Σταύρος Τουτάλας

Αγαπητε μου φιλε γιαννη, πεστα για να μην τα λεω εγω, απλα και ορεα, τα πραγματα ειναι ενα δραμα, με λιγα λογια το ελληνικο δεμονιο απο παντα ηθελε να κατηγοραει χορις να υπαρχει λογος, επειχηρημα, η καν ουτε και ετια. Εχω καταληξει προσωπικα στο εξεις, το να εισαι ελληνας οργανοποιος και να βοηθας αλλους ειναι παντα πρως οφελος αλλον και αφηνεις τον εαφτο σου ευαλοτο για λασπη κατηγοριες υπενισμους και δολιοτητα.

Ειναι πραγματικα κριμα να βγενουν ορισμενοι να κατηγορουνε και μετα να κρυβοντε πισω απο το δαχτυλο τους. Εχουμε φτασει στο σημειο να πουλαμε και αυτους που μας κανανε καλο για να αποδειξουμε στον κοσμο οτι ειμαστε εμεις οι σωστοι και ξερεις παρα πολη καλα για πιους μιλαω.

Εχωντας πει τα προλεγομενα θα ηθελα ειλικρινα να βγενουνε οι αμεσα εμπλεκομενοι και να αποδεχοντε τα λαθοι τους η ανοησιες τους για να το πω πιο λαικα.

Καθε ενας εχει το δικεωμα της αποψης του αλλα να μενει εκει το ζητημα και να μην περνει ακρεες διαστασεις οπως λασπολογια, ανιθηκοτικα, ψεματα, δολιοτητα και πανω απο ολλα μπινιολογια αν υπαρχει και αυτη η λεξη.

Καλα να περνατε

Χθες σε μια μαζωξη εδω στην Πολη μου βρεθηκε στην παρεα ενα τριχορδο κιθαρομπουζουκο του Τουταλα,κατασκευασμενο στην Δραμα.Ο φιλος με ενημερωσε οτι οτι ο οργανοποιος πλεον μεταφερθηκε απο τη Γερμανια και δραστηριοποιειται σε εργαστηριο του στην Ελλαδα.

Επειδη τυγχανει να μιλαω με τον σταυρο σχεδον καθε μερα αυτο δεν ειναι αληθινο. ο Σταυρος εχει το εργαετηριο του στην πολη unna και θα κατεβει ελλαδα με αδεια αρχες αυγουστου. ισως ο φιλος να εννοουσε το παλιο του εργαστηριο στην δραμα το οποιο εινια εξοπλισμενο με ολα τα απαραιτητα εργαλεια αλλα κανενας δεν το δουλευει!

Έφτασε η ώρα…

Προφανως το λες αυτο ειρωνικα παραθετωντας το … να διδαξουν… ο σταυρος ειναι κατασκευαστης 40 χρονια…εκ των οποιων τα τελευταια 10 ειναι εκτος ελλαδος… γιατι δεν του ζητησες να σε διδαξει τοσα χρονια π ηταν εδω??

Όχι ότι υπήρχε ποτέ περίπτωση να αγοράσω μπουζούκι από το εξωτερικό, αλλά ειλικρινώς χαίρομαι γιατί στην έρευνά μου, οι έξω από τα δόντια κρίσεις των μελών της ιστοσελίδας αποκλείουν από τον κατάλογό μου κάποιους από τους υποψήφιους προμηθευτές-οργανοποιούς ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν πολύ τη γνώμη που έχω σχηματίσει για κάποιους άλλους.

Το συγκεκριμμένο video που αναφέρει ο φίλος alko101 έχει αφαιρεθεί από το χρήστη (που δεν ξέρω ποιος είναι) και όσο και αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να βρω κάποιον καλό λόγο που έγινε αυτό.

Για δειτε τι βρηκα και η συμπεριφορα του μονο επαγγελματικη δεν μου φαινετααι

θα μπορουσες να μας εξηγησεις για ποιο λογο δεν ειναι επαγγελματικο…? να μαθανουμε ολοι μας!!

Βεβαιως και μπορω, βλεπω οτι παρακολουθεις το θεμα απο την αρχη, στο 1.31 του βιντεο ο κυριος τουταλας λεγοντας <<φιλαρακο για παρτη σου ξερεις πολυ καλα μπαλαδορε φιρμα μεγαλη>> δεν νομιζω να εννοει τον Καραγκουνη ουτε οποιονδηποτε αλλον μπαλαδορο με την εννοια του ποδοσφαιρικου τομεα η γενικα του αθλητικου. Αρα αφου παρακολοθεις το θεμα απο την αρχη πιστευω να καταλαβες γιατι θεωρω μη επαγγελματικη την συμπεριφορα του.

