Προεργασία Σκάφους

Σαν έμπρακτη απόδειξη της πρόθεσης μου να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος με επαγγελματίες συναδέλφους και γενικότερα με όσους καταπιάνονται με την κατασκευή των οργάνων, επιτρέψτε μου να παρουσιάσω το πρώτο από μια σειρά βίντεο -που ελπίζω να ακολουθήσουν- συμβάλλοντας έτσι σε ένα διάλογο αλληλοσυμπλήρωσης και εξέλιξης της τέχνης μας.

Εξαιρετικό βίντεο, ακόμα και για όσους δεν είναι οργανοποιοί, αλλά απλοί μουσικοί, έχει ενδιαφέρον και πολλές πληροφορίες. Ευχαριστούμε και περιμένουμε τη συνέχεια!

πολυ καλο και επιμορφωτικο!δινει λυσεις σε θεματα που τουλαχιστον εμενα με εχουν ζορισει και δεν ειχα καλα αποτελεσματα μεχρι τωρα (τριψιμο κοιλου-χαρτωμα).

ευχαριστουμε και περιμενουμε τα επομενα κυριε Σπουρδαλακη!

Πάρα μα πάρα πολύ καλό το βίντεο. Από αυτά που πραγματικά δεν υπάρχουν. Πολλά συγχαρητήρια !!!
Κι επειδή τα όργανά σας κ. Σπουρδαλάκη είναι μιας αισθητικής που μου ταιριάζει πάρα πολύ, θα ήθελα να προτείνω και κάποια θέματα που αν αυτό το βίντεο, αποτελεί το πρώτο της σειράς, μάλλον έχουν παραληφθεί. Όπως έστω και συνοπτικά η κατασκευή του σκάφους και μάλιστα παρουσίαση δύσκολων σημείων όπως κατασκευή-λύγισμα και κόλληση στοιχείων που περιέχουν φιγούρα, όπως τρόπους χάραξης των δουγών κλπ. Πιθανόν να κρίνετε ότι δεν έχουν ενδιαφέρον αυτά τα θέματα ή δεν έχουν να προσφέρουν στον διάλογο που έχετε κατα νου να ανοίξετε. Για εμάς όμως τους ερασιτέχνες (που έχουμε βρει τους τρόπους μας εμπειρικά ή πειραματικά, σωστά ή λάθος) πιστεύω ότι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον δοσμένα από καταξιωμένους οργανοποιούς.
Και πάλι πολλά συγχαρητήρια.

Εξαιρετικό, πιστεύω μπορεί να χαρακτηριστεί χωρίς υπερβολή και κομμάτι καλογυρισμένου ντοκυμαντέρ.
Η μόνη ένσταση που έχω είναι όσον αφορά το ανθρακόνημα και την καταπόνησή του, καθώς τόσο λόγω της μορφολογίας (κύρτωση) που έχει εντός του σκάφους, όσο και της φόρτισης που δέχεται από αυτό κατά την ταλάντωση των χορδών δεν καταπονείται μόνο εφελκυστικά, αλλά σύνθετα, σε σημείο που ίσως είναι αρκετά δύσκολο έως αδύνατο να προβλεφθεί η δυσκαμψία που αποδίδει. Επίσης αυτό εξαρτάται κατά πολύ και από το είδος των νεύρων ενίσχυσης, από το πώς είναι δηλαδή κατασκευασμένα (από πόσες στρώσεις υφάσματος ανθρακονημάτων, σε τι διάταξη αλλά και με ποια τεχνική).
Τέλος, θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον (για εμένα, τουλάχιστον) η ηχητική σύγκριση δυο οργάνων κατασκευασμένα από τα ίδια ξύλα, με τις ίδιες αναλογίες, μέτρα κλπ, με μόνη διαφορά τις σκαφτές δούγες, προκειμένου να φανεί έστω και χονδρικά η ηχητική διαφορά που προσφέρει αυτή η επεξεργασία του σκάφους.
Πολλά συγχαρητήρια για το βίντεο, προσωπικά αναμένω με ενδιαφέρον και (τα) επόμενα!

Χαζη ίσως ερώτηση , αλλα γιατί η τοποθέτηση ανθρακονηματος εσωτερικά του σκάφους για στερεωση , και όχι πχ μεταξωτη Γάζα η απλή Γάζα ;

Εξαιρετικό…
Ειδικά αν συνυπολογίσεις ότι πριν από πολύ καιρό αγοράζαμε μπουζούκια με τη “δούγα”…

Αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με τη δούγα, όσο με την άγνοια…

Ήθελα να ρωτήσω πόσο πάχος έχει η ντούγα όταν μπένει πάνω στο καλούπι και κατασκευάζουμε το σκάφος?

