Στέλιος και Στράτος... Καμία σχέση!

Παιδιά γεια σας…
Με αφορμή μία συζήτηση που είχα εχθές με κάποιους φίλους - η οποία κατέληξε σε αντιπαράθεση - θα ήθελα να συζητήσω και μαζί σας το θέμα ¨Στέλιος Καζαντζίδης και Στράτος Παγιουμτζής¨. Όπως καταλαβαίνετε η αντιπαράθεση η μεγάλη ήρθε στο ότι ο Καζαντζίδης είναι ο ερμηνευτής και τραγουδιστής (γιατί κατα την ταπεινή μου άποψη υπάρχει διαφορά!!) όλων των εποχών και ότι ο Στράτος ο Παγιουμτζής υστερεί έως χάνεται μπροστά του!!! Μου σηκώθηκαν τα μαλλιά παιδιά!!!
Το πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό είναι ότι οι άνθρωποι οι οποίοι υποστηρίζουν κάτι τέτοιο είναι το λιγότερο άσχετοι με το θέμα… Αν και κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, αλλά τέλος πάντων… εμ έλα που δεν είναι έτσι!!!
Έχω κάνει αυτή την συζήτηση πολλές φορές με ανθρώπους και ανθρώπους… διαφορετικούς… οι οποίοι γνωρίζουν και έχουν άποψη σεβαστή επάνω στο θέμα της μουσικής - της συγκεκριμένης τουλάχιστον - και υποστηρίζουν τα παραπάνω (κατά την ουσία)… και πάντα η συζητήση κατέληγε σε αντιπαράθεση έντονη θα έλεγα!!! Γι’ αυτούς πρόκειται που το θέτω σήμερα…
Εγώ προσωπικά θεωρώ ότι συγκρίνουν δύο μη όμοιες φωνές και δύο εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους!!!
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι ναι… ο Στέλιος Καζαντζίδης υπήρξε μεγάλος και σπουδαίος αλλά ο Στράτος μας νομίζω ότι δεν υπάρχουν λόγια για να τον αντιπροσωπεύσουν!!!
Να ρωτήσω λοιπόν… αυτή η άποψη επικρατεί γενικότερα ή μόνο εγώ μπλέκω με τρελλούς?:)Το έχετε ξανακούσει εσείς αυτό?
Γιατί οι τρέλλοι είναι οι υπόλοιποι που το υποστηρίζουν ή εγώ είμαι τόσο βλαμμένη που έτσι είναι τα πράγματα και δεν τα βλέπω…
Υπάρχει ομοιότητα και σύγκριση τελικά? Εσείς τι λέτε? ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ…
Χαιρετισμούς!!!

Κατρίνα,

δε ξέρω τί λένε οι φίλοι σου, αλλά το ερώτημα που θέτεις μοιάζει σαν να ρωτάς αν είναι ωραιότερος ο Παρθενώνας ή το μαντείο των Δελφών; Υπάρχει σοβαρή απάντηση;

φίλε Ισαάκ λές να μην το ξέρω? Ή νομίζεις ότι περιμένω σοβαρή απάντηση? Ή για να το πω καλύτερα … ξέρω ότι ότι δεν υπάρχει απάντηση… Αλλά έλα στην θέση μου λίγο… το ακούω και το ξανά ακούω… μπήκα αυθόρμητα στην διαδικασία του ‘‘ρε λες? και να είμαι τρελλή?’’ :slight_smile:
Η αναφορά μου λοιπόν δεν έχει να κάνει με το περιμένω σοβαρή απάντηση… αλλά με το τί γίνεται και τι ακούγεται…

katrina δεν εισαι τρελλή αλλά υπάρχει μια χαοτική διαφορά μεταξύ των δύο. ο καζαντζίδης άρχισε όταν τελείωνε ο στράτος. αυτό σημαίνει ότι αν και οι δύο είναι παιδιά του λαού ο καζαντζίδης ειναι επιπλέον και παιδί του marketing. ο στράτος ηχογραφούσε μία κι έξω ενώ ο άλλος με πολυκάναλα, δηλαδή αν δε του έβγαινε με την πρώτη έλεγε ξαναπάμε και φυσικά με πιό σύγρονα μηχανήματα. ακολουθώντας μια τέτοια λογική μπορείς να βρείς και άλλα επιχειρήματα.
και μη ξεχνάς τι απαντούσε ο στράτος επάνω στο πάλκο όταν τον ρωτούσανε:
-ποιό θα πούμε στράτο?
-όποιο νάναι!
-από τι τόνο?
-όποιο νάναι!!!

