"Ρεμπέτικο" Φέρρη

Με το ‘Ρεμπέτικο’ του Φέρρη το ταλέντο του Ξαρχάκου πέτυχε κάτι μοναδικό,να γεννήσει ρεμπέτικα εν έτει 1983!Ο Ξαρχάκος δεν χρησιμοποίησε το άλλοθι της αποστασιοποίησης.Αυτό
που έκανε ήταν να καθίσει να γράψει ρεμπέτικα τραγούδια με βάση όλα τα κλισέ κι όλους τους δρόμους του είδους.Η επιτυχία του βρίσκεται ακριβώς στην παντελή έλλειψη πρωτοτυπίας ή φιλοδοξίας ανασύνθεσης.Το σημερινό αντίγραφο όχι μόνο δεν μας ενοχλεί αλλά μας επιβάλλεται.Στην πραγμάτωση αυτής της επιστροφής η ποίηση του Νίκου Γκάτσου έπαιξε καθοριστικό ρόλο.Το ρεμπέτικο και το λαϊκό της εποχής έχει τέτοια δύναμη που δεν ανήκει μόνο σ αυτούς που το έγραψαν ή το έζησαν αλλά έχει ποτίσει κάθε Ελληνα απ όπου κι αν προέρχεται,όποια κι αν είναι τα βιώματα του…(Γιώργου Νοταρά-Το ελληνικό τραγούδι των τελευταίων 30 χρόνων).
Με τα πιο πάνω αποσπάσματα διερωτήθηκα αν θα μπoρούσε να γίνει κάποια προσπάθεια έκδοσης του έργου σε DVD;

Den diafono ta tragoudia tou “Rebetiko” itan pirotexnima mesa stin nyxta
Omos giti den synexistike ???
Mipos to mono kinitro itan i tainia
kai tipota allo ??

Ama einai etsi den kamnete kyr. Ferri
kamia 5-6 tenies akoma
mpas kai mas xarisete kai alla
omorfa tragoudia

vghke to dvd psilo akrivo alla me paaaaaaaara polla extras kai axizei pragmatika

Αν ξέρετε παρακαλώ πείτε μας αν αυτό το DVD διατίθεται και απο ποιόν στην Κύπρο.
Αυγουστής.

Μελτέμη και Αυγουστή, ρίξτε e-mail για γνωριμία (αν γουστάρετε).

To βρήκα επιτέλους το DVD του Φέρρη.
Είναι εκπληκτικά τέλειο έργο.
Εκπληρώνεται έτσι η προσπάθεια πέραν των δέκα
ετών να αποκτήσω το αριστούργημα που ξεπήγασε
από το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και όπου σάρωσε τα βραβεία.
Διαφωτιστική η παρουσίαση του Φέρρη φορώντας άσπρη
μπλούζα και γαλάζια ζακέτα, λιτό ντύσιμο που πάει
με το φιλμ.
Πολύ χρηστική η επιλγή να ακούσει κάποιος τα τραγούδια.
Ωραίο το κουίζ όπου την έπαθα με την ερώτηση
ΠΟΙΟΣ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΤΙΧΟ ΓΙΑ ΤΟ “ΘΩΜΑ”?
Εβδιαφέρον ντοκυμανταίρ με τίτλο “Τα ματόκλαδα
σου λάμπουν” με Ανέστη Βλάχο και Σοφία Φέρρη.
Ποια είναι η Σοφία?
Στην ταινία παίζει η Κατερίνα-Δαναή Φέρρη.
Ποια είναι? Κόρη του Φέρρη.
Επίσης η Θέσια φαίνεται στην παρουσίαση του θεατρικού που βασίζεται στην ταινία και φέρει
τον τίτλο “Ρεμπέτικο μυστήριο”.
Επίσης ο Φέρρης επιμένει να γράφει REMBETIKO
από το ρεμβάζω προφανώς όπως εξήγησε παλαιότερα.
Μια απορία είναι τι έκανε η Μαρίκα Νίνου από το 1919 μέχρι το 1956 που φτάνει στην Αθήνα?
Ήταν στη Σαλονίκη ή στο Σικάγο.
Ξανάζησα σκηνές όπου συλλαμβάνεται ο Γιωργάκης (Μανιάτης)ή ακόμα η κηδεία της Νίνου που παραπέμπει λίγο στην κηδείατου Στράτου Διονυσίου
με σχήμα μεταγενομένης επίδρασης…με μπαγλαμάδες
και ηρωϊκό αντίκρυσμα της ζωής.
Καταπληκτική Λεονάρδου, Μπαζάκα σε τραγικό ρόλο και ο Καλογερόπουλος σε δυναμική προοπτική.
Ο Τζούμας στο κωμικό στυλ από τότε.
Νάσαι καλά πάντα Φέρρη που μας ετοίμασες αυτή
την πανδαισία!
Για τον Αυγουστή που ρωτούσε, να πω ότι το πήρα
από μαγαζί στη Λεμεσό, λέγεται New Musical Way, Τηλ. 25-361160.

