"Ρεμπέτικο": η εμπορική σημασία της λέξης

Τι εστι ρεμπετικο σημερα? Περιεργη λεξη πολλες οι αποψεις γυρω της! Τη συναντω σε συζητησεις μστακαληδων στην ΤV που αναφερονται σε χασισια,πορνες κ.α. μεχρι στις ταμπελες πολυτελων μπουζουκλερι…Τι περιγραφει άραγε σημερα αυτη η λέξη??? Μηπως βολευει στο μαρκετινγκ ως λεξη…!!! Μηπως πουλαει???
Παρατηρω στην τηλεοραση προγραμματα να καλουν συνεχεια μουστακοφορους κυριους που γρατσουνανε ενα τριχορδο να μας το παιξουν ειδικοι στο ειδος…λες και βγηκαν απ’ την τοτε εποχη…! Πολοι απ ευτους μεχρι και τη φραγκοσυριανη την παιζουν ανεσωστη…!!! Πολλοι προσπαθουν να μιλησουν αργκο, μας πουλανε αλανιαρικες ιστοριες και κουραφεξαλα!!! Και απο τον καναπε ο αλλος νομιζει πως βλεπει τον Μπαγιαντερα No2. Απο την αλλη υπαρχουν και πολλοι ερευνητες, περισπουδαστοι που εκμεταλευονται ολους τους παλλιους, τους παρουσιαζουν οπως αυτοι θελουν και τρωνε με χρυσα κουταλια…
Σημερα η χωρα μας ειναι βουτηγμενη στη διαφθορα, στη κλεψια, στην ανεργεια, στην εγκληματικοτητα ,στην κοινωνικη ανισοτητα και κανενα ασμα σ’ αυτα δεν αναφερεται…! Μηπως ειναι ανουσιο να λιβανιζουμε χασισοκαταστασεις, πορνες και νταηδων μιας εποχης που καν δεν ζησαμε??? Μηπως με τον ορο <<ρεμπετικο>> θελουμε περα απ το περιθοριακο τραγουδι να αμαυρωσουν και το υπολοιπο λαϊκο τραγουδι, μηπως θελουν να ξεγραψουν τον ορο <<Λαϊκο>> γιατι τους ενοχλει?? Μηπως με τον ορο <<ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ>> θελουν να μουμιοποιησουν το παλιο κοινωνικο λαϊκο τραγουδι και να το βλεπουμε σαν μουσειακο αντικειμενο??? Μηπως η λεξη αυτη ΠΟΥΛΑΕΙ???

