Ποιά τραγούδησε σε πρώτη εκτέλεση την Πειραιώτισσα του Παπαϊωάννου; (και άλλα)

Μήπως μπορεί κανείς να με ενημερώσει σχετικά ? Ψάχνω να βρω ποιός τραγούδησε σε πρώτη εκτέλεση το κομμάτι με στίχους:

Απ’ την ώρα στο λιμάνι
που σε μπάνισα
την καρδούλα μου κυρά μου
την αφάνισα

Σαν και σένα άλλη γυναίκα
δεν εγνώρισα
στην αγάπη πιό πλανεύτρα
και πιό γόησσα

Πειραιώτισσα το έχεις
μες στο αίμα σου
να τρελαίνονται οι άντρες
μ’ ένα βλέμμα σου.

Λοιπον λοιπον…

Συνθεση : Γιαννης Παπαιωαννου
Στιχοι : Κωστας Μανεσης

Τραγουδουν : Σωτηρια Μπελλου, Στελλακης Περπινιαδης

HIS MASTER’S VOICE - AO 2840 του 1948

“Εσύ δεν παίρνεις τη ζωή στα σοβαρά
για σένα όλα στην αγάπη είναι παιχνίδια
και οτι είχες κάνει με τους άλλους μια φορά
παλιό βιόλι σου που ξανάρχισες τα ίδια…”

Έχω την εντύπωση οτι δεν είναι σωστό έτσι όπως τό γραψα. Μπορεί να με φωτίσει κανείς?

Ευχαριστώ πολύ

Χάρη, το τελευταίο είναι το ΖΑΡΙ, αργό χασάπικο που κυκλοφόρησε το 46-47 στο όνομα του Στράτου Παγιουμτζή ο οποίος το τραγουδάει. Μπουζούκι παίζει ο Μητσάκης, ο οποίος μάλλον έβαλε το χεράκι του στο φτιάξιμο του τραγουδιου. Αύριο θα γράψω όλους τους στίχους.

Με την ευκαιρία, χρόνια τραγουδάμε ένα ζεϊμπέκικο που λέει: “ξημέρωσε,ξημέρωσε,/ ξημέρωσε και πάλι/ κι εγώ στους δρόμους τριγυρνώ/ με άδειο το κεφάλι/ αχ, ψεύτικε ντουνιά/ ας μην ξημέρωνε ποτέ/ ετούτο εδώ το βράδυ/ γιατί μου φέρνει όνειρα/ της νύχτας το σκοτάδι/ κλπ”. Ξέρει κανείς τι είναι και που μπορώ να το βρώ? Thanks προκαταβολικά…

Γεια σου ξενητεμένε μας φίλε Φράνκ! Είναι του Σπύρου Καλφόπουλου, πρώτη εκτέλεση στο αντίστοιχο cd του Κουνάδη! Κυκλοφορεί και σε σύγχρονες εκτελέσεις, μία απ’ αυτές είναι στο τελευταίο εξαιρετικό cd της ρεμπέτικης κομπανίας “Συγγενείς και Φίλοι” …

Χμμ… γιατί οι σημειώσεις μου γράφουν οτι είναι του Γ.Λαύκα? Για το “ξημέρωσε ξημέρωσε” μιλώ, εγώ το έχω Φραγκίσκο από το “Παλιό μας σπίτι” του Σύρου και του Τζώρτζη.(υπέροχη δουλιά ωστόσο … σε όσους δεν την άκουσαν προτύνω …με προσωπική ευ8ύνη!)
2) Φραγκισκο τα ταχυδρομεία λες και το κανουν επίτηδες…όσα πακετα κανώ “αμάν” για να ρθούν καθυστερούν παντα…και οσα δε με νοιαζουν ερχονται αμεσως. Το δικο σου τυχαινει να μην εχει ερθει ακομη… αλλα εχω υπομονη, που θα παει, θα ρθει!
Ευχαριστώ και παλι
υ.γ. Ας δει καποιος πιο εμπειρος αυτο με το Λαυκα και τον Καλφοπουλο γιατι μ εχει φαει η περιεργεια.