Είδα το βιντεάκι και έχω μερικές απορίες, το πρώτο μπουζούκι που περνάει μπάλα ο κ Τουτάλας έχει 4/4 πλαστική φιγούρα!
Δηλαδή τι νόημα εχει να κάνεις χειροποίητο βερνίκι πάνω στο πλαστικό για να δονείτε καλύτερα το πλαστικό ; Είναι σαν να τρως φαστ φουντ και να λες απο πάνω θα σου βάλω έξτρα παρθένο ελαιόλαδο…

Και κάτι τελευταίο, ελαφρόπετρα μέσα στο μίγμα του λούστρου ; Δεν θα στομώσει το όρνανο με την σκόνη της ελαφρόπετρας ;

Καλέ μου φίλε Αλχημιστή.Παρακολουθώ το θέμα από την αρχή,και έχω εκφράσει την άποψή μου για το ήθος,και το ύφος του κατασκευαστή.Παρ όλα αυτά θα μπορούσε να ισχυριστεί για το θέμα της φιγούρας,ότι η φιγούρα των 4/4 καλύπτει το μισό καπάκι,άρα κάνουμε γομαλάκα,για το άλλο μισό.Για το θέμα της ελαφρόπετρας, είναι γνωστό ότι οι λουστραδόροι χρησιμοποιούσαν ελαφρόπετρα μέσα σε τουλουπάνι,ή ξύσμα από κόκαλο σουπιάς,ακριβώς για να ΣΤΟΜΩΣΟΥΝ όπως λες την επιφάνεια του ξύλου.Ο κος ΤΟΥΤΑΛΑΣ δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα,αν δεν απατώμαι σε κάποια στιγμή αναφέρει, ότι στα νιάτα του περνούσε με μπάλλα 3-4 καπάκια μπουφέδων την ημέρα.Φυσικό είναι να έχει αυτή την λογική και στα όργανα.Οι παλιοί οργανοποιοί, όντως είχαν διδαχθεί την τέχνη του λουστραρίσματος,από τους παλιούς Πολίτες λουστραδόρους,“έφεραν” όμως την τέχνη αυτή στα μέτρα τους ,και στην ανάγκη για την τέχνη τους.ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΕΛΑΦΡΟΠΕΤΡΑ ή ΣΟΥΠΙΑ.Και αναφέρομαι στους ψαγμένους οργανοποιούς.Έτριβαν επιμελώς το καπάκι,περνούσαν ένα χέρι με το πινέλλο,την βένα που σήκωνε το ξύλο την αποχαρτάριζαν ελαφρά να καταπραϋνθεί,και κατόπιν στίλβωναν με την μπάλλα.Παρ όλα αυτά δεν θεωρώ ότι κάνει κάτι λάθος,γιατί όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος.Και αν το αποτέλεσμά του είναι αποδεκτό,περι ορέξεως κρεατόπιττα βεβαίως.Αυτό που δεν είναι αποδεκτό είναι η προσβολή που κάνει -στο σβησμένο πλέον βίντειο του - στο σύνολο της οργανοποιίας ότι δεν ξέρουν και ότι κοροιδεύουν τον κόσμο-,και στο δεύτερο βίντεο η αιχμή για οργανοποιό - ο οποίος χαίρει μεγάλης εκτίμησης - λόγω της κριτικής που του έκανε.Έχω ακόμα την αίσθηση,ότι στο δεύτερο βίντεο,η κυρία που βιντεοσκοπεί,δεν είναι και τόσο ανίδεη,και ότι οι ερωτήσεις είναι κάτα κάποιον τρόπο στημένες.Ήδη ζητήθηκε μια φορά συγγνώμη,που απευθυνόταν στον Παναγιώτη Βαρλά.Αν συνεχιισθεί ακόμη έτσι η ιστορία,δεν ξέρω πόσες συγγνώμες θα πρέπει να πέσουν στο τραπέζι.

