Τετράς η ξακουστή - Λίστα με ηχογραφήσεις

Χαιρετώ το παρεάκι,

Ρε παιδιά, για άλλη μια φορά επιστρατεύω τις γνώσεις σας!

Χρειάζομαι μια λίστα με τα ηχογραφημένα της Τετράδος.

'φχαριστώωω

απ’ ότι ξέρω η τετράδα δεν ηχογράφησε ποτέ γιατί έτυχε να είναι σε διαφορετικές εταιρίες. μόνο από τις εμφανίσεις σε μαγαζιά έγινε ξακουστή

Ρεμπέτικη Τετράς (Αγάθωνας, Γκολές,Γλυκερία,Τσέρτος)?
Μα πώς έχω υπ’όψιν μου τουλάχιστον δυό δίσκους.
“Πίνω και μεθώ” και
“Αρχισαν τα όργανα”.
Πιθανόν να είναι κι άλλοι.

Βασίλη, γι’αυτό δεν είχα κι εγώ τίποτα υπ’όψιν μου… Κρίμα πάντως, μεγάλο κρίμα. ΄Ηδη από τότε λοιπόν, οι εταιρείες μας τα χαλάγανε… Για σκέψου ρε παιδί μου… Ευχαριστώ για τη πληροφορία.

Μαργιάννα, πρόκειται για την παλιά Τετράδα
του Πειραιά την Ιερή, (Μάρκος, Ανέστος, Μπάτης, Στράτος) από την οποία η νυν τετράς πήρε το όνομά της.

Να είστε καλά παιδιά.

Ανα δύο έχουν πολλές ηχογραφήσεις. Υπάρχουν ηχογραφήσεις του Μάρκου με το Στράτο, του Μάρκου με τον Μπάτη, του Στράτου με τον Μπάτη, του Στράτου με τον Ανέστο, του Μπάτη με τον Ανέστο. Δεν θυμάμαι ηχογράφηση του Μάρκου με τον Ανέστο.
Επίσης δε μου ‘ρχεται στο μυαλό καμιά ηχογράφηση με τρεις απ’ την Τετράδα. Οσο για τέσσερις, έίμαι σχεδόν σίγουρος ότι δεν υπάρχει.

Άρη, ανά δυο προφανώς.

Αλλά αυτό που με ενδιέφερε πρωτίστως ήταν το ντουέτο Μάρκος-Ανέστος.

Ευχαριστώ

Σόρυ, λάθος.
Εννοώ ανά δύο προφανώς…>
υπάρχουν ηχογραφίσεις Μάρκος-Στράτος Μπάτης-Μάρκος Μπάτης-Στράτος. Δεν ήξερα για ηχογραφίσεις Ανέστου-Στράτου για να είμαι ειλικρινής…

Να ενα πολυ ωραιο θεμα !!
Ο Αρης εχει δικιο, συνηθως πηγαιναν δυο-δυο στο στουντιο.
Ποιος ξερει μπορει να πηγαινε και τριτος και τεταρτος για παρεα …
Χθες -εδω ειχαμε αργια κι οπως βλεπετε ειχα πολυ χρονο- ακουγα το “Σουχει λαχει” και ακουγεται στο βαθος μια κιθαρα -τα μπασα μονο οπως μου ελεγε κι ο Γκολες- και αχνοφαινεται κι ενα μπουζουκακι να παιζει τη μελωδια. Μαλλον ειναι ο ΔΕΛΙΑΣ. Σε πολλες ηχογραφησεις του ΜΠΑΤΗ παιζει ο ΔΕΛΙΑΣ οπως στο “Ζειμπεκανο Σπανιολο” και “Μαγκες καραβοτσακισμενοι”. Αυτα τα δυο νομιζω ειναι σε ενα δισκο αρα την ιδια μερα και οπως λεει ο Κουναδης εγινε η επεισοδιακη ιστορια με τη μαστουρα του ΜΠΑΤΗ οπου τραγουδησε ο ΣΤΡΑΤΟΣ.
Αρα σε αυτα τα δυο ειναι οι τρεις τους (1934) στην Columbia στον Περισο.
Ο ΜΑΘΕΣΗΣ θυμαται οτι ΜΑΡΚΟΣ εγραψε το
“Καραντουζενι” κοντα στις Αποκριες (του '32) και οχι στα στουντιο της Columbia αλλα σε καποιο ξενοδοχειο στο κεντρο προς στο Συνταγμα. Οντως η Odeon και Parlophone του Μπενβενιστε δεν πρεπει να ειχαν τις καλυτερες σχεσεις με την Columbia - HMV του Θεμιστοκλη Λαμπροπουλου τοτε.
Στο “Οταν πινω τουμπεκακι” ακουγεται η φωνη του
ΜΠΑΤΗ και πρεπει να παιζουν οι δυο τους με το ΜΑΡΚΟ χωρις κιθαρα.
Στο “Εφουμαραμ’ενα βραδυ” και “Σερφ” παιζει
ο ΜΑΡΚΟΣ και κιθαρα ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ.
Καπου αλλου ακουσα οτι ο ΜΠΑΤΗΣ δεν επαιζε στα δικα του αλλα ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ ή ΜΕΜΕΤΗΣ (Προυσα) ο οποιος ηταν ο κορυφαιος μπαγλαματζης Πειραια και περιχωρων. Ο δευτερος ηταν ο ΚΗΡΟΜΥΤΗΣ.
Ειναι θεματα που πραγματικα αξιζει να ασχοληθουμε σε ενα προς ενα τα τραγουδια με οσα στοιχεια εχουμε και μπορουμε ακομα να βρουμε.