Ειλικρινά Βασίλη, δε μπορώ να παρακολουθήσω το “επιχείρημά” σου, ούτε και το πώς δικαιολογείς αυτήν την χαοτική διαφορά που εντοπίζεις.

Η συγκρισιολογία -αυτού του επιπέδου: ποιός ήταν ο καλλίτερος- μεταξύ των δύο αυτών ιερών τεράτων, και “ιερόσυλη” είναι, και δεν βγάζει πουθενά. Τσάμπα οι θερμίδες και το μελάνι.
Βεβαίως το θέμα παραμένει ανοιχτό, και ο κάθε συμφορουμίτης/ίτισσα έχει το δικαίωμα να κάτσει να αυτομαστιγώνεται παράγοντας επιχειρηματολογίες κλπ. Ο μαζοχισμός, εξ’ άλλου, είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα μέσα στο Φόρουμ.

Λάθος προσέγγιση ρε Βασίλη, αλλά και σ’ αυτή την προσέγγισή σου δίνεις λάθος επιχείρημα (ο Καζαντζίδης έκανε εκπληκτικές ηχογραφήσεις και στα “μια κι έξω” τραγούδια του '50.
Το θέμα πάντως είναι αλλού. Το συγκεκριμένο “δίλημμα” θα ήθελα να μου το εξηγήσουν επίσης σε μια σειρά “δυάδες”.
Καρνέζης ή Παπαδόπουλος;
Μπαχ ή Μπετόβεν;
Κ.ο.κ.
Και δε μιλάμε για περί ορέξεως (εγώ ας πούμε προτιμάω Μπαχ). Μιλάμε για το “ποιος είναι καλύτερος”.
Αντε να βάλω άλλο ένα “δίλημμα”: Ποιος έχει καλύτερη φωνή, ο Καζαντζίδης ή ο …Νταλγκάς;
:089:

Ο Νταλγκάς ή ο Νούρος;
Ο Νούρος ή ο Χατζηχρίστος;
Ο Χατζιχρήστος ή ο Μάρκος;
Χατζιδακικοί ή Θεοδωρακικοί;
Βαμβακαρικοί ή Τσιτσανικοί;

Αυτά είναι τα χαΐρια ενός λαού που χρειάζεται άλλα 200 χρόνια για να μαδήσει το γραικόδερμα από πάνω του. Που θέλει σώνει και ντε να ανακαλύπτει και να συναγελάζεται με “ομοίους” ακόμα και αν το μοναδικό που τους ομογενοποιεί είναι ένα βλακιούργημα.

Τα αυτιά του καθενός είναι αυτά που αποφασίζουν για το ποιος είναι ο καλύτερος , ας τα αφήσουμε λοιπόν ν΄αποφασίσουν αυτά, γιατί οι πολλές αναλύσεις του θέματος ,μάλλον σε λάθος κατεύθυνση θα μας οδηγήσουν. Εγώ πχ δεν μπορώ ούτε ν΄ακούσω τον Καζαντζίδη στις μεταγενέστερες ηχογραφήσεις του και στις πιο παλιές του σίγουρα θα προτιμούσα το Στράτο στη θέση του , παρόλο που αναγνωρίζω την τεράστια αξία του.
Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα.:slight_smile:

τελικά μάλλον ο ένας είναι καλύτερος από τον άλλο. δε διαφωνώ με κανένα σας, αλλά ίσως παρασύρομαι από τις προσωπικές μου προτιμήσεις. να σας πώ ότι μεγάλωσα με καζαντζίδη και αυτόν ήξερα αυτόν εμπιστευόμουνα. όταν κατάφερα να ακούσω τον στράτο και τους άλλους δε ξανασχολήθηκα πολύ με τον στέλιο.
πιστεύω πάντως να συμφωνείτε ότι το marketing, το ραδιόφωνο, το εμπόριο και όλα τα καλά της εποχής εκτίναξαν τον στέλιο.
καθαρά δική μου εκτίμιση είναι πως όταν ακούω στράτο μου βγάζει μεράκι ατελείωτο, αλλά όταν ακούω στέλιο μου βγαίνει κάτι σε κακομοιριά (και μιλάω για τον στέλιο που ξέρει όλος ο απλός κόσμος και όχι του '50)

αλλά περί ορέξεως!!!