Eυχαριστώ Μελτέμη. Θα το Πάρω.
Αυγουστής

  1. Σοφία Φέρρη είναι η τότε (1961) σύζυγός μου, το γένος Σφακιανάκη, κόρη του Κων/νου Σφακιανάκη συνθέτη της Εθνικής μουσικής σχολής, γνωστού κυρίως από το “Ντούρου ντούρου”. Είναι τότε που ανακάλυψα στ’ αρχεία του δίσκους 78 στροφών με ρεμπέτικα (“Η Μαρίτσα στο χαρέμι”, “Βάρκα γυαλό” κ.ά.)

  2. Κατερίνα-Δανάη Φέρρη είναι η κόρη μου από τον 2ο μου γάμο, σήμερα αριστούχος του Ωδείου στα κρουστά, και εξαιρετική μεταφράστρια (του Καστανιώτη) από τα Ισπανικά.

  3. Η Μαρίκα του Ρεμπέτικου ΔΕΝ είναι η Μαρίκα Νίνου. Υπάρχουν ομοιότητες, αλλά υπάρχουν και σοβαρές διαφορές.

  4. Στο 1919-1965, πιθανόν το DVD σου να μην έβγαλε τους ενδιάμεσους Ελληνικούς υπότιτλους που καθορίζουν τις χρονολογίες και τους τόπους ως εξής:
    α) 1919 η Μαρίκα γεννιέται στη Σμύρνη.
    β) 1922 στα Προσφυγικά του Πειραιά.
    γ) 1937 (περίπου) “ανεβαίνει” στην Αθήνα, και πιάνει δουλειά στου Ιορδάνη.
    δ) 1944-1949 περιοδεία στην Ελλάδα
    ε) 1950 (περίπου) ταξίδι στην Αμερική.
    στ) 1956 επιστροφή στην Ελλάδα.

  5. Η κηδεία είναι όπως μου περιέγραψε την κηδεία της Νίνου ο Κώστας Καζάκος, το 1957 που ήρθα στην Ελλάδα. Με την υπέρβαση του ομαδικού ζεϊμπέκικου φυσικά, που δεν είδαμε ακόμα να γίνεται.

Πολύ κατατοπιστικά, ευχαριστώ.
Διάβαζα και ένα πιο παλιό άρθρο για την ταινία

http://www.culture.gr/2/22/222/22200/1983/e2228305.html

Επίσης με τη συνέντευξη Φέρρη, έχω την πληροφόρηση
να διαβάσω το μυθιστόρημα του Κ. Πολίτη “Στου Χατζηφράγκου” για τα σαραντάχρονα της Σμύρνης.

Έβλεπα χτές την ταινία και πάλι…
Η πρώτη φορά όμως στο πολυδιαφημισμένο DVD.

