Καινούργιος στην παρέα σας αλλά λάτρης των ρεμπέτικων τραγουδιών με αρκετές γνώσεις γύρω από αυτά και με αρκετούς φίλος από τους γνωστούς νεότερους ερμηνευτές αλλά και παλιούς.
Ασχολούμαι πολλά χρόνια με την μουσική και ειδικά με αυτά τα τραγούδια όπως και με την παραδοσιακή μουσική.
Τραγουδώ, παίζω κάποια όργανα και ψιλογραφω στίχους και μουσική.
Ξεκινώ με το πρώτο μου θέμα που είναι το παρών με το οποίο θα ασχοληθούμε όλοι μαζί εδώ με αυτά που θα περιέχει.
Καλή συνέχεια και καλές απολαυσεις από καλή μουσική.
Ηλιας Ξανθη.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 21:34 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 21:20 —
Πρώτο τραγούδι που ανεβάζω είναι το Μανάκι μου.
Γνωστό παλιό ρεμπέτικο και παραδοσιακό από την Μικρά Ασία Ιωνία.
Πρώτη που το απέδωσε η Μαρία Παπαγκικα.
Εγώ εδώ σας ανεβάζω τα λινκ για να το ακούσετε από αυτήν αλλά και σε μια επανεκτελεση
Από την Μαριώ που για μένα είναι ίσως η καλύτερη που έχω ακούσει.
Ανεβάζω και τους στίχους για όποιον τους θέλει.
Πέρασα ένα βράδυ μέσα απʼ το Παγκράτι
και τρακάρω ένα πασά
αχ μανίτσα μου γλυκιά πάμε συντροφιά
να περάσει ωραία η βραδιά
με καμιά πενιά μες στη σιγαλιά
θα περάσει φίνα η βραδιά
Πω πω πω πασά μου
κάψε την καρδιά μου και πληρώνω ότι θες,
εχ μανίτσα μου γλυκιά πάμε συντροφιά
να περάσει ωραία η βραδιά
με καμιά πενιά μες στη σιγαλιά
θα περάσει φίνα η βραδιά
Έλα πια πασά μου μες την αγκαλιά μου
Και τραγούδια θα σου πω
Ωχ μανίτσα μου γλυκιά πάμε συντροφιά
να περάσει ωραία η βραδιά
με καμιά πενιά μες στη σιγαλιά
θα περάσει φίνα η βραδιά
Θα βρω και βαρέλι φίνο κοκκινέλι
και τραγούδια έμορφα
αχ μανίτσα μου γλυκιά πάμε συντροφιά
να περάσει ωραία η βραδιά
με καμιά πενιά μες στη σιγαλιά
θα περάσει φίνα η βραδιά
Στον κατάλογο του Μανιάτη, στίχοι και μουσική αποδίδονται στο Γιακουμή Μοντανάρη. Και ο Σχορέλης, σε αυτόν το αποδίδει. Μήπως έχεις άλλα, καινούργια στοιχεία; Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να τα δούμε κι εμείς.
Ο Ιάκωβος Μοντανάρης γεννήθηκε, έζησε και πέθανε στην Αθήνα. Στη Μικρά Ασία δεν ταξίδεψε ποτέ.
τη μανίτα. Με γιώτα και τον τόνο στο γιώτα (υπονοείται το μανιτάρι)
Για την Μικρα Ασια ειμαι λιγο στο παραπανω ψαξιμο δεν ειμαι εκατο της εκατο σιγουρος.
Μανητα με ητα ειναι ενα ειδος διχτυ ο τονος στον στιχο ειναι σε λαθος σημειο πρεπει να ηταν στο ητα δεν το προσεξα.
Επισης δεν βρηκα αυτην την εκτελεση που εχω εγω απο τον Αγαθωνα στο διαδυκτιο για να βαλω λινκ να το ακουσεται.
Η μανίτα είναι το μανιτάρι, στον “κώδικα” των μικροκλεφτών της εποχής εκείνης. “Μανιτάρι” ονόμαζαν το κόλπο που έστηναν, ώστε κάποιος αφελής να σηκώσει από το πεζοδρόμιο το άδειο πορτοφόλι (η μανίτα) που του πάσαραν έτσι ώστε να πέσει μπροστά του, και να εμφανιστούν μετά οργανωμένοι, να ζητάν τα χρήματα που δήθεν είχε το πορτοφόλι και τα ενεθυλάκωσε (δήθεν, βέβαια) ο αφελής, συνήθως επαρχιώτης στην Αθήνα, απειλώντας με γράπωμα και κουβάλημα στην αστυνομία. Συχνά υπήρχε και “μιλημένος” αστυνόμος στο κόλπο. [SIZE=2][COLOR=#000000][COLOR=#000000]Καμμία σχέση με δίχτυα. Μήπως μπερδεύεις τη λέξη με τα “μανά” δίχτυα;
Νικο και παλι γιασου.
Εχεις απολυτο δικιο για την μανιτα το εψαξα και εγω ξανα.
Αν θελης για το σωστο του στιχου σαν συντονιστης διορθωσετο σε παρακαλω.
Μανα ειναι μερος απο τα διχτυα και λογο του χανου που ειναι ψαρι μπερδευτικα και νομιζα σαν κατι απο ψαρεμα.
Ευχαριστω και για το λινκ με το αυθεντικο τραγουδι.
Για την ακρίβεια (ποτέ δεν είναι αργά!) τα μανά είναι δύο επιπλέον δίχτυα, δεμένα εκατέρωθεν κατά μήκος πάνω στο μεσαίο δίχτυ. Τα δύο μανά (αραιοπλεγμένα, εκ του αρχ. μανός = αραιός, εξ ού και μανόμετρο) με το μεγάλο «μάτι» τους (μέγεθος πλέξης) επιτρέπουν στο διερχόμενο ψάρι να διαπεράσει εύκολα το πρώτο απ’ αυτά, όμως το μεσαίο δίχτυ με την πυκνότερη πλέξη του (μικρό μάτι) δεν μπορεί να το διαπεράσει και στην προσπάθειά του να ξεφύγει, παγιδεύεται σπρώχνοντάς το δίχτυ προς τα έξω και δημιουργώντας έτσι μια «σακούλα» μεσαίου διχτυού σπρωγμένη μέσα στο εξωτερικό μεγάλο μάτι, ώστε η παγίδευση του ψαριού να είναι εξασφαλισμένη για τον ψαρά που θα λεβάρει αργότερα τα δίχτυα.