Προσωπικά, οι ‘‘κύριοι’’ που τρώνε με τα χρυσά τους κουτάλια μου είναι εντελώς αδιάφοροι…Αν υιοθετούμε τις απόψεις του κάθε ‘‘τηλεοπτικού ρεμπέτη’’ αβίαστα και καθολικά απλά επειδη έχει μουστάκι και γρατζουνάει ένα μπουζούκι,το χάσαμε το παιχνίδι…Κάποιοι απ΄αυτούς είναι τυχοδιώκτες, άλλοι υποκριτές και τέλος μένει μια ομάδα αγνών ανθρώπων που λένε τα πράγματα ως έχουν!Τώρα όσον αφορά αυτόν που απο τον καναπε του νομιζει πως βλεπει τον Μπαγιαντερα No2 προφανώς γνωρίζει ελάχιστα για τον Νο1.
Τα περισσότερα ρεμπέτικα είναι φυσιολογικό να μην εκφράζουν απόλυτα την σημερινή κοινωνική πραγματικότητα αφού γράφτηκαν πρίν 7(±) δεκαετίες, αλλά με κάποιον μαγευτικό τρόπο σου μιλούν στην ψυχή.Όσο το ρεμπέτικο υπάρχει μέσα μας κανείς δεν μπορεί να το ‘‘πνίξει’’! Η ουσία είναι πως κάποιοι αγαπάμε ακούγοντας τη Φραγκοσυριανή και όχι με το ‘αγάπησε με’ της τάμτα, χωρίζουμε με το 'Χωρίσαμε ένα δειλινό ΄ και όχι με νταλγατζίδικα ερωτοτράγουδα του στυλ ‘πονάει ο χωρισμός’ και υπάρχουν πολλά ακόμη παραδείγματα απο την καθημερινότητα του καθενός…
Ακόμη, όσο υπάρχει λαός, κανείς δεν μπορεί να σβήσει το λα’ι’κό τραγούδι.Το επικίνδυνο σήμερα είναι πως ο κάθε άσχετος βαφτίζει λα’ι’κό ότι γουστάρει και οι άλλοι,οι πολλοί,αν θέλεις ο ‘‘λαός’’ που είναι ακόμη πιο άσχετοι το ενστερνίζονται.Έχουν κάνει το ρεμπέτικο λα’ι’κό, το λα’ι’κό σκυλάδικο ή ακόμα και ποπ και δε συμμαζεύεται…Αλλα ποιός καθεται να το ψάξει? (Για μένα η διαφορά λα’ι’κού και ρεμπέτικου ειναι οτι το πρώτο εκφράζει πολλούς ενω το δεύτερο μόνο εσένα…).
Τέλος πάντων, όπως γνωρίζεις, στις μέρες μας ό,τι μουσική θελήσεις μπορείς να ακούσεις!Επιλογές υπάρχουν άπειρες! (τραγούδια με πολιτικό νόημα,rock,pop,σκουπίδια,παραδοσιακά,ρεμπετικα κ.α.). Το θέμα είναι ο καθένας να επιλέγει τι θα ακούσει και όχι να ακούει κάτι επειδή έμμεσα ή άμεσα του το επιβάλουν!!
Συμπερασματικά το ρεμπέτικο ζεί και υπάρχει για όποιον το αγαπάει και του είναι απαραίτητο! Τώρα αν οι ‘‘ρεμπετοmarketers’’ θέλουν να το εκμεταλλευτούν, είμαι κι εγώ περίεργος να δώ τι θα καταφέρουν!

Μα φυσικά και δε μπορείς να πάρεις στα σοβαρά τους διάφορους χαλέδες που παριστάνουν τους μάγκες, όμως το θέμα δεν είναι εκεί. Δυστυχώς διαπιστώνω πως ακόμα κι ανάμεσά μας, που (θέλω να πιστεύω) είμαστε ό,τι αγνότερο βρίσκεις σήμερα στη ρεμπετολογία, εκτός από άπειρες παρεξηγήσεις, επιβιώνει κι ένας πατροκτόνος πουριτανισμός. Ναι λοιπόν, ο Μάρκος, ο Στράτος, ο Μπάτης, ο Μπαγιαντέρας, ο Παπαϊωάννου, ο Τσιτσάνης (ΝΑΙ, ΝΑΙ, ΝΑΙ) ήσαν χασικλήδες! Και ναι, γράψαν πολλά (υπέροχα) χασικλίδικα τραγούδια. Τι να κάνουμε; Στο πυρ το εξώτερον; Μήπως θέλετε ν’ αναστήσουμε στον Ψαρούδα;

Λοιπόν, τα πράγματα είναι απλά.
Ο όρος “ρεμπέτικο” από την πρώτη στιγμή (Σμύρνη) χρησιμοποιήθηκε γιά εμπορικούς λόγους.
Σημασία δεν έχει ποιό ήταν το νόημα πριν, και τι έγινε μετά.
Σημασία έχει πως σήμερα, με τον όρο ρεμπέτικο, αντιλαμβανόμαστε μιά συγκεκριμένη κατηγορία του λαϊκού αστικού τραγουδιού, που αναπτύχθηκε κι έκλεισε τον κύκλο του μόλις και μετά βίας μέσα σε τριάντα χρόνια. Ο όρος “λαϊκό” αφορά μιά μεγάλη κατηγορία του Ελληνικού τραγουδιού, του οποίου το “ρεμπέτικο” αποτελεί μιάν υποκατηγορία. Μιάν υποκατηγορία όμως που όχι μόνο τροφοδότησε όλο το “λαϊκό” τραγούδι που ακολούθησε, αλλά αποτελεί τη σημαντικότερη λαϊκή πολιτιστική δημιουργία από καταβολής Ελληνικού Κράτους. Κι αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει ΚΑΙ Χασικλίδικα, ΚΑΙ της παρανομίας, ΚΑΙ της φυλακής, φυσικά, ΚΑΙ τα υπέροχα μινόρια στα οποία αναφερόμαστε. Κι είναι χασικλής αυτός πούγραψε τόσο τη Φραγκοσυριανή όσο και το Χαράματα η ώρα τρεις, αλλά και τον Ντερβίση και τόσα άλλα. Κι η έμπνευσή του, είτε το θέλουμε είτε όχι, ακόμα και γιά τα μινόρε και τις καντέδες, ξέρομε από τον ίδιο από που πηγάζει:

