Τεχνική - θέση του αριστερού χεριού

Γεια σας, ειμαι νεο μελος και μαθητευομενος στο τριχορδο μπουζουκι εδω και 2 μηνες. Επαιζα μονος μου απο παλαιοτερα, αλλα αποφασισα να κανω το βημα παραπανω, με δασκαλο.
Εχω εναν προβληματισμο οσον αφορα τη θεση του αριστερου χεριου στον τροπο που κρατα το μανικο. μεχρι τωρα μου ερχοταν πιο φυσικο να φωλιαζω το μανικο στο βαθος του διαστηματος αναμεσα σε αντιχειρα και δεικτη (ετσι ωστε ο αντιχειρας να ερχεται πανω απο την ταστιερα). Ο δασκαλος μου με πιεζει να φερω τον αντιχειρα απο πισω απο το μανικο και να μην το αγκαλιαζω. Ομως εκτος του οτι δεν μου ερχεται φυσικο, απο αλλους ακουω το αντιθετο. Δεν ξερω μηπως φταιει το γεγονος οτι ο συγκεκριμενος δασκαλος ειναι κυριως τετραχορδος και η τεχνικη στο τριχορδο αλλαζει.
ποιο ειναι το σωστο…(αν υπαρχει)…:082:

δεν ξερω αν υπαρχει σωστο η λαθος…παρα οτι βολευει στον καθενα…αλλα αν δοκιμασεις τον τροπο πουσ ου λεει ο δασκαλος (γιαυτο πηγες σε δασκαλο αλλωστε) θα δεις οτι τα δαχτυλα εχοιυν μεγαλυτερη ελευθερια και ανεση κινησεων.Περασα κ εγω το ιδιο…και παροτι αγκαλιαζα χουφτωνα και εσφιγγα το μανικο δεν μπορουσα να κανω καποιες κινησεις [ιστευοντας οτο εχω κοντα δαχτυλα…ααχαχαχχα

Όπως τα λέει ο minesweeper είναι τα πράγματα.
Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Είναι θέμα βολέματος καθαρά. Απλά σκέψου ότι εάν κρατάς κόντρα με τον αντίχειρα στο πίσω μέρος το μπράτσου, τότε σου δίνεται η δυνατότητα να παίζεις πιο άνετα στις πάνω χορδές και μοιάζει σαν να έχουν “μακρύνει” τα δάκτυλα σου. Και πάλι όμως εάν η φύση σε έχει προικίσει με μακρυά δάκτυλα (και όχι με λουκάνικα όπως τα δικά μου) τότε δεν χρειάζεται καν να σκέφτεσαι πως να πιάνεις το μπράτσο. :wink:

Εγώ θα σου έλεγα ότι υπάρχει τεχνικά το σωστό και το λάθος. Θα σου πρότεινα να ακούσεις αυτό που σου λέει ο δάσκαλος. Από αυτά που λες και όπως το περιγράφεις μάλλον όταν ξεκίνησες μόνος σου, απέκτησες μια κακιά συνήθεια στο τρόπο παιξίματος. Το να διορθώσεις κάτι λάθος, όταν το έχεις συνηθίσει, είναι διπλά δύσκολο από το να το μαθεις σωστά εξ αρχής. (Υποφέρω ακόμα από τέτοια τεχνικά λάθη).

καλώς ήρθες!
κατ’αρχήν, αν θες να μάθεις τρίχορδο θα πας σε δάσκαλο για τρίχορδο. ο τρόπος που σου έδειξε είναι της κιθάρας, και χρησιμοποιείται στο τετράχορδο. όχι ότι είναι τόσο λάθος στο τρίχορδο, αλλά θα σε οδηγήσει σε άλλο ύφος σε συνδυασμό με την υπόλοιπη λογική του τετράχορδου.
από την άλλη, δεν ξέρω αν έπιανες σωστά το μάνικο πριν και αν θέλει διόρθωση έτσι κι αλλιώς. εξάλλου εφόσον κάνεις μαθήματα με κάποιον, ακολουθείς την μέθοδό του.
καλή πρόοδο!

