Νυχτοκάματα και ρεμπέτικο. Πόσο θα πρέπει να είναι σήμερα και που είναι;

αν το 2007 τπ νυχτοκαματο ήταν 65 ευρω, ποσαο ειναι σημερα?

Δεν υπάρχει ασφαλής απάντηση.Το νυχτοκάματο “βγαίνει” από πολλούς παράγοντες,όπως το είδος του μαγαζιού ,το μέγεθος της ορχήστρας,(όσο πιο πολλοί τόσο λιγότερο το νυχτοκάματο),αν είναι όλη την εβδομάδα,ή 2-3 μέρες,αν αυτές οι ημέρες είναι καθημερινές ή Παρασκευσαββατοκύριακα,και άλλα,και άλλα.Φυσικά είναι και η προσφορά και η ζήτηση,-στις μέρες μας υπάρχει πληθώρα μουσικών που ψάχνουν με το τουφέκι την εργασία,και αυτό ρίχνει τις τιμές-,και η κατεβασμένη διάθεση λόγω της συνολικής συνολικής κρίσης που βιώνουμε.Ως εκ τούτου δεν υπάρχει κάποιο νούμερο που μπορούμε να πούμε.

Ενδεικτικα να σας πω συγκεκριμενα, σ ενα καφε-μεζεδοπωλειο χαμηλα στο Μοναστηρακι προς Θησιο γνωστο σε πολλους “Η Καλη ζωη”, περσι εδεινε στους μουσικους για 5 μερες την εβδομαδα 50ε μεροκαματο. Φετος ακουσα οτι συμφωνησαν τα μαγαζια στο Μοναστηρακι γυρω γυρω να μειωσουν μεροκαματα. Ετσι λοιπον ο κυριος, χωρις να εχει ριξει ο ιδιος τις τιμες του, για φετος θελει να δωσει 30ε Τεταρτη, Πεμπτη, Κυριακη και 40ε Παρασκευη, Σαββατο. Μεροκαματο για μενα απαραδεκτο δεδομενα οτι δουλευουμε νυχτα, ανασφαλιστοι και πολλοι απο μας εχουν αυτο το μεροκαματο για μοναδικο ειδοσημα.
Φυσικα φανταζομαι οτι θα βρει μουσικους να του κανουν την δουλεια του.

δυστυχως παιδια μεγαλη πληγη το θεμα που ανοιξε ο φιλος. οι επαγγελματιες μουσικοι (ειδικα αυτοι που δεν εχουν απο αλλου εισοδημα) περνανε πολυ δυσκολη εποχη και τα μαγαζια ομως απο την αλλη δεν γνωριζω κατα ποσο βγαινουν στα εξοδα.

Ηλία σε τετοιες εποχές είναι πολλοί αυτοί που προσπαθούν να επωφεληθούν και να εξοικονομήσουν από τους πιο αδύνατους. Από την άλλη βέβαια, δεν ξέρεις πόσα κερατιάτικα μπορεί να έχει φάει και αυτός από το κράτος, παρά το γεγονός ότι δεν έχουν μειωθεί οι τιμές του. Ο τζουρας71 επισημαίνει πολύ σωστά τα λούκια που τραβάνε τα μαγαζιά.

Χώρια που κατά πάσα πιθανότητα θα έχει μειωθεί η πελατεία του.

Ούτε τον δικαιολογώ (τον μαγαζάτορα) ούτε δεν τον δικαιολογώ. Απλώς θυμίζω άλλο ένα δεδομένο του λογαριασμού.

Τον πελατη σημερα τον ποναει, και εχει ξυπνησει, δεν θα παει να δωσει 20ε και να φυγει νηστικος. Οσοι δεν προσφερουν τιποτα ηρθε η ωρα τους, αν δεν αρχισουν να προσφερουν(για ορισμενους ειναι ηδη αργα) πανε καρφι για κλεισιμο οπως πολλοι αλλοι. Εγω ξερω μαγαζια μισα σε χωριτικοτητα σαν το συγκεκριμενο που μιλαμε, που δινουν τα ιδια και παραπανω, αρα ο κυριος κατι κανει λαθος, για να ειναι σε τετοιο μερος και να εχει πεσει η δουλεια του.

