Συναυλία αφιέρωμα στον Τσιτσάνη

Συναυλία αφιέρωμα στον Βασίλη Τσιτσάνη από την Λαϊκή Ορχήστρα Δημοτικού Ωδείου Κατερίνης.

πήρα αμπάριζα και γράφω σ’ όλα τα τοπικ αυτό το καιρό:102:

ρε παιδιά ,καλοί μουσικοί , καλές φωνές,αλλά δεν φαίνεται ούτε να αγαπούν, ούτε να γνωρίζουν το έργο του Τσιτσάνη!

περισσότερο από παράπονο εκφράζομαι έτσι, διότι οι δυνατότητες μου φάνηκαν επαρκέστατες…

Κυριε Αλκη (με ολο τοσεβασμο) πισστεύω πως τα αρνητικα σχολια θα επρεπε να ειναι πιο στοχευμενα πχγια τον ταδε,όχι τιποτα αλλο επειδή συμμετεχουν και παιδια.

θα ήθελα να είναι επηρεασμένοι από την πρώτες εκτελέσεις αυτό είναι όλο. Δεν μ’ αρέσουν επίσης τα “μεταπολεμικά” σύγχρονα ταξίμια σε προπολεμικά τραγούδια, (αν μ’ εννοείς) δεν μου ταιριάζουν καθόλου. Ο μπουζουξής πάντως φαίνεται πολύ καλός τεχνικά, οι δε τραγουδιστές ορθόφωνοι, αλλά δεν φτάνει όμως.

Άκουσα μόνο το “Μες στην πολλή σκοτούρα μου”, το “Φάνταζες σαν πριγκηπέσσα” και το “Μάγισσα της Αραπιάς”.
Κανένα δεν είναι σε 1η εκτέλεση, γιατί;
Άσε που την μάγισσα ο τραγουδιστής την λέει από λάθος φωνή! Το παίζουν από ρε και μπαίνει με λα ενώ θα έπρεπε να πει την μελωδία μπαίνοντας με φα!
Λεπτομέρειες θα πει κάποιος! Λάθος θα του πω! Μιλάμε για βασικές αρχές. Πόσο μάλλον σε αφιέρωμα.
Νταλαρίστικο ύφος. Ευχάριστο άκουσμα αλλά Τσιτσάνης δεν μύρισε πουθενά.

Αναφέρετε πως τα “σύγχρονα” ταξίμια δεν σας ταιριάζουν καθόλου στη συγκεκριμένη περίπτωση και σεβαστή η προσωπική αισθητική του καθενός, άλλο τόσο πρέπει να σεβαστούμε την έκφραση του μουσικού η οποία εκφράζετε συγκεκριμένα μέσω ενός ταξιμιού. Θεωρώ μη μουσικό τον συγκερασμό της έκφρασης του καθενός σε χρονολογικά πλαίσια.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 01:49 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 01:46 —

Πέρα του ότι είναι φύσης αδύνατον για πολλούς και γνωστούς λόγους, προσωπικά δεν βρίσκω λόγο η εκτέλεση των κομματιών να είναι επανεκτέλεση των πρώτων εκτελέσεων, με άλλα λόγια αναπαραγωγή των πρωτότυπων. Νομίζω πως είναι σαφές πως πρόκειται για μουσικούς και έφηβους μαθητές και όχι για μηχανές jukebox.

Περί Νταλαρίστικο ύφος θεωρώ το ίδιο κατακριτέο την μίμηση του όποιου Νταλάρα η του όποιου Τσιτσάνη.

το ταξίμι εκτός από προσωπική έκφραση, πρέπει να συνδέεται αισθητικά με το τραγούδι…
κανείς δεν αναφέρθηκε σε μιμήσεις! Εγώ μίλησα για ΕΠΗΡΕΑΣΜΟ από πρώτες εκτελέσεις που δεν είδα.

Αδερφέ, χαλάρωσε λίγο. Το ότι ανάρτησες κάτι στο οποίο δεν έχεις την ευθύνη/επιμέλεια του αποτελέσματος δεν σε καθιστά και υποχρεωτικά υπερασπιστή του.
Συζήτηση κάνουμε.

Κι επειδή δεν βρίσκεις εσύ, σημαίνει ότι δεν βρίσκω κι εγώ;
Μου επιτρέπεις να έχω την άποψή μου, σε παρακαλώ;

Για να παίζουν επανεκτελέσεις είναι έφηβοι μαθητές και για τις λιτές πρότυπες εκτελέσεις jukebox!!!
Καλά, εντάξει. Κατάλαβα!!!

Ο Τσιτσάνης, Μπίλι, είναι αυτός που έγραψε τα συγκεκριμένα τραγούδια και έδειξε πώς τα ήθελε. Μπορούσε κι αυτός να βάλει 10 μπουζούκια και 2 ακορντεόν ταυτόχρονα. Δεν το ήθελε όμως. Σεβασμό στην επιθυμία του δημιουργού, λοιπόν.