Θα μπορούσες να με ρωτήσεις πόσο σίγουρος μπορεί να είμαι γι αυτό που γράφω, και όχι να ψάχνεις για πιο έμπειρους…

Συγνώμη ρε Θάναση…αλλά με παρεξηγησες(2η φορα που μου συνβαινει…προφανως θα φταινε τα ποστινγκ μου). Εννοουσα, καταρχην, “πιο εμπειρους απο εμενα” και 2ων αν εισαι σιγουρος, τοτε επετρεψε σ εμενα τον ΟΧΙ σιγουρο να σ ευχαριστησω για την καινουρια πληροφορια!
Ενα πραγμα ομως θα ηθελα να υπογραμμισω…αν δεν εισαι, ρε συ Θαναση, σιγουρος για τις διαθεσεις με τις οποιες γραφω γιατι βιαζεσε να βγαλεις συμπερασματα? τες πα…Καλφοπουλος λοιπον! χαιρομαι που το εμαθα γιατι πραγματικα ειναι ενα πανεμορφο τραγουδι και συγχαιρω τον Φραγκισκο για το γουστο του.
α! Φραγκισκο το πηρα το πακετακι σε χιλιοευχαριστω και θα προσπαθησω να ανταποδωσω μεσω μαιλ σημερα κιολας …
να σαι καλα ρε παλικαρε!

Δεν έβγαλα κανένα απολύτως συμπέρασμα σχετικά με τις “διαθέσεις” σου…
Μιας και το έφερε πάντως η κουβέντα, δεν νομίζω ότι εδώ κάποιος είναι προκατειλημμένος με σενα ή με κάποιον άλλον. Απλά στην απρόσωπη επικοινωνία σαν τη δικιά μας, χρειάζεται ένας προσεκτικός τρόπος έκφρασης, γιατί δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία για να βγάζει κάποιος συμπεράσματα για τον άλλον, πέραν των γραπτών! Μπορεί εσύ να είσαι το καλύτερο παιδί του κόσμου, αλλά δυστυχώς εγώ μπορώ να σε κρίνω μόνο από το ύφος που γράφεις, πράγμα που μπορεί και να σε αδικεί…

ΥΓ: Ο Καλφόπουλος ήταν ο άνθρωπος που το 1995 με έπεισε να αγοράσω μπουζούκι! Καταλαβαίνεις ότι την έχω ψιλοψάξει με την περίπτωσή του…

Κι εγώ μέχρι τώρα ήξερα ότι το “Ξημέρωσε-ξημέρωσε” είναι του Γ. Λαύκα.
Ρε Θανάση, δίνει στοιχεία ο Κουνάδης;
Το “Παλιό μας σπίτι” (το άλμπουμ των Σύρου και Τζώρτζη" είναι πράγματι απ’ τα καλύτερα των μετά το '70 κομπανιών.
ΑΝ

Για ποιο λόγο, κάποιος που έχει το δίσκο (το παλιό μας σπίτι), δεν ανοίγει να δει στοιχεία τραγουδιού. Εγώ δεν τον έχω πια στην κατοχή μου για να το κάνω.

Ενημερωτικά για τους νεώτερους: “Παλιό μας Σπίτι” λεγόταν η σημερινή “Μαγιοπούλα” στη Καισαριανή, αριστερά του γηπέδου όπως ανεβαίνεις την κεντρική οδό προς το βουνό. Εκεί πήγαινα μία φορά τη βδομάδα (πάντα Τρίτες ή Πέμπτες) για να ξεβουλώνω τα αυτιά μου απ’ τα απερίγραπτα σκυλορεμπετάδικα των Εξαρχείων.