Εγώ δεν είμαι ποιητής στιχάκια ν’ αραδιάζω,
μα μου τα φέρνει ο ναργιλές και τα κατασκευάζω.

Έρευνα δε γίνεται με πουριτανισμούς. Αντίθετα, αν καταλάβομε ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΑΣΙΚΛΙΔΙΚΟΥ, θα μπορέσουμε σήμερα να δούμε ΠΟΛΙΤΙΚΑ το σήμερα, κι ας μην είμαστε πιά ούτε χασικλήδες ούτε μάγκες. Έξω από πολιτικά δόγματα, που βάζουν σε κουτάκια τους ανθρώπους, και πετάνε στο περιθώριο κάποιους άλλους ανθρώπους. Μάλιστα, εξωβελίζουν τους ανθρώπους ακριβώς που αποτέλεσαν την ΠΡΩΤΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ, την πρώτη κοινωνία της Βιομηχανικής Επανάστασης που δε μετρούσε τον άνθρωπο με χρήμα, αλλά με άλλες ΗΘΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ. Και γι αυτό το ρεμπέτικο (στο σύνολό του, συμπεριλαμβανομένου και του χασικλίδικου) έγινε τόσο λαοφιλές.

Μηπως θα επρεπε τουλαχιστον σε δημοσιες εμφανισεις οι ειδικοι να αναφερονται στην καλη οψη του λαϊκου αστικου τραγουδιου και να μην επικεντρωνονται τοσο πολυ σε καταχρησεις κ.λ.π. Για φανταστειτε ενα παιδι 14 χρονων που ακουει αυτες τις ιστοριες περι χασις κ.α. Μην ξεχναμε πως το χασις ερχεται σε αντιθεση με τον ιερο σκοπο που υπηρετει το λαϊκο τραγουδι…Απο τη μια το λαϊκο τραγουδι αποτελει μεσο εκφρασης του απλου λαού και απο την άλλη το χασις αποτελει ενα απο τα πιο σύγχρονα μεσα για να στερουν την ελευθερη εκφραση των ατομων…Σκεφτειτε έναν ανεργο, εναν αδικημενο που καταπατουνται τα δικαιωματα του…αν αυτος την πίνει και ζει στον κόσμο του μετα πως να αγωνιστει και να επαναστατησει…?

Πιστέυω πως το ρεμπέτικο, είτε σαν λέξη, είτε σαν βιβλίο, είτε σαν σιντί ΔΕΝ πουλάει.
Πουλάει το τρέντι, το ιμο, ο Γονίδης, η Μάρω Βαμβουνάκη…

Κοντόσταυρε, πριν ασχοληθείς με το χασίς πρέπει να μελετήσεις λιγάκι ιστορία.

Ο γεωπόνος (και λογοτέχνης) του Καποδίστρια, Γρηγόριος Παλαιολόγος, ύστερα από το έργο του “Περί της καλλιεργείας του γεώμηλου εν Ελλάδι” (πατάτες), εξέδωσε το 1836 (ναι, χίλια οχτακόσια τριάκοντα έξ) το δεύτερο εκσυγχρονιστικό του έργο: “Περί της καλλιεργείας της καννάβεως εν Ελλάδι”!