Δεν θα κρίνω την ταινία γιατί αυτό έχει γίνει άπειρες φορές και η ίδια ανήκει κατά μια έννοια στα Κλάσικ του ελλ. κινηματογράφου…

Αυτο που με ενόχλησε απίστευτα πολύ ήταν ο υποτιτλισμός.Ειχα την “ατυχία” να δώ την ταινία με 2 φίλους γερμανούς εδώ στην εστία.Ακούνε απο μένα τις μουσικές αλλά δεν είχαν εικόνα της περιόδου.Και είπα να τους παρουσιάσω την ταινία…

Ε λοιπόν οι γερμανικοί υπότιτλοι (και όπως έμαθα και από έναν φίλο τούρκο ΚΑΙ οι τούρκικοι υπότιτλοι) είναι τελείως λάθος.Δεν υπάρχει μια πρόταση που να μην έχει γραμματικά λάθη και συντακτικά σε σημείο που να μην βγαίνει νόημα…Οι μεταφράσεις είναι αφελείς (ειδικά των τραγουδιών) και δυστυχώς δεν βοηθάνε τον ξένο θεατή.

Απλά θα περίμενε κανείς από μια παραγωγή που προφανώς κόστισε πολλά και από ένα DVD που κοστίζει έτσι κι αλλιώς πολλά (35 ευράκια είχα δώσει) να μην έχει τέτοιου είδους ατέλειες…
Κρίμα γιατί οι φίλοι σχολιάζανε όλη την ώρα τους κάκιστους υπότιτλους και φυσικά δεν συγκεντρώ8ηκαν στην ταινία…

Νίκος

Φίλε Νίκο, έχεις απόλυτο δίκιο.
Η ανακατασκευή και το authoring (με υπότιτλους κ.λ.) στοίχισαν περίπου 75.000 ΕΥΡΩ (25.000.000 δραχμές), ποσό που δεν πρόκειται ίσως ποτέ να καλυφθεί από τις πωλήσεις. Κι έχω ενοχές γι αυτό, απέναντι στον παραγωγό. Παρ’ όλα αυτά, πέσαμε σε κάφρο της τελικής μετασκευής γιά DVD, και το αντιληφθήκαμε πολύ αργά, αφού κυκλοφόρησαν τα 1.000 πρώτα κομμάτι ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΛΑΘΗ, και το κυριότερο τον ήχο που ενώ είχα κάνει μιά ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ γιά το 5+1 (surround) αυτός το παρέδωσε… μονοφωνικό!!! Μόλις το αντιληφθήκαμε, αποσύραμε τ’ αντίτυπα από τα μαγαζιά, και το δώσαμε στην IMAGINA γιά καινούργιο AUTHORING.
Έτσι, επαναφέραμε το 5+1 στον ήχο, και διορθώσαμε αρκετά λάθη στα υπόλοιπα και τα Extras, και κόψαμε τις διαφημίσεις των πορνό (!!!) πούχε βάλει ο αλήτης. Αυτό που κυκλοφορεί τώρα, έχει επιπλέον εξωτερικό χαρτονάκι, στο οποίο ο (εξωτερικός) τίτλος είναι στα εγγλέζικα. Δυστυχώς δε μπορέσαμε να ελέγξουμε τους υπότιτλους. Σε πρώτη ευκαιρία, θα το φροντίσω, αλλά δεν τολμώ να ζητήσω τώρα από τον παραγωγό να κάνει άλλα έξοδα.

Σημ. Όποιος από το Φόρουμ έχει αγοράσει την πρώτη κυκλοφορία (χωρίς το χαρτονάκι), ας με ειδοποιήσει, να του το αντικαταστήσομε με το καλό.

Και πάλι ευχαριστώ γιά το ενδιαφέρον.

