Πρώτη ηχογράφηση στο μπουζούκι

Kalimera sas,

…mberdepsa ta mboutia mou kai psaxno Boithia…

Prin liges Hmeres Brethika sa mia Taverna edo stin Germania me kati Filarakia, anamesa kai enas Germanos mousikos pou paizi Bouzouki
(Kitharobouzouko kai auto oxi asxima…) kai mou ekanai tin eksis Erotisi:

Pote eginai H proti Hxografisi Mbouzoukiou kai pio tragoudi eitan.

Tou leo o Bambakaris eitan o protos pou ebale to mbouzouki stin Hxografisi, alla tha kitakso na eimai sigouros kai na sou po pote kai pio tragoudi eitanai.

Sto spiti mou loipon Bgaso oti exo kai mberdeutika me auta pou Diabasa.

Apospasma apo arthro tou Panagioti Kounadi ( Janouarios 2002)
Me titlo Επέτειοι που σημάδεψαν το ελληνικό τραγούδι, άλλοτε σαν ευλογία και άλλοτε σαν τραύμα."
Δεκαετία 1930.
Το 1932 δεν εντοπίσαμε γεννήσεις ή αποχωρήσεις από τη ζωή, αλλά επισημαίνουμε την επίσημη είσοδο του μπουζουκιού και του μπαγλαμά στη δισκογραφία της Ελλάδας. Για πρώτη φορά ο ΓιώργοςΜπάτης, με τα τραγούδια του «Μπάτης ο δερβίσης» και “Σου 'χει λάχει” και ο Μάρκος Βαμβακάρης, με τα τραγούδια του “Εφουμέρναμ’ ένα βράδυ” και “Ταξίμι Σερφ” ηχογραφούν με ορχήστρα μπουζουκιών και μπαγλαμάδων. Ανεπισήμως, τον προηγούμενο χρόνο, 1931, ο Γιώργος Μανέτας, της προϊστορίας του ρεμπέτικου, ηχογραφεί με μπουζούκι και σαντούρι τα δυο παραδοσιακά “Καλέ μάνα δεν μπορώ” και τα “Δίστιχα του μάγκα”, όπου τραγουδά ο αγνώστων λοιπών στοιχείων Σπαχάνης. Την ίδια χρονιά στις Η.Π.Α. ο περίφημος μπουζουξής Ιωάννης Χαλικιάς ή Τζακ Γρηγορίου με τον κιθαρίστα Σοφοκλή Μιχελίδη ηχογράφησαν τα εκπληκτικά οργανικά “Το μινόρε του τεκέ” και “Μυστήριο ζεϊμπέκικο”, που χάραξαν την ιστορία της εν γένει ελληνικής δισκογραφίας με μπουζούκια.

Edo Sto Forum to Eksis Posting stin Rembetiki Xronogrami apo ton Ari:

Η πρώτη στην Ελλάδα ηχογράφηση ρεμπέτικου τραγουδιού με μπουζούκι έγινε το 1933 απο τον Γ. Μπάτη (στην Columbia του Λαμπρόπουλου), αλλά ο δίσκος “βγήκε” στην αγορά έξι μήνες αργότερα. Έτσι, το “Να 'ρχόσουνα ρε μάγκα μου” του Μάρκου (1934- στου Μάτσα) “είχε την τιμή” να είναι ο πρώτος ρεμπέτικος δίσκος (στην δεύτερη πλευρά έχει ένα σόλο) με μπουζούκι που κυκλοφόρησε. (βλ. “Ρεμπέτικη ανθολογία” Τ. Σχορέλη, “Ντόμπρα και σταράτα” Γ. Παπαϊωάννου, Αυτοβιογραφία του Στ. Περπινιάδη).