Φιλε βασιλη βγαλε τη λεξη κακομοιρια δεν κανει!! Και να τραγουδησε καποιους στιχους που δεν ηταν της κλάσης του τους ειπε με μεγαλειο! Οσο για το Στρατος Ή Στελιος εγω λεω Στράτος ΚΑΙ Στελιος

Και να μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα φωνής είναι μεν μεγάλη υπόθεση, όμως καμιά φορά δε φτάνει. Ο Μοσχονάς, ο Καζαντζίδης, η Χασκίλ έχουν σίγουρα σίγουρα υψηλότερη ποιότητα φωνής (πάντα με τα συμβατικά κριτήρια) από τον Παπαϊωάννου. Ακούστε όμως τον μπαρμπα-Γιάννη στο “Πέντε Ελληνες στον Αδη” σε δεύτερη εκτέλεση, ακούστε τον στο “Χάρο”, ακούστε τον στο “Μπιρ Αλλάχ” (ναι, εκείνο με τα αρμόνια) και θα δείτε πώς πάνε περίπατο οι φωνάρες και οι πρώτες εκτελέσεις.
Οταν εκεί στην τρίτη στροφή λέει “…ραΐζεται η καρδιαααά μου…”, νομίζεις ότι τρέχουν από παντού αίματα!
Ακούς το Μάρκο στου Βρανά, να λέει “Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω” και νομίζεις ότι κρέμεται πάνω απ’ το βράχο.
Ακούς τον Τσιτσάνη με το Μίκη, με το μέταλλο κοντά στο μηδέν, να λένε το “Κάποια μάνα αναστενάζει” και σε πιάνει ρίγος.
Ακούς τον Τζόρνταν να φωνάζει “Κάφτονε Σταύρο” και νομίζεις ότι θα κάνει μια με το χέρι του και θα αναποδογυρίσει όλο το μαγαζί.
Ακούς τον Τσιτσάνη να μοιρολογεί “Γιάννη με τη χρυσή καρδιά” και κλαις και συ μαζί του.
Ακούς το Γενίτσαρη στα 75 του να τραγουδάει “Ενας λεβέντης πέθανε που τονε λέγαν Αρη” και στο βάθος στη γωνία βλέπεις το Ζορζ που τρέχει να κρυφτεί…

:019:
Έγραψες!

Φανταζομαι οτι η παρουσα συζήτηση ακολουθει το ‘ΠΟΡΙΣΜΑ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ’… Ετσι? :108:

Αν μας πεις και μας τί είναι το “πόρισμα Μπιθικώτση”, θα σου απαντήσουμε.

Το πορισμα Μπιθικωτση ή Σερ Μπιθι, λέει οτι αυτος υπηρξε ο μαστερ εντ κομαντερ του Ελληνικου τραγουδιού (λαϊκου) και απο εκει και περα οι υπολοιποι επονται…:109:

Καθε συζήτηση περι καλυτερου λαϊκού τραγουδιστή ακολουθει το πορισμα Μπιθικώτση.

Ναι, έτσι είναι ακριβώς. Θα ενημερώσουμε το Φόρουμ για το τοπ τεν της εβδομάδος αργότερα απόψε (είναι ντέρμπυ, γιατί υπάρχουν μερικοί των οποίων η διαφορά παίζεται στα σημεία).
Περίμενε…

O ZAMPETAS TO EIPE SWSTA ( TO PARAQETEI H IWANNA KLEIASOY STO BIBLIO THS GIA TON ZAMPETA)
“…META TON PAGIOIUMTZH KAI TON KAZANTZIDH…TO XAOS…”


Από webmaster: Γρηγόρη, τα κεφαλαία greeklish είναι ο χειρότερος συνδυασμός για ανάγνωση. Τα κεφαλαία υπονοούν shouting και τα greeklish είναι πολύ κουραστικά και επιπλέον δεν βοηθούν στην αναζήτηση. “Γύρνα” σε ελληνικά πεζά.