστορες ΚΟΙΤΑΝΕ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΛΟΥΣΤΡΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.:237:

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 11:51 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 11:41 —

Συμωνω Κωστα απο υπερβολικο ζηλο χαθηκε η αρχικη ερωτηση. Οτι και να λεμε μονο ενας εμπειρος και προθυμος σε επισκευες μαστορας μπορει να δοση λυση σε ολα αυτα τα θεματα.

Τελικά ποιό είναι το ερώτημα; Η εύρεση της θέσης του καβαλάρη ή το λουστράρισμα του καπακιού;

Για το μεν πρώτο ερώτημα νομίζω ότι έχει δοθεί απάντηση.

Για το δεύτερο, προσωπικά αρκετές φορές έχω ξαναβερνικώσει καπάκι, αφού προηγουμένως αφαίρεσα το παλιό. Για την αφαίρεση χρησιμοποίησα διαβρωτικό, αλλά χρειάζεται αρκετή υπομονή, διότι η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές έως ότου φύγει όλο το παλιό βερνίκι, αλλά και πολύ μεγάλη προσοχή για να μην αφαιρεθεί ξύλο. Βέβαια ένα πολύ λεπτό στρώμα ξύλου θα αφαιρεθεί στο τέλος επειδή θα χρειαστεί γυαλοχαρτάρισμα.

Εχεις δοκιμασει να αφησεις το καπακι χωρις λουστρο? Το εκανα σ ενα φτηνο μπουζουκι και το ηχητικο αποτελεσμα ειναι απιστευτα καλο,βεβαια το καπακι εχει λερωθει αλλα δεν με ενοχλει καθολου. Το δοκιμασα περνοντας την ιδεα απο το ουτι το οποιο δεν εχει λουστρο στο καπακι.

Σε κανένα όργανο δε θα συνιστούσα να μείνει το καπάκι εντελώς λευκό.
Ούτε και στο ούτι ή τη λαύτα, κι`ας το θέλει έτσι η παράδοση της κατασκευής τους !

Υπάρχουν φόρμουλες εμποτισμού, που μπορούν να παρέχουν την απαραίτητη προστασία, χωρίς να αλλοιώσουν το ηχητικό, αλλά ούτε και το αισθητικό αποτέλεσμα. Δηλαδή, το καπάκι θα φαίνεται σαν να είναι εντελώς αλουστράριστο, αφού δεν θα έχουμε δημιουργήσει κάποιου είδους «φιλμ». Ό,τι έχουμε βάλει, θα έχει περάσει στα μεσοκυττάρια διαστήματα, αφήνοντας έτσι τους πόρους ανοιχτούς.

Βέβαια πάλι χρειάζεται κάποια προσοχή. Η προστασία δεν είναι απόλυτη, αφού μπορεί να μαζευτεί η σχετική «βρώμα» στους ανοιχτούς πόρους του ξύλου.

Να ρωτήσω κάτι κι εγώ με την σειρά μου.Είμαι λίγο εκτός θέματος αλλά δεν πειράζει.Όταν κάποιος αγοράζει ένα όργανο από κάποιον οργανοποιό,αν πρόκειτε για παραγγελία πιθανόν να έχει συζητηθεί από πριν τι ξύλα έχουν χρησιμοποιηθεί.Αν όμως αυτό το όργανο πωληθεί απο τον αγοραστή του σε άλλο αγοραστή,και μετά σε άλλον και πάει λέγοντας,κάποια στιγμή ίσως ο ιδιοκτίτης του οργάνου να μην ξέρει τι ξύλα έχουν χρησιμοποιηθεί,τι χρώματα,λούστρα,βερνίκια κ.τ.λ.,και φυσικά ποιός είναι ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάστηκε το όργανο.Δεν θα έπρεπε λοιπόν ο κατασκευαστής να συντάσει ένα έντυπο με το οποίο θα δίνει στον αγοραστή όλες τις πληροφορίες για το όργανο που έχει αγοράσει αλλά ακόμα και φωτογραφίες κατά την φάση δημιουργίας του οργάνου?Αυτό θα βοηθούσε πολύ τους μουσικούς αλλά και τους ίδιους τους οργανοποιούς να επισκευάσουν το εν λόγω όργανο αν χρειαστεί.Θα μου πείτε ο οργανοποιός που ίσως το επισκευάσει μάλλον θα ξέρει πως δημιουργήθηκε το όργανο.Ίσως όμως να μην ξέρει μετά από κάποιος άλλος οργανοποίός μετά από 50 χρόνια.Επίσης θα ήταν καλό να γράφεται σε αυτό το έντυπο τι επισκευές έχουν γίνει στο όργανο,πότε και από ποιόν.Αυτό θα μπορούσε να επιρεάσει θετικά την μεταπωλητική αξία του.
Θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο από τους οργανοποιούς?