Pali edo sto Forum ena Posting tou Frank (10.05.2002 ) me Thema
REBETIKO: ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ - Greek music identity: ΜΑΚΑΜ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ

Η παλαιότερη φωτογραφία με μπουζούκι που έχουμε είναι αυτή του παππού Νίκου Μιλάνου (Κολατσή) στην Πορταριά Πηλίου, η οποία χρονολογείται από το 1892. Ξέρουμε από τα εγγόνια του Νίκο και Κάρολο ότι αυτός έπαιζε μπουζούκι κανονικό, τρίχορδο, με ξύλινα κλειδιά από το 1880 περίπου. Τα τραγούδια που ξέρουμε οτι έπαιζε ήταν δημοτικά της περιοχής και διάφορα λόγια (πόλκες, βαλς και τέτοια). Το μπουζούκι στην δισκογραφία μπαίνει σύμφωνα με τον Μάρκο Δραγούμη το 1917 από δυο αιχμαλώτους του Α’ Παγκ. Πολέμου, έναν Συριανό κι έναν Σκιαθίτη, οι οποίοι παίζουν επίσης δημοτικά. Όσο για την πρώτη “ρεμπέτικη” ηχογράφηση με μπουζούκι, αυτή μάλλον είναι γύρω το 1928 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Apospasma apo ena periodiko…leei gia ton Bambakari:
…Ο πρώτος του δίσκος κυκλοφόρησε στα τέλη του 1934 από την “Odeon”. Από την μια πλευρά είχε το τραγούδι του " Πως ήθελα να 'ρχόσουνα" και από την άλλη ένα κομμάτι για σόλο μπουζούκι, που ήταν μια μελωδία ενός άγνωστου συνθέτη το " Ήσουνα ξυπόλητη". Παρά τις αμφισβητήσεις αυτός είναι ο πρώτος δίσκος που τυπώθηκε στην Ελλάδα που στην ηχογράφηση του χρησιμοποιήθηκε και μπουζούκι.

Ο ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ ΗΤΑΝ Ο ΕΝΑΣ, Ο ΑΝΕΠΕΝΑΛΗΠΤΟΣ.

Apospasma apo to keimeno Rembetika kai Rembetes „ Agnostou“:

…Το 1933 ήρθε στην Ελλάδα ένας δίσκος που ηχογραφήθηκε στην αμερική και περιείχε ένα οργανικό κομμάτι που είχε τεράστια επιτυχία. Το κομμάτι αυτό ήταν το περίφημο ¨ Μινόρε του Τεκέ¨ του συνθέτη Ιωάννη Χαλκιά. Οι διευθυντές της δισκογραφικής εταιρίας Columbia στην Αθήνα δεν μπορούσαν να καταλάβουν το λόγο αυτής της επιτυχίας, όπως και το μουσικό όργανο που κυριαρχούσε στη μουσική εκτέλεση του τραγουδιού αυτού. Μετά λοιπόν από μεγάλη έρευνα κατέληξαν ότι το διαφορετικό αυτού του δίσκου ήταν στο γεγονός ότι είχε έναν διαφορετικό μουσικό ήχο, που προέρχονταν από το μουσικό όργανο με το όνομα μπουζούκι. Αμέσως και οι ίδιοι θέλησαν να ηχογραφήσουν δίσκους με αυτό το μουσικό όργανο και άρχισαν να ψάχνουν έναν καλό οργανοπαίχτη του μπουζουκιού. Ο πιο γνωστός απ΄ όλους που τριγυρνούσε στους τεκέδες παίζοντας στο μπουζούκι του τραγούδια που έφτιαχνε ο ίδιος ήταν ο Μάρκος Βαμβακάρης. Αυτός λοιπόν ηχογράφησε το 1933 τον πρώτο δίσκο με μπουζούκι στην Ελλάδα.