Ααααα…

Ο Γιώργης με αιφνιδίασε για ακόμα μια φορά… Δίνει νέα τροπή στη συζήτηση! Περισσότερα πάνω σε αυτό θα με ενδιέφεραν πάρα πολύ, και νομίζω όλους εδώ χάμω. Είναι ένα θέμα το οποίο όντως αξίζει να ερευνηθεί!

(Βέβαια, δεν έχουμε όλοι μας όσο ελεύθερο χρόνο για ψάξιμο όσο εσύ…)

Δεν έπαιζε στα δικά του ο Μπάτης; Είναι σίγουρο αυτό;
Το ζούλα σε μια βάρκα μπήκα το τραγούδησε ο Στράτος αλά Μπατέ, τι έγινε όμως και δεν το πε ο Μπάτης;

Και ο Μάρκος σε πολλά δικά του δεν έπαιζε ο ίδιος, αλλά ο Περιστέρης, ίσως μάλιστα αυτός να είναι ο λόγος που κάποια κομμάτια ύφους 100% Μάρκου φέρονται στο όνομα Περιστέρης. Και είναι πάντως φώς φανάρι ότι στο «ταξίμι αθηναϊκό και ζεΪμπέκικο» «του Μπάτη» το «ταξίμι» το κάνει ο Μπάτης με ακίνητο το αριστερό του χέρι επί 15 20 δευτερόλεπτα (προφανώς πίτα) και μετά μπαίνει αποφασιστκά κάποιος με το (ωραιότατο) οργανικό σόλο, από το είδος της πενιάς λέω πως θα πρέπει να είναι ο Δεληάς.

Γενικότερα, το θέμα που θίγει ο Γιώργος για το ποιός παίζει πού, είναι σημαντικότατο αλλά δυστυχώς, αφού δεν έγινε στην ώρα της η έρευνα φοβάμαι πως σήμερα μόνο προσωπικές εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε πιά. Και σίγουρα, όπως ο ίδιος λέει, πήγαιναν και άλλοι στο στούντιο, είτε απλά για παρέα αλλά και για ηχογράφηση, πρίν ή μετά. Κάποια «ωω πα!» που ακούγονται σε κάποιο του Μάρκου, δεν θυμάμαι τώρα, είναι σίγουρα η Ρόζα που προφανώς θα περίμενε τη σειρά της ή είχε ήδη ηχογραφήσει.

Το μπουζούκι που παίζει στα τραγούδια του Μπάτη (όπου υπάρχει μπουζούκι) είναι του Δελιά. μάλλον σε όλα. Ξεχωρίζει κι απ’ τον ήχο.
Πιθανόν σε κάποιο τραγούδι του Μπάτη να παίζει άλλος μπαγλαμά. Σε όσα όμως φέρνω με το μυαλό μου, ακούω Μπάτη. Εξ ου και τα αρκετά λάθη, σηνήθως το τελείωμα.
Στου Στράτου τις ηχογραφήσεις παίζει συχνά ο Δελιάς. Σε έναν μανέ μάλιστα ο Στράτος τον χαιρετίζει: “Γεια σου Ανέστο μου”.

Άρη, μπορείς σε παρακαλώ να μου πεις ένα τραγούδι του Μπάτη που είσαι σίγουρος πως παίζει ο Δελιάς μπουζούκι;

Επίσης ποιός είναι ο μανές του Στράτου που αναφέρεις;

Σε ποιον μανέ λέει τη φράση ο Στράτος δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή. Θυμάμαι πάντως ότι στο μανέ “Ραστ Νεβά” (Μόνον εγώ γεννήθηκα) παίζει ο Δελιάς. Το σόλο ζεϊμπέκικο που παίζει στο τέλος του μανέ κάνει …κρα. Επίσης, ακούγεται το ίδιο μπουζούκι με αυτό στο “Κουτσαβάκι” (ίδιος ήχος).
Οσο για τα τραγούδια του Μπάτη, ο Δελιάς ακούγεται ξεκάθαρα στο “Ζεϊμπεκάνο σπανιόλο”, στους “Σφουγγαράδες” και κατά τη γνώμη μου στα περισσότερα απ’ τα υπόλοιπα (αν όχι σε όλα). Μην ξεχνάτε ότι ακόμα και στα τραγούδια του Μπάτη που ακούγεται ως σολιστικό όργανο ο μπαγλαμάς, πίσω υπάρχει κι ένα …διακριτικό μπουζούκι.Στους δε “Φωνογραφιτζήδες” το μπουζούκι είναι το όργανο που -ελείψει κιθάρας- κρατάει τα ακομπανιαμέντα.