Ίσως θα μπορούσε να μας διαφωτήσει κάποιος οργανοποιός ή ακόμή και ο ίδιος ο κ Τουτάλας .Κάποιος τελος πάντων που ασχολείτε σοβαρά με την οργανοποιία μπορεί να μου εξηγήσει αν το να βάλεις ελαφρόπετρα στο λούστρο έχει κάποια πρακτική χρήση , δηλαδή τι θέλω να πω. Αν είναι να βάλω ελαφρόπετρα στους πόρους του καπακιού καλύτερα να έβαζα κοινό λούστρο με πίστολι, τι νόημα έχει να κάνεις μπάλα (υποτίθεται για καλύτερη φωνή και πιο ελαφρύ λούστρο) αν είναι να στομώσει το καπάκι με τρίμμα πέτρας…δεν έχει λογική

Αν και οι αποψεις που εχω σαν μαστορας ειναι λιγο πολυ γνωστες θα ηθελα να κανω μια παρεμβαση στο συγκεκριμενο θεμα μιας και ο συναδελφος τουταλας εμεσα θιγει και εμενα με τα λεγομενα του.
Θεωρω υπερβολικο το να κανεισ μπαλλα στο μπουζουκι γιατι στην ουσια δεν κερδιζεις και τιποτα σημαντικο στον ηχο.Αντιθετως μπλεκεις αφου χρειαζεται συνεχεια φρεσκαρισμα.
Επειδη μου αρεσει να μιλαω παντα ανοιχτα και σταρατα πιστευω οτι καποιοι συναδελφοι συνεχιζουν τον συγκεκριμενο τροπο τελειωματος για τους εξης λογους.
1.Δεν εχουν χωρο για βερνικια και μην εχοντας αλλη λυση(να πανε ας πουμε το οργανο σε βερνικα οπως κανουν καποιοι συναδελφοι τους} κανουν βερνικια μπαλας.
2.Ειναι ενας πολυ καλος τροπος να βγαλεις εξτρα φραγκα.Πεφτει λοιπον η σχετικη κλαψα οτι εκανα 56 χερια και πεδευτηκα για αυτο δωσε αλλα 500 ευρα.
3.Εχει χωρο για βερνικια αλλα χωρις σωστη υποδομη οποτε φτιαχνει τα πιο φθηνα(1000,1500,2000) με πστολι και τα ακριβα (,3000,4000,5000) με μπαλα.
Αλλον λογο δεν μπορω να σκεφτω.Αν ολοι αυτοι ψαχνονταν με τα βερνικια που υπαρχουν σημερα και με σωστη υποδομη τοτε να ειστε σιγουροι οτι κανενας δεν θα εκανε βερνικια μπαλας.
Το μπουζουκι αγαπητοι φιλοι θελει ολα τα αλλα βερνικια εκτος απο βερνικι μπαλλας.Ειναι ενα λαικο οργανο το οποιο ταλαιπωρειται συνεχεια απο την ημερα που γενιεται μεχρι την ωρα που θα πεθαινει.οποτε το βερνικι ειναι πολυ βασικος παραγοντας του πως θα ζησει.
Και μια ερωτηση για τους υπερμαχους των βερνικιων μπαλλας.
Πως γινεται ενα τοσο καλο και παραδοσιακο βερνικι ελαφρυ που δινει ηχο αντι να κοβει ηχο δεν χρησιμοποιειται στο καπακι στα ουτια???

Κ. Στάμκο δεν έχει νόημα πιστεύω να μπούμε πάλι σε τέτοιου είδους λογικές γιατί , δηλαδή δεν νομίζω ότι ο κ Φρονιμόπουλος , η ο Ραπακούσιος κάνουν βερνίκι μπάλας ντε και καλά για έναν απο τους παραπάνω λόγους που αναφέρατε. Το λάθος στην συλλογιστική των οργανοποιών είναι ότι καθένας πιστεύει οτι η δική του μέθοδος είναι και η καλύτερη.

Όμως κατα την γνώμη μου ο καλύτερος τρόπος είτε στα βερνίκια είτε σε οτιδήποτε είναι ο τρόπος που κάνει τον μάστορα να αποδίδει τα μέγιστα .

Προσωπικά το βερνίκι πιστολιού δεν μου αρέσει για ένα ζωντανό ξύλο όπως είναι το καπάκι του μπουζουκιού,και μόνο στην ιδέα οτι αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείτε σε κομοδίνα και σύνθετα με αποτρέπει ψυχολογικά.Παρόλα αυτά θα μπορούσατε να μας διαφωτίσετε σχετικά με την ελαφρόπετρα στο βερνίκι , στέκει κάτι τέτοιο;

Όσον αφορά το ούτι απο ότι γνωρίζω ούτε βερνίκι πιστολιού αλλά ούτε και βερνίκι μπάλας έχει εκ καταβολής του.