Ο Τζώρτζης ήταν η ψυχή και η δύναμις αυτής της αιρετικής προσπάθειας. Απ’ τους πρώτους της νεώτερης γενιάς που είπαν ένα βροντερό όχι στην συνέχιση του ξεκούρδιστου, κακορίζικου και φυγόπονου ντεμέκ-ρεμπέτικου. Ασφαλώς αυτό να είχε σαν συνέπεια την εκτίναξη της τιμής του… συνήθους Αγιορείτικου στα ύψη. Και ασφαλώς επωφελήθηκαν του γεγονότος ότι οι πρώτοι προσκυνητές του ρεμπέτικου της μεταπολίτευσης, είχανε (και γιατί να το κρύψουμε δηλαδή: “είχαμε”) ήδη σαρανταρίσει και τα πρώτα πεντοχίλιαρα έκαναν δειλά δειλά την εμφάνιση τους στις τσάντες στο ώμο.

Ερώτηση: Τι απέγινε αυτός ο Τζώρτζης. Από τότε που γίνανε κάτι αλλαγές στη ζωή του δε ξαναμιλήσαμε. Πήγε όντως στη Λήμνο;

Δεν ξέρω αν μιλάμε για το ίδιο πρόσωπο, αλλά άκουσα στο ραδιόφωνο τώρα τελευταία που ήμουνα στην Ελλάδα έναν Τζώρζη να τραγουδάει με την Μαριώ το αρχοντορεμπέτικο “Που θα με πας, που θα με πας”, και οφείλω να ομολογήσω ότι το λέγανε ωραία.

Ο Τζώρτζης ήταν 2 χρόνια με τη Μαριώ στο Περιβόλι του Ουρανου! Φέτος έμαθα ότι χωρίσαν οι δρόμοι τους, η Μαριώ θα είναι στο Χάραμα, ο Τζώρτζης άκουσα ότι συνεχίζει στο Περιβόλι…

ʼρη επειδή είμαι στο γραφείο, δεν έχω το cd κοντά για να σου απαντήσω! Ελπίζω να θυμηθώ να κοιτάξω…

Όσο για τον Γιώργο Τζώρτζη, η γνώμη μου είναι θετικότατη! Είναι πολύ εκφραστικός και το ρεπερτόριο που επιλέγει να τραγουδήσει είναι πραγματικά εξαιρετικό! Το μόνο κακό που μπορώ να καταλογίσω είναι ότι τον βρίσκω αρκετά “θεατρικό”! Πάντως στις περιπτώσεις που γουστάρει ο ίδιος κάποιο τραγούδι είναι μοναδικός…
Θυμάμαι μια φορά που του ζήτησα να πει το “μοίρα με καταδίκασες”, γύρισε και μου φίλισε το μάγουλο επειδή του θύμισα κομμάτι που “λατρεύει”…

Θαναση συμφωνω απολυτα με τα λεγομενα σου περι γραπτου απροσωπου λογου.
Ωστοσο, ρε γαμωτο εχω μπροστα μου το δισκο του χιλιοτιμιμενου εδω απ τα παιδια Τζωρτζη (πραγμα που με κανει τρομερα χαρουμενο διοτι ηταν ο πρωτος δισκος που μ εκανε ν αγαπησω το ρεμπετικο, βλεπετε εγω ανεικω στην επομενη γενια) και εδω γραφει Γ.Λαυκας…αλλα λεω τωρα εγω…μηπως υπηρξε καποια συνεργασια αναμεσα στους 2? Και ξερεις γιατι επιμενω? Γιατι μου φενεται λιγο περιεργο ρε συ να κυκλοφορει καποιος δισκος εχων τετοιου λαθους…ξερω γω? ολα ειναι πιθανα!

Υ.Γ Φραγκισκο το ονομα σου πως να το γραψω?
FRAGISKOS KOUTELIERHS <—ενταξει ειναι ετσι?