(Λίγα-λίγα θα τα βγάλω, Νίκο…)

Άρη, κάπου νομίζω πως σε είπα Κωνσταντινίδη αντί γιά Νικολαϊδη…
Sorrrrrrrrry…

Το παιδι των 14 χρονων πρεπει να φτασει τα 14 και μαλιστα υγιες !! Πως ;;
Με τους δρομους που εχουμε ;; Στην Αθηνων-Πατρων αυτο το ΣΦΑΓΕΙΟ (ΑΙΔΩΣ ΑΧΡΕΙΟΙ !!) ξεκλιριζεται καθημερινα κοσμος. Καπου 1.500 ανθρωποι το χρονο απο τροχαια, ΡΕΚΟΡ ΕΥΡΩΠΗΣ !!! δλδ 4 περιπου συνελληνες τη μερα, τωρα που εμεις παρλαρουμε !!! Απ΄την αλλη ο κολλητος του πρωθ/γου μοιραζει αφειδως εκατομυρια ευρω ΣΤΟΝ ΚΑΘΕ ΤΡΑΜΠΑΚΟΥΛΑ ΚΟΛΛΗΤΟ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ, το ιδιο και σε ολα τα υπουργεια απο τους ειδκους λογαριασμους και τα ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ, γιατι θα βγουνε και θα πουνε : “ε… δεν ειχαμε λεφτα …” !!
Με το συστημα υγειας ;; Τη σαπιλα και την ξεφτιλα του την ξερουμε ολοι !!
Και με τι παραστασεις ;;
Απο το σχολειο ;; Γνωσεις ξερές, με την οκα, παρε και αγγλικα, γαλλικα, φροντιστηρια κλπ
οσο για διαπαιδαγωγηση ;; Θεμα τυχης, συγκυριας και παρακολουθησης γονιου !!
Απο το περιβαλλον ;; Σε μια τσιμεντουπολη ποια ειναι τα ιδανικα και τα θελω ;; Τι εχει να προσφερει ;; Βιλλατζ και αλλου φαν παρκ ;; Στην επαρχια & στο χωριο παλι ;; Ο μαγικος κοσμος της τιβι και το dvd φανταζει θεϊκος !! Στα Ζωνιανα ο πιτσιρικας θα επηρρεαστει απο κανα ρεμπετη μηπως μουστακαλή ;;
Απο το σπιτι ;; Με τις μισες οικογενειες χωρισμενες ;; Τυχερα τα παιδια που τα μεγαλωνουν οι καλες γιαγιαδες και οι καλοι παπουδες τελικα, καποιες καλες κυραδες και καποιες καλες Ρωσιδες !!
Και αντε μπηκες στο στιβο. Με τι πτυχια ;; Με τι μεσο ;; Με ποσο μεσο ;; Πσοους κ*#&ους θα πρεπει να φιλησει καποιος μαζι με την οικογενεια του ;;
Μερικα στιγμιοτυπα φρεσκα :
Μιση αδεια ταξι σε τουριστικο ΧΩΡΙΟ στα μερη μου : 200.000 ευρω
Εταιρεια κατασκευων σπιτιων πηρε μαζεμενες 10 οικοδομ.αδειες και κερναγε ολη την πολεοδομια μεγαλο φαγοποτι σας λεω !! Αγοραστες ειτε ξενοι ειτε Ελληνες με δανεια απο τις ελληνικες τραπεζες που ειναι τα καλυτερα μαγαζια σε ολη την ευρωπη !!
Σε τηλεπαιγνιδι τοπικου καναλιου, 17χρονη απαντα για τον αθλο του Ηρακλη : …υδρα εμμμ…
εψαχνε το ¨λερναια" ενω μετα απο λιγο αλλη κοπελλα απαντα αψογα για το ποια ταινια μεταξυ τριών ηταν αυτη που επαιζε ο ταδε χολυγουντιανός !!
Στην Πτολεμαιδα η 14χρονη ομορφοτερη λεει του σχολειου, εκανε σχεση με 32 χρονο και ρουφαγανε μαζι κοκα και καποια μερα τη βρηκανε στον τοπο !!
[b]Οι μουστακαληδες ρεμπετες (παλιοι ή νεοτεροι) θα μας οδηγησουν στα ναρκωτικα ;;