Μιας και δεν γνωρίζω …υπήρξε ποτε εποχή , που οι μουσικοί ρεμπετικων μουσικών σχημάτων , έβγαζαν καλό μεροκάματο . Εάν ναι, θα ήθελα να μάθω ποτέ , και σε τι αντιστοιχούσε ένα καλό μεροκάματο

ευχαριστω

Σημασία έχει να υπερασπιζόμαστε κι εμείς οι μουσικοί την αξιοπρέπειά μας και να διεκδικούμε σε συλλογικό επίπεδο κάποια προνόμια. Δεν πρόκειται μόνο για το μεροκάματο και τα ένσημα, αλλά υπάρχουν και ένα σωρό άλλα θέματα/ζητήματα/κεκτημένα/επιδόματα τα οποία καταργούνται εις βάρος των μουσικών. Χωρίς στην πραγματικότητα να έχει εφαρμοστεί ποτέ η ΣΣΕ, ούτε προ κρίσης.
Έχουν λοιπόν την ευκαιρία τώρα να πιέσουν για χαμηλότερα μεροκάματα και το κάνουν. Όταν λένε 30άρια ευρώ για 4-5 ώρες, τα οποία αν δεν έρθει πολύς κόσμος θα σου πει να μην στα δώσει, λες και πρέπει εσύ να κάνεις διαφήμιση ή να φέρεις τους φίλους σου, χωρίς ασφάλεια, χωρίς διάλειμμα, χωρίς φαΐ (ναι, και αυτό το έχω ακούσει), αυτό μας κάνει κάτι λίγο παραπάνω από τη ζητιανιά στο δρόμο. Στο φινάλε, κύριε μαγαζάτορα, δεν είσαι υποχρεωμένος να πουλάς μουσική, πούλα τους μεζέδες σου με συνοδεία cd και ρέφαρες. Αν η ζωντανή μουσική σου προσφέρει και σου είναι απαραίτητη, θα τη σεβαστείς.
Κατά τη γνώμη μου πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι μουσικοί να μην δεχτούν φέτος (ακόμα) χαμηλότερα μεροκάματα, να διεκδικήσουν τουλάχιστον τα ίδια λεφτά με πέρυσι. Φυσικά, δεν κατηγορώ έναν που είναι 6 μήνες άνεργος και δέχεται να πάει με 30Ευρώ, αλλά καλό είναι να το σκεφτεί ότι του χρόνου -αν όχι αργότερα μέσα στη χρονιά- το 30 θα γίνει 20…

ΥΓ. Επίσης, αυτό το ότι διαχωρίζουμε τους μουσικούς του ρεμπέτικου ύφους από τους άλλους, δεν το καταλαβαίνω… Ο μουσικός που παίζει μπουζούκι ή κιθάρα, αν παίζει Γιοβάν Τσαούς πρέπει να έχει άλλα δικαιώματα από έναν που παίζει π.χ. Νίκο Παπάζογλου και Καζαντζίδη;

Η ισχύς της παρούσας Σύμβασης Εργασίας http://taxheaven.gr/labordoc/index/view/mid/126 ήταν από 1-8-2010 και έληγε την 31-7-2012.
Την αναφέρω ενδεικτικά ώστε να δει κάποιος το τι ορίζει . Βέβαια δεν τηρείται σχεδόν ποτέ , ωστόσο δίνει μια εικόνα για τα νυχτοκάματα.

Εσεις εκει πανω δεν ξερω τι κανετε, παντως εγω επαρχια και συγκεκριμενα στην αρκαδια, παρακαλαγα κιθαριστα να ερθει με 90 ευρω τη βραδυα για ολες τις Παρασκευες του καλοκαιριου,
και μου εκανε το βαρυ πεπονι!:112:
Ερχονται απο 25 χιλιομετρα αποσταση γιατι δεν υπαρχει καποιο σχημα στην περιοχη, και ζητανε 120 με 130 ευρω λογω αποστασης…:112:
Καλα η ποιοτητα ειναι ασχολιαστη…

Σ’αυτό το μεζεδοπωλείο έπαιζα πριν δυο χρόνια προς το τέλος του καλοκαιριού-φθινόπωρο και σταμάτησα γιατί μας έβαζε ο τύπος βράδυα Οκτωβρίου με 10 βαθμούς, να παίζουμε χωρίς θερμάστρα. Τσιγκουνευόταν να βάλει μια τέντα όπως είχαν τα άλλα μαγαζιά τριγύρω ή να πάρει θερμάστρες και σε κανά δυό που είχε αναμένες, καθόταν ο κόσμος από κάτω και έτσι οι μουσικοί…στο ψωφόκρυο!
Μεγάλος μ…κας!!!:079: (μάγκας εννοούσα βρε…που πήγε το μυαλό σας?):090:

Ειναι πού θα πέσεις.
Υπαρχουν μαγαζατορες που θα εκμεταλλευτουν ειδικα τα νεα παιδια που ψαχνουν μεροκαματο για να βιοποριστουν.
Η εμπειρια μου λεει οτι τωρα με την κριση φερονται καλυτερα απο πριν, πρωτα πρωτα προσεχουν την ποιοτητα περισσοτερο για να κρατησουν τον κοσμο και επειτα γινονται συμφωνιες με τα μουσικα σχηματα: αν θα γεμισει το μαγαζι, αν θα ξαναρθει ο κοσμος, αλλα κυριως επεμβαινουν στο ρεπερτοριο! :mad:
Και οποιος αντεξει, που λεμε!

Αυτα που αναφερει η παραπανω συμβαση δεν τηρουνται ποτε.Δεν ξερω τι γινεται στα πολυ μεγαλα μαγαζια(500-1000 ατομα και πανω χωρητικοτητα),αλλα σε ολα τα υπολοιπα δεν υπαρχει περιπτωση να ισχυουν τα παραπανω.Η πληρωμη δε της προβας εχει καταντησει απο χρονια ανεκδοτο.Εγω δουλευω απ’το 1995.Τα ενσημα που εχω σαν μουσικος ειναι ελαχιστα και τα τελευταια 3 χρονια δεν εχω κολλησει καθολου.Οι δουλειες εχουν γινει μπουρδελο και πλεον οποιος κραταει ενα οργανο και παιζει 100 τραγουδια(και λιγοτερα),παει για μεροκαματο.Τα δυο ατομα θεωρουνται ορχηστρα και 3ος ή και 4ος πολυτελεια.Η μουσικη εχει καταντησει βιτρινα για να τραβανε κοσμο τα μαγαζια και η ποιοτητα(της μουσικης τουλαχιστον) ειναι δευτερευουσας σημασιας.Ο κοσμος παει στα μαγαζια για να δει κι οχι ν’ακουσει και για να κανει παραγγελιες στους μουσικους.Το να απαιτησεις μεροκαματο ακουγεται αστειο πλεον.Πας με οσα σου δινουν ή δεν πας καθολου και ησυχαζεις.Στην τελικη μπουζουκι και πολλα φραγκα δεν πανε μαζι.Να μπορουμε να την βγαλουμε ομως.

ο συγκεκριμένος είναι γνωστός, χμμμ, ας τον πούμε παλιοχαρακτήρα βασισμένο στην ανασφάλεια… όταν έπαιζα εκεί έγδερνε και τους φίλους μου που κάνανε το λάθος να έρθουν.
αλλά το θέμα δεν είναι προσωπικό. όντως, και άλλα μαγαζιά σε χειρότερα σημεία και με λιγότερα τραπέζια καταφέρνουν να δίνουν αξιοπρεπή μεροκάματα. και το βασικό είναι πως συννενοήθηκαν οι μαγαζιατόροι της περιοχής να ρίξουν όλοι μαζί τα μεροκάματα, τη στιγμή που εμείς πάμε να φάμε ο ένας τη δουλειά του αλλουνού…
αλήθεια, όλοι αυτοί που βγάλανε περιουσίες με τους τουρίστες τόσα χρόνια, τώρα θυμηθήκανε τις δυσκολίες; ας ζήσουνε αυτοί με 30 ευρώ μεροκάματο, κι αν όντως δεν βγάζουν ούτε αυτά τώρα πια, ας πουλήσουνε καμιά μερσεντέ ή μεζονέτα με πισίνα.

αλήθεια, όλοι αυτοί που βγάλανε περιουσίες με τους τουρίστες τόσα χρόνια, τώρα θυμηθήκανε τις δυσκολίες; ας ζήσουνε αυτοί με 30 ευρώ μεροκάματο, κι αν όντως δεν βγάζουν ούτε αυτά τώρα πια, ας πουλήσουνε καμιά μερσεντέ ή μεζονέτα με πισίνα.