Να προσθεσω οτι στο “Παλιο μας σπιτι” αυτο που εντυπωσιαζει, περα απο την εντονα προσεγμενη ερμηνεια των κομματιων, ειναι και η καταπληκτικα αυθεντικη πενια του Συρου (αν δεν κανω λαθος αυτος παιζει μπουζουκι)και η ποιοτητα του “ηχου” του μπουζουκιου, η οποια προφανως επηλθε απο τη συνεργασια με τον ηχοληπτη.
Αν δεν κανω λαθος αυτος που τους εδωσε την ευκαιρια ηχογραφησης ηταν ο Νοτης Μαυρουδης. Ή κανω λαθος?

παιδια,εχω μια πληροφορια οτι το συγκεκριμενο τραγουδι[Ξημερωσε,ξημερωσε]προερχετε απο την περιοδο της ανωνυμης δημιουργιας,κατι το οποιο εχει προερθει απο κουβεντες του ιδιου του Τζωρτζη. Γιαυτο το λογο οταν εδω στην Καρυστο καναμε καποτε μια εκδηλωση για το ρεμπετικο ,το τραγουδι αυτο μπηκε στην αναφορα μας στην ανωνυμη δημιουργια.Αν υπαρχουν αλλες πληροφοριες,περιμενω απαντηση

Η Μαριώ δε θάναι φέτος στο “Χάραμα”, γιατί… προσελήφθη η Μαρία Κατινάρη. Θάναι όμως σ’ άλλο κέντρο, με τον… Λουκιανό Κελαηδόνη!

Το Ξημέρωσε-Ξημέρωσε, πέραν της προσωπικής μαρτυρίας του ίδιου του Καλφόπουλου, και σύμφωνα με τα στοιχεία του Κουνάδη, είναι σύνθεση του κυρ-Σπύρου.
Είναι τυπωμένο το 1947, τραγουδούν ο Π. Σάμης και η Σούλα Καλφοπούλου! Αυτός ο Σάμης (άγνωστος σε μένα), όπως λέει ο Κουνάδης, είναι τραγουδιστής του ελαφρού! Τυχαία ήταν ο ερμηνευτής, το τραγούδι προοριζόταν για τον Μάρκο (!), ο οποίος όμως είχε κλεισμένη φωνή την ημέρα της ηχογράφησης, και έτσι το είπε ο Σάμης ο οποίος βρισκόταν τότε στο στούντιο…
Μάλιστα η Σούλα (αδερφή του Καλφόπουλου) στο δίσκο εμφανίζεται ως η δημιουργός του κομματιού, για “ενδοοικογενειακούς” λόγους, σύμφωνα με τον Κουνάδη…

Ωραίος ο Θανάσης. Θενκς που λενε και οι Ευρωπαίοι εταίροι και φίλοι μας. Θάχεις διπλό-τριπλό θενκς αν το στειλεις σε ΜΡ3 ή ό,τι άλλο φορμά σε βολεύει…

Οσο για τον Πάνο Σάμη, α, ρε Θανάση, πότε θα αποφασίσεις να λάβεις υπόψιν σου τους “ελαφρούς”? Αυτός ο εξαιρετικός τραγουδιστής ήταν διάσημος τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι το 50-52 περίπου. Μεγάλη του επιτυχία είναι η “Σεχραζάτ” (ξεκινάει: ζούσε στο τσαντήρι της κλεισμένη/μόνη, κλπ και στο ρεφρέν … μάτια μαγικά, ζείτε μέσα στην καρδιά μου, και στα ονειρα μου σας ζητώ) αλλά και το εμβατηριακό “Φεύγω Λενιώ” (που το τραγουδούσαν οι φαντάροι το 50 για τον πόλεμο της Κορέας), η “Μαμζελ Μαρί” κ.α. Όλα τα παραπάνω τραγούδια είναι του Περιστέρη. Αυτά…