[/b][SIZE=2]προς webmaster
Συγγνωμη για τη φόρα, δεν το ελεγξα, ξεπερασα τα ορια ;;
Το νεο-ρεμπετες για να καταλαβαινομαστε. Συμφωνω με την περιγραφη της Ιω. στο θεμα αυτο !
[/SIZE]

Ήρεμα, δε χρειάζεται να εξάπτεσαι.

Φίλε κοντοστέϊρος, το παράδειγμα του 14χρονου είναι λίγο ατυχές.

Υ.Γ. “Νεο-ρεμπέτες”; :112:

Φυσικα και οι ψευτοκουλτουριαρηδες αποτελουν ασημαντη σταγονα στον ωκεανο…μπροστα στο μεγαλο κοινωνικο προβλημα των ναρκωτικων! Το ανεφερα ομως γιατι ετσι το παρατηρησα ως απλος λατρης του παλιου λαϊκου τραγουδιου…και αναρωτηθηκα γιατι τοσος πολυς λογος γυρω απο το θεμα <<χασις>> στα ραδιοφωνα, τηλεορασεις , εκδηλωσεις που το θεμα συζητησης ειναι το παλιο λαϊκο τραγουδι .Για μενα το χασις αποτελει μια μαυρη σελιδα στην ιστορια του λαϊκου τραγουδιου. Το παλιο λαϊκο τραγουδι κρυβει τοσες μαγικες ομορφιες που πρεπει να στρεψουμε την προσοχη μας και δεν χρειαζεται καθολου να διατυμπανιζουμε συνεχως τα χασισοκαμωματα…

Κάτι μου θυμίζει αυτό! Για ρίξε μια ματιά εδώ http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=18347&highlight=������
και κοίτα τι κατάληξη είχε το topic!:089:

Το μεγαλο προβλημα του λαικου τραγουδιου πλεον, ειναι οτι δεν ειναι και δεν μπορει να ονομαστει λαϊκο !! Δεχομαστε το παρελθον ως εχει χωρις διαστρεβλωσεις, χωρις μεγεθυνσεις και ελαχιστοποιησεις. Πολλοι μουσικοι, τραγουδιστες φιρματοι ή αγνωστοι, τη σημερον ημερα φουμαρουν αγριως ή σνιφαρουν ή χαπακωνονται και δεν ειναι καθολου ρεμπετες το αντιθετο μαλιστα. Παλια κατηγορουσαν τον Χεντριξ και τον Μορισσον γιαυτο. Μαζι μ’αυτους πολλοι μη μουσικοι κανουν το ιδιο στον ιδιο βαθμο ασχετα οτι δεν φαινονται !!
Επισης ειναι κι αλλα κουσουρια που κουβαλανε οι μουσικοι και οι λοιποι ανθρωποι. Μηπως θαπρεπε να μας ανησυχουν και αυτα ;; Οταν ξεφευγουν απο το μεσο ορο, ναι κατα τη γνωμη μου !! Αν θελουμε να ανησυχησουμε θα παμε στα στατιστικα, που λενε τι ;; Η Ελλαδα πρωτη σε καταναλωση ουισκυ ανα ατομο (νομιζω στην Ευρωπη πριν 2 χρονια αυτο), πρωτη σε κινητα ανα ατομο, πρωτη σε τροχαια στην Ευρωπη, δευτερη στον κοσμο σε τζογο ανα ατομο (μετα τη Ν.Κορεα) και τριτη σε τζιρο κλπ κλπ Στο χασις ειμαστε ακομα χαμηλα. Αν βγουνε κι αλλες 35χρονες σαν αυτη που τα σαρωσε ολα προσφατα, μας βλεπω να γινομαστε ολοι μουστακαληδες, κουλτουριαρηδες-χασικληδες !!

