Παλιά μπουζούκια και σπάνιοι δίσκοι που μένουν στα χέρια λίγων

μπουζουκαρα φενεται και χαιρομαι που τωρα μπορουν να το δουν ολοι,βασικα babis η ιδεα μου μπηκε γιατι εψαχνα οργανα καινουριων κατασκευαστων που να πλησιαζουν παρα πολυ στον παλιο ηχο ετσι οπως τον εχω εγω στο μυαλο μου και δεν εβρισκα τιποτα και αναρωτηθηκα γιατι το μονο τετοιο οργανο που βρηκα ειναι σε κρυφο βιντεο.Παντως με αυτα που εγραψα δεν ενοουσα οτι εισε υποχρεομενος νατο δημοσιοποιοισεις οπωσ και αυτοι με τους δισκους δεν ειναι υποχρεομενοι.Η αληθεια ειναι πως οτι εγραψα στο πρωτο σχολιο τα εγραψα και γιατι τα ενοω αλλα και μηπως θηχτει κανενας που εχει παλια οργανα η καινουρια που πλησιαζουν παρα πολυ στον παλιο ηχο η δισκους και μας δωσει κανα ηχογραφημα(ΑΛΛΑ ΧΛΩΜΟ ΤΟ ΒΛΕΠΩ).

σιγουρα υπαρχουν συλλέκτες που δε “μοιραζουν” τα τραγουδια τους. Αν δειτε στο sealabs εχουν ανεβει περιπου 11500 τραγουδια . Καποια είναι διπλά, οποτε να πουμε περιπου 11000 ισως και λιγοτερα. Τα τραγουδια που εχουν ηχογραφηθει είναι περιπου 26000 (της εποχης που μας ενδιαφερουν) Οποτε καταλαβαίνετε υπαρχουν ελλειψεις…

Πριν 15 χρόνια εψαχνα να βρω τραγουδια και πηγαινα και εγραφα κασετες απο συλλεκτες ή δισκοπωλεια (ειχα βρει ενα στο Βολο που ειχε απιστευτα δισκακια) και πληρωνα μια περιουσία…

Τωρα υπαρχει το sealabs. Και το youtube για τα ζωντανά…

Παντως νομίζω οτι αυτα που αξίζουν, εχουν πλέον ανεβει στο ιντερνετ (τουλαχιστον τα περισσότερα) Για τα οργανα παντως δε νομίζω οτι υπαρχει θεμα…
Εχω και τις αμφιβολίες μου ότι τα παλια είχαν καλυτερο ήχο σωνει και καλα…

Ποιος λέει ότι τα παλιά όργανα είχανε καλύτερο ήχο; Και πως ορίζεται ο καλύτερος ήχος;

Θα συμφωνήσω με τους προλαλησαντες .εχω γευτεί και τις δυο τοποθετήσεις .
και ως θεατής που προσπαθούσα να βρω ιδιαίτερα μπουζούκια με ιδιαίτερο παλαικο ήχο ,
και ως χομπιστας, σχεδιαστής ιδιαίτερων μπουζούκιων, που έχουν αντιγράφει απο επαγγελματίες οργανοποιους, και που κατα τύχη έπεσα επάνω σε φωτογραφίες των ιδιοκτητών τους.

Σίγουρα με θλίβει το γεγονός πως υπάρχουν ιδιοκτήτες Καραμπας Γκρετσης Σταθοπουλος μπουζούκιων , που δεν θα δουν το φως της δημοσιότητας , μιας και γω με δυσκολία κατάφερα να δω φωτογραφικό υλικό , μετά απο υπόδειξη να μη το δημοσιεύσω

Απο την άλλη με θλίβει βαθύτατα να ανακαλύπτω απο ερασιτεχνικές φωτογραφίες όργανα που ακολουθούν κάποιες ιδέες μου , χωρίς ούτε κάν οι επαγγελματίες που τα σχεδίασαν να με ενημερώσουν τουλάχιστον . Σε σημείο , που κάποια στιγμή σκέφτηκα να γράψω στο μπλοκ μου ανάρτηση μαύρης λίστας με φωτογραφικό υλικό :slight_smile:
Ετσι καταλαβαίνω και την αντίπερα όχθη , που λέει πως πλήρωσα για την κατοχή ενός τέτοιου οργάνου, και το κρατώ για ιδιωτική χρήση και απόλαυση.