Γεια σας,
Χτες πρωτοειδα την ταινια. Αγνοουσα την υπαρξη της μεχρι περισυ, αλλα δεν ετυχε να την νοικιασω να τη δω. Τεσπα, μετα απο αυτη την ταινια πιστευω πως αρχιζω να νιωθω πιο κοντα το Ρεμπετικο τραγουδι, χρονια τορα ακουω εντεχνο κ.α. λαΐκα (δεν ειναι η πρωτη μου επαφη με αυτο), αλλα με αυτη την ταινια ειδα οτι μπορεις να μαθεις οχι μονο την φοβερη μουσικη κ να διασκεδασεις, αλλα μπορεις να μαθεις την ιστορια ενος λαου μεσα απο τα τραγουδια (ποτε δε πιστευα πως “Του Θωμα” αναφερει πραγματικα προσωπα).
Θα ηθελα λοιπον να μου πειτε αν υπαρχει το soundtrack της ταινιας για αρχη, θα ηθελα να ακουσω παλι την φωνη της Σ. Λεωναρδου

Φίλε Γιώργο,
βέβαια υπάρχει το soundtrack. Κυκλοφορεί σε έκδοση διπλού cd. Σε όποιο δισκάδικο και να ρωτήσεις δεν υπάρχει περίπτωση να μην το ξέρουν. ʼντε, καλωσήρθες στη παρέα μας!

  1. Ευχαριστώ και πάλι όλους. Γιά τους παλιούς, πρέπει να υπενθυμίσω πως πρόκειται γιά ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ του 2004, με αποκατάσταση των χαμένων σκηνών, 2,5 ώρες διάρκεια, 5+1 ήχο, ντίτζιταλ εικόνα και πολλές βελτιώσεις.
  2. Το σάουντρακ περιλαμβάνεται στα Έξτραζ, όπου όμως βρίσκεις και το “Δίχτυ” με την Λεονάρδου, και το “Ερηνάκι” του Τούντα με τον Θοδωρή Πολυκανδριώτη, που δεν είχαν περιληφθεί στον δίσκο του Ξαρχάκου.
  3. Σάκη Πάπιστα, δεν ξέρω αν πήρες το μήνυμά μου, τα παρακάτω αφορά και σένα. Πρέπει οπωσδήποτε να συναντηθούμε, έχω κι εγώ τις προτάσεις μου.
  4. Στις 8/9 το βράδυ, το Καφέ Αμάν του Φέρρη δίνει συναυλία στην Ξάνθη, και θάχει και χορευτικό συγκρότημα.
  5. Στις 9/9 θάμαι Θεσσαλονίκη, Κουρούνη, Σάκη, και όσοι άλλοι Θεσ/νικείς, πρέπει να βρεθούμε στη διάρκεια της ημέρας (10 ή και 11/9), γιατί το βράδυ της 9/9 έχω να κάνω μιάν εισήγηση στην ημερίδα γιά την Παιδεία, και στις 10 έχω… τον γάμο του Τριανταφυλλόπουλου (μη γελάτε ρε!) Πάντως γιά τους ξενύχτηδες, είμαι επίσης διαθέσιμος.
  6. Στις 2/10 στην Αθήνα, έχομε πάλι συναυλία σε κάποιο φεστιβάλ, δε μούπανε ακόμα αν είναι της ΚΝΕ ή του Συνασπισμού! Μόλις μάθω θα σας πω!
  7. Γιά τους Πριγκηπομαστούρηδες, πρέπει να πούμε πως το ρεμπέτικο καθιέρωσε μιάν ειδική “αργκό”, που αφορά τη σμίξη του κατ’ επίφασιν περιθωρίου με τους πρόσφυγες, την αντικοινωνική (στην ουσία) διάθεση της φτωχολογιάς, και την επιθυμία γιά ένταξη στο κλεινόν άστυ (Αρχόντισσες, πρίγκηπες, αριστοκράτησες κ.λ. κ.λ.) Είναι πολύ μεγάλη κουβέντα, και θάπρεπε κάποτε να γίνει σοβαρή δουλειά γι αυτό το θέμα, πέρα από τις μπουρδολογίες του Πετρόπουλου.
  8. Γιά τη δημιουργία “νεορεμπέτικης” σκηνής, έχω άποψη, και δουλεύω πάνω σ’ αυτή την ιδέα, σε συνεργασία με τη Θέσια Παναγιώτου, τον Γιώργο Κουτουλάκη, κάποιον Κολόμβο που ψάχνω να τον βρω, και άλλους.
  9. Γι αυτό και οι “νεορεμπέτικοι” στίχοι ενδιαφέρουν πολύ, μόνο που τον τελευταίο λόγο έχουν οι μουσικοί.
  10. Αυτή την εποχή μετακομίζομε σε δικό μας (προίκα της Θέσιας) σπίτι, στο Πολύδροσο, μερεμέτια, γκρεμίσματα, κατασκευές, μετακομίσεις, αληθινή Κόλαση, αλλά και… μεγάλες ευτυχίες! Γι αυτό και είμαι φειδωλός στην αλληλογραφία, μετά τις 25/9 θα επανέλθω δριμύτερος, με νέες προτάσεις.