Episeis keimeno agnostou:

…Ελληνικές ηχογραφήσεις έχουμε στην Αμερική, στην Σμύρνη και στην Κωνσταντινούπολη προτού υπάρξει η δυνατότητα για
τέτοιες στην κυρίως Ελλάδα. Στην Ελλάδα τα αστικά λαϊκά τραγούδια των κατώτερων τάξεων αρχίζουν να καταγράφονται από το
1934. Σε αυτές τις ηχογραφήσεις έχει καταγραφεί για πρώτη φορά η αυθεντική ορχήστρα του είδους. Την αποτελούν μπουζούκια,
μπαγλαμάς και κιθάρα. Σε παλαιότερες ηχογραφήσεις που έγιναν σε άλλα μέρη τα όργανα αυτά αντικαθίστανται ή
συμπληρώνονται από διάφορα ευκαιριακά όργανα ανάλογα με τον τόπο και τον χρόνο της ηχογράφησης. Η κλασική ρεμπέτικη
ορχήστρα μπαίνει από τότε ουσιαστικά στην δισκογραφία και παραμένει λιτή για πολλά χρόνια, έως ότου στα χρόνια του ’50
πλουτίζεται από κάποια ακόμα όργανα με πιο συχνά ανάμεσα τους το πιάνο και το ακορντεόν.

Mberdeutika endelos giti opos Blepetai, olo kai diaforetika stixia Bgikanai stin fora kai den ksero ti mou ginetai kai pou na Bro tin akri.
Afisa Bebea tis Anafores apo CD pou kai auta dinoun diafora stixeia gia na min sas ta Prikso entelos …
Stin teliki analisi auti H mikri erotisi tou germanou eginai prosopiki mou erotisi se esas.

Pios mbori na ksemberdepsi auton ton kombo apantiseon ?

Profanos na exei Ksanasizitithi auto to thema se auto to forum, alla efoson to Parakoloutho edo kai kati mines, tha sas euxaristousa ek ton proteron para poly ean tha mborousatai na mou dosetai tin „sosti apantisi“ ( ean yparchi BeBea sosti apantisi ) gia na „ksemberdepso ta Mboutia mou „ :slight_smile:

Sas euxaristo
aegeos

Υπήρχε πάντα μια διαφωνία για το χρόνο των ηχογραφήσεων (πρώτη ηχογράφηση 1932 ή 1933 και πρώτη κυκλοφορία 1933 ή 1934) και σ’ αυτήν οφείλονται οι διαφορές που αναφέρθηκαν παλιότερα. Το θέμα του χρόνου (κατά την άποψή μου) έχει λυθεί μετά την κυκλοφορία της σειράς δίσκων του Τσάρλυ, όπου αναφέρονται οι ετικέτες των 78άρηδων πρωτότυπων.

Η πρώτη ηχογράφηση στην Ελλάδα γίνεται το 1932 απ’ τον Μπάτη (“Μπάτης ο δερβίσης” και “Σου 'χει λάχει”, όπως αναφέρει κι ο Κουνάδης). Μερικούς μήνες μετά τον Μπάτη, ηχογραφείται ο δίσκος με το “Εφουμέρναμ’ ένα βράδυ” και “Ταξίμι σερφ” απ’ το Μάρκο Βαμβακάρη. Και οι δυο αυτοί δίσκοι ΔΕΝ βγαίνουν στην κυκλοφορία αμέσως μετά την ηχογράφησή τους.
Ο πρώτος δίσκος που βγαίνει στην κυκλοφορία είναι ο δεύτερος που ηχογραφεί ο Μάρκος με το “Καραντουζένι” (να 'ρχόσουνα ρε μάγκα μου) και το οργανικό “Αράπ”. Βλέποντας την επιτυχία αυτού του δίσκου, ρίχνουν στην κυκλοφορία και τους δυο προηγούμενους.

Υπάρχουν βέβαια και μερικές άλλες ενδείξεις για παιότερη ηχογράφηση μπουζουκιού στην Ελλάδα, όχι όμως σε λαϊκό τραγούδι. Π.χ. ο Τάσος Σχορέλης αναφέρει ηχογράφηση στρατιωτικής (!) μπάντας, η οποία περιείχε δυο μπουζούκια, στα 1927 (:wink: και παραθέτει μάλιστα και τη φωτογραφία της μπάντας.