Προσωπικά πιστεύω πως εάν είσαι λάτρης του ρεμπετικου, και ότι αυτό αντιπροσωπεύει , ποτέ δεν θα κρατήσεις κρυφή την ηχογράφηση, τον ήχο, την κατασκευή , την γνώση μιας τόσο σημαντικής παράδοσης !Η απομίμηση απο την άλλη, και μάλιστα για κερδοσκοπικούς λόγους, διώκεται με νομους πνευματικής ιδιοκτησίας , σε όλες τις χώρες της γης .

Τελικα με βαση τα γραφομενα του sdimi δεν γινομε συνομοσιολογος με βλακειες babi γιατι αν ισχιει αυτο που λεει ο sdimis με τους ιδιοκτητες σταθοπουλου κτλ ειναι αρρωστο γιατι μιλαμε για την παραδοση μας

Ισχύει… Εχω δυο περιστατικά κατόχων πανε μορφών παλιών οργάνων και περιστατικό ένα ακόμα εξιστορουμενο απο οργανοποιο.
Εχω δει παλιό φωτογραφικο υλικό … Που επισεις μου δοθηκε θάμπο εσκεμμένα !

δυστυχως δεν είναι όλοι εραστές του ρεμπετικου, αλλά τουλάχιστον είναι η μικρή μειοψηφια.

ΥΓ. Υπαρχει και μια αλλη μεριδα, εραστων του ρεμπετικου, που δεν δημοσιοποιησαν/δημοσιοπουν ακομα, καποια στοιχεια, μιας και συνταξαν/συντασουν βιβλια, τα οποια καποια στιγμη εκδοσαν/θα εκδοσουν.

έλα βρε ΕΕΥΡΙΠΙΔΗ, αναφερόμουνα στη δική μου περίπτωση, ότι λίγο το μεγαλοποίησες, μιας και απλόχερα επικοινώνησα και σου έστειλα το βίντεο. Το δε όργανο δεν θεωρώ πως είναι ισάξιο ιστορικά με ένα Σταθόπουλο ή Ζοζέφ ή ή…Διευκρίνισα επίσης την άποψή μου : ότι οι συλλέκτες καλό είναι -ειδικά για κομμάτια- να μην κρατάνε τίποτα κρυφό. Για όργανα, δεν είναι το ίδιο, καλό είναι ΑΝ θέλουν να βάζουν κανά βίντεο.

Φιλε Σπυρο,εγω θελω πολυ να δω τα οργανα που αντεγραψαν απο εσενα!
Μιας και εχω μελετησει πολυ τη δουλεια σου…θα ηθελα να κρινω αν την απεδωσαν σωστα τουλαχιστον:019:

Δε με αφορουν τοσο τα ονοματα οσο οι φωτογραφιες των οργανων.Αν δε βαριεσαι το mail μου το εχεις!

Σχετικα με τους συλλεκτες.Κι εγω ειμαι της αποψης οτι δεν πρεπει να μενουν κρυφα τα κομματια,οτι αυτη η νοοτροπια πρεπει να ξεπεραστει,μοιαζει παιδιαστικη.

Απ’την αλλη μπορω να μπω και λιγο στο σκεπτικο του συλλεκτη,ισως ο τυπος να τα δινει ολα για ενα δισκο και ας μην εχει να φαει,πιθανον να εχει τρελαθει στο ψαξιμο… αν εχεις φαει τοσο πακετωμα για να βρεις ενα δισκο επομενο ειναι να τον φυλας σαν θησαυρο και να σου μπαινει στο νου η κακια σκεψη…“Τι λε ρε μαγκα…εγω εφτυσα αιμα για να τον βρω και να τον παρω κι εσυ το θες χαλαρα και με ενα κλικ…και διχως να πεις κι ενα ευχαριστω για το ανεβασμα;…ε οχι!!!