Δυστυχώς, αυτό διαπίστωσα εγώ με τρία τραγούδια που άκουσα. Έλλειψη σεβασμού. Ταπεινή μου γνώμη και αίσθηση που αποκόμισα.

Φίλε μου Δημήτρη, είμαι απόλυτα χαλαρός και δεν νιώθω υπόχρεος υπερασπιστής ή κατακριτής των όποιον σχολείων, παρά όπως και εσείς, λεώ την άποψη μου στα πλαίσια της συζήτησης όπως θα την εξέφραζα σε οποιοδήποτε θέμα.

Οιοσδήποτε αναρτά σε έναν τέτοιο ιστότοπο, αναμένει σχόλια και απόψεις των μελών. Δεν διαφωνώ αφού αυτή ήταν και η πρόθεση μου.

Επειδή καινοτομείς, δεν σημαίνει πως δεν σέβεσαι. Ο Τσιτσάνης τα έπαιξε όπως τα βίωνε και με σεβασμό τα παραλαμβάνουμε και τα εξελίσσουμε. Αυτο λέγετε παράδοση και είναι αναγκαία προϋπόθεση της ανθρώπινης εξέλιξης σε καλλιτεχνικό και όχι μόνο, επίπεδο.

Αυτή, η ταπεινή μου γνώμη.

Το θέμα με τις πρώτες εκτελέσεις είναι πολυ μεγάλο και ως ενα βαθμό επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
Σε πολλές εκτελέσεις ο ίδιος ο Τσιτσάνης επανεκτέλεσε κάποια απο τα κομμάτια του…γιατί ; γιατί ο κόσμος αλλάζει όπως αλλάζουν και τα επίπεδα τεχνικής των εκτελεστών και οι μουσικές τους γνώσεις. Το μες την πολλη σκοτούρα η οικεία ηχογράφηση που θα αγγίξει τον κόσμο είναι αυτή της Πολυς Πάνου και οχι του Στράτου Παγιουμτζή , το ανέφερα σαν παράδειγμα.
Συμφωνώ ότι κάποιες απο τις πρώτες εκτελέσεις είναι πολύ ανώτερες των μεταγενέστερων όπως πχ το θα πάω εκει στην αραπιά. Όμως σε μια συναυλία ή αφιέρωμα πρέπει να πιάσεις τον περισσότερο κόσμο.
Επίσης διαφωνώ στο “εκτέλεση Νταλάρα” άσχετα για το ποιος είναι ο ίδιος και για τις ερμηνείες του , οι δουλειές που οργανώνει είναι σε επίπεδο ενορχήστρωσης και επιλογής μουσικών η καλύτερες δουλειές τουλάχιστον όσον αφορά το αφιέρωμα στον Τσιτσάνη.

Αν και είμαι λάτρεις των πρώτων εκτελέσεων και των ολιγομελών σχημάτων, εδώ μπορεί να έχουμε να κάνουμε και με κάτι πρακτικό: ότι απλά πρέπει να παίξουν όλοι οι σπουδαστές του Ωδείου.
Κι επειδή έχουμε να κάνουμε με ωδείο, ορίστε οι παρατηρήσεις μου:

  1. ο “βασικός μπουζουξής” (αν κατάλαβα ο τρίχορδος στο κέντρο με το μπουζούκι Σπουρδαλάκη) που είναι πολύ δυνατό μπουζούκι, είναι ο Καθηγητής; Αν ναι, έπρεπε να δώσει παραπάνω χώρο στους μαθητές που απλά τον κοιτάνε να παίζει π.χ. στο “Μες την πολλή σκοτούρα μου”. Και εκεί χωράει η τοποθέτηση του ΔημήτρηΝ περί πρώτης εκτέλεσης: βάλε τα παιδιά να παίξουν απλούστερα πράγματα και τους προχωρημένους πιο δύσκολα.
  2. Το αποτέλεσμα έχει μουσικότητα. Ασχέτως Νταλαρίλας, είναι καλό.

Φίλε Μήτσο αν και συμφωνώ σε όλα σχεδόν να θυμίσουμε ότι πρώτος ο ίδιος ο Τσίλιας είχε δολοφονήσει π.χ. τη σκοτούρα, επανεκτελώντας την με αυτό πάνω κάτω το ύφος για να πουλήσει. Βέβαια η Πόλυ Πάνου δε το τραγουδούσε τόσο αστεία όσο η κοπέλα. Να δηλώσω ότι όντως η ενορχήστρωση νταλαρίζει σε σκεπτικό (μας έκαψες ακατανόμαστε).

Αγαπητοί φίλοι είναι πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτησή που έχει ξεκινήσει, αλλά επειδή βλέπω ότι αρχίζει να εξελλίσεται προς την κατεύθυνση του αν πρέπει να παίζονται πρώτες ή μη εκτελέσεις δημιούργησα ένα ξεχωριστό θέμα εδώ. Αν κάποιος όμως θέλει να κάνει κάποια κρίση για τη συναυλία των παιδιών ας συνεχίσει εδώ.