ΑΝ

Kalimera Ari,

se euxaristo gia ton kopo sou.

Auto pou mou tin spai einai oti eiparchoun alla tosa (as ta po ) Ntokoumenta pou diathetoun pano kato alithies kai mi alithies gia auto to thema kai oti autoi pou ta dimosieBoun, eitai einai Bookprinter eitai einai Music Labels, den tous endiaferi ean afto pou tha dimosiefsoun einai sosto. Tora tha mou peis, giati na skalonoun tis doulies alounon, efoson eginai H doulia! Kai autos pou ekane tin doulia gia na Brei stixeia prepi na asxolithikai sosta apano sto thema tou kai na einai „correct in his informations“. Edo BeBea pote den mporoumai na eimastai sigouri ean den exoumai pari tis plirofories apo „proto Xeri“.

Kai etsi gia na Bris tin alithia( esto kai gia otidipotai thema ) prepi na skapsis poly Bathia. Distixos oi pio poloi stamatanai na skaBoun Bathia, giati Bariountai, H arxizoun na kourazontai kai etsi parameni poles Fores H misi kai poles fores H “lathos” alithia stin fora…

YG 1). Sorry for my Greeklish
YG 2) Ari elaBes to deutero e-mail me to tragoudi ?

YG 3) tin seira tou Tsarli όπου αναφέρονται οι ετικέτες των 78άρηδων πρωτότυπων pou anaferis, pou mboro na tin Bro…?

Δυστυχώς έχω πρόβλημα με το e-mail μου. Αν δεν βαριέσαι, στείλτο στον Σώτο και θα το πάρω από κει.
Danhil35@hol.gr

Τα δισκάκια του Τσάρλυ βγήκαν στη Rounder. Μπες στο site της εταιρίας (http://www.rounder.com/) και θα τα βρεις.
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν στα καλά (όχι στα μεγάλα) δισκοπωλεία.
ΑΝ

Ari
psaxno edo kai tosin ora sto rounder kai den Brika gia ton Charly ( etsi grafetai?).
Ti einai: Artist/Group
Genre
Album Title
Moipos mporeis na mou dieukolinis to Psaksimo kai na mou doseis kanenan kodika tis CD ??(Catalog Number)

S΄euxaristo.

To tragoudaki tha sou to ksanastilo autes tis Hmeres.

aegeos

(Ted Damoris)

1)Γερμανία 1917 (“Χήρα ν’ αλλάξεις τ’ όνομα”, σμυρνέικο)
Μπουζούκι: Καλαμαράς

2)a.Αμερική 1926 (“Τρεις λυγαριές”, συρτός)
Μπουζούκι: Νοκότης
b.Αμερική 1928 (“Από κάτω απ’ τις ντομάτες”, ρεμπέτικο)
Μπουζούκι: Καραπιπέρης

3)Ελλάδα 1931 (“Τα δίστιχα του μάγκα”, ρεμπέτικο)
Μπουζούκι: Μανέτας

Kai pali ego,

Ari, Brika pros to paron ta eksis CD:

Mourmourika: Songs of the greek Underworld 1930-1955
Roun1120

Rembetica-Historic Urban Folk Musik from Greece
Roun1079

Vasilis Tsitsanis 1936-1946
Roun 1124

Bouzouki Pioneer 1932-1940 Markos Vamvakaris
Roun 1139

Moipos enois auti san Seira tou Tsarly ???

Ageos

File Ted,
auta ta stixia apo pou Brethikanai ??