Ευτυχως το λαϊκο, ρεμπετικο και σμυρνεϊκο για το οποιο περναμε την ωρα μας εδω μεσα, εχει αφησει εργα απλα, κατανοητα, μικρα αριστουργηματα ψυχης, που και φτιαγμενος να μην εισαι σε φτιαχνουν !!! Ειναι κι αυτο κακο ;; Εγω θα διακρινω ομως μια διαφορα στους ρεμπετες απο τους νεωτερους εντεχνολαϊκους σε θεμα χαραχτηρα. Οτι ποτε δε συμβιβαστηκαν και δεν προσκυνησαν τον παρά. Αντιθετα τον περιφρονησαν επιδεικτικα !!

Συμφωνω οτι δεν εξαγοραζονταν και δεν υποτασονταν ευκολα και ειναι ενα θετικο των ανθρωπων εκεινων…

Σμυρνεϊκο, λαϊκο ,ρεμπετικο???

Αν η παιδεία πρέπει να είναι επιλεκτική (λογοκριμένη) τότε στη Γαλλία δεν πρέπει να διδάσκουν τους: Baudelaire, Rimbaud, Verlaine, Gautier, Hugo κ.λ. κ.λ.
Αντίστοιχα, στην Ελλάδα, ο Παπαδιαμάντης όποτε ανφέρει τις λέξεις χασίς, όπιο κ.λ. κ.λ.

Όσο γιά τις κατηγορίες που αναφέρεις, το θέμα έχει λυθεί από καιρό:

  1. ΜΑΓΚΙΚΑ (Μουρμούρικα και Γιουρούτικα): Αδέσποτα και ανώνυμα αστικά λαϊκά τραγούδια, που “τελειώνουν”, κωδικοποιούνται και συγχωνεύονται στο ρεμπέτικο, γύρω στο 1930.
  2. ΣΜΥΡΝΕΪΚΑ: Έντεχνα αστικά λαϊκά τραγούδια που διαμορφώθηκαν κυρίως στη Σμύρνη, και αφομοίωσαν τόσο τις ανατολίτικες μουσικές διαστάσεις, όσο και τις δυτικές, καθώς επίσης και κάποια “μουρμούρικα” (χασικλίδικα) που τους έδωσαν ένα χαρούμενο αστικό σατιρικό ύφος. Επιβιώνουν γιά λίγο μετά το 1922, ως επώνυμα πιά, και διοχετεύονται κι αυτά στο ρεμπέτικο που θ’ ακολουθήσει.
  3. ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ: 1930 ως το 1955 (περίπου). Η μεγάλη συνάντηση του ΣΜΥΡΝΕΪΚΟΥ (Μινόρε) με το ΜΑΓΚΙΚΟ (Ντουζένι κ.λ.). Σήμερα, το αντιλαμβανόμαστε μόνο με μπουζούκι. Οι δύο “γραμμές” (Μινόρε και Μουρμούρικο) πολλές φορές εκδηλώνονται ως συγχωνευμένες, άλλες φορές πάλι χωριστά. Αν αφαιρέσεις το χασίς και άλλες παρανομίες, θα του στερήσεις τόνα του ποδάρι.
  4. ΛΑΪΚΑ: Ο όρος δόθηκε στα τραγούδια που ακολούθησαν το τέλος του ρεμπέτικου, και αφορούσε τα τουρκογύφτικα, τα χαβαλεδιάρικα, τα ινδοπρεπή, αλλά αυτό δεν εμπόδισε ν’ αναδυθούν και κάποια αριστουργήματα.
  5. ΕΝΤΕΧΝΑ: Ονομάστηκαν από τους ίδιους, τα τραγούδια που διαμόρφωσαν οι Χατζηδάκις και Θεοδωράκης, στη δεκαετία του 1960.
  6. ΕΝΤΕΧΝΑ-ΛΑΪΚΑ: Όρος ευκαιριακός, γιά κάποιους που δε χωρούσαν σ’ όλες τις προηγούμενες κατηγορίες.
  7. ΕΛΑΦΡΟΛΑΪΚΑ: Εγώ τα λέω χουντικά.
  8. Νεοκυματικά, μπαλάντες, πολιτικό τραγούδι κ.λ. Δεν ξέρω αν μπορούμε να τα θεωρήσουμε “λαϊκά”. Έχουν πάντως κι αυτά την αξία τους.
  9. ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΟ ΧΑΟΣ!!! ΙΣΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ!!!