Νομίζω δεν έγινα κατανοητός.Όλοι παλιά οι λουστραδόροι χρησιμοποιούσαν ελαφρόπετρα τριμμένη μέσα σε τουλουπάνι,και “άγγιζαν” την επιφάνεια προς βαφή με αυτό,και άφηνε μία μικρή ποσότητα σκόνης η οποία χρησίμευε για να κλείνει τους πόρους.Και σκέτη γομαλάκα να χρησιμοποιήσεις,οι πόροι κάποια στιγμή κλείνουν, και κατόπιν επέρχεται η στίλβωση.Η διαφορά είναι ότι με την ελαφρόπετρα δεν έχουμε πλήρες διαφανές αποτέλεσμα,αλλά σχετικό.Από την άλλη το ειδικό βάρος της ελαφρόπετρας σε σχέση με την γομαλάκα δεν έχει μεγάλες διαφορές, ώστε πρακτικά να ισχυριστούμε ότι , με την μία ή την άλλη μέθοδο θα έχουμε πρακτικά ελαφρύτερα βερνίκια.Έχω ξαναπεί ότι έχω δει σπουδαία όργανα και με φυσικά βερνίκια,και με χημικά.Και το αντίθετο.Πιο πολύ μετράει ο τρόπος που θα “σταθείς” μπροστά σε ένα όργανο,και πως θα το αντιμετωπίσεις.Σε έναν επαγγελματία που βγάζει το νυχτοκάματο “γδέρνοντας” το όργανο,θα του κάνω χημικά βερνίκια.Σε κάποιον που το όργανο είναι κάτι παραπάνω από ζητιανόξυλο θα του κάνω φυσικά.Και με τους δύο τρόπους το όργανο θα μιλήσει καλά.Απλά με τον δεύτερο θελει λίγο καιρό υπομονή ώστε να πολυμεριστούν τα βερνίκια και μετά να έχει την μέγιστη απόδοσή του.Σχεδόν στο εξάμηνο.

[h=3]Η τέχνη του φινιρίσματος μουσικών οργάνων από διεθνή βιβλιογραφίαΤα βερνικια - ΝΙΚΟΣ ΡΟΜΠΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ[/h]

πλέον υπάρχουν αρκετοί τρόποι διευκόλυνσης για τον οργανοποιό και για τον παίχτη. όργανα πλακωμένα στα βερνίκια και στις φιγούρες, με βέργες, με στάνταρ σκάφη, με διάφορα “καλούδια”… αποτέλεσμα, παρόμοιος ήχος σε όργανα με διαφορετικά ξύλα και τιμή.
αφήστε το ξύλο να μιλήσει, να διαλέγουμε κι εμείς ό,τι μας ταιριάζει!

Να συμφωνησω κατ αρχην με τον φιλο nikosn.
Δεν ειπα οτι το βερνικι μπαλας απαγορευεται η δεν κανει να το βαζουμε σε μπουζουκι.Ειπα οτι δεν ενδικνυται διοτι η διαφορα ειναι πολυ μικρη στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα ωστε να το χρησιμοποιησουμε σε ενα οργανο που θα φαει ταλαιπωρεια απο ιδρωτες χτυπηματα κτλ,
Δεν απαντηθηκε ομως η ερωτηση μου ειδικα απο τους υπερμαχους του βερνικιου μπαλας.Ασ μας πει καποιος συναδελφος η καποιος που γνωριζει γιατι δεν χρησημοποιειται στα ουτια αφου ειναι ο παραδοσιακος και σωστος τροπος τελειωματος.
οσο για την ερωτηση απο τον φιλο αλχημηστη δεν μπορω να απαντησω για την ελαφροπετρα μιας και δεν χρησιμοποιω βερνικι μπαλας στα τελειωματα των δικων μου μουσικων οργανων.
Η μονη φορα που χρησιμοποιησα τετοια βερνικια ηταν στην αρχη πριν απο 15 χρονια.Χρειαστηκαν μονο 2 μπουζουκια με τελειωμα μπαλας για να καταλαβω οτι δεν ειναι και οτι καλυτερο για τα μπουζουκια.

Mακάρι να υπήρχαν like στο φόρουμ! Ό,τι like θα είχα διαθέσιμο, θα το έβαζα στο δικό σας σχόλιο γιατί τα αξίζετε και μιλήσατε έξω απο τα δόντια.