Φιλάκια σ’ όλους
Φέρρης Τ.Π.Π.Π. (Το πάλαι ποτέ πολυγραφότατος).

Ξέχασα ν’ απαντήσω στα περί του Συνεδρίου του Ρεθύμνου. Τα πρ΄κτικά δεν εξεδόθησαν… ακόμα, αλλά θα ψάξω στ’ αρχεία μου να βρω την εισήγησή μου, να σας τη στείλω. Θα βρω επίσης μιάν άλλη εισήγηση που έκανα στον Παρνασσό, που όμως έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Όλα αυτά όμως, μετά τις… 20/9.

Αν ξεχνάω άλλα θέματα ή ερωτήσεις, παρακαλώ υπενθυμίστε μου, γιατί είμαι… ξεχασιάρης.

Ο αυτός.

ΥΓ. Η συναυλία στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, ήταν καταπληκτική!

ευχαριστώ πάρα πολύ…αύριο πάω να το αγοράσω…

Kurie Ferri (asxeto me to topic) pws legete autos pou tragoudaei to toutoi oi mpatsoi pou’rthan twra sto cd to cafe aman tou ferri?
Ti goustarw me 1000 auti tin ektelesi.
Mia mera pigename sto vouno k eixa grapsei mia kaseta me rebetika k eixa grapsei k auto k tin eixame valei sto amaksi k tin ora pou pernagame apo ena gefuraki akougete magkes piaste ta giofuria…
Ta eida ola ekei
Parepiptontos sugxaritiria gia to cd kai gia ola osa exete kanei.

Τάσο, χαίρομαι που το εντόπισες.
Ο Γιώργος Κουτουλάκης, μπουζούκι και τραγούδι, είναι το αστέρι μου, κι ο βασικός μοχλός του Καφέ Αμάν. Θυμηθήτε τ’ όνομά του, θα μας καταπλήξει τα χρόνια πούρχονται.
Οι “Μπάτσοι” είναι σε μιάν εκτέλεση που δε μοιάζει με της δισκογραφίας, και προέρχεται από την προφορική παράδοση. Όπως λ.χ. η πρώτη στροφή οργανική, μ’ ένα επιφώνημα. Έχουμε κι άλλα τέτοια στο ρεπερτόριο, όπως ο “Πινόκλης”, το “Λέου λέου” (γνωστό και ως “Τα τρία ζεϊμπέκικα”) κ.λ.

Όσο γιά την αγορά της ταινίας, αποφύγετε τα Βιντεοκλάμπ, είναι ελαττωματική η πρώτη έκδοση. Η καλή (με το χαρτόνι και τον τίτλο με λατινικά γράμματα) βρίσκεται στα δισκάδικα.

Σας χαιρετώ όλους από τη ξενιτειά. Καλό φθινόπωρο, τα κεφάλια μέσα!

Κι εγώ χάρηκα που είδα το Ρεμπέτικο στο πρόγραμμα, και μάλιστα στην επέτειο της Μικρασιατικής καταστροφής (μου έκανε εντύπωση βέβαια που το έβαλε το star κι όχι άλλο κανάλι!). Κλασική ταινία…

Όσο αφορά τα πρακτικά του συνεδρίου, δεν υπάρχει βιασύνη! Σας ευχαριστώ πολύ.

Κώστα (Φέρρη), έλαβα το μήνυμά σου και μόλις σου απάντησα. Δες το mail σου και …καλή αντάμωση.

Σ.Π.