υγ: και φυσικά έχει απόλυτο δίκιο ο αποκάτω μου, για την πρωταρχική σημασία του δεξιού χεριού (ρυθμός και ήχος).

Σαν μαθητευόμενος και εγώ με το μπουζούκι μόνιμα κολλημένο επάνω μου, θα σου έλεγα να χαλαρώσεις με το χέρι που ακουμπάει το μπράτσο (το λέω έτσι και για τους αριστερόχειρες), αργά ή γρήγορα θα στρώσει θες δεν θες, πάντα με βάση ασκήσεις και μεράκι

Θα σου πρότεινα από τώρα να δείξεις προσοχή ΣΤΗΝ ΠΈΝΑ μιας και εκεί είναι όλο το μπουζούκι, πολύ πάνω από το 50%

Όπως τονίστηκε ήδη, το «σωστό» είναι το σωστό που νομίζει ο δάσκαλος. Όχι γιατί ο δάσκαλος είναι παντογνώστης, αλλά γιατί αν δεν τον εμπιστεύεσαι τότε δεν έχει νόημα να μαθητεύσεις μαζί του.

Σε περίπτωση που κάτι σε κάνει να αμφισβητήσεις γενικότερα την εμπιστοσύνη σου απέναντί του, τότε ανοίγει άλλη συζήτηση. (Ασφαλώς υπάρχουν και κακοί δάσκαλοι. Επίσης, υπάρχουν και καλοί αλλά που δεν ταιριάζουν όλοι με όλους τους μαθητές!) Εφόσον όμως δε συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε μένουμε σ’ αυτό που ισχύει κατά τεκμήριο, δηλαδή: μπορεί να υπάρχουν πολλοί σωστοί τρόποι, έναν όμως από αυτούς ο δάσκαλος τον έχει αναλύσει, τον χρησιμοποιεί, τον ξέρει καλά και θα σ’ τον δείξει σωστά. Αυτό είναι προτιμότερο από έναν εξίσου καλό ή και καλύτερο τρόπο, που όμως μπορεί να τον στραβομάθεις.

Φυσικά, όταν δε θα είσαι πια αρχάριος αλλά θα πατάς στα δικά σου πόδια, θα έρθει η ώρα να τα αμφισβητήσεις όλα και να βρεις τα δικά σου. Προς το παρόν όμως μαθητεύεις.

Καλή πρόοδο και καλές πενιές!

Ευχαριστω πολυ παιδια για τις απαντησεις. Νομιζω με καλυψατε απολυτα…
Καλες πενιες σε ολους…:246:

Στο τρίχορδο κυριότερα, λόγω των μη τυποποιημένων μεγεθών, αυτό που προβληματίζει το Νικηφόρο θα μπορούσε να έχει και κατασκευαστικά αίτια. Υπάρχουν τρίχορδα με φαρδύ μάνικο, που μπορείς (κάπως) να βάλεις τον αντίχειρα από πίσω παράλληλα με τα τάστα (όπως στην κιθάρα), αλλά υπάρχουν και πολλά τρίχορδα με μανίκι οδοντογλυφίδα που κάτι τέτοιο είναι αντικειμενικά πολύ δύσκολο και άβολο (ειδικά αν το μάνικο δεν είναι C-shaped αλλά πχ με γωνία).