αν μιλας μονο για τη δικη σου περιπτωση εχεις δικιο γιατι εκανα λαθος δεν το μεγαλοποιησα απλως, αλλα που να ξερω και γω.παντως εγω πιστευω πως και στα οργανα δεν πρεπει να μενει τιποτα κρυφο δηλαδη νομιζω οτι ειναι εγλημα γιατι χανεται η παραδοση θα μπορουσαν να τα παρουν οι οργανοποιοι και να φτιαξουν ιδια οργανα πραγμα που γινεται σε καποιο βαθμο αποτι ξερω αλλα θελει ακομα περισσοτερο και να τα προβαλουν πιο πολυ με φοτογραφιες βιντεακια ηχειτικα δειγματα και βιβλια οπως αυτο του φρονιμοπουλου για τον ταμπουρα.

Συμφωνώ με ΕΕΥΡΙΠΙΔΗΣ στην τελευταία τοποθέτηση του για τα όργανα. όσον αφορά τους συλλέκτες, έχουν ειπωθεί πολλές φορές πράγματα εδώ πέρα και πάνω-κάτω όλοι συμφωνούμε. Και γω θέλω να δωθούν στη δημοσιότητα άγνωστα κομμάτια και τα σχετικά και μου φαίνεται άρρωστο να κρύβονται, αλλά το κατανοώ. Η μανία ή ακόμα και ο κόπος της περισύλλεξης σε αλλάζει πολύ. Βέβαια υπάρχουν και τα αλάνια που έχουν συλλέξει πεντασπάνιο αρχείο και το δώσαν όλο ή όσο μπορούν. Για τους οργανοποιούς λέω ότι πέρα κάποιων εξαιρέσεων και δουλειών, τίποτα το αξιόλογο δεν έχει γίνει για την κατασκευή αυτών που θα χαρακτήριζα ώς ‘‘παραδοσιακά μπουζούκια’’ (βλ. Σταθοπουλος κ.λ.π.). ΕΕΥΡΙΠΙΔΗΣ θα ήταν καλό όταν διατυπώνεις κάτι να γίνεσαι πιο κατανοητός για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις!
Φιλικά

ε τι να κανουμε ρε ανεστακο δεν ειμαστ ολοι σαν εσενα (δικιο εχεις πολλες φορες δεν γινομαι κατανοητος ουτε ορθογραφια ξερω) αλλα τουλαχιστων εγω υπογραφω με το κανονικο μου ονομα …Αντρεα.

Σταμάτα την πλάκα φίλε. Και τις προάλλες εξαιτίας σου είχα προβλήματα με τους συντονιστές…

Το μινορε του Τεκε- Τζακ Χαλκιας(Γρηγοριου)

Εδώ τα ρίχνει ο @zabe

ψυχραιμία παιδιά! σοβαρά τώρα ευριπίδη, πιστεύεις πως βρίζοντας και απειλώντας θα πειστεί κανείς να σταματήσει να κρύβει κάτι, αν το κάνει με δόλο; και τσουβαλιάζεις μαζί τους και όσους λόγω χρόνου/χρημάτων/προτεραιοτήτων δεν έχουν βγάλει τα πάντα όλα στο φώς; τέλος πάντων, πάρε και μια σοβαρή απάντηση:

όντως υπάρχουν διάφοροι που κρατάνε συλλογές για την πάρτη τους, και άλλοι που βγάζουν κομμάτια πετσοκομμένα και χάλια. αλλά πλέον οι περισσότεροι κοιτάνε να εκδώσουν όσα περισσότερα μπορούνε, στην καλύτερη δυνατή ποιότητα.
και οι δύο κατηγορίες έχουν ρίξει ιδρώτα και λεφτά σε πηγάδι δίχως πάτο, για να θεωρείς εσύ σήμερα δεδομένο ότι με μια λέξη στο γκούγκλ θα έχεις ό,τι θες. εκτός κι αν έχεις πάρει κι εσύ σβάρνα τα παλιατζίδικα αξημέρωτα, και έχεις δημοσιοποιήσει φροντισμένες ηχογραφήσεις. προσωπικά δεν το έχω κάνει, παρ’όλα αυτά εκτιμώ τους συλλέκτες -χωρίς να με εμποδίζει να σιχαίνομαι τους ανταγωνιστικούς παρτάκηδες (που υπάρχουν σε κάθε χώρο άλλωστε).
για τα όργανα ίσως είμαι λίγο πιο αρμόδιος, μια που έχουν περάσει από τα χέρια μου μερικά (φωτό στο προφίλ μου). όσα αντέχουν τα παίρνω σε γλέντια (ποτέ σε μεροκάματο), τα υπόλοιπα χρησιμοποιούνται σε ηχογραφήσεις, είναι προσβάσιμα σε όποιον φίλο θέλει να τα δεί και να τα παίξει, σε όποιον οργανοποιό ενδιαφέρεται να τα μελετήσει, καθώς και στο συνέδριο για τον σταθόπουλο. απ’ό,τι ξέρω, αντίστοιχα κινούνται και διάφοροι άλλοι που έχουν τέτοια όργανα. με βίντεο κλπ δεν ασχολούμαι ιδιαίτερα, έτσι κι αλλιώς λόγω ποιότητας γιουτιουμπ δεν θα καταλάβαινες πολλά πράγματα.
έχω συναντήσει βέβαια και συλλέκτες που απλά μαζεύουν όργανα χωρίς να παίζουν, και ούτε τα δείχνουν πουθενά. το χειρότερο είναι άλλοι που τα πάνε δήθεν για επισκευή σε κάποιους που μάλλον μάθαιναν πάνω τους…

τέλος, σκέψου μήπως έχεις κι εσύ στην κατοχή σου κάτι που δεν εκτιμάς, αλλά άλλοι ψάχνουν μανιωδώς -κάποια βιβλία του παππού σου, φορεσιές της προγιαγιάς σου, βινύλια του θείου σου, κλπκλπ. τί θα λένε για σένα στα αντίστοιχα φόρουμ;

υγ: περί οργάνων, περισσότερα στο σήλαμπς.

liga rosa δεν απλιλησα κανεναν,τη βρισια την εγραψα για να ξελαφρωσω εγω να ενοχλησω αυτους που κρατανε τα ντοκουμεντα για τον εαυτο τους και για να κινησω των ενδιαφερων οσων τα εχουν στην κατοχη τους και δεν τα βγαζουν λογο χρηματων προτερεοτητων κτλ.το τσουβαλιασμα που το ιδες ειπα ποτε εγω οτι ειναι το ιδιο να μην τα δημοσιοποιεις λογω χρονου και προτερεωτητων με το να θες να τα ακους μονο εσυ?τωρα αυτο που λες οτοι εχουν ριξει ιδρωτα και λεφτα αυτο δεν δικαιολογει αυτο που κανουν.το αλλο που λες οτι << εκτός κι αν έχεις πάρει κι εσύ σβάρνα τα παλιατζίδικα αξημέρωτα, και έχεις δημοσιοποιήσει φροντισμένες ηχογραφήσεις. προσωπικά δεν το έχω κάνει, παρ’όλα αυτά εκτιμώ τους συλλέκτες -χωρίς να με εμποδίζει να σιχαίνομαι τους ανταγωνιστικούς παρτάκηδες (που υπάρχουν σε κάθε χώρο άλλωστε>> ε κι εγω το ιδιο δεν εχω παει στα παλιατζηδικα κτλ εκτημω τους συλεκτες κτλ και δεν γουσταρω τους παρτακηδες κτλ γιατι το γραφεις δεν καταλαβα.το τελευτεο που λες για το αν εχω καμια παλια φορεσια της γιαγιας μου, εγω δεν κατηγορισα κανεναν που εχει στην κατοχη του παλιο μπουζουκι χωρις να ξερει ο ιδιος την αξια του επειδη του εμεινε απτη γιαγια του. ΥΓ για την επισκευη λες για το εγκλημα του ροιτσκου στο μπουζουκι του μιλανου?οταν το ειχε στο παλιο το μαγαζι και ειχα παει το μπουζουκι μου για επισκευη θημαμαι που μου εδιχνε το οργανο που ηταν ετοιμο για σφαγη και καμαρωνε που θα του βγαλει το καπακι κτλ…

