Συμβουλές για επιλογή παραδοσιακού οργάνου

Καλημέρες,
Εδώ και αρκετό καιρό σκέφτομαι να μάθω να παίζω ένα παραδοσιακό μουσικό όργανο αλλά είμαι αρχάρια, δεν έχω γνώσεις σε κάποιο όργανο( παίζω μόνο ελάχιστα μπεντίρ).
Θα ήθελα να κινηθώ σε ρεπερτόριο αιγαιοπελαγίτικο, μικρασιάτικο αλλά να μπορώ να συνοδεύσω και ρεμπέτικο.
Τα όργανα που με ενδιαφέρουν είναι τα εξής :λύρα(πολίτικη, κρητική, ικαριακή), βιολί, παραδοσιακό λαούτο.
Τι όργανο θα προτείνατε σε κάποιον αρχάριο? Το παίξιμο με νύχια που απαιτεί η λύρα τι ιδιαιτερότητες έχει?
Ξέρω πως τα όργανα που έχω επιλέξει είναι δύσκολα αλλά όρεξη για μελέτη και για μουσική υπάρχει.
Ευχαριστώ
:slight_smile:

Καλημέρα και καλωσόρισες Φόρουμ,
Με βάση το πάντρεμα μουσικών που ζητάς εγώ θα σε έσπρωχνα προς την επιλογή του βιολιού και του λαούτου.
Το βιολί όμως απ’ όσο ξέρω είναι και ένα από τα δυσκολότερα όργανα, χωρίς αυτό βέβαια να το κάνει απαγορευτικό το να το ξεκινήσεις.
Το λαούτο από την άλλη μοιάζει πιο εύκολο στην εκμάθηση του και σαν όργανο έχει κι αυτό το δικό του ιδιαίτερο χρώμα.
Άρα είναι θέμα πια προσωπικής επιλογής.

Το παίξιμο με τα νύχια δεν είναι τρομερά δύσκολο αλλά χρειάζεται χρόνος, ειδικά όταν αλλάζεις από “πατημένα” όργανα σε λύρα.

Η δυσκολία στα τοξωτά είναι στην παραγωγή ήχου, κάτι πολύ δύσκολο να βρεις χωρίς δάσκαλο οπότε, αν σκοπεύεις να το παλέψεις μόνη σου, ίσως κάποιο νυκτό να σου δώσει πιο άμεσα αποτελέσματα στα αρχικά στάδια.

Προς το παρών βρίσκομαι στο εξωτερικό οπότε το θέμα δασκάλου είναι δύσκολο, σκέφτομαι το καλοκαίρι να κάνω κάποια μαθήματα αμα κατέβω στην Ικαρία για αρχή.'Ισως το λαούτο για να ξεκινήσω είναι η καλύτερη επιλογή και να προχωρήσω σε τοξοτό αργότερα. 'Ενα στεριανό/νησιωτικό λαούτο π.χ είναι καλή επιλογή?

Γεια σου Νεφέλη.