Πολυ σωστη η σκεψη σου Αποστολε μου , αλλα μαλλον αναφερεσαι σε ιδανικες καταστασεις
που αφορουν προτυπα αλλων κρατων …

Παραδειγμα , απο το ΙΚΕΑ πηραμε επιπλα σουηδικα και ειχαν ολα ο,τι προανεφερες , με λιγα
λογια αψογα τυπογραφημενες οδηγιες και σαν τυφλοσυρτης συναρμολογηθηκαν ολα τα κομματια !

Ελα ομως που πηραμε κι ενα γραφειο απο το Praktiker , βουλγαρικης προελευσης , με εγκλειστη
μεσα του μια “μπακαλοσημειωση” του ποδαριου και φυσικα φτυσαμε αιμα για να το μονταρουμε …

Λοιπον θεωρω , οτι αυτο επιβαλλεται να υπαρχει σε “ολα” τα αντικειμενα που αγοραζουμε και
μαλιστα , ενα παραπανω στα χειροποιητα για τους γνωστους λογους , αλλα σε εντυπο
αξιοπρεπες και οχι σημειωσεις προχειρες , με πληρη αναλυση ολων των στοιχειων …

Ειναι ενα ακομα βημα στον πολιτισμο …:088:

Ένας έμπειρος οργανοποιός ξεχωρίζει και τα ξύλα και τις προηγούμενες …“πινελιές” σε ένα όργανο.
Το “σκανάρει” με το βλέμμα του.

Φυσικά και το σκέφτηκα αυτό!Αλλά τι γίνεται με έναν άπειρο?Άσε που αν υπάρχουν όλα τα παραπάνω σε ένα έντυπο-βιβλιαράκι,θα έκανε την ζωή εύκολη στους άπειρους οργανοποιούς και στους μουσικούς που συνήθως δεν ξέρουν πως φτιάχτηκαν τα όργανα τους.Θα μου πείτε:“Μπουζούκι παίρνω ρε φίλε!Όχι αυτοκίνητο” .Αλλά εγώ πιστεύω πως πραγματικά χρειάζεται.
Εδώ εγώ κουτάλια θέλω να αγοράσω και δεν ξέρω ούτε από το ξύλο είναι,ούτε με τι μηχάνημα θα τα φτιάξει ο (Τούρκος μάλλον) οργανοποιός,ούτε αν τα βάψει και με τι.Ξέρω μόνο ότι βολεύουν στο χέρι και ότι έχουν καλό ήχο ΤΩΡΑ.

Αν είχες μπουζούκι με βιβλιάριο service, θα έγραφες μία ζημιά όταν θα ήξερες ότι θα έριχνε την τιμή μεταπώλησης;:089:

Ίσως ναι.Αλλα αυξάνει την εμπιστοσύνη του επόμενου αγοραστή του οργάνου προς εμένα ή τον οργανοποιό αλλά και την αξιοπιστια του οργάνου.Και ειδικά αν η αγορά γίνει από μακριά(μέσω internet).