οκ, παραβλέπω το βρώμόξυλο και κρατάω όσα συμφωνούμε. απλά κοίταξε να είσαι από την αρχή πιο σαφής και να μην απαιτείς πράγματα που προσφέρονται, όπως βίντεο στο γιουτιούμπ. για τις επισκευές στου κασίδη το μπουζούκι άλλα έχω υπ’όψιν μου, δυστυχώς δεν είναι μόνο μια περίπτωση.
υγ: βάζε σε παρακαλώ καμιά παράγραφο, γιατί μας βγαίνουν τα μάτια…

θελω να μου πεις που απαιτησα.εγω απλως αποδοκημασα και ειπα ποιο ειναι το σωστο για μενα.οπωσ και στο προηγουμενο μυνημα σου με κατηγορεις για πραγματα που δεν εγραψα.αν ηθελα να απαιτησω θα εγραφα απαιτω να κανεις αυτο και αυτο, επισης αν ηθελα να απειλησω θα εγραφα κανε αυτο και αυτο γιατι αν δεν το κανεις θα σου κανω εκεινο και ταλλο.δεν ειναι δυσκολο να το καταλαβει κανεισ.(εχεις δικιο δεν ειμαι σαφεις αλλα προσπαθω)

Ισως κάποιοι κάτοχοι ιδιαίτερων οργάνων δεν παραθέτουν δημόσια φωτογραφίες για τον εξής λόγο
. Ο ιδιοκτήτης custom Ferrari, θα τη βγάλει στην πόλη , θα την οδηγήσει γύρω απο την πλατεία καμμιά 10 φορές , και στο τέλος θα την παρκάρει valet μπροστά μπροστά εκεί που πίνει καφέ να την δουν όλοι οι περαστικοί .

διοτι πόσοι θα έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν μια ίδια custom Ferrari ? απο κανένας μέχρι σχεδόν κανένας
Δεν συμβαίνει το ίδιο με ένα καλό, όμορφο, ιδιαίτερο, καλόήχο μπουζούκι απο τον τάδε κατασκευαστή .
Ισως λοιπόν η ανθρώπινη φύση μας, κάποιες φορές , σε πράγματα που αγαπάμε , μας κανει να μη θελουμε να τα μοιραστούμε , γνωρίζοντας ότι τα ίδια, μπορούν να αποκτηθούν απο δεκάδες άλλους .
Η σκέψη αυτή μπορεί να μας κάνει να αιστανθουμε πως χάνουμε την μοναδικότητα τους, αλλα και την αξία τους.

Για τους κατόχους παλαιών οργάνων συμβαίνει ίσως κάτι σχετικό .
Η έλλειψη πληροφοριών , ο μικρός αριθμός διασωθεντων οργάνων , αλλα και η έρευνα , ο μύθος και οι συζητήσεις που έχουν γίνει γύρω απο αυτά τα όργανα, τα κάνουν ακόμα πιο μοναδικά και μεγαλύτερης αξίας για εκείνους

Κανεις δεν θέλει να μοιραστεί κάτι που υπέρ αγαπά
βεβαια εάν η αγάπη του για την παράδοση και το ρεμπέτικο είναι παραπάνω απο την αγάπη του για τα υλικα , τότε θα την μοιραστεί . Παράδειγμα ο Ζοζεφ που δεν μοιράστηκε με κανένα την κατασκευή των μπουζούκιων του , και απο την άλλη σύγχρονοι οργανοποιοι που μοιράζονται τη γνώση τους

ΕΕΥΡΙΠΙΔΗΣ προσπάθησε να γίνεις λίγο πιο σαφείς αν γίνεται.