Moipos eiparchi to kommati " Apo kato apo tis ntomates" se MP3??an nai, tha se euxaristousa para poli ean den sou kanei kopo na mou to stileis.
Euxaristo ek ton proteron.
Aegeos

Αυτά όλα και άλλα, και η σύγχιση παραμένει, γιατί στις ετικέτες υπάρχουν διαφορές, όπως π.χ. με τις Ελλαδικές επανεκδόσεις του “Μινόρε του τεκέ”, που φαίνεται πως στην Ελλάδα κυκλοφόρησε λίγο πριν το 32, ενώ στην Αμερική φαίνεται πως γράφτηκε στο 29. Επίσης αμφισβητείται αν η πρώτη ηχογράφηση του Μπάτη είναι ο “Δερβίσης” ή το “Ζεϊμπεκάνο Σπανιόλο” (Ζούλα σε μιά βάρκα). Το ίδιο αμφισβητείται και το “Αράπ” ή το “Ταξίμ Σερφ”. Ακόμα κάποιοι μιλάνε και γιά τον Σπαχάνη. Πάντως είναι ευκαιρία, αν μας κάνει κέφι, να καταθέσομε με τη σειρά ΟΛΑ τα στοιχεία που έχουμε, γιατί το θέμα της αποκατάστασης της αλήθειας που βάζει ο Αιγαίος είναι τώρα πιά πολύ σοβαρό.
Χρόνια πολλά.

(Ted Damoris)

Φίλε Aegeos
α)Τα στοιχεία βρίσκονται στις ετικέτες των δίσκων
β)Από MP3 κοίτα μήπως σε εξυπηρετήσει κάνας άλλος φίλος. Το τραγούδι πάντως βρίσκεται στην αγορά.

Μιλάμε για τις εν Ελλάδι ηχογραφήσεις. Ελληνικά τραγούδια ηχογραφημένα στην αλλοδαπήν υπάρχουν πολύ παλιότερα.
Aegeos, ναι αυτή είναι η σειρά του Τσάρλυ (Χάουαρντ). Βρες οπωσδήποτε τα “Rebetika in Piraus” 1 και 2, το Markos Vamvakaris και το “Woman of reberiko”.
ΑΝ

(Ted Damoris)

Sorry, νόμιζα πως μιλάγαμε για ηχογραφήσεις με μπουζούκι…
Anyway, τα Rembetica in Piraeus I και II είναι στη Heritage κι όχι στη Rounder

Giasas ,

loipon. H Basiki erotisei eitanai gia tin proti Hxografisi Bouzoukiou, xoris na eiparchi gnosi oti eiparxounai pio palies Hxografisis Bouzoukiopu sto Eksoteriko !
Efoson eiparxounai duo eidon „Hxografiseon“,kai gia na min eiparxei paraksigisi, edo tora ena Summary apo ta postings me ta stixeia autou tou Topic: ( Gia na Mberdeutouma oloi mas ligaki )

Stin Ellada :

1917 duo exmaloti tou A Pang. Polemou Enas Syrianos + enas Skiathitis

===Edo den eimai sygouros ean autoi oi duo exmalotoi, eitanai exmalomani stn germania===

( paleotero Posting tou Frank )

==================================================

1931 : Manetas / Spaxanis „ Kale Amna den mporo / Distixa tou Manga“

( Panagiotis Kounadis)

==================================================

1931 Manetas „ Ta distixa tou Manga“

( Ted Damoris, apo etiketes diskon )

==================================================

1932 Mbatis „Mbatis o DerBisis + Souxei Laxei „
Bambakaris „ Efoumernae ena Brady + Taksimi Sef „

( Panajotis Kounadis )

==================================================

1933 Mbatis “

Bambakaris “ Na rxosouna Bre Manga mou “

Kykloforia ton Diskon 1933 H 1934

(Apo Posting tou Ari anaferomenos stis Eksis Bibliografies
Rembetiki Anthologia tou Sxoleri
Ntombra kai starata tou G. Papaioanou
Autobiografia tou Perpiniadi )

==================================================

1934 Bambakaris “ Na rxosouna Bre manga mou + Hsouna Ksupoliti “

( Unkown Autor )

==================================================

Eksoteriko:

Γερμανία ( koita na dis !!!) 1917 (“Χήρα ν’ αλλάξεις τ’ όνομα”, σμυρνέικο)
Μπουζούκι: Καλαμαράς