Στα τετράχορδα το μάνικο είναι αρκετά φαρδύ ώστε με πολλή ή λίγη προσπάθεια να μπορείς να παίξεις κιθαριστικά. Επιπλέον, στο τετράχορδο λόγω της κάθετης ανάπτυξης και τως πολλών συγχορδιών που μπορούν να παιχτούν από κάθε θέση (όπως στην κιθάρα), είναι περισσότερο σημαντικό το κιθαριστικό κράτημα. Στο τρίχορδο -αν πιάσει κανείς συγχορδία- θα το κάνει μάλλον στα ψηλά τάστα, που οι αποστάσεις είναι πιο μικρές (λα ματζόρε πχ από 2ο τάστο ποιός πιάνει?), ενώ η ανάπτυξη κατά κύριο λόγω περιορίζεται στα καντίνια. Αδιαμφισβήτητα, από άποψη καθετότητας δακτύλων είναι το πιο σωστό κράτημα και δίνει μεγάλη ελευθερία, αλλά αν από κατασκευής το όργανο δεν προσφέρεται για τέτοιο κράτημα?

Νομίζω πως αυτό έχει να κάνει μόνο με το αν ο παίχτης είναι εξοικειωμένος με το να βαστά το μπουζούκι μόνο από το σκάφος. Το πάχος του μάνικου δεν έχει καμία σχέση με αυτό (ίσα ίσα, όσο πιο λεπτό, τόσο πιο καλό!)

Τι να πω, ίσως φταίει που είμαι συνηθισμένος από την κιθάρα περισσότερο.

Μπουζούκι τις λίγες φορές που έχω πιάσει (είμαι και αριστερόχειρας και δεν προσφέρονται οι τράμπες), έχω τον αντίχειρα από πίσω και παράλληλα με τα τάστα μεν, αλλά ανάλογα με το τι παίζω μπορεί να αγκαλιάσω ή όχι το μάνικο.

Στο μπαγλαμά και τον τζουρά μου κυρίως αγκαλιαστά παίζω μάλλον -δεν έχω κάτσει να το ψειρίσω κιόλας.

θεωρώ ότι στο τρίχορδο η πιο βασική τεχνική για οριζόντιο παίξιμο είναι το 1-2 / 1-3, που γίνεται καλύτερα με αγκάλιασμα του μπράτσου από δείχτη-αντίχειρα. επίσης ένα πιο χοντρό μπράτσο από τα σημερινά αναιμικά, βολεύει καλύτερα το χέρι (η αιώνια διαμάχη fender-gibson).

η γνωμη μου φιλε νικηφορε ειναι να εκμεταλευτεις την χρηση του πεμπτου δαχτυλου και να μπορεις σπαζοντας τον καρπο να πιανεις και την πανω ρε. παντα για τριχορδο μιλαμε και με σεβασμο στον δασκαλο. καποτε ο δικος μου δασκαλος μου ειχε δειξει και ασκηση για αυτο και παρακαλουσε να ειχε κ αλλα δαχτυλα…

Γεια σας
Όπως περιγράφεις τις δύο αυτές θέσεις πιασίματος του μάνικου με το αριστερο χερι δεν είναι ξεκάθαρο πως έπιανες εσύ το μάνικο πριν πας στον δάσκαλο και πως σου λέει να το πιάσεις τώρα. Θα σε συμβούλευα να ανεβάσεις δυο φωτογραφίες μόνο του αριστερού σου χεριου (δεν χρειαζεται να φαινεσαι ολόκληρος, αλλα μόνο η λαβή του χεριου) μια για την κάθε θέση για έχουμε καλύτερη εικόνα και να μπορούμε να εκφράσουμε πιο συγκεκριμενη γνωμη

Το 1-2/1-3 τι ακριβώς ειναι?

Να φτιάχνεις δαχτυλοθεσιες με ζευγάρια, δειχτης με μέσο (1-2) αν είναι ημιτόνιο και δειχτης με παράμεσο (1-3) αν είναι τόνος.
Έτσι συνταιριαζεται η κίνηση της πένας (συνεχόμενη θεση-άρση) με την δαχτυλοθεσια, και επίσης χρησιμοποιούνται τα δυνατά δάχτυλα στο παίξιμο.

2 «Μου αρέσει»