Περιμενα μια τετοια τοποθετηση…χαιρομαι που ηρθε απο τον liga rosa

Καλησπέρα σε όλους και καλώς σας βρήκα μιας και αυτή είναι η πρώτη μου δημοσίευση.
Αν και εγώ δεν είμαι επαγγελματίας μουσικός και δεν ζω απο αυτο θα ήθελα να πω την άποψη μου πάνω στο θέμα.
Το ότι έχουν τρελάνει στα χαράτσια και τους φόρους τους μαγαζάτορες αυτό τι σημαίνει; οτι θα πρέπει να τα μετακυλήσουν στους υπαλλήλους τους;
οταν κονομαγανε τρελα και αυτοι που το αξιζανε γιατι προσεχανε την ποιοτητα αλλα και οι αλλοι,
οι μουσικοι πληρωνοντουσαν παραπανω;
τωρα συμφωνουν ολοι να μειωσουν τα μεροκαματα γιατι εχουν αλλοθι την κριση και γιατι τους παιρνει.και στο κατω κατω αυτος ειναι ο επιχειρηματιας αυτος πρεπει να αναλαβει το ρισκο.
συν του οτι οι ωρες που ο μουσικος εχει φαει για να μαθει να παιζει και να προσφερει μια ποιοτητα στην διασκεδαση μου πρεπει να πληρωνετε.
Οπως ειπε και ο zabe, ο κοσμος σεβεται τα λεφτα του πλεον γιατι πολυ απλα δεν του περισσευουν.Οποτε ψαχνετε για το που θα τα ακουμπησει.Ας μεινουν λοιπον αυτοι που πραγματικα το αξιζουν.

Όλοι οι επαγγελματίες που εκτελούν ποιοτική εργασία έφαγαν εξίσου τόσες ώρες, αν όχι περσότερες.

Κι αυτό σχετικό είναι. Τελευταία, όλο μούτρα και ύφος είναι, δυστυχώς στη συντριπτική πλειοψηφία…

Φίλε Φάνη καταλαβαίνω τί θες να πεις, όμως, ενώ σε όλα τα άλλα συμφωνούμε, εδώ έχω μια μικρή ένσταση. Σε άλλες χώρες, μουσικοί που παίζουν π.χ. 50 τραγούδια φλαμένγκο, ή 50 ιρλανδέζικα, ή ένα συγκρότημα που μπορέι να παίξει 50 jazz standards, παίζουν σε συναυλίες και πληρώνονται π.χ. 120 ευρώ έκαστος μουσικός+ένσημα+μεταφορικά+ξενοδοχεία+φαγητό. Άρα είναι και θέμα τοπικό και νοοτροπίας στη διασκέδαση.Το πρόβλημα όμως δεν είναι ποσοτικό αποκλειστικά, είναι και ποιοτικό. Εξαρτάται ποιά 100 τραγούδια και πως είναι παιγμένα. Γιατί εάν ένα νέο παιδί 19 χρονών π.χ. φοιτητής καλλίφωνος και καλός μπουζουξής ή κιθαρίστας βγάλει 100 βασικά τραγούδια και τα παίζει με έναν εξίσου καλό συμπαίκτη, ε, αρκούν για μια καλή αρχή: να το πάρει το μεροκάματο και να του δώσω και χαρτούρα (που λέει ο λόγος). Αν ακούς ότι αυτά τα παιδιά μελετάνε -γιατί αυτό φαίνεται στο παίξιμο- και ότι έχουν ταλέντο, πρέπει να παίξουν για να ψηθούν στη δουλειά. Όλοι από κάπου αρχίζουμε…Το πρόβλημα είναι μάλλον με συναδέλφους που μαθαίνουν για μια ζωή 50 εμπορικά τραγούδια τσάτρα πάτρα και τα παίζουν το ίδιο τσατρα πάτρα μετά από 30 χρόνια στα πατάρια, μόνο που έχει προστεθεί αυτό το βλέμμα της βαριεστημάρας και η λογική “άντε να παίξουμε, να πάρουμε το μεροκάματο και να πάμε σπίτι νωρίς…”.

Ο τελευταίος που φταίει σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ο “συνάδελφος”. Από τη στιγμή βέβαια που το ακροατήριό του δεν του έδωσε κλωτσιά, 30 χρόνια…