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια , ως προς την ένσταση έχω να διευκρινίσω τα εξής: πράγματι η καταπόνηση που δέχεται το ανθρακόνημα είναι σύνθετη-χαοτική. Ωστόσο το ανθρακόνημα μπαίνει σε αυτές τις θέσεις ( κάθετα στον άξονα των δουγών) με σκοπό να προστατέψει το σκάφος από μελλοντικό άνοιγμα. Γι’αυτή τη χρήση είναι καταλληλότερο ένα υλικό που έχει όσο το δυνατόν μικρότερη ελαστικότητα ( μικρό συντελεστή hook) έτσι ώστε να μην “λαστιχάρει” από ενδεχόμενη κακοποίηση.
Έχω παρατηρήσει ότι είναι πολύ αποτελεσματικό μέσο αυτό το ανθρακόνημα που είναι μονής κατεύθυνσης κατασκευασμένα με την μέθοδο pultrision με τις διαστάσεις που αναφέρω (4*1.5 mm). Συνοψίζοντας θέλω να πω πως επιλέγω τα carbon εκμεταλλευόμενος την εφελκυστικής του αντοχή και μέχρι στιγμής έχω καταλήξει ότι είναι ότι καλύτερο από τα υλικά που έχω πειραματιστεί μέχρι τώρα. Τώρα σχετικά με σκάψιμο της δούγας : Δεν έχω εντοπίσει διαφορά μεταξύ σκαφτής και μη σκαφτής δούγας γιατί το θέμα δεν είναι με πιο τρόπο θα κουρδίσουμε το σκάφος αλλά να κουρδιστεί με κάποιο τρόπο είτε με την ξύστρα (ίσιας ντούγας) είτε με σκάψιμο. Ας εκλάβουμε το σκάψιμο την δούγας σαν μια μέθοδο κουρδίσματος που έχει συγκεκριμένα αισθητικά χαρακτηριστικά. Σε ευχαριστώ και πάλι.

Χαζη ίσως ερώτηση , αλλα γιατί η τοποθέτηση ανθρακονηματος εσωτερικά του σκάφους για στερεωση , και όχι πχ μεταξωτη Γάζα η απλή Γάζα ;

Νομίζω ότι πλεονεκτούν τα ανθρακονήματα έναντι αυτών των υλικών που ανέφερες γιατί έχουν μηδενικό εφελκυσμό (το αναφέρω και πιο πάνω) αλλά και γιατί δεσμεύουν την ελάχιστη δυνατή επιφάνεια στο εσωτερικό του σκάφους.

Ήθελα να ρωτήσω πόσο πάχος έχει η ντούγα όταν μπένει πάνω στο καλούπι και κατασκευάζουμε το σκάφος?

Το πάχος της κάθε είναι 2,5 χιλιοστά αλλά αν κάποιος θέλει να ακολουθήσει την μέθοδο με τις σκαφτές δούγες και αν θέλει να το εφαρμόσει και για πρώτη φορά καλό θα είναι να ανέβει στα 2,8. Έτσι επιτυγχάνει να έχει μεγαλύτερη επιφάνεια στις συνδέσεις των δουγών και μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη διαδικασία του σκαψίματος.

Γενικά επειδή σπικάρω πάνω στο βίντεο χωρίς να έχω γραπτό κείμενο μπροστά μου , είναι πιθανό πάνω στη ροή του λόγου να μου έχουν ξεφύγει σημεία που να είναι αδιευκρίνιστα, όποιος θα ήθελε να ρωτήσει ας μην διαστάσει, οι απορίες βοηθούν όλους μας.

Σαφέστατος. Είναι πολύ ευχάριστο, πάντως, να βλέπει κανείς πειραματισμούς και εξελίξεις σαν και αυτές πάνω στα όργανα, που φυσικά έχουν βάση τη λογική και τη φυσική-μηχανική και δεν γίνονται απλά για εντυπωσιασμό.

Συγχαρητήρια κ Σπουρδαλάκη όντως κατατοπιστικότατο και πολύ ενδιαφέρον το βίντεο.
Πιο ευχάριστο θα ήταν βέβαια αν αυτό θα ήταν και μια αφορμή για την συμμετοχή και άλλων οργανοποιών που είναι ενεργά μέλη στο φόρουμ, διότι όπως πολύ σωστά είπε και ενας φίλος απο πάνω “μερικά χρόνια πρίν ,αγοράζαμε μπουζούκια με τη δούγα”

Για το ξύλο του ηχείου, πραγματικές δούγιες, ψευτοδούγιες (εικονικές), χρυσόχαρτα, γάζες, κ.λπ., στο εσωτερικό του σκάφους έχουν γίνει συζητήσεις σε παλιότερα θέματα, όπως π.χ. εδώ κι εδώ.

Υ.Γ. Στα ούτια έχει δει κανείς χαραγμένα σκάφη με ψευτοδούγιες, όπως επίσης και χρυσόχαρτα εσωτερικά του σκάφους;

Έχω προσπαθυση να προκατασκευασω της ψεφτοδουγιες πριν το λυγιζμα και την μορφοπιοιση και τα κατάφερα .χρειαζονται ομως ειδικά εργαλεία…

Όταν λες “ειδικά εργαλεία” ?

Αρχικά καλημέρα φίλε alchimisti.χρειάζεται να χαράξης την δουγια όταν είναι ακόμη επίπεδη στην μέση κατα μήκος .προφανώς χρειαζόμαστε ένα εργαλείο που να δέχεται πολύ λεπτό δίσκο εγώ χρησιμοποιώ αυτο.

http://www.toolstore.gr/proxxon-27070-fet-δισκοπριονο-παγκου-p-6515.html

Με τον δίσκο απο το μικρότερο εργαλείο της σειράς που είναι Αυτο.

το απολυτο εργαλείο για χαραξη το εχει φτιαξει ο Δημήτρης Ανδρεου.