2)a.Αμερική 1926 (“Τρεις λυγαριές”, συρτός)
Μπουζούκι: Νοκότης
b.Αμερική 1928 (“Από κάτω απ’ τις ντομάτες”, ρεμπέτικο)
Μπουζούκι: Καραπιπέρης

(Posting tou Ted Damoris, stixeia apo etiketes Diskon )

==================================================

USA 1929 Xalkias „ Minore tou Teke „

( Apo Posting tou K. Ferry)

==================================================

USA 1931 Ioannis Grigoriou ( Xalkias ) „Minore tou Teke“

( Panajotis Kounadis )

==================================================

Ante na Breis Akri tora… pios eitanai o protos…
Tha xeromouna ean yparchounai alla tosa endiaferoumana stixia gia auto to Thema.

Aegeos

Φιλε aegeos,

α)η πρωτη ηχογράφηση μπουζουκιου γίνεται στην Γερμανία το 1917 απο ένα συριανό μπουζουξή (Καλαμαράς) και ένα σκιαθίτη τραγουδιστή (Παπαδιαμάντης, αδελφός του γνωστού συγγραφέα), οι οποίοι είναι αιχμάλωτοι του 1ου Παγκ. Πολέμου. Το τραγούδι είναι το “Χήρα ν’ αλλάξεις τ’ όνομα”. Πρόκειται για δίσκο εκτός εμπορίου που έγινε επειδή οι Γερμανοί θέλησαν να καταγράψουν την λαϊκή μουσική των αιχμαλώτων τους. Τα στοιχεία προέρχονται από τον Μάρκο Δραγούμη που βρήκε αυτές τις ηχογραφήσεις (άρθρο στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία) και από τον Δ. Μανιάτη που τα αναπαράγει στο βιβλίο του “Φωνογραφιτζήδες”.

β) ακολουθούν ηχογραφήσεις στην Αμερική από τους Καραπιπέρη, Χαλικιά και άλλους. Δες το σχετικό CD του Κουνάδη στην ΜΒΙ και κάποια της Rounder.

γ) στην Ελλάδα ηχογραφούνται και κυκλοφορούν πρώτα τα “Δίστιχα του Μάγκα” από τον μπουζουξή Μανέτα με τραγουδιστή τον Σπαχάνη, στην Columbia to 1931. Ο δίσκος δεν πάει καλά και το πείραμα δεν επαναλαμβάνεται άμεσα. Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι ανατυπωμένο στο CD της Rounder με τίτλο “Μουρμούρικα” (ROUN1120) http://www.rounder.com/Album.asp?catalog_id=5518

δ) Μετά ηχογραφεί πάλι η Columbia τους Μπάτη (“Μπάτης ο Δερβίσης”) και Μάρκο (“Εφουμέρναμ’ ένα βράδυ”) αλλά δεν τα κυκλοφορεί. Στοιχεία γι αυτήν την ιστορία θα βρείς σε ολα σχεδόν τα σχετικά βιβλία, με πιο αξιόπιστους τους Κουνάδη/Μανιάτη.

ε) τέλος, ηχογραφεί η Odeon τον Μάρκο (“Καραντουζένι”) το οποίο κυκλοφορεί με επιτυχία και μπαίνει το νερό στ’ αυλάκι του. Η πλήρης ανανεωμένη & συμπληρωμένη δισκογραφία του Μάρκου υπάρχει στο βιβλίο του Κουνάδη “Εις ανάμνησιν στιγμών ελκυστικών”.