Πάντως, αν και όλα (σχεδόν) ανήκουν στην κατηγορία των εν γένει Λαϊκών (ή Λαϊκών αστικών) τραγουδιών, το ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ είναι ο πολιτιστικός ΒΡΑΧΟΣ, που άλλαξε την ιστορία του λαϊκού τραγουδιού στην Ελλάδα. Συμπεριλαμβανομένων, φυσικά, των χασικλίδικων, κι ας αφήσουμε πιά τους πουριτανισμούς.

Σ’ε μιάν άλλη στήλη, μιλάμε γιά τους Μεβλεβή. Όπου το χασίς παίζει βασικό ρόλο. Όπως στην Ορθόδοξη Εκκλησία, το λιβάνι.

Τέλος, αν θέλομε να είμαστε σοβαροί, ναρκωτικά είναι μόνο τα οπιογενή (αφιόνι-όπιο, μορφίνη, ηρωϊνη). Τα άλλα λέγονται ψυχοδηλωτικά, και χρησιμοποιούνται σε πολλά φάρμακα. Το χασίς μάλιστα είναι το μόνο που θεραπεύει το γλαύκωμα (καταρράκτη).

Δεν μπορω να καταλαυω γιατι χρησιμοποιειτε τον ορο <<λαϊκο>> σαν ξεχωριστη κατηγορία και μαλιστα κατατασετε σ’αυτο τα χαβαλετζιδικα, ινδοπρεπη κ.λ.π τραγουδια…

Πουριτανισμος δεν ειναι να εκφερεις μια δικη σου αποψη…και μαλιστα οταν αυτη εναντιωνεται στα ναρκωτικα!!! Καποτε διαβαζοντας ερευνητες οπως Πετροπουλο, Γεωργιαδη κ.α. δεχομουν ολον αυτον τον λογο περι χασις, τεκεδων κ.λ.π. Ομως αναρωτηθηκα καποια στιγμη αν αυτα τα χασισοτραγουδα αποτελουν εκφραση του λαου ή εκφραζουν μια μικρη μεριδα και μαλιστα προβληματικη. Ακομη αναρωτηθηκα ποια η προσφορα τους στη σημερινη κοινωνία…? Και θα ξαναεπισημανω πως τα ναρκωτικα σημερα αποτελουν ενα απο τα ισχυροτερα μεσα για να στερουν την ελευθερια ενος ατομου καθιστόντας το αναξιο να αγωνιστει και να αντιδρασει σ’ αυτον που του καταπατα τα δικαιωματα του…Οταν δεν γουσταρεις τον κοσμο που αυτοι σε βαζουν να ζησεις τοτε σου πασαρουν εναν κοσμο ψευτικο για να μην αντιδρασεις…!!!