Θενκς μέητ.

Εδω ακουγεται η προσφωνηση “Γεια σου ρε Μπατη με το μπαγλαμα σου … μπρααβοο !”
Ο ΔΕΛΙΑΣ παιζει και τραγουδαει ακουγεται ενας μπαγλαμας και μια κιθαρα.
Απο το παιξιμο φαινεται οτι ειναι ο ΜΠΑΤΗΣ γιατι τουλαχιστον οταν συνοδευε σε ανοιχτο ρε επαιζε στακατα δηλ.επιανε τις χορδες να μην ακουγεται παραπανω απο τη στιγμη που επαιζε το “ακκορντο”.
Προφανως ο ιδιος ο ΜΠΑΤΗΣ με το μαγκικο τροπο ομιλιας, λεει τα παραπανω.

http://rapidshare.de/files/8057791/Koutsabaki__2_.mp3.html

Επομενως στο “Κουτσαβακι” (Βρε μαγκα το μαχαιρι σου) ειναι ΔΕΛΙΑΣ και ΜΠΑΤΗΣ μαζι.
Πιστευω οτι ο ΔΕΛΙΑΣ του το χρωστουσε μια και ο ΜΠΑΤΗΣ τον πρωτο-πηρε σε ηχογραφησεις δικες του (Ζειμπεκανο Σπανιολο κ.α.)
Ο κιθαριστας πρεπει ναναι ο ΧΡΥΣΙΝΗΣ.

Και ο ΜΑΡΚΟΣ εχει ηχογραφησει με το ΜΠΑΤΗ βεβαια.
Στο παρακατω στιγμιοτυπο απο το “Τα ματια σου τ’αραπικα” οπου παιζουν μπουζουκι, μπαγλαμας,
κιθαρα και ποτηρι ακουγεται ο Μπατης να λεει “Γεια σου Μαρκο χρυσοχερη” και ο Μαρκος μαλλον αιφνιδιασμενος απαντα οχι καθαρα “Γεια σου Μπατη …”
Σημειωτεον εδω ο Μπατης παιζει τη μελωδια μαζι με το μπουζουκι, πραγμα που καθιερωθηκε μετα απο τους μαεστρους και γινεται και μεχρι και σημερα.

http://rapidshare.de/files/8059270/Geia_sou_Marko_xrysoxerh.mp3.html

Επισης στο “Οταν πινω τουμπεκακι” οπου παιζουν 2 μπαγλαμαδες μονο, ακουγεται η προσφωνηση μετα το 2ο στιχο, “Γεια σου Μαρκο με το μπαγλαμα σου” ενω στο δισκο πανω, αν θυμαμαι καλα γραφει “λαικη ορχηστρα με μπαγλαμαδες”.
Προφανως παιζουν ΜΑΡΚΟΣ, ΜΠΑΤΗΣ και την προσφωνηση τη λεει ο Μπατης. Η φωνη του αλλαζει βεβαια απο ηχογραφηση σε ηχογραφηση και αυτο ισως να οφειλεται στη … διαθεση του …

Και ο επόμενος χαιρετισμός λέει: “Μπάτη αδερφέ μου βαράς πενιές μαγκιόρες”… Το λέει ο ίδιος ο Μπάτης εμφανώς …λιωμένος, θέλοντας να δείξει στους επόμενους (δηλαδή σε εμάς) ότι “Να, εγώ παίζω σ’ αυτόν το δίσκο”.

Η συνήθεια να αναφέρεται κατά την ηχογράφηση ο ίδιος ο καλλιτέχνης στον εαυτό του με επαινετικά σχόλια ήταν πολύ διαδεδομένη εκείνη την εποχή. Πασίγνωστα είναι τα «γιά σου Ρίτα» της Ρίτας Αμπατζή και άλλα πολλά. Προσωπικά το ερμηνεύω με τη σκέψη ότι «αφού εδώ είναι στούντιο και όχι πάλκο, όπου σίγουρα κάποιος από κάτω θα φρόντιζε για το εποικοδομητικό σχόλιο, και αφού δεν φιλοτιμήθηκε κάποιος από τους μουσικούς ή τους γενικά παρισταμένους (που και αυτό συνέβαινε) έ, θα το πώ εγώ».

Καλημέρα παρέα,

Χτες το βράδυ καθώς άκουγα το “αντιλαλούν οι φυλακές”, άκουσα στο βάθος μια προσφώνιση “…γειά σου Αρτέμη μου με τον μπαγλαμά σου…”.

Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε; Δε ξέρω, μπορεί να φταίει ο κακός ήχος ή ο ενθουσιασμός μου και να άκουσα λάθος, αλλά δε νομίζω…