Αυτά

Να μερικοί τίτλοι της Rounder:

Greek Songs, Dances and Rembetiko 1999 (EDIS9019) 
Athenians 
  
Bouzouki Pioneer, 1932-1940 -1998 (ROUN1139) 
Markos Vamvarkis 

Rembetissa -1996 (ROUN1080) 
Roza Eskenazi 
  
Rembetica -- Historic Urban Folk Songs from Greece -1992 (ROUN1079) 
Various Artists 
  
Great Voices of Constantinople -- 1927-1933 -1997 (ROUN1113) 
Various Artists 
  
Mourmoϊrika: Songs of the Greek Underworld 1930-1955 -1999 (ROUN1120) 
Various Artists 
  
My Only Consolation: Classic Pireotic Rembetica 1932-1946 -1999 (ROUN1136) 
Various Artists 
  
Women of Rembetica -2000 (ROUN1121) 
Various Artists 
  
1936-1946 -1997 (ROUN1124) 
Vassilis Tsitsanis 

AN

File Frank,

se euxaristo para poly gia ton kopo sou!
Siga siga Brisko tin Akri…oti afora auto to thema.

Gia to CD ta “Mourmourika” tis Rounder eidi to parangila, mazi me alla duo CD.

Ta BiBlia pou anaferis, tin Aniksi pou tha kateBo stin Ellada, tha rikso mia matia na ta agoraso.

Thanks for the INFORMATIONS.
Ta leme.

aegeos

Ari,
molis tora eida to Posting sou.

Kai pali se euxaristo gia ton kopo sou.
Mou dieukolines to psaksimo.
Eidi eiparchoune duo tria CD apo auta pou anaferis sto Rafi mou…

ta leme
Aegeos

YG simera tha sou stilo to kommati pou eitheles.
rikse argotera mia matia sto e-mail (tou Soto)pou mou edoses.

aegeos

Για την εκτός Ελλάδας ελληνική δισκογραφία έχουν γραφτεί πολλές αυθαίρετες απόψεις, ειδικά σε ό,τι αφορά το χρόνο έκδοσης και ηχογράφησης. Για παράδειγμα, ο Ράνιος, στη cd συλλογή με τον απαράδεκτο τίτλο “Πενιές με φούντες”, τοποθετεί την ηχογράφηση του “Θα σπάσω κούπες” στα 1905 και τις ηχογραφήσεις του Ψαμαθιανού στα 1909. Θα μπορούσε να ήταν σωστές. Δεν το αποκλείω. Το ίδιο όμως αυθαίρετα θεωρούσαν -για πολλά χρόνια- ως παλιότερη ηχογράφηση το “Καραντουζένι” του Μάρκου με ημερομηνία 1934.
Οσο λοιπόν δεν δημοσιεύονται τα στοιχεία των αντίστοιχων 78άρηδων, ώστε να μπορεί να γίνει ο ανάλογος συσχετισμός και να πιστοποιηθεί η χρονιά έκδοσης, θα παραμένει αυτή η συνήθης σύγχιση.
ΑΝ

ΥΓ: Ποιο οργανικό κομμάτι του Μάρκου θεωρείται ότι είναι ή μοιάζει στο “Ησουνα ξυπόλητη”; Γιατί αν εννοούν το “Αράπ” (η μόνη του σχέση με το εν λόγω τραγούδι είναι ο κοινός δρόμος), τότε κατάφεραν πάλι να μας …κουφάνουν.

Mia erotisei,

pios einai o logos pou den dimosieuontai ta stoixeia ton 78aridon ? Moipos tis ODEON, tis Columbia (kai oles oi alles eteries) den tous endioaferi na xronologisoune tis Hxografisis tous kai an idi tis exoune xronologisei ( den pisteuo na min eiparchi mia sxetiki statistiki ) giati den tis Dimosieuoun? Pou einai diladi to ProBlima tous ?

Kai etsi opos Blepoumai, Bgenoun diafora stoixia stin fora xoris na kataliksoume 100 % stin alitheia.

YG. autos pou anafere ton Bambakari me tin protoHxografisi ton tragoudion “Na rxosouna Bre manga mou + Hsouna Ksupoliti to 1934”, kseri giati den eBale ton onoma tou… kato apo auta ta stoixia

aegeos

YG Ari to elabes exthes to Tragoudi…??