Πο Πο Πο Πο πο Πο Πο … Συνφονω Με τον κυριο Φερρη ,ακομα και η απολογια του Σοκρατη γραμμενη απο τον Πλατονα δεν θα την διδασκαν σε ολο τον κοσμο αφου καταδικαστεικε με πηνη θανατου.Τορα τα ρεμπετικα φτενε για της ανομαλιες της κοινωνιας , τα ρεμπετικα ειναι η αντιδραση .Και ενα αλο πραγματακι ,παν μετρον αριστο ,ακομα και το νερο σε αυθωνη ποσοτιτα σκοτονει . . . Το χασις ειναι πολυ οφελιμο σε ασθενοις με καρκινο και με AIDS που λαβενουν φαρμακα αυστηρα που προκαλουν ανορεξεια για να τους ανειξει την ορεξη.Εχω δυο κορες και εναν γιο, προκρηνω το ρεμπετικο περιβαλον παρα Rock Disco Techno που εχουν κοκαινη εξταζι crack, και δεν εχουν ηθεικους αγραφτους νομους .Για τον Δερβηση το χασις ειναι ενας επικηνδινος συμαχος που μπορει να σου δοσει την νικη μα μπορει να σε καταστρεψει χρειαζετε κατι παραπανο απο μενος τολμη και αναγκη χρειαζετε ψυχηκη ισοροπια που πολλοι λυγοι την εχουν ,ειναι ενα κλειδι που ανηγει διαφορες πορτες που κρυβουν μυστικα αλλα που ελευθερονουν και θηρια, αυτα μου εμαθε ο δασκαλος μου και για αυτο δεν το φουμερο ,βαζω στον ναργιλε μου μονο τουμπεκι αιγιπτιακο και αρομα κερασιου . Ο δασκαλοσμου το φουμερε μεχρι τα 78 οταν επαθε κολπο ,και πεθανε 82 ετον .Θα ηθελα να προσθεσω μιαν αλλη κατηγορια τα ΑΡΧΟΝΤΟΡΕΜΠΕΤΙΚΑ δεινο εγω αυτη την ονομασια στης νεαις εκδοσεις παλεον τραγουδιον απο virtuoses της φωνης οπος τον Νταλαρα , Κετη Γκρει , Χαρη Αλεξειου ,Π Πανου ,Γλυκερια .

Γεια σου ρε Φέρρη! Το είπε και ο μαλλιάς που μπουκάρισε στο ταξί του Χάρυ Κλυνν με μια βαλίτσα φορτωμένη μπάφους(σου θυμίζει κάποιον ο εν λόγω τύπος;) στο Made in Greece :
-Μαυράκι του θεού ρε!

Πρώτον. Εννοείται ότι όλα τούτα περικλείονται στο Αστικό Λαϊκό Τραγουδι. Εξ’ ορισμού. Αυτό που χρησιμοποιείται ως υποκατηγορία, “λαϊκά” (με το λάμδα μικρό) δέξου το ως μια συμβατική ονομασία (ίσως ατυχής, όπως και το “Ρεμπέτικο”, αλλά τί να κάνουμε τώρα;). Μη κολάς σε τετριμμένα.

Δεύτερον. Στα περί πουριτανισμού απαντώ με μια ερώτηση κρίσης στον αναγνώστη Σταύρακα: μήπως πρέπει την μεταξική λογοκρισία (με την οποία και κόπηκε μαχαίρι οποιαδήποτε χασικλίδικη θεματολογία) να την αναπωλούμε ως μέγιστή πολιτισμική και κοινωνική προσφορά;

Το ρεμπέτικο δεν ήταν η έκφραση του περιθωρίου, αλλά ήταν έφραση και του περιθωρίου. Πώς να το κάνουμε δηλαδή; Facts are stubborn things, που λένε. Και ξέρεις τί; Η “οσιοποίηση” αυτή του ρεμπέτικου είναι όσο βλακώδης, αστεία, όμως κι επικίνδυνη, όσο η αντιδιαμετρική σε αυτήν προσέγγιση, αυτήν δηλαδή της εσκεμένης απαξίωσης του, συλλήβδην ως “η μουσική των τεκέδων και των μαχαιροβγάλτηδων”.

Αυτά ρε Σταύρακα.
Και πού ‘σαι, πάρ’ το λίγο πιο χαλαρά, σε βλέπω πολύ τσιτωμένο.

:019:Μου αρεσε ετσι που το ειπες ,δεν ειναι αληθια μα τα ειπες ορεα . . .

Ρε φιλε σου είπε κανένας να παρεις ναρκωτικά??? Δηλαδή τι να κάνουμε τωρα ενα μερος του ρεμπετικου εχει και χασισια και πρεζες και μαχαιρώματα και δεν ξερω τι… Να αλλάξουμε